Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Axevalla (lördag) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24363-v75-axevalla-loerdag/)

mikaels 2015-07-14 22:59

men ska man göra så, så är det väl lika bra att sitta hemma?!?

AndyMart 2015-07-14 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 445163)
Hur tänker du, Andy?...intressant att höra...

Mobilen i fickan är all utrustning man behöver. Kolla skoinfon. Allt annat finns på banan.

Intervjuer med kuskar har man redan innan man drar iväg till tävlingarna.

Den stora fördelen är att jag lugnt och på egen hand kan bedöma värmningar, provstarter och lopp. Kan bilda mig egna uppfattningar utan att någon blandar sig i dem. Dessutom slipper jag alla klipp och saxbanor som i ATG Live, och får med helheten.

Ett exempel, ni som kollade ATG Live idag, såg ni både värmning och provstart på Dream Hope Johnny Takter i V64-6 idag? Vore konstigt annars, för det var dagens finaste intryck. Dock befarar jag att de inte la så stor vikt vid den då den inte var favorittippad. Presterade gjorde den iallafall.

- TIPS till Lördag; Xlnt Chili Tripel måste ha chans bättre än nuvarande spelprocent i V75-4. Mycket bra spetsläge och ingen vidare superklass på motståndet. Dessutom en riktigt bra häst som Jocke gillar skarpt. Sett fantastiskt fin ut på slutet.

greyhound 2015-07-14 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 445169)
Mobilen i fickan är all utrustning man behöver. Kolla skoinfon. Allt annat finns på banan.

- TIPS till Lördag; Xlnt Chili Tripel måste ha chans bättre än nuvarande spelprocent i V75-4. Mycket bra spetsläge och ingen vidare superklass på motståndet. Dessutom en riktigt bra häst som Jocke gillar skarpt. Sett fantastiskt fin ut på slutet.

Kolla Enrico di Quattro sist. 08/400. Oj oj vad svettigt. Svårslagen här.

mikaels 2015-07-14 23:29

Citat:

Den stora fördelen är att jag lugnt och på egen hand kan bedöma värmningar, provstarter och lopp. Kan bilda mig egna uppfattningar utan att någon blandar sig i dem. Dessutom slipper jag alla klipp och saxbanor som i ATG Live, och får med helheten.

Ett exempel, ni som kollade ATG Live idag, såg ni både värmning och provstart på Dream Hope Johnny Takter i V64-6 idag? Vore konstigt annars, för det var dagens finaste intryck. Dock befarar jag att de inte la så stor vikt vid den då den inte var favorittippad. Presterade gjorde den iallafall.

...mmm, om man kan sitta på sin egen stubbe o inhämta all info, samtidigt som man får tillgång till atg:s...då är det kanske en fördel, om man kan hantera detta:)

AndyMart 2015-07-14 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av greyhound (Inlägg 445171)
Kolla Enrico di Quattro sist. 08/400. Oj oj vad svettigt. Svårslagen här.

Jag har sett det loppet. Allt löser sig perfekt men spurten väldigt svettig.

Kommer få jobba mer på Lördag. Inte spara spurten till 2-300 kvar. Dessutom spår 5 i volt och trolig favorit. Nja.

Lövgrens går en hög 13-tid om det krävs och då ska de andra vara enormt bra för att plocka den utifrån.

mikaels 2015-07-15 00:06

Min gissning är att jag i tältlägret kommer möta, ett antal människor mellan 40 o 60...dom allra flesta där för att ha skoj o liret är mera en "sidogrej"...vi får si...

rrylander 2015-07-15 00:28

Tror ni Red Team Rex kan hålla upp ledningen i Bronsdivisionen? Borde ju vara en väldigt bra chans isåfall.

AMHC 2015-07-15 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 445178)
Tror ni Red Team Rex kan hålla upp ledningen i Bronsdivisionen? Borde ju vara en väldigt bra chans isåfall.

Borde bli svårt att hålla ut Next To None Sib? Next To None Sib släpper i sin tur till Star Advisor Joli som är först fram?
Men Red Team Rex inte beroende av ledningen så kan ju absolut vinna ändå.

greyhound 2015-07-15 05:59

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 445174)
Jag har sett det loppet. Allt löser sig perfekt men spurten väldigt svettig.

Kommer få jobba mer på Lördag. Inte spara spurten till 2-300 kvar. Dessutom spår 5 i volt och trolig favorit. Nja.

Lövgrens går en hög 13-tid om det krävs och då ska de andra vara enormt bra för att plocka den utifrån.

Puro säger hans går en 12-tid... så då räcker kanske Lövgrens höga 13-tid till.... en 2-4 - plats? ;-)

AndyMart 2015-07-15 09:55

V75-Axevalla (lördag)

Citat:

Ursprungligen postat av greyhound (Inlägg 445182)
Puro säger hans går en 12-tid... så då räcker kanske Lövgrens höga 13-tid till.... en 2-4 - plats? ;-)

Måste vara en sjuhelsikes häst som ska sänka världsrekord från spår 12 i V75. Klass II dessutom.

Tror inte Puro säger så nej, nog något du hittat på själv.

draken 2015-07-15 09:57

Om Support Justice vinner guld på en 10 tid på långdistans så klarar nog den här en 12a i volt från spår 12:rolleyes:

mikaels 2015-07-15 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 445185)
Måste vara en sjuhelsikes häst som ska sänka världsrekord från spår 12 i V75. Klass II dessutom.

Tror inte Puro säger så nej, nog något du hittat på själv.

Står i ronden...

draken 2015-07-15 10:08

Har ju aldrig gått fortare än 13,6 på kort med Auto så en 12 tid med volt på medel känns inte särskilt troligt men gör nog ett riktigt bra lopp.

greyhound 2015-07-15 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 445188)
Har ju aldrig gått fortare än 13,6 på kort med Auto så en 12 tid med volt på medel känns inte särskilt troligt men gör nog ett riktigt bra lopp.

Han säger även att hästen känns som en miljonär i träningen och kommer klättra i klasserna. Har ju vart i tysk träning innan. Man ska icke glömma att Puro är en av Sveriges absolut bästa tränare! Det Enrico visade senast gör att jag inte tvekar en sekund på kapaciteten i alla fall. Sällan man ser något sådant i den låga klassen!

draken 2015-07-15 10:26

Kommer dessutom troligen att gynnas av det långa upploppet. Tror dock att den kommer att bli favorit och man vinner inte som man vill från spår 12 även om man är bäst i fältet.
Hade troligen vart ganska klar favorit från bättre spår och det kan vara sista gången man kan ta betalt för hästen så du kan vara helt rätt ute på den.
Om nu inte Puro missbedömer den helt vill säga.

greyhound 2015-07-15 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 445190)
Kommer dessutom troligen att gynnas av det långa upploppet. Tror dock att den kommer att bli favorit och man vinner inte som man vill från spår 12 även om man är bäst i fältet.
Hade troligen vart ganska klar favorit från bättre spår och det kan vara sista gången man kan ta betalt för hästen så du kan vara helt rätt ute på den.
Om nu inte Puro missbedömer den helt vill säga.

Vi får se... vi ska ha bara en spik så det är ett angenämt problem när man har många välja mellan.

AndyMart 2015-07-15 11:08

I ronden står det att han har en tid under 1.13 i kroppen. Inte att han ska gå en 12-tid det på Lördag från spår 12, i volt, över medeldistans.

-----

Sist gick Enrico Di Quattro 1,12,3 sista varvet. Seger.

Gången innan gick han 1,11,8 sista varvet. Oplacerad.

Då var det mycket bättre hästar där framme, och Enrico hamnade långt bak från spår 12. Dessutom fick den gå i tredjespår och kunde inte spara spurten till 400 kvar.

-----

Det mesta talar för att det blir tredjespår och positionsstrul från spår 12 denna gången, troligtvis kör de också långsamt där framme. Precis som i debuten med andra ord. Nu är det nämligen inte någon lärlingsserie där alla kör för livet och alltid bäddar för bakspåren utan proffskuskar igen. Med detta i baktanke ställer jag mig mycket tveksam till att den plockar ner de andra hur lätt som helst, även om den kan göra det då spurten senast inger respekt!

Om man ser objektivt på saken tycker jag ändå mycket talar för Xlnt Chili Tripel om Jocke hittar spets, vilket han bör göra. Vunnit i princip okörd i två lopp på Jägersro och väldigt mycket sparat som fast på V7 senast. Kommer troligtvis få ligga i fred där framme ett tag, då jag inte ser någon tänkbar där framme som ska gå upp och pressa. Sen blir det inget lätt att stå emot de andra till slut men med en längd till godo bör han kunna göra det. Med spetsläge, bra häst, bra kusk och värsta utmanarna från mycket sämre spår känns den i nuläget väldigt spelvärd till 21 %. Fortsatt riktigt intressant och bra spelvärde ända upp till 30 %, men så mycket lär den knappast bli spelad med tanke på skriket på 12.

Värst emot enligt mig är framförallt 8 Verbal Kint (Fin i debut för Timo Nurmos senast, kan hitta rygg ledaren på Jockes, få luckan och ta sig förbi, kan även vinna från andra positioner då det är en stark och bra häst) men också 10 Lumberjack Joe (gjort två bra prestationer på Valla på slutet som duger i denna klass) och såklart 12 Enrico Di Quattro. 2, 7, 9 bakom dessa.

legolasse 2015-07-15 12:24

Ser också Lövgens kuse som en potentiell spik. Men värst emot tror jag 2 är. Kolla senaste starten och framförallt hur snabb den var i starten.

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 445193)
I ronden står det att han har en tid under 1.13 i kroppen. Inte att han ska gå en 12-tid det på Lördag från spår 12, i volt, över medeldistans.

-----

Sist gick Enrico Di Quattro 1,12,3 sista varvet. Seger.

Gången innan gick han 1,11,8 sista varvet. Oplacerad.

Då var det mycket bättre hästar där framme, och Enrico hamnade långt bak från spår 12. Dessutom fick den gå i tredjespår och kunde inte spara spurten till 400 kvar.

-----

Det mesta talar för att det blir tredjespår och positionsstrul från spår 12 denna gången, troligtvis kör de också långsamt där framme. Precis som i debuten med andra ord. Nu är det nämligen inte någon lärlingsserie där alla kör för livet och alltid bäddar för bakspåren utan proffskuskar igen. Med detta i baktanke ställer jag mig mycket tveksam till att den plockar ner de andra hur lätt som helst, även om den kan göra det då spurten senast inger respekt!

Om man ser objektivt på saken tycker jag ändå mycket talar för Xlnt Chili Tripel om Jocke hittar spets, vilket han bör göra. Vunnit i princip okörd i två lopp på Jägersro och väldigt mycket sparat som fast på V7 senast. Kommer troligtvis få ligga i fred där framme ett tag, då jag inte ser någon tänkbar där framme som ska gå upp och pressa. Sen blir det inget lätt att stå emot de andra till slut men med en längd till godo bör han kunna göra det. Med spetsläge, bra häst, bra kusk och värsta utmanarna från mycket sämre spår känns den i nuläget väldigt spelvärd till 21 %. Fortsatt riktigt intressant och bra spelvärde ända upp till 30 %, men så mycket lär den knappast bli spelad med tanke på skriket på 12.

Värst emot enligt mig är framförallt 8 Verbal Kint (Fin i debut för Timo Nurmos senast, kan hitta rygg ledaren på Jockes, få luckan och ta sig förbi, kan även vinna från andra positioner då det är en stark och bra häst) men också 10 Lumberjack Joe (gjort två bra prestationer på Valla på slutet som duger i denna klass) och såklart 12 Enrico Di Quattro. 2, 7, 9 bakom dessa.

MatsE 2015-07-15 14:07

Vad tror ni om Djali Bokos chans i sista?
Vet att Coldtown är svår att slå från spets och att Oliver är en kanon men det är ju totalt ostrekat efter dom

hugotheboss 2015-07-15 14:11

V75:4 Ngn som vet om Jocke L har lyckats göra ngt åt XCT ang voltstart? 5 starter noll vinster, förvisso 4 plats i rätt dålig omgivning låter inte så förtroendegivande. Jag själv va först inne på att spika 2 Ritzo som har full form, och vunnit de ggr CJ kört. Stenströmmer på Axevalla är ju inte helt fel. Nu lutar jag åt 1,2,8,12 om Jocke spetsar så kan Goop få ett bra lopp.

hugotheboss 2015-07-15 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 445207)
Vet att Coldtown är svår att slå från spets och att Oliver är en kanon men det är ju totalt ostrekat efter dom

Jag har också letat 3:e häst i loppet och tar med 9 Montdore, tycker Robban har en bra rygg, och den verkar trivas på distansen. Sedan beror ju allt på hur loppet blir kört. Med bra tempo så har ju alltid 11 Super Otto en polett till slut. Hmm, så jag tror inte så mkt på Djali Boko, 6-7 i min rank.

greyhound 2015-07-15 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 445207)

Bar Plombier är tidig för mig bakom nämnda duo. Gynnas kraftigt av distansen samt ett förmodat högt tempo. Läget är såklart bajs.

drakdead 2015-07-15 17:00

Citat:

Är det inte lite riskabelt X.C.T i 4:e när det är första i voltstart?

drakdead 2015-07-15 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 445176)
Min gissning är att jag i tältlägret kommer möta, ett antal människor mellan 40 o 60...dom allra flesta där för att ha skoj o liret är mera en "sidogrej"...vi får si...

Helt rätt.har legat på campingen utanför grindarna i 15 år.Vi är 10-15 pers och nöjet är viktigare än spelet

whaton 2015-07-15 18:58

åker upp imorgonbitti och spelet är helt klart inte prio ett denna helgen det är människorna och ölen.

AndyMart 2015-07-15 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 445232)

Startat i voltstart flera gånger förr.

denfete 2015-07-15 20:22

Inte hunnit kolla allt för djupgående ännu, men känns det inte smaskigt att gardera favoriten i första? Många som har väldigt låga % på sig. Hästar som ändå presterat i en del lopp.

hugotheboss 2015-07-15 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 445232)

Startat 5 ggr i volt, 4 på plats, noll vinster...

denfete 2015-07-15 22:13

Jag tycker Oliver kronos i sista börja kännas som en spik ju mer jag tittar.

hugotheboss 2015-07-16 10:03

Och helt plötsligt blir 2 Furious Francis i avd 1 en storis...kanske inte så konstigt, men det blir intressantare att gardera loppet tycker jag...

mackpeter 2015-07-16 11:54

V75-3

Bara att spika norsken eller.......

1 Support Justice har gjort det bra i den nordiska eliten. Slipper nu de värsta och SoS?
4 Truculent svek som dunderfavorit senast. Hur är det med ork och form?
5 Global Money. Bra på Kalmar. Demonöppnade senast mot BBS Sugarlight och dog på kuppen. Främste utmanare till favoriten.
12 Mellby Viking är ute på rätt distans. Kan han runda detta gäng i spåren? Måste då vara minst 20 m bättre än 1. Ha tur med överpace, bli framdragen. Alltför många om...

Speedyearl 2015-07-16 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 445398)
V75-3

Bara att spika norsken eller.......

1 Support Justice har gjort det bra i den nordiska eliten. Slipper nu de värsta och SoS?
4 Truculent svek som dunderfavorit senast. Hur är det med ork och form?
5 Global Money. Bra på Kalmar. Demonöppnade senast mot BBS Sugarlight och dog på kuppen. Främste utmanare till favoriten.
12 Mellby Viking är ute på rätt distans. Kan han runda detta gäng i spåren? Måste då vara minst 20 m bättre än 1. Ha tur med överpace, bli framdragen. Alltför många om...

SOS på SJ med Truculent från spår 4? Skulle inte tro det.

Nej han får rikta in sig på att hitta ut. Personligen är jag inte såld på kusken så jag kommer iaf gardera och hoppas på att den blir fast.

Att det är bästa hästen är det nog inget snack om.

Torstens 2015-07-16 14:23

någon som hört någon kommentar från Puro angående att det är första start på 1640 för NTBL i sjätte?

bjarnet 2015-07-16 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 445210)
Jag har också letat 3:e häst i loppet och tar med 9 Montdore, tycker Robban har en bra rygg, och den verkar trivas på distansen. Sedan beror ju allt på hur loppet blir kört. Med bra tempo så har ju alltid 11 Super Otto en polett till slut. Hmm, så jag tror inte så mkt på Djali Boko, 6-7 i min rank.

jag tycker bear dancer känns helt bortglömd i sista, 1 %,... stenström häst/hemmabana..en gång oplacerad men annars aldrig varit sämre än 2:a från spåret och rekord senast mot några ruggigt bra hästar!

hugotheboss 2015-07-16 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 445426)
jag tycker bear dancer känns helt bortglömd i sista, 1 %,... stenström häst/hemmabana..en gång oplacerad men annars aldrig varit sämre än 2:a från spåret och rekord senast mot några ruggigt bra hästar!

Japp, definitivt en intressant häst med bra kusk och läge.

olle 2015-07-16 18:23

Mycket intressant info från Nurmos på Verbal Kint i avd 4 i färsk intervju på atg.se

- Andra starten för Nurmos. Tidigare tränats av Kim Möller Nielsen och Lars D Carlsson. Oddsen på att hästarna ska utvecklas av sådana tränarbyten mycket goda.

- Järnskor i Nurmosdebuten. Nu troligen barfota runt om ffg (28 starter, alla med skor runt om)

Unibet betalar 11 ggr för er som kan spela hos dom. Kommer max att ge hälften hos statliga monopolet på lördag om det lyser dubbelrött på en Nurmoshäst som ska köras av Björn Goop och tävla barfota runt om ffg . Kan bli sådan spelhets att det tom blir v odds under 5 ggr.

..............
– Är en fin häst som jag gillar. Han hade tränat bra inför debuten för mig senast och vann lätt på 1.15,1 med propparna kvar. Han går normalt framåt ytterligare med det loppet och har känts fin efteråt. Det är en småtrög häst och det passar bra med Björn som kusk. Det enda är att han är mycket hingstig. Han har gått med järnskor men det är inte omöjligt att vi kör barfota runt om nu. Det blir första gången. Antingen utan framskor eller barfota runt om, jag anmäler så i alla fall. Huvudlaget bestäms efter värmningen.

Manprinsen 2015-07-16 21:23

Kan inte se hur Furious Francis ska torska i första?

sirlarsson 2015-07-16 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 445510)
Kan inte se hur Furious Francis ska torska i första?

Mest överstreckade sen Carabineri sist. Visst kan kan mycket väl vinna men 56% är rent löjligt, vunnit 3 av 19 lopp i karriären. Här kladdar jag på.

NicklasJ 2015-07-16 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 445512)
Mest överstreckade sen Carabineri sist. Visst kan kan mycket väl vinna men 56% är rent löjligt, vunnit 3 av 19 lopp i karriären. Här kladdar jag på.

Tack för påminnelsen ska köpa:cheers:

Manprinsen 2015-07-16 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 445512)

Skillnaden är att Carabinieri hade skitspår, det har inte FF. Luktar spets och slut här.