Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2015 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23714-elitloppet-2015-a/)

Chiron 2015-05-10 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 429632)
Nuncio såg jag bjudas in i onsdags eller drömde jag, en rosa papperslapp...

däremot skulle Tarzan "fundera".

är övertygad den är med, blir spännade se vem som kör...

Korrekt...

Tirich 2015-05-10 21:15

Magic Tonight får en inbjudan på lördag när han slagit det trötta gänget i Guld

Espo 2015-05-10 23:04

- Magic Tonight
- Nuncio
- Voltigeur De Myrt
- Nahar

Lär få inbjudningar

- Oasis Bi
- Delicious US

Starsnabba och speediga gör dessa till en ganska säker kandidater.

Två platser kvar att fylla då. Förslag?

Chiron 2015-05-10 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 429660)
- Magic Tonight
- Nuncio
- Voltigeur De Myrt
- Nahar

Lär få inbjudningar

- Oasis Bi
- Delicious US

Starsnabba och speediga gör dessa till en ganska säker kandidater.

Två platser kvar att fylla då. Förslag?

Panne de Moteur

Viroid 2015-05-11 06:34

Traditionellt brukar man försöka få till fältet så att det är 8 svenska, 8 utländska ekipage.

Hittills har vi två franska, två amerikanska och två norska. Jag tror att man vill ha med en italienare och en dansk/finsk/tysk häst också för att få lite spridning.

Bland de svenska är det OTP, Digital Ink och Nuncio som hittills är inbjudna. Magic Tonight, eller om någon annan vinner på Lördag, är lovad en plats. (Vinner inte Magic Tonight har denne inte i Elitloppet att göra). Likaså med den som vinner helgen därpå i Gävle. Återstår tre svenska.

Finlandia Ajo körs på söndag.

luggen77 2015-05-12 16:09

Nahar och Voltigeur de Myrt klara

Wagner 2015-05-12 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av luggen77 (Inlägg 430001)
Nahar och Voltigeur de Myrt klara

Inte den matchning jag skulle gett hästen. :innocent:

För kort och för fort.

luggen77 2015-05-13 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 430063)
Inte den matchning jag skulle gett hästen. :innocent:

För kort och för fort.

Böjd att hålla med. Allt är ändå utfyllnad, Timoko är klar :hattenav:

Viroid 2015-05-13 09:26

Kunde Utah Bulwark vinna Elitloppet så kan vilken fransk häst som helst vinna.

https://www.youtube.com/watch?v=8ZYkGKDjbpY

luggen77 2015-05-13 09:41

Ingen aktuell startar i Meadow Roads lopp. På twitter stod det ingen Nuncio, Creatine, Panne eller Delicious...

luggen77 2015-05-13 09:48

Kollade anmälningslistorna, ingen av dem är med. Lite skumt. Någon av dem kanske går ut på Gävle istället. Undrar om de skrämde bort varandra med allt snack om att de skulle anmäla dit..

Viroid 2015-05-13 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av luggen77 (Inlägg 430078)
Kollade anmälningslistorna, ingen av dem är med. Lite skumt. Någon av dem kanske går ut på Gävle istället. Undrar om de skrämde bort varandra med allt snack om att de skulle anmäla dit..

Det finns ju inte mer än tre platser kvar, eftersom en är vikt till vinnaren av gulddivisionen på lördag, och en till vinnaren i Gävle. Då har man Finlandia kvar att köra på Söndag också.

Jag tror att de flesta då satsar på Gävle. Skall man möta topphästar för att ta en plats är det ju bättre att göra det i ett lopp med 400K i förstapris istället för i ett med mycket mindre pengar. Det är bättre att man vid vinst är garanterad en plats än att man bara är en i mängden som konkurrerar om en plats.

Jag tror att en del ångrar sig att de inte anmälde till Åby på lördag.

Helge 2015-05-13 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 430087)
Det finns ju inte mer än tre platser kvar, eftersom en är vikt till vinnaren av gulddivisionen på lördag, och en till vinnaren i Gävle. Då har man Finlandia kvar att köra på Söndag också.

Jag tror att de flesta då satsar på Gävle. Skall man möta topphästar för att ta en plats är det ju bättre att göra det i ett lopp med 400K i förstapris istället för i ett med mycket mindre pengar. Det är bättre att man vid vinst är garanterad en plats än att man bara är en i mängden som konkurrerar om en plats.

Jag tror att en del ångrar sig att de inte anmälde till Åby på lördag.

Men till Gävle ska man ha kvalat in via vinst i guld tidigare eller få ett wild card, så inte bara anmäla dit heller.

"– De hästar som vunnit sina Gulddivisioner och är direktkvalificerade till loppet och som tackat nej är Oasis Bi, On Track Piraten, Noras Bean, B.B.S.Sugarlight, och troligtvis också Nahar. Sedan inväntar jag svar gällande Digital Ink och Magic Tonight, säger Mathias Gustafsson till Trav365.

– Den som vinner Gulddivisionen på Åby på lördag kvalificerar sig både till Elitloppet och hit till Gävle, i och med att det är ett försök. Det kommer bli ett gäng wild cards över." /Aftonbladet

Viroid 2015-05-13 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 430088)
Men till Gävle ska man ha kvalat in via vinst i guld tidigare eller få ett wild card, så inte bara anmäla dit heller.

"– De hästar som vunnit sina Gulddivisioner och är direktkvalificerade till loppet och som tackat nej är Oasis Bi, On Track Piraten, Noras Bean, B.B.S.Sugarlight, och troligtvis också Nahar. Sedan inväntar jag svar gällande Digital Ink och Magic Tonight, säger Mathias Gustafsson till Trav365.

– Den som vinner Gulddivisionen på Åby på lördag kvalificerar sig både till Elitloppet och hit till Gävle, i och med att det är ett försök. Det kommer bli ett gäng wild cards över." /Aftonbladet

Jag tror inte det är några problem med wildcard till seriösa elitloppskandidater.

Sankte_Per 2015-05-13 11:39

Jämnt Elitlopp

Tror vi får se ett ganska tajt lopp i år vad tror ni?

Sankte_Per 2015-05-13 12:30

BBS Sugarlight

Oddset har gått upp en del på hästen efter galoppen. Nu är Timoko åter favorit. Tror ni Robert Bi får köra Elitloppet?

robfri 2015-05-13 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sankte_Per (Inlägg 430101)
Oddsen har gått upp en del på hästen efter galoppen. Nu är Timoko åter favorit. Tror ni Robert Bi får köra Elitloppet?

Varför skulle den inte "få" göra det ? Sen att de inte vill starta där är en annan sak.

luggen77 2015-05-13 13:05

Tror inte Melander kommer starta Nuncio i Elitloppet. I krönikan idag i Expressen säger han får se om det blir start under Elitloppshelgen, min magkänsla är att han siktar på något fyraåringslopp istället om han startar alls.

Shooter 2015-05-13 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av luggen77 (Inlägg 430106)
Tror inte Melander kommer starta Nuncio i Elitloppet. I krönikan idag i Expressen säger han får se om det blir start under Elitloppshelgen, min magkänsla är att han siktar på något fyraåringslopp istället om han startar alls.

Enligt Travnet så står Tarzan över onsdagens lopp på Solvalla med Nuncio som istället ska gå ett tuffare jobb, varefter han bestämmer om start i Elitloppet.

NicklasJ 2015-05-13 14:43

Jag tycker att man har bjudit in alldeles för många hästar som inte är riktiga sprinters. Nahar, OTP, Voltigeur, Support Justice och till viss del Digital Ink är egentligen hästar som inte direkt har fördel av den korta häcken. Med det sagt så betyder det inte att inte någon utav dessa hästar vinner om de får ett passande lopp men jag tycker man fyllt facket till bristningsgränsen av denna typ av egenskap i världens största sprintlopp.

Inbjudan till OTP är för övrigt riktigt dålig fingertopsskänsla. Han har visat de senaste åren att han absolut är en utav våra bästa hästar i Sverige under vintern och då helst på medel/lång distans men samtidigt aldrig visat att han räcker till på snabba banor på sommaren. Att man då väljer att bjuda in honom så pass tidigt känns mycket tveksamt i mina ögon.

Viroid 2015-05-13 14:57

Enligt franska källor på Twitter så har Roi du Lupin bjudits in.

Helge 2015-05-13 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 430137)
Enligt franska källor på Twitter så har Roi du Lupin bjudits in.

Det stämde inte skrev Myron på twitter.

Såg en finsk tweet nu att Aladin D'Ecajeul ej kommer.

Helge 2015-05-13 19:09

http://i.gyazo.com/b80a27f54f1d4352f4c1111e79afb06f.png

putte64 2015-05-13 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 430185)
Det stämde inte skrev Myron på twitter.

Såg en finsk tweet nu att Aladin D'Ecajeul ej kommer.

Den kan inte vara frisk.

LudvigB 2015-05-16 20:20

Hur kan Creatine få ett wildcard? Sinnessjukt.

johank87 2015-05-16 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 431281)
Hur kan Creatine få ett wildcard? Sinnessjukt.

Han har ju fått ett wild card till ett gulddivisionslopp (med en Elitloppsplats till vinnaren) på Gävle 23/5. Det är inte så sinnessjukt :)

Helge 2015-05-18 18:11

Ingen Aladin d’Ecajeul i Elitloppet.

Aladin d’Ecajeul stod inte att känna igen i onsdags i Prix De Ducs De Normandie på Caën. Efter veterinärundersökning konstaterades att hästen var sjuk. Det får till följd att han inte kan starta i Elitloppet.

Tränaren Sébastien Guerato har fått förfrågan om han istället vill starta sin andra stjärnhäst Ustinof Du Vivier, som ståtar med fyra raka segrar, i Elitloppet. Nästa uppgift för Ustinof Du Vivier är Prix du Crepuscule på Vincennes på fredag och Sébastien Guerato återkommer med svar efter det loppet.

putte64 2015-05-18 18:27

Börjar tro att Myron är helt okunnig inom travsport.
Han kunde lika gärna bjudit in Mellby Viking !!!

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 431716)
Ingen Aladin d’Ecajeul i Elitloppet.

Aladin d’Ecajeul stod inte att känna igen i onsdags i Prix De Ducs De Normandie på Caën. Efter veterinärundersökning konstaterades att hästen var sjuk. Det får till följd att han inte kan starta i Elitloppet.

Tränaren Sébastien Guerato har fått förfrågan om han istället vill starta sin andra stjärnhäst Ustinof Du Vivier, som ståtar med fyra raka segrar, i Elitloppet. Nästa uppgift för Ustinof Du Vivier är Prix du Crepuscule på Vincennes på fredag och Sébastien Guerato återkommer med svar efter det loppet.

AndyMart 2015-05-18 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 431719)
Börjar tro att Myron är helt okunnig inom travsport.
Han kunde lika gärna bjudit in Mellby Viking !!!

Ja, gillar inte heller att han bara slänger in en inbjudan sådär precis som om det vore kris.

Mycket hellre Univers De Pan isåfall..

Shooter 2015-05-20 20:21

Univers de Pan klar för Elitloppet.

laggebagge 2015-05-20 22:27

Hur kan man inte bjuda in Vincennes efter de senaste prestationerna! Hon flög ju fram i finland. Jag tror hon skulle ha toppchans att vinna elitloppet!!!

robust 2015-05-21 10:36

Royal Fighter är värd en Elitloppsbiljett, efter alla sina prestationer. Gillar inte när småtränarna måste överprestera för att få en biljett.
Bret Boko borde även den ha redan fått en biljett! Vann ju Finlandia Ajo, men istället bjuder man in tredje pristagaren?! Franska hästar har ju inte presterat alls, sen förra året. Och varför ska inte finnarna få en häst till Elitloppet, när de ändå kommer flera busslaster med folk därifrån?

Shooter 2015-05-21 10:40

Imorgon ska de svara om Ustinof du Vivier kommer, och det börjar bli hög tid för Tarzan att bestämma sig. Royal Fighter, Bret Boko, Vincennes m.fl. knackar på dörren och de som ska med måste få tid på sig att planera och förbereda sig.

Wagner 2015-05-21 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 432528)
Royal Fighter är värd en Elitloppsbiljett, efter alla sina prestationer. Gillar inte när småtränarna måste överprestera för att få en biljett.
Bret Boko borde även den ha redan fått en biljett! Vann ju Finlandia Ajo, men istället bjuder man in tredje pristagaren?! Franska hästar har ju inte presterat alls, sen förra året. Och varför ska inte finnarna få en häst till Elitloppet, när de ändå kommer flera busslaster med folk därifrån?

Bättre dom bjuder in på kvalité än etnicitet. :)

Tänk om polackerna fick för sig att vallfärda hit då måste vi bjuda in en häst därifrån också.

Migge 2015-05-21 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 432552)

Tänk om polackerna fick för sig att vallfärda hit då måste vi bjuda in en häst därifrån också.

Och självklart måste vi ju även ha en rumänsk häst med i startfältet med alla romer som nu finns i vårt land...kan se det framför mig hur pappmuggarna sträcks upp i luften på e-läktaren, dock så lär det inte vara öl som skvalpar ur dessa muggarna utan insamlade mynt :lol:

robust 2015-05-21 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 432552)

Vad har Polen med det här och göra? Finnarna är storkonsumenter av allt som är gott! Spel/mat/dricka och fest. Och Bret Boko vann Finlandia Ajo som hade 1.000.000kr i första pris på 1609a.

robust 2015-05-21 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 432554)
Och självklart måste vi ju även ha en rumänsk häst med i startfältet med alla romer som nu finns i vårt land...kan se det framför mig hur pappmuggarna sträcks upp i luften på e-läktaren, dock så lär det inte vara öl som skvalpar ur dessa muggarna utan insamlade mynt :lol:

Det är ditt eget fel som röstade JA till EU.

robfri 2015-05-21 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 432565)
Vad har Polen med det här och göra? Finnarna är storkonsumenter av allt som är gott! Spel/mat/dricka och fest. Och Bret Boko vann Finlandia Ajo som hade 1.000.000kr i första pris på 1609a.

Det är svenskarna oxå, & fullt hus blir det oavsett om det kommer 100 finnar x-tra lr inte.

Bret Boko har inget i ett elitlopp att göra, men gör väl kanske inte bort sig i Sweden Cup (från ett bra spår) där den lär starta.

Shooter 2015-05-22 10:47

Digital Ink kommer inte till Elitloppet, då avvaktar vi svar om Nuncio kommer. Hoppas på det.

Helge 2015-05-22 11:56

Nuncio tackat ja.

Tycker det är ruttet att Melander går via Expressen ist för Solvalla och Myron med besked.

:drunk: