![]() |
Testar en rak DD på 3-2
Sedan gjorde frugan en dagens dubbel baserat på namnet på hästarna :lol: Registrerat spel Avd Ordinarie hästar 1 2, 4 2 4, 9 Lär man väl få sig en rejäl näsknäppa när hon sätter den. |
DD: 5,10-1,2
|
Citat:
Tror på fullt allvar att Sven Melander eller Benny Haag hade gjort ett bättre jobb.Saknar "badmössorna" när jag hör denna obegåvning.:gun_bandana: |
Citat:
Surt att man inte hade råd med Bandit Hornline. Spetsfavoriten galopperade ser jag och då var det väl den som kördes i spets om jag får gissa. Ska kolla loppen senare. |
Dålig insats av Djuses häst
|
Så här visar man att man är med på V75 för att tävla.Bra Ohlsson :clap:
|
Sen kan man ju fråga varför jag tar med Kalanchoe PR istället för Danne Edel...
|
Citat:
Tilläggas bör att han satt bakom en mycket bra häst - bra jobbat Reijo! |
Hoppas på Ohlsson igen i sista,förstås...
|
V75-5
Startförbud: 6 SCHAMPIS (startförbud 150808-150818 (dålig prestation)) Bestraffningar: Melander Micael, 3000 kr, avstängning 150822-150826, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Omsättning vinnare: 702 259 kr Omsättning plats: 258 581 kr Tvilling res/odds: 10-14 7,57 Omsättning tvilling: 500 963 kr Trio res/odds: 14-10-13 224,18 Omsättning trio: 567 900 kr Info: Lopp 7: Flåten Geir (Galileo) 6000 kr + körförbud (B-förseelse) som fastställes av ST under Måndagen (pga utländsk licens) för att ha kört/ridit för långt från bangränsen i ledande position. Flåten Geir (Galileo) 12000 kr + körförbud (dubbla antalet dagar, dubbel C-förseelse) som fastställes av ST under Måndagen (pga utländsk licens) felaktigt bruk av körspö. |
Citat:
|
Hmm, Nadal Broline med ny balans då han aldrig startat barfota fram och skor bak. Letar halmstrån för att fälla favoriten :)
|
Ja som spikat caddie , både på systemet å dd
|
Citat:
|
Citat:
|
Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps V75-system
Antal rätt efter avd. 6 Betaltjänster Spelarservice: 1-2-3-4-5-6 Travtjänsten: 1-1-2-3-4-5 Snoken: 1-2-3-4-5-6 Gratis Travnet: 1-2-3-4-5-6 Simtoto: 0-0-0-0-1-2 Sharps Mackpeter: 1-1-2-3-4-5 Olle: 0-1-2-3-4-4 Stankarn: 1-2-2-3-3-3 ricBL0636: 1-1-2-3-4-5 |
Men danne edel var kraftigt förbättrad
|
V75-6
Omsättning vinnare: 511 080 kr Omsättning plats: 204 411 kr Tvilling res/odds: 4-6 101,19 Omsättning tvilling: 436 120 kr |
Uffe leker med dom :claps:
|
Nadal överlägsen som väntat! Har Sorbet kommit i mål ännu?
|
Hahaha var nog den sämsta spik jag någonsin haft. Minst ett varv för kort. Nadal var ju totalt överlägsen. Kunde ha gjort precis som han ville. Sprang i cirklar runt det här gänget
|
Återigen en urtrist V75 omgång med skitutdelning att lägga till handlingarna.....
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
"Det såg inte riktigt korrekt ut" säger Daniel Ohlsson om Ohlssons dåliga anslutning till bilen.Det är som att höra Glenn Strömberg klaga på dem som filmar till sig straffar.Han är pinsam, den "stänkrädde":rant: |
Nu måste det bli jackpot ffg i sommar. Det blir perfekt till Finalomgången nästa helg på Åby med helt annan sport, senare starttid och en hel del annat nytt.
|
Citat:
|
Tävling/statistik mellan betaltjänster-gratis-och Sharps V75-system
Antal rätt efter avd. 7 Betaltjänster Spelarservice: 1-2-3-4-5-6-7 Travtjänsten: 1-1-2-3-4-5-6 Snoken: 1-2-3-4-5-6-7 Gratis Travnet: 1-2-3-4-5-6-7 Simtoto: 0-0-0-0-1-2-3 Sharps Mackpeter: 1-1-2-3-4-5-6 Olle: 0-1-2-3-4-4-5 Stankarn: 1-2-2-3-3-3-4 ricBL0636: 1-1-2-3-4-5-6 |
Citat:
|
Citat:
|
Om 1,5 timme får man svaret om Goop gjorde rätt som valde Färjestad.
|
V75-7
Bestraffningar: Månsson Christian, 2000 kr, övrig felaktig drivning. Ohlsson Ulf, 1500 kr, för att ha tagit fel spår i starten. |
De fem varmblodsvinnarna i dagens V75 lopp ute på orten i Norrland
3 från Solvalla 2 från Bergsåker Inte oväntat direkt. Men det är snart nya Norrlandsomgångar på löpande band och då får hästarna på alla banorna där uppe återigen chansen att försöka visa att det finns hästar som duger i Norrland även utanför Bergsåker. |
Bra dag för Bergh.
Stall Courants häst i sista kom tillbaka efter senaste starten i maj. Det var rejält påställt. Till 4,83 i odds. Några hade nog spelat högt. |
Citat:
|
Citat:
33 hästar i Klass2, krävdes 1200p 32 hästar i klass1, krävdes 1300p 23 hgästar i brons, krävdes 1400p Men vi lägger ner allt trav norr om gävle, gör om allt till 2- och 3-åringslopp på Åby och Jägersro. Har vi tur kanske de lyckas fylla loppen;) |
Citat:
Som jag skrev igår hade det varit mer lämpligt att bara köra breddtrav sportsligt sett norr om Bergsåker. |
Hästarna är väl ofta ganska hyfsade. Inte så mycket sämre men en hel del kuskar skall väl hålla sig uppe i Norrland.Tjuvjaga, plocka hjortron,dricka hemkört och knulla grisen eller vad man nu har för hobby. Inte jättemånga duger till att vinna v75. Sedan är det nog så att väldigt många lopp redan är klara innan start. Lallarna får inte ens chansen. Du får några tusen i fickan och håller bara truten och kör för en mindre peng. Så funkade det iaf förut. Säkert en hel del fortfarande men det är inget du som spelare varken vet eller kan ha någon åsikt om.
|
Citat:
Hur skall man räkna ikoner som Stig H Johansson, Sören Nordin....... Detta får nog bli mitt första och sista inlägg i "norrlandsdebatten".:cheers: |
Ni hade helt rätt.
Omsättningen nådde inte upp till 70 MSEK. Men det var inte långt borta! För att vara en spelmässigt "kall omgång" var det ett helt ok utfall enligt mig. |