![]() |
Citat:
Elitloppet 2015. Mvh Ulf-Eddie |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ser ovanligt tunt ut i år får man säga. De imponerande insatserna går att räkna på en hand hittills.
|
Som Viroid skriver. Efter Osais Bi insats igår, från sist till att spurta ner allt förutom en stekhet B.B.S. Så måste denne ju till Elitloppet!
Men vem ska kunna utmana Timoko? |
Aladin d'Ecajeul vann tidigare idag på 1.09,8 från dödens, och fick inbjudan som de accepterat. En kul joker i leken. Hästen har gjort många bra lopp i hård konkurrens utan att lyckas i de riktigt stora loppen. Nu slog han till, och det skall bli kul att se vad han kan. Eric Raffin i sulkyn är också alltid roligt att se.
|
Citat:
|
Citat:
|
Oasis Bi var ju bra igår, men bara fjärde bäst i loppet. Support Justice och Voltiguer De Myrt var nära i mål efter sämre eller nästan till och med mycket sämre resor. Nu är väl de varken startsnabba eller några utpräglade sprinters dock, Oasis kan ju öppna vilket är ett klart plus i elitloppet. Eller snarare ett måste för att ha något där att göra egentligen.
|
Klara för Elitloppet är:
Aladin d’Ecajeul B.B.S. Sugarlight Digital Ink Maven On Track Piraten Timoko Wind of the North |
Wind of the North förlorade i veckan borta i USA.
Timoko förlorade i fredags i Frankrike och var näst sist i mål. Magic Tonight vann igår på ett bra sätt. Jag tror dock att han hade fått svårt att stå emot en Kash's Cantab som inte galopperar i sista sväng, även om han fick en sämre resa och hade varit ursäktad. I Finland var Nahar allt annat än bra. Quick Fix vann loppet lätt, han är inkvalad till Bronsdivisionens final dagen före Elitloppet mot bl.a. Jeppas Maxi, Shiraz Brodde och Saveur. Har vi någonsin sett en bronsfinal som det? Mosaique Face förlorade ett vanligt snabblopp... On Hold vann Örebro Intl, Mellby Viking var tvåa. Två hästar som möts igen i Harper Hannovers. Indigious var väl inte kurant igår såg det ut som, tröttnade rätt tidigt trots bra resa. Lover Face galopperade. Summa summarum så tycker jag inte Elitloppstemparaturen blev så mycket högre denna vecka. |
Mosaique Face hoppade ju, så det säger inte så mycket. Hade gärna velat se form på den kanten.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
BBS Sugarlight? o en handfull andra beroende på dagsformen hos dem men även Timoko själv. Blir nog bra detta även om vi på förhand får se någon med Mack Lobells attraktionskraft... :cheers: |
Mosaique Face har inget i något elitlopp att göra, totalt chanslös i alla avseenden. Enormt hypad häst för det den visar allt som oftast.
|
Citat:
Skulle den visa upp en sådan form igen kan den nog vara aktuell. Inte många som går fortare än 09.5. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ingen Mosaik i Copenhagen Cup.
|
Citat:
|
Citat:
stå utanför e-läktaren och känn stämningen. håren reser sig på armarna. |
Citat:
|
Nu kommer Delicious ut till start , Bollnäs 11/5.
Wohoo, hinner komma i form till Elitloppet! Henne vill jag verkligen se där och vinna med. Duktig trea i försök och final redan förra året. Samma upplägg som förra året och det gick ju finfint. http://i.gyazo.com/62573d1a2ab0f645e09ce2ca767d91bf.png |
Support Justice klar för Elitloppet. Klara hästar så här långt:
Timoko Maven On Track Piraten Digital Ink Wind Of The North B.B.S.Sugarlight Aladin d'Ecajuel Support Justice |
"- Jag har väl tre aktuella. Quick Fix, El Mago Pellini - och Mosaique Face."
Säger Ludde i Expressen idag. |
Haha, Ludde aka trollkungen. Han har 0 aktuella.
|
Citat:
Förresten .är det nån som har koll på hur det står till med orechietti? skadade han sig ifjol eller hur var det? |
Citat:
Ludde är en profil och en kung i mina ögon av diverse anledningar. Men inte ens en av mina stora favoriter har en plats om inte hans häst förtjänar sin plats. |
dubbelpost
|
Citat:
Förresten ser jag att oddset på tumble dust är uppe i 65 ggr nu. Helt galet o på söndag går han ut i Köpenhamn o därefter kommer inbjudan som ett brev på posten:) |
Jag drömde något konstigt inatt. Kom inte på vad det var förrän jag råkade höra att de pratade om Maven och Elitloppet på tv nu. Det var det jag drömde! Maven pissade på dem över upploppet i finalen! Brukar inte lira i det loppet men nu ska jag ta och lägga en peng på henne! Har varit helrätt på henne på liret sedan hon kom till Sverige och jag trodde då inte mycket på henne inför sista söndagen i maj, men nu skiter jag i analysen, lägger en peng på sanndröm-scenariot och njuter av sporten :)
|
Citat:
Vilket elitlopp vi kan få. Inbjudna; - Timoko (kan vinna) - Maven (kan vinna) - On Track Piraten (chanslös men perfekt med ett riktigt svenskt ekipage) - Digital Ink (kan vinna) - Wind of the North (chanslös men kan sätta färg på loppet) - BBS Sugarlight (kan vinna) - Aladin D'Ecajeul (kan vinna) - Support Justice (kan vinna men måste ha gott om flyt) 8/16 platser fyllda varav 6 har vinstchans eller iallafall liten sådan enligt mig och dessutom kryllar det av mycket intressanta ev. inbjudningar; - Magic Tonight - Robert Bi - Nuncio - Voltigeur De Myrt - Nahar - Delicious US Dessutom några tveksamma i nödfall eller om de gör ett kanonlopp. - Creatine - Knows Nothing - Oasis Bi Sen har vi ju kvalloppen också, så att fylla loppet blir nog inget problem i år, fyfan vilket lopp vi kan få! |
Robert Bi, Nuncio och Voltigeur De Myrt hoppas jag kommer med. Ev Nahar också.
|
Ludde kan nog få med en pålle också, även om det finns lite frågetecken.
|
Robert Bi är inte aktuell för Elitloppet säger tränaren. De vill spara hästen.
|
Nuncio såg jag bjudas in i onsdags eller drömde jag, en rosa papperslapp...
däremot skulle Tarzan "fundera". är övertygad den är med, blir spännade se vem som kör... |