Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Axevalla (lördag) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24363-v75-axevalla-loerdag/)

sirlarsson 2015-07-16 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 445515)
Skillnaden är att Carabinieri hade skitspår, det har inte FF. Luktar spets och slut här.

Tycker du 58% är motiverat?

Manprinsen 2015-07-16 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 445516)
Tycker du 58% är motiverat?

Inte på den hästen nej, men det ser fortfarande väldigt bra ut på förhand. Får hoppas att Imperator drar på sig fler streck. Synd att det är kuskbyte på 1:an, annars hade den varit intressant.

Espo 2015-07-17 01:20

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 445446)
Mycket intressant info från Nurmos på Verbal Kint i avd 4 i färsk intervju på atg.se

- Andra starten för Nurmos. Tidigare tränats av Kim Möller Nielsen och Lars D Carlsson. Oddsen på att hästarna ska utvecklas av sådana tränarbyten mycket goda.

- Järnskor i Nurmosdebuten. Nu troligen barfota runt om ffg (28 starter, alla med skor runt om)

Unibet betalar 11 ggr för er som kan spela hos dom. Kommer max att ge hälften hos statliga monopolet på lördag om det lyser dubbelrött på en Nurmoshäst som ska köras av Björn Goop och tävla barfota runt om ffg . Kan bli sådan spelhets att det tom blir v odds under 5 ggr.

..............
– Är en fin häst som jag gillar. Han hade tränat bra inför debuten för mig senast och vann lätt på 1.15,1 med propparna kvar. Han går normalt framåt ytterligare med det loppet och har känts fin efteråt. Det är en småtrög häst och det passar bra med Björn som kusk. Det enda är att han är mycket hingstig. Han har gått med järnskor men det är inte omöjligt att vi kör barfota runt om nu. Det blir första gången. Antingen utan framskor eller barfota runt om, jag anmäler så i alla fall. Huvudlaget bestäms efter värmningen.

Olle kan du skriva en av dina eminenta sammanfattningar när det gäller balans info osv?

Espo 2015-07-17 02:16

Blir inte klok på spetsstriden i V75-6! Kan Mr Vox ta sig förbi Star Advisor Joli??
I så fall är ju Mr Vox hyperintressant som ospelad. Går säkert en låg 11-tid i spets om den är rejält iordningstäld för detta.

rrylander 2015-07-17 03:38

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 445525)
Blir inte klok på spetsstriden i V75-6! Kan Mr Vox ta sig förbi Star Advisor Joli??
I så fall är ju Mr Vox hyperintressant som ospelad. Går säkert en låg 11-tid i spets om den är rejält iordningstäld för detta.

Goop ska ju enligt ronden intervjun kanske vara sugen på att köra i spets med noone sib med. Kan bli jobbigt att räkna ut spetsstriden där ändå

Spiken64 2015-07-17 08:55

Summe Summit har gått barfota runt om engång tidigare enligt Veijo står fel i programmraden.

Spiken64 2015-07-17 08:58

Citat:

Ursprungligen postat av stiggi (Inlägg 445018)
Enrico di Quattro i V75-4 måste ha toppchans - trots läget. Smällfin i debuten för Puro trots strul i slutsvängen. Kan säkert 1.13 och verkar oerhört speedig. Vem ska stå emot?

Finns nog ingen som rör Enrico De Quattro i det här loppet är så rädd att snoken plus andra travtjänster skall fånga upp den som veckan sköna spik.Vet bara vad elias sa senast när målgången togs.

hugotheboss 2015-07-17 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av rrylander (Inlägg 445526)
Goop ska ju enligt ronden intervjun kanske vara sugen på att köra i spets med noone sib med. Kan bli jobbigt att räkna ut spetsstriden där ändå

Intressant lopp att bena ut. Alla är inne på att Goop (3) tar ledningen och släpper till Erik A (5). Om Goop inte släpper så blir väl antingen 5 eller 7 hängande utvändigt. Vilket i min bok gynnar 11 Ni talar bra latin. Sedan är jag lite tvivlande att Goop verkligen väljer att köra i spets, 12 starter på distansen och noll vinster är ju ingen positiv statistik. Utöver de här så finns det en video på youtube med 1 Red team rex, där han öppnar riktigt rejält från spår långt ut på vingen och får överta spets i ett tidigt skede. Jag tycker nog Erik A (5) är överspelad speciellt med en så pass startsnabb häst som 7 Mr Vox i fältet och kusken är väl inte känd som ngn taktiker direkt heller, det lär väl bli full gas framåt och formen och farten finns där. Just nu lutar jag åt två alternativ antingen spik på 11 eller 1,7,11. Trots att Jens Sjödén troligen kommer att utnämna 5 till veckans bästa spik p g a det fördelaktiga spåret...

Perreffs 2015-07-17 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 445531)
Finns nog ingen som rör Enrico De Quattro i det här loppet är så rädd att snoken plus andra travtjänster skall fånga upp den som veckan sköna spik.Vet bara vad elias sa senast när målgången togs.

Snoken är nog den sista speltjänsten du behöver oroa dig över.. ;)
Berätta gärna vad Elias sa för kul. :cheers:

draken 2015-07-17 10:27

Furious Francis var jättefin senast och skall gå med jänkarvagn denna gång så lär nog inte vara sämre men är på tok för mycket spelad känns det som. Finns ju en hel del motbud som rensar rejält. Om ettan svara en bit bjuder man in Imperator men varnar lite för Merlin som har rätt bra form. Får bli en plånboksfråga om jag spikar eller inte.

I andra tror jag mest på Lotuscherie men dubblar med Resaca de nando som satt fast senast och är i väldigt bra slag. Hästen är väldigt snabb i voltstart och inte helt omöjligt att det t o m blir spets men mer troligt en bra position bakom någon av springspårhästarna.

3dje vinner nog Support vid sunda vätskor men släpper aldrig Narold och Mellby gynnas av det långa upploppet. Struntar i Truculent som jag inte tror passar så bra på distansen och Global Money som var usel senast.

4e går jag också på Enrico som många andra..

i 5e går jag på en miljonspik. Vinna eller försvinna. Hallas Judex skrällvann förra året i Juli på v75. Såg formstark ut som fastlåst senast. Står bra inne i loppet. Är snabb ut. Bäst i spets men dit kommer han nog inte men med en vettig resa chansar jag vilt på en rejäl rensning i kuponghögen.

6e är ett roligt lopp. Hoppas inte Goop lägger sig på rygg när erik kommer dundrande. Hoppas på svar och överljudsfart och hoppas på en fetsmäll till. Jag målar staket.

Sista ser nästan som vikt ut för Oliver Kronos. Tveksamt om Coldtown kan hålla ut både Remember My name och Bear Dancer. Tycker det ser ut som att Goop kommer att få glida fram och överta efter ett par hundra meter. Men det kan även bli så att Coldtown kan svara och då blir det tempo och en Oliver på vingel så jag tar med även 8,9,10.

Just nu ett ganska litet system på 360 rader.

2
4,14
1,10,12
12
7
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
1,4,8,9,10

leffa 2015-07-17 11:12

Spetsstrid

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 445525)

Star Advisor Joli spetsar släpper inte på 1640!

Klanke 2015-07-17 11:22

11 Ni Talar Bra Latin är en riktig tuffing som tål offensiva upplägg. Räkna med att Peter Ingves kör offensivt så fort tillfälle ges och löser det sig bara det minsta är det en bra chans trots det tuffa utgångsläget. Gällande kort distans så testar han den för första gången! avd6

avd7: 6 Allaballakaitoz har utvecklats flera snäpp sedan ankomsten till Untersteiner och med hjälp av sin startsnabbhet kan det mycket väl vara detta ekipage som tidigt sitter placerat i spets.

TravRenen 2015-07-17 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 445538)
11 Ni Talar Bra Latin är en riktig tuffing som tål offensiva upplägg. Räkna med att Peter Ingves kör offensivt så fort tillfälle ges och löser det sig bara det minsta är det en bra chans trots det tuffa utgångsläget. Gällande kort distans så testar han den för första gången! avd6

avd7: 6 Allaballakaitoz har utvecklats flera snäpp sedan ankomsten till Untersteiner och med hjälp av sin startsnabbhet kan det mycket väl vara detta ekipage som tidigt sitter placerat i spets.

Allaballa tar inte en längd på Coldtown om Erik är vaken när bilen släpper. Omgångens bästa spik! Tyvärr en betrodd i sista som inte rensar spec mkt, men Coldtown torskar aldrig om ingen tok-trycker i dödens...

Draxxler 2015-07-17 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 445538)

Jag tror inte 6 Allaballakaitoz har någon chans i v75-7 även om den skulle komma att sitta i ledningen, tyvärr. Tror 4 Oliver Kronos tar revansch här över en mycket passande distans för honom. Bara Oliver får ett bra lopp så vinner han tror jag. Urstark häst, bra läge och bra kusk som vet vilken kapacitet Oliver besitter. Funderar på att spika men har inte bestämt mig än.

Ett möjligt skrällbud är 7 Mind Your Face som har bra form och gjorde det bra från spår 12 i senaste loppet. Skulle det bli körning så får de andra se upp med hans spurt på upploppet! Endast 2 % streckad i nuläget :cheers:

tandpetare 2015-07-17 12:29

bear dancer kommer laddas för att försöka snuva coldtown på spets, lyckas han inte med det så kommer han mosa på i dödens för att underlätta för oliver kronos.

"Det är ingen hemlighet att vi kör för ledningen och skulle sedan Oliver kronos vara den som är först framme, så är det nog bara att släppa"

joalore 2015-07-17 12:30

Svårt att få ihop det tycker jag. Det får bli spik på Furious i första (sos)
Spik på Star Advisor Joli (samma här,sos) ,lite färglöst kan tyckas, men jag är inte ute efter färg utan 7 rätt.
Utgång Lotuscherie i andra. Även utgång i femte på 5,6,10 tycker Mårten Marje kan vara kul,totalt bortglömd enligt mig,

TravRenen 2015-07-17 13:37

[QUOTE=tandpetare;445546]bear dancer kommer laddas för att försöka snuva coldtown på spets, lyckas han inte med det så kommer han mosa på i dödens för att underlätta för oliver kronos.

Vadå, du tror att hästägarna för Bear Dancer och Carl J Jepson är villiga att offra sig i dödens för att ge segern till Johan Sjöstrands kuse.... kyss mig

Shooter 2015-07-17 13:47

Vet inte hur jag ska göra ännu, men jag är lite sugen på att singla Rossella Ross. Frågan är dock hur hästen mår efter förra loppet. Riordan var inte glad över Björns körning. Vet heller inte hur han tar sig ut från första spåret på tillägg. Hon är dock van tuffa motståndare.

joalore 2015-07-17 13:54

[QUOTE=TravRenen;445555]
Citat:

Ursprungligen postat av tandpetare (Inlägg 445546)
bear dancer kommer laddas för att försöka snuva coldtown på spets, lyckas han inte med det så kommer han mosa på i dödens för att underlätta för oliver kronos.

Vadå, du tror att hästägarna för Bear Dancer och Carl J Jepson är villiga att offra sig i dödens för att ge segern till Johan Sjöstrands kuse.... kyss mig

Skulle inte vara första gången någon häst från samma stall får offra sig för mer betrodd häst.

TravRenen 2015-07-17 14:05

[QUOTE=joalore;445560]
Citat:

Ursprungligen postat av TravRenen (Inlägg 445555)

Skulle inte vara första gången någon häst från samma stall får offra sig för mer betrodd häst.

Tror inte Ulf Stenströmmer vill ha den stämpeln, hästägarna är viktiga. Men visst, vi får se! Jag säger Coldtown på alla bongar!!

stiggi 2015-07-17 14:51

Citat:

Enrico di Quattro är lika klar som vädret.
Tyvärr är det sista gången vi kan få betalt för den här klassklättraren.
:clap:

oggeb 2015-07-17 19:56

Utan att ha sett Rokkakudos senaste lopp så tycker jag att det är grymt intressant att han faktiskt vann igen, efter kriterie-segern. Har följt hästen sen dess - med stor besvikelse. Att han ska gå ut och vinna gulddebuten känns inte jättetroligt men till 0% måste jag spela honom - bara för att han vann senast. Större under har verkligen hänt tidigare och jag vore inte speciellt förvånad om han faktiskt vinner. Annars tror jag att Support Justice hittar ut och då ska det väl vara klart..?

oggeb 2015-07-17 19:58

[QUOTE=joalore;445560]
Citat:

Ursprungligen postat av TravRenen (Inlägg 445555)

Gäller inte de lika ofta de mindre tränarna som det gör med Melander & co.

capone 2015-07-17 20:38

Coldtown borde vara en bra spik

Stankarn 2015-07-17 22:03

[QUOTE=oggeb;445656]
Citat:

Ursprungligen postat av joalore (Inlägg 445560)

Gäller inte de lika ofta de mindre tränarna som det gör med Melander & co.

Melander äger väl alla sina hästar själv...?

micho 2015-07-17 22:05

Han o hans bror Äger alla tillsammans

Stankarn 2015-07-17 22:06

Citat:

Tänker du skita ner det här forumet också?

oggeb 2015-07-17 22:13

[QUOTE=Stankarn;445698]
Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 445656)

Melander äger väl alla sina hästar själv...?

Ja, precis. Därav att det inte är lika ofta som Melander.

Helge 2015-07-17 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 445700)
Tänker du skita ner det här forumet också?

Förstår vad du menar ;) Men han har rätt om hästen.

Kusken1 2015-07-17 22:36

Fundrade på om jag skulle gardera Puros häst i fjärde och körde lopparkivet. Fy fan vilket intryck senast. Veckans säkraste spik!!!!!!!!

stiggi 2015-07-17 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 445703)
Fundrade på om jag skulle gardera Puros häst i fjärde och körde lopparkivet. Fy fan vilket intryck senast. Veckans säkraste spik!!!!!!!!

Det skrev jag för några dagar sedan.
Det gäller att pricka rätt i övriga sex avdelningar.:gun_bandana:

Champinj0nen 2015-07-17 22:45

Avd6. 2 Tokio Hotel Hall. Han har gått många långlopp och får nu skaka loss på kort distans vilket han gått en gång förut och då vann han. Bra spår o bra inne på pengar.
Tar han sig förbi Red Team Rex? Då är risken han hamnar 3e inner eftersom next to non sib "ska" ta spets o släppa till Star Advisor Joli... Björn Goop nämner inte ens Tokio i björnkollen vilket förvånar mig. Håller Tokio andra spåret så har han ju stor fördel mot Ni talar Bra Latin över upploppet.

Champinj0nen 2015-07-17 22:51

Avd7. 1,3,5,6 snabba ut. Kan vi få lite körning o så kmr Mind Your Face ner i bra position. Antagligen barfota igen o streckad på 2%. Jag tror han lätt kommer topp 3.

hannes 2015-07-17 22:54

Kan nån bjussa på Jens Sjödens statistikblogg från Travronden, eller vet nånstans man kan läsa den utan prenumeration på Travronden?

Wegas79 2015-07-17 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av hannes (Inlägg 445707)
Kan nån bjussa på Jens Sjödens statistikblogg från Travronden, eller vet nånstans man kan läsa den utan prenumeration på Travronden?

Finns under service plays

putte64 2015-07-17 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 445702)
Förstår vad du menar ;) Men han har rätt om hästen.

Jag tycker han hade lite tur med resan.
Sedan var han skum, det var svårt att få fart på honom innan han tog tag i grejerna och flög fram.

Champinj0nen 2015-07-17 23:16

Avd3. Visst är Support Justice antagligen en klass för sig men som alla säger så kan spåret ställa till det. Han kan väl bli fast där? Skiter folk i det. Motbuden är många,Truculent i spets o Mellby Viking som kanske är bättre än support justice på lång. Västerbo Highflyer 2% o antagligen barfota igen, det blir kul att se den på lång distans nu. O redan nämnda Rokkakudo i denna tråd ser inte hlr jag som omöjlig. Barfota nu gentemot sist o kan sitta bra på det. Global money 0/3 på distansen o Narold Vox 2/18 läget är inte kul annars de även med chans. Hehe :)

oggeb 2015-07-17 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Champinj0nen (Inlägg 445710)
Avd3. Visst är Support Justice antagligen en klass för sig men som alla säger så kan spåret ställa till det. Han kan väl bli fast där? Skiter folk i det. Motbuden är många,Truculent i spets o Mellby Viking som kanske är bättre än support justice på lång. Västerbo Highflyer 2% o antagligen barfota igen, det blir kul att se den på lång distans nu. O redan nämnda Rokkakudo i denna tråd ser inte hlr jag som omöjlig. Barfota nu gentemot sist o kan sitta bra på det. Global money 0/3 på distansen o Narold Vox 2/18 läget är inte kul annars de även med chans. Hehe :)

Support Justice 4/4 över distansen. Mellby Viking 2/4 över distansen. Varför är Mellby Viking en bättre häst på 2640?

Manprinsen 2015-07-18 00:05

Djali Boko är intressant i sista med Coldtown i spets och Oliver i dödens.

whalz 2015-07-18 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 445714)
Djali Boko är intressant i sista med Coldtown i spets och Oliver i dödens.

Mind your face också! Kan bli ett riktigt sevärt och spelvärt lopp om det körs lite:)