Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Dannero (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24506-v75-dannero/)

AMHC 2015-08-05 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449272)
Walmann? :)

???

Chiron 2015-08-05 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 449274)
???

Haha, jag är helt borta. Trodde att jag klickade in på V86-delen. My bad! :cheers:

Chiron 2015-08-05 14:22

Är inte Vison Fromentro lite väl bortglömd om man vill gardera Nadal Broline? Kuskplus nu när O-J Andersson ska köra... :)

MatsE 2015-08-05 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449278)
Är inte Vison Fromentro lite väl bortglömd om man vill gardera Nadal Broline? Kuskplus nu när O-J Andersson ska köra... :)

Kanske spets t.o.m.

flaque 2015-08-06 11:47

[QUOTE=MatsE;449112]Olle, hur säker är din info om skor på Mel Odin?[/QUO

I Vi Tippa säger Melander att det blir barfota runt om ifall banan tillåter.
Men han varnar för nedåt form.

Helge 2015-08-06 13:22

Titta på fan! Nu har jag hittat en spik emot omgångens största favorit igen - Sorbet !! Vinnaren av Derbyt sen :claps:

SO 2015-08-06 15:26

ajajaj, yr.no säger att det bli mycket regn på Dannero mellan 1200-1400 på lördag, men 22 grader och sol INNAN regnet

ojdå, måste ha tittat på fel Nyland. Verkar finnas hur många som helst. sorry

AMHC 2015-08-06 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 449584)
ajajaj, yr.no säger att det bli mycket regn på Dannero mellan 1200-1400 på lördag, men 22 grader och sol INNAN regnet

Nahar ännu mer klar då ;) :KO:

MatsE 2015-08-06 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 449585)
Nahar ännu mer klar då ;) :KO:

Känns som Berghs hästar är ur form .

sjukstuga 2015-08-06 15:42

Tittade på yr nu, inget regn vad jag kan se. :)

Jarmop 2015-08-06 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 449564)
Titta på fan! Nu har jag hittat en spik emot omgångens största favorit igen - Sorbet !! Vinnaren av Derbyt sen :claps:

Nog för att du är ett stort fan av allt Redén rör vid, men Sorbet lär få harva i dödens och dessutom fel distans och tränarkörd. Den ska inte ens vara andrahandsfavorit här...

Helge 2015-08-06 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 449591)
Nog för att du är ett stort fan av allt Redén rör vid, men Sorbet lär få harva i dödens och dessutom fel distans och tränarkörd. Den ska inte ens vara andrahandsfavorit här...

Han är stark som brännevin, Redén aldrig tränat en starkare häst än Sorbet.
Han tål dödens i detta gäng och vunnit 3 ggr på distansen, men självklart matchats på längre distanser. Snart ska formen vara toppad på han.

sjukstuga 2015-08-06 16:25

Cali Maks lär väl bli tredjehandare. Tror det är ett riktigt bra spel till helgen. Drog fram Titan för två starter sedan, förlorade med nos efter att ha gått i dödens. Senast två bakom tekno odin, inte mycket att säga där. Slog dock hulte Magnus den starten.

Helge 2015-08-06 16:31

Från Stora Vinster.

https://i.gyazo.com/6fe0a31c6d89710e...c2bf89fa0b.png

Jarmop 2015-08-06 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 449592)
Han tål dödens i detta gäng och vunnit 3 ggr på distansen, men självklart matchats på längre distanser. Snart ska formen vara toppad på han.

Han tål säkert dödens utan problem, men det känns långsökt att han ska vinna därifrån...känns som en stor risk att den blir nerspeedad :)

SO 2015-08-06 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av sjukstuga (Inlägg 449590)
Tittade på yr nu, inget regn vad jag kan se. :)

Du har helt rätt. Jag tittade på Nyland (granngårds) och tydligen är det fel Nyland, som jag gång på gång tittat på. sorry

Speedyearl 2015-08-06 19:27

Citat:

Ja han lär väl måsta gå en låg 11:a tid åtminstone, i dödens, om han skall slå Nadal broline!

Lycka till!

Helge 2015-08-06 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 449603)
Ja han lär väl måsta gå en låg 11:a tid åtminstone, i dödens, om han skall slå Nadal broline!

Lycka till!

OJ, ska dom slå Nuncios svenska rekord för 4 åriga utländska hingstar och valacker, från igår på 1.11.3?

hugotheboss 2015-08-06 20:01

Tycker det är svårt att hitta spikar...eller om det är lätt att hitta negativt på alla de som är streckfavoriter i respektive lopp än så länge. :cry:

Ztazze 2015-08-06 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449022)
Var är elitkuskarna Björn, Erik och Örjan. Åby, Färjestad eller Meadowlands? Har inte sett startlistorna dit till lördag ännu. Eller har dom tagit semester.

Björn vet jag inte vill åka så lång. Örjan är i USA. Det är många bra stall som avstår att skicka hästar så långt norr ut. Därav blir loppen väldigt ojämna då då vi har 1-4 "klara" hästar. Oftast vinner någon av dessa. Dvs låg utdelning på 7 rätt är ingen hög oddsare. Detta är sett över en längre tid, det är ju inget som säger att det skräller, men sannolikheten är lägre jämfört om loppen hade varit jämnare mellan 1:a och sista rankade.

Dodo 2015-08-06 20:13

Citat:

Inte konstigt alls. Reden har ju aldrig haft en stark häst i träning. I alla fall inte vad jag kan komma på..... eller ?

Ztazze 2015-08-06 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 449102)
Mel Odin ska gå med skor på lördag. Det är ett klart minus.

Mest intressant utrustningsmässigt i den tidiga infon som kom ut under kvällen på Båths hemsida:

"Conlight Ås: (Lopp 12) Fick ett snällt lopp senast och kändes klart bra då han skar mållinjen med krafter sparade. Loppet ska ha gjort honom gott och jag räknar med en bra insats här. Han kommer att gå barfota runt om för första gången och det är alltid intressant att se vad det får för effekt."

Mest negativt: Vädret på lördag. Inte då att det ska bli dåligt, utan det ska bli högsommarvärme igen. I Skåne upp mot 30 grader. Atg kör med den gamla starttiden en vecka till och det kommer sannolikt vara negativt för omsättningen för med sådant väder väljer många utomhusaktiviteter lördag eftermiddag framför att sitta framför datorn eller tvn och kolla trav.

Men nästa lördag är det äntligen tid för V75 start först kl 16.20.

Du har tydligen inget annat liv på lördag em och kvällarna. Hur bra är det att man konkurrerar med PL som startar 16.00?

Dodo 2015-08-06 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 449611)
Du har tydligen inget annat liv på lördag em och kvällarna. Hur bra är det att man konkurrerar med PL som startar 16.00?

18:30 hade varit en drömtid för V75-1 :cheers:

Ztazze 2015-08-06 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 449151)
Jag brukar räkna med 06 sek/20 m tillägg. Men man kan inte enbart räkna på gamla tider. Det är så många faktorer som spelar in i trav, och det är inte alls säkert att det kommer att gå så fort på lördag. Form, vem som går felfritt, störningar, positioner etc. Allt spelar in. Det här är för mig ett garderingslopp. Sedan så får jag se hur många streck jag tror att jag klarar mig på.

När det gäller volt och tillägg så gäller följande ju fortare det går desåå mindre är tillägget till mellan volterna och givetvis vice versa ju långsammare destå mer blir det mellan volterna för att gå "lika".

Man kan ha en finger regel varmblod 0,7 per 20m kallblod 0,8 per tillägg. Vid 2140.

Ju längre distans desto mindre krävs det och givetvis vice versa.

0,6 som du säger har man typ vid 2640v och temp 1,17/1,18

Helge 2015-08-06 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 449610)
Inte konstigt alls. Reden har ju aldrig haft en stark häst i träning. I alla fall inte vad jag kan komma på..... eller ?

Jo då, tränar starkt gör flera ;) Call Me Keeper, där har du en stark mördarkross som även visar det i lopp.

En rackare som tränar som en demon men aldrig får ut det i lopp, till stallets stora frustration är dagens Issaquah Sund. En av dom han haft störst förhoppningar på i kullen, men bara pannkaka av allt i loppen. Han har aldrig fattat vad det går ut på, få se om polletten trillar ned nån gång..

draken 2015-08-06 21:00

Formen bör snart finnas där om han skall ha med stortravet att göra. Tror att de kommer köras som ett snabbintervall för att få upp lite fart. Styrkan finns men kanske inte snabbheten. Skall han krossa den här behöver han både vara stark och snabb. Heja. Jag spikar också . Montdore vinner utan gunga det vet alla. Möter inte mycket. Inte Nahar heller. En dålig Nahar skall sänka de här lössen med vänstern. Blir nog 3 spikar för mig på Lördag.
Men lite kul att Västerbo fantast som hade lekstuga med nahar senast inte ens är hälften så mycket spelad

mackpeter 2015-08-06 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 449609)
Björn vet jag inte vill åka så lång. Örjan är i USA. Det är många bra stall som avstår att skicka hästar så långt norr ut. Därav blir loppen väldigt ojämna då då vi har 1-4 "klara" hästar. Oftast vinner någon av dessa. Dvs låg utdelning på 7 rätt är ingen hög oddsare. Detta är sett över en längre tid, det är ju inget som säger att det skräller, men sannolikheten är lägre jämfört om loppen hade varit jämnare mellan 1:a och sista rankade.

Har du någon rolig idé utanför storfavoriterna?

Speedyearl 2015-08-06 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 449606)
OJ, ska dom slå Nuncios svenska rekord för 4 åriga utländska hingstar och valacker, från igår på 1.11.3?

Ja du verkar ju tro att Sorbet ska göra det eftersom Nadal går under 12 iaf.

AndyMart 2015-08-06 21:26

Inte kollat nånting på spetsstrid och liknande men håller det som väldigt långsökt att Sorbet ska plocka ner Nadal Broline om det är det ni dividerar om.

Dessutom med Reden själv, njä.

Ztazze 2015-08-06 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449626)
Har du någon rolig idé utanför storfavoriterna?

Börjar djupplugga imorgon. Spelvärdet får man ju inte förrän fredagstjänsterna har sagt sitt. Dessa kan ju förstör många spelvärda hästar samtidigt som det ger fördel för hästar som de har missbedömt.

Skrällar under 10% just nu som jag tror kan vara något är 7 OP.s Flirt (8,7%) kommer att gå barfota och är snabb ut.

2 Solbackens Pilen (3,6%) i avd 5 som får en special sko bak som enligt Robert S skall göra den 30 meter bättre. Roligt på en låg procentare, men man ser ju gärna att den håller sig i trav lite oftare ;)

Som sagt, ingen djupare analys ännu.

Helge 2015-08-06 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 449628)
Ja du verkar ju tro att Sorbet ska göra det eftersom Nadal går under 12 iaf.

Du som snackar om en låg 1.11 tid :P
Men visst kanske Nadal rekordsänker sitt bästa med en sekund, du verkar tro det.

mackpeter 2015-08-06 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 449631)
Börjar djupplugga imorgon. Spelvärdet får man ju inte förrän fredagstjänsterna har sagt sitt. Dessa kan ju förstör många spelvärda hästar samtidigt som det ger fördel för hästar som de har missbedömt.

Skrällar under 10% just nu som jag tror kan vara något är 7 OP.s Flirt (8,7%) kommer att gå barfota och är snabb ut.

2 Solbackens Pilen (3,6%) i avd 5 som får en special sko bak som enligt Robert S skall göra den 30 meter bättre. Roligt på en låg procentare, men man ser ju gärna att den håller sig i trav lite oftare ;)

Som sagt, ingen djupare analys ännu.

Det är ju mycket galopper på 2 Solbacka Pilen. Men han vann, när han gick felfritt. Han har vunnit fyra gånger i år. Felfritt och en 26-tid vinner han. Den streckar jag. Tack och sharps får du på lördag om........

Grant 2015-08-06 23:46

Tveksam

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 449631)
2 Solbackens Pilen (3,6%) i avd 5 som får en special skobak som enligt Robert S skall göra den 30 meter bättre. Roligt på en låg procentare, men man ser ju gärna att den håller sig i trav lite oftare

Jag är lite tveksam.

Mvh Uffe

mackpeter 2015-08-06 23:49

Ni fattar väl att 1 Nadal Broline är stenklar i sista. Reijo konfident. Dagens största streckfavorit - men va f-n - vinner den så var det onödigt att gardera.

mackpeter 2015-08-06 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 449659)
Jag är lite tveksam.

Mvh Uffe

Något annat skäl än att den ofta hoppar?

Ztazze 2015-08-06 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449657)
Det är ju mycket galopper på 2 Solbacka Pilen. Men han vann, när han gick felfritt. Han har vunnit fyra gånger i år. Felfritt och en 26-tid vinner han. Den streckar jag. Tack och sharps får du på lördag om........

Jo Robert S säger att "går han bara felfritt så tror jag han skall gå 25,5-26,0".

Med specialskon bak som han kommer gå säger han "som jag tror kommer passa honom perfekr och att han kan bli 30 meter bättre med dom". Min understrykning i citatet.

Många om och men. Men som sagt kul på en låg oddsare. Guldtäcket vinner dock historisk från bakre volter så det talar emot. Men hästar fattar väl inte statistik :D

Ztazze 2015-08-06 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449660)
Ni fattar väl att 1 Nadal Broline är stenklar i sista. Reijo konfident. Dagens största streckfavorit - men va f-n - vinner den så var det onödigt att gardera.

Stenklar? Då tycker jag du skall sälja allt du har, låna max på banken och låna från dina vänner och satsa dessa pengar.. ;)

Ztazze 2015-08-06 23:56

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 449659)
Jag är lite tveksam.

Mvh Uffe

Vem är inte tveksam, den står ju bara i knappt 4%. Det är ju inget man spikar på ett 50 tusen system precis. Nu var dock fråga om lite kantbollar.

Manprinsen 2015-08-06 23:58

Ska bli intressant att se duellen mellan filmstjärnan Månprinsen och den norska åsnehybriden Lannem Silje. Tyvärr tror jag det är kört, men jag är så nöjd med att vi har den snyggaste hästen på svenska sidan.

mackpeter 2015-08-07 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 449662)
Jo Robert S säger att "går han bara felfritt så tror jag han skall gå 25,5-26,0".

Med specialskon bak som han kommer gå säger han "som jag tror kommer passa honom perfekr och att han kan bli 30 meter bättre med dom". Min understrykning i citatet.

Många om och men. Men som sagt kul på en låg oddsare. Guldtäcket vinner dock historisk från bakre volter så det talar emot. Men hästar fattar väl inte statistik :D

Rätt - hästarna är dåliga på statistik. men K-G Holgersson har sagt till mig, att de känner igen konkurrenterna och vet vilka de kan slå. Felfritt slår Solbacka Pilen det här gänget. Skoglund är en bra skrällkusk.