Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2015 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23714-elitloppet-2015-a/)

Strappa71 2015-05-22 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 432796)
Nuncio tackat ja.

Tycker det är ruttet att Melander går via Expressen ist för Solvalla och Myron med besked.

:drunk:

Det är ju bara på lek. Är ju lite kul att vara lite tvärtom verkar det som.

Norr om Dalälven skulle det kallas att vara "lite eljest".

Migge 2015-05-22 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 432796)
Nuncio tackat ja.

Tycker det är ruttet att Melander går via Expressen ist för Solvalla och Myron med besked.

:drunk:

Stefan Melander jobbar ju för Expressen med sina travkrönikor så hans "prioriteringar" med besked ligger väl hos sin arbetsgivare...inget konstigt med det, så ser det ju ut när man har ett samarbetes/anställningsavtal.

Helge 2015-05-22 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 432798)
Stefan Melander jobbar ju för Expressen med sina travkrönikor så hans "prioriteringar" med besked ligger väl hos sin arbetsgivare...inget konstigt med det, så ser det ju ut när man har ett samarbetes/anställningsavtal.

Tycker det är fel och hånfullt mot Solvalla och Myron, skitsamma att han kör sin lilla blogg där.

Det luktar skit!

Strappa71 2015-05-22 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 432798)

Absolut. Det är lämpligheten i den typen av exklusivitet som är som den är.

Rimligtvis borde hans lojalitet mot sporten ligga ett snäpp högre. Det finns inget motsatsförhållande i att skriva för en tidning och att hantera sånt här på ett vettigt sätt.

Expressen är kortsiktiga om de tror att det är något "plus" i kanten med att vara först med just det här till varje pris.

Helge 2015-05-22 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432800)
Absolut. Det är lämpligheten i den typen av exklusivitet som är som den är.

Rimligtvis borde hans lojalitet mot sporten ligga ett snäpp högre. Det finns inget motsatsförhållande i att skriva för en tidning och att hantera sånt här på ett vettigt sätt.

Expressen är kortsiktiga om de tror att det är något "plus" i kanten med att vara först med just det här till varje pris.

Så rätt Persson fick om det hela, del två idag efter Inkens besked.

http://perssonbloggar.se/2015/05/sna...-i-elitloppet/

Speedyearl 2015-05-22 15:59

Hört nått rykte om att Myron har någon kusköverraskning på lut?!

Är det Svanstedt som kommer och kör Nuncio?:claps:

AndyMart 2015-05-22 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 432856)
Hört nått rykte om att Myron har någon kusköverraskning på lut?!

Är det Svanstedt som kommer och kör Nuncio?:claps:

Den här herren tror jag det handlar om..

http://y.cdn-expressen.se/images/57/...6x9/[email protected]

Strappa71 2015-05-22 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 432859)
Den här herren tror jag det handlar om..

http://y.cdn-expressen.se/images/57/...6x9/[email protected]

Det tror inte jag. Att Campbell ( som redan tackat nej pga viktiga stakes-uppsittningar samma helg ) skulle ändra sig tror jag är mycket osannolikt ).

Här är dock en gång som jag mer än gärna har fel! Campbell vill man alltid se!

Edit: Senast han var över var 1996 tror jag.

AndyMart 2015-05-22 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432860)
Det tror inte jag. Att Campbell ( som redan tackat nej pga viktiga stakes-uppsittningar samma helg ) skulle ändra sig tror jag är mycket osannolikt ).

Jag tror han kommer, men säker är jag inte. Var väl däremot här förra året i samband med Jubileumspokalen också?

Helge 2015-05-22 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432860)

Ahlsells Legend loppet förra året, med Perfekt Power åt Peter U. Slutade 4:a, Stig H vann.

Samt hyllades med Mack Lobell.

http://i.gyazo.com/4b1cb89416077ce3f47cbebcdfed4756.png

Strappa71 2015-05-22 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 432862)
Ahlsells Legend loppet förra året, med Perfekt Power åt Peter U. Slutade 4:a, Stig H vann.

Samt hyllades med Mack Lobell.

http://i.gyazo.com/4b1cb89416077ce3f47cbebcdfed4756.png

Vilken general-miss. Får skylla på att jag bara är på valla "en gång om året" numera! :)

Att han till nästan 100%ig sannolikhet är upptagen med stakes stämmer dock. Och har så varit sedan 1996 när det gäller Elitloppshelgande. :)

Edit: Och jag har gärna dubbel-fel den här gången! Han är en attraktion i sig!

mackyyy 2015-05-23 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 427638)
Mosaique Face har inget i något elitlopp att göra, totalt chanslös i alla avseenden. Enormt hypad häst för det den visar allt som oftast.

Snälla, stanna hemma :drunk:

Något travöga har du då inte ��

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 427665)
Vore ett hån mot travsporten om den blev inbjuden, finns 10-15 hästar som förtjänar inbjudan före den.

Som sagt, århundradets skämt

mackyyy 2015-05-23 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 428508)
Haha, Ludde aka trollkungen. Han har 0 aktuella.

:rolleyes: :drunk::drunk:
;)

Shooter 2015-05-23 16:54

Skönt att Ludde fått ordning på Mosaique. Han behövs i de här loppen.

Filmtokig 2015-05-23 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 427638)
Mosaique Face har inget i något elitlopp att göra, totalt chanslös i alla avseenden. Enormt hypad häst för det den visar allt som oftast.

:holms:

mille94 2015-05-23 17:00

Jennifer Tillman inbjuden nu! Första kvinna att vinna elitloppet? ;)

olle 2015-05-23 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av mille94 (Inlägg 433375)

Royal Fighter vinner inget elitlopp. En finalplats om maxflyt i försöket kanske.

Shooter 2015-05-23 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av mille94 (Inlägg 433375)

Jag tror inte hon vinner finalen. Hon får nog vara glad om hon tar sig dit.

Filmtokig 2015-05-23 17:07

Vilka kommer till final då? En Tillman bakom bilen som spetsar med en barfota Fighter är 100% i en final. Ni kanske borde se över vilka som faktiskt är med i Elitloppet i år och vad dem är kapabla till under kort distans. Kontra Fighter.

Hon tar sig till final.

olle 2015-05-23 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 433383)
Vilka kommer till final då? En Tillman bakom bilen som spetas med en barfota Fighter är 100% i en final. Ni kanske borde se över vilka som faktiskt är med i Elitloppet i år och vad dem är kapabla till under kort distans. Kontra Fighter.

Hon tar sig till final.

Dom har inte kunnat köra den barfota så ofta tidigare, så om dom tror på realistisk chans till finalplats måste den nog gå med skor i försöket.

Shooter 2015-05-23 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 433383)
Vilka kommer till final då? En Tillman bakom bilen som spetas med en barfota Fighter är 100% i en final. Ni kanske borde se över vilka som faktiskt är med i Elitloppet i år och vad dem är kapabla till under kort distans. Kontra Fighter.

Hon tar sig till final.

Kan bli svårt, men först ska vi se vilka som kommer i vilka heat och vilka spår de får.

sirlarsson 2015-05-23 17:37

Jag får erkänna att jag hade fel, dock talade jag utifrån vad den hade visat vid den tidpunkten, ingen kan tycka att den skulle ha kommit med utan loppet idag? Konstigt att ni inte ifrågasatte mig då utan efter loppet? Alltid lätt efter loppen har gått.

Filmtokig 2015-05-23 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 433407)
Jag får erkänna att jag hade fel, dock talade jag utifrån vad den hade visat vid den tidpunkten, ingen kan tycka att den skulle ha kommit med utan loppet idag? Konstigt att ni inte ifrågasatte mig då utan efter loppet? Alltid lätt efter loppen har gått.

Bra skrivet. Men en motfråga, en häst som springer snabbaste tiden i år, måste väl ändå "ha det i sig" om du förstår vad jag menar? Så att så jävla kass är väl inte hästen eller har varit.

sirlarsson 2015-05-23 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 433408)
Bra skrivet. Men en motfråga, en häst som springer snabbaste tiden i år, måste väl ändå "ha det i sig" om du förstår vad jag menar? Så att så jävla kass är väl inte hästen eller har varit.

Grejen är att Ludde tror att hans hästar ska vara med på gamla meriter, hästen har inte visat något i år förrän nu. Givet att den ska med på dagens insats (utan att jag ens sett loppet) men Ludde måste förstå att hans hästar måste prestera likt alla andras hästar för att förtjäna en plats.

sirlarsson 2015-05-23 17:41

Jag är aldrig sen att erkänna när jag har fel, trodde hästen hade mycket liten chans idag och hade nog dissat den på 4 streck typ (la inget eget system idag) men kul att hästar visar form inför elitloppet, Maven lär väl inte varit dålig idag heller? Grymt fin tid.

Speedyearl 2015-05-23 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 433411)
Jag är aldrig sen att erkänna när jag har fel, trodde hästen hade mycket liten chans idag och hade nog dissat den på 4 streck typ (la inget eget system idag) men kul att hästar visar form inför elitloppet, Maven lär väl inte varit dålig idag heller? Grymt fin tid.

Hade inte någon tro på att den skulle prestera heller! Så som hästen såg ut förra starten hade jag hellre gissat på ett bredlopp än elitloppet!!

Men fantastiskt kul att hästen presterade och grymt roligt att vi får med trav Sveriges största personlighet (käft), Ludde!:D

Helge 2015-05-23 17:56

Citat:

Bara kika på årets resultat = inget för Elitloppet. Men idag så ;)

http://i.gyazo.com/3330be12538429351d8bf2595b252dc6.png

Shooter 2015-05-23 17:58

Ludde har ju sagt hela tiden att det inte är något självändamål att vara med i Elitloppet, utan att han måste ha häst till det i så fall.

Shooter 2015-05-23 18:01

Borde du ha någon med, Quick Fix kanske?

- Nja, kanske Quick Fix men faktum är att jag fick Mosaique Face friskförklarad i går också vilket känns jävligt bra! Men han måste ju visa något också, jag måste hitta ett lopp till honom. Han har kapaciteten, det är ingen som tvivlar på.

Så du har inte gett upp hoppet på Mosaique Face, alltså?

- Nej det har jag inte, jag kommer leta upp ett lopp. Den åkomma han hade försvann bara på några dagar, så det var jävligt positivt. Jag fick en chock i fredags när han var så jävla dålig.

mackyyy 2015-05-23 18:01

Citat:

Vi snackar om en häst som vunnit svenskt travderby, Europaderbyt, Sweden Cup(två heat över aktuell distans liksom Elitloppet. Dessutom världsrekord över medeldistans.

Inga jättelopp i år, men tog sig till ledning i PdA och stumnade.

Ludde har sagt att han känns lika fin, om inte finare i träning jämfört med ifjol.

Ibland är det bättre att knipa. Du utmärkte ju dig, men inte positivt 😀

Så du menar att den inte ens skulle fått chansen att visa vad den kan i loppet som gick idag?

Chiron 2015-05-23 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 433414)
Bara kika på årets resultat = inget för Elitloppet. Men idag så ;)

Fast med dagens balans hade den 8 starter innan. 5 vinster, 2 oavgjorda och en galopp som jag skrev i V75-tråden...

AndyMart 2015-05-23 18:04

Vi har allt i årets elitlopp, så jag ber er, för travet och forumets skull, sluta gnälla och inse istället att vi faktiskt står inför vad som kan bli tidernas värsta lopp!

Hästarna:

Fältet har mer klass än på länge, vi har exakt allt som kan tänkas vara intressant, explosiva superracers i form av hästar som Magic Tonight, BBS Sugarlight och Wind Of The North, pansarvagnar i Univers De Pan, Timoko, Mosaique Face och Nahar, långspeediga rackare som aldrig verkar ta slut med Maven, Univers De Pan, Voltigeur De Myrt och Ustinof Du Vivier, en av världens bästa fyraåringar Nuncio, helsvenska ägg-och-sill ekipage representerade av On Track Piraten och Royal Fighter och sist men inte minst en riktigt jävla rolig joker, Bret Boko. Som om det inte vore nog är fältet inte ens fyllt, vi har nämligen en plats kvar!

Tränarna:

Ojojoj, Jimmy Takter, kanske världens bästa tränare startar häst, Stefan Melander, Lutfi Kolgjini och Robert Bergh, de av de svenska som man bara måste ha med deltar, franska topptränare och nykomlingar, amerikansk fantast och dessutom både norska och finska stjärntränare med. Kan det bli bättre?

Kuskarna:

Exakt allt man vill ha med i kuskväg är med i fältet.

Svenska toppkuskarna, Erik, Björn och Örjan är med.
Sveriges vildaste och mest omdebatterade kuskar i Ludde, Takter, Bergharn och Melander om han nu kör.
Världens mest segerrika kusk, Dave Palone.
Älskvärda medelkuskar, Tillman och Untersteiner.
Franska formel-1 ryttare som inte kan ett skit om taktik..
Och så Geir Vegard Gundersen och Markku Nieminen som är perfekta representanter för sina länder..

Vad saknas? Ingenting!

De fantastiska historierna:

Vem har inte blivit rörd av BBS Sugarlights historia? Från att inte duga på lunchloppen kring Göteborg till att stegvis utvecklas till en av nordens bästa hästar är en förvandling vi kanske aldrig igen kommer att uppleva. Hästen som vi blev så imponerade av har nu nått den absoluta världstoppen och visst skulle det kännas lite extra speciellt om det var Peter Untersteiner som höjde näven i skyn nästa söndag?

Daryl Bier fantastiska och chockerande berättelse om Wind Of The North, hästen som kanske räddade hela hans framtid. Stallets bästa häst dog framför Daryl på banan, familjemedlemmar lämnade livet bakom sig och allt såg ut att gå fel när det sista hoppet Wind Of The North anlände till stallet efter att auktionskonkurrenten gett bort den för respektens skull. Hästen tävlade grymt och levererade fantastiska prestationer för Bier vilket fick han på bättre tankar, och idag kan han konstatera att det är tack vare detta enormt fina djur som han klarat sig igenom kriserna. Om det fanns någon typ av rättvisa och karma här i världen, så står Bier och Wind Of The North i vinnarcirkeln vid halv sex tiden elitloppssöndagen.

Voltigeur De Myrt, den där hästen som tränades av den okända tränaren och kördes av en totalt orutinerad kusk hade något i sig, och nästa söndag är han med bakom bilen när starten går. Hästen som visade vägen för två framtidsmän inom travsporten är nödvändig att ha med i Elitloppet 2015!

Och så, till slut, vem har inte tagit del av historien kring Nuncio? Wow!
Köptes för 45000 kr och inte en jävel kunde förutspå att det skulle bli något av hästen, förutom Stefan Tarzan Melander. Han satte den i träning hos Jim Oscarsson i USA för att slippa Sveriges tvångsprissumma och efter en sejour både där och hos Jimmy Takter har den sprungit in cirka 15 miljoner kronor, med vinster i några av världens största årgångslopp!

hammmmmar 2015-05-23 18:06

Håller med att det är respektlöst av Melander att gå ut i tidningen och acceptera innan faktiskt prata med inbjudarna. Tänk om jag drev ett stort företag som hade fått ett stort kontrakt och en samarbetspartner, innan jag accepterar deras bud går jag ut och pratar med tidningen istället för att säga det direkt till dem. Kanske inte slående, men principen är den lika. Respektera de som faktiskt erbjuder dig något. Horgubbe

Helge 2015-05-23 18:31

Imorgon efter 17:00 kan vi öppna anmälningslistorna Elitloppshelgen. Både lördag och söndag har anmälningsstopp 17:00.
Mums, längtar!

Helge 2015-05-23 18:34

Klaus Koch bekräftar, Vincennes är klar.

http://i.gyazo.com/28fc4a91359822a5532de429fcb650d4.png

Chiron 2015-05-23 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 433430)
Klaus Koch bekräftar, Vincennes är klar.

Tre stycken inbjudna från sömnpillret till lopp - Finlandia Ajo... :)

Khiarshoor 2015-05-24 04:28

Skriv va ni vill, tyck va ni vill om det jag kommer skriva. Men att Royal Fighter blev inbjuden skrattar jag väldigt högt åt. Den gjorde ETT lopp... HERREGUD, JAAAAAAA.... Prestationen var grym, det kan man inte sticka under stolen med. Men två heat över en dag? Barfota båda gångerna? Hästen går ju KNAPPT barfota i vanliga fall.. Herregud vilket lalleri....

Inget illa mot ägare, tränare eller kusk. De har gjort ett grymt bra jobb, en bra häst helt enkelt. MEN inget för Elitloppet i mitt tycke. Hoppas den kommer sist för fan. Så jävla trött på att de ska bjuda in vissa chanslösa VARJE år...

Emeffeff 2015-05-24 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 433473)
Skriv va ni vill, tyck va ni vill om det jag kommer skriva. Men att Royal Fighter blev inbjuden skrattar jag väldigt högt åt. Den gjorde ETT lopp... HERREGUD, JAAAAAAA.... Prestationen var grym, det kan man inte sticka under stolen med. Men två heat över en dag? Barfota båda gångerna? Hästen går ju KNAPPT barfota i vanliga fall.. Herregud vilket lalleri....

Inget illa mot ägare, tränare eller kusk. De har gjort ett grymt bra jobb, en bra häst helt enkelt. MEN inget för Elitloppet i mitt tycke. Hoppas den kommer sist för fan. Så jävla trött på att de ska bjuda in vissa chanslösa VARJE år...

Du får ju komma med något alternativ isåfalll, om du tvunget ska insistera på att Royal Fighter inte är något för Elitloppet. Det är inte så att det vimlar av heta alternativ nu timmarna innan lottningen. Jag tycker iallafall Royal Fighter är ett roligare ekipage än de bakom Mosaique Face i guldloppet igår. Det skulle vara Papagayo E. isåfall. Jag hade faktiskt köpt han före Royal Fighter nu när jag ser reprisen av gårdagens lopp. Sjuk avslutning hästen gör. Kanske hade varit tufft med eventuellt två heat redan nästa vecka för Papagayo dock. Hursomhelst, så finns det ju inte särskilt många heta alternativ.

Grejen med Royal Fighter är såklart också att det kommer bli folkets favorit, det är bra att ha ett ekipage som sätter den prägeln på loppet.