![]() |
Citat:
|
Citat:
0,8 sek på första volten till andra (pga startögonblicket), sen räknar man 0,6 per övriga volter då de har farten uppe. Start volt bästa tid 1,25,9 Sagi Järven med galopp volt 2 måste gå 1,25,1 el. bättre volt 3 måste gå 1,24,5 el. bättre volt 4 måste gå 1,23,9 el. bättre (Mel Odin har gått 1,22,9 tidigare i livet,går mest auto på bra banor). |
Citat:
|
Mel Odin - balans?
|
Citat:
|
Bergh tror mest på 2 Part Nan Angelen i avd 6 av sina starter på V75, sedan 4 Nahar avd 3 som han säger att man rycker skorna på samt evt skygglappar första gången i år.
I avd 1 blir det öppet huvudlag på 2 Bandit Hornline, halvstängt senast. 4 Montdore i samma avdelning får evt skor bak med tanke på finalerna. Sedan ska man lita på vad Bergh säger men det är ju upp till var och en. |
Finns det några norska tips gällande kallblodsloppet avd 2? Skulle vara fint att kunna spika sig ur det och jag tror dom har bättre koll på sina.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Har räknat på 24 för Mel Odin. |
Citat:
Geir Flåten har specialtränat 1 Galileo för att få upp startsnabbheten. Flåten är övertygad om att detta lopp avgörs i starten. Han hoppas hålla värste konkurrenten 2 utanför sig i dödens. Tjomsland tränar både 2 och 3. Få personer har uppfattat att de har samma ägare. Självfallet blir det fråga om stallkörning. Tjomsland öppnar i dagarna ett stall i Sverige - Njurunda. Hans bästa PR blir att vinna kriteriet. Han kör naturligtvis bästa hästen själv. Jag spikar sannolikt 2 Tangen Piril imorgon. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nog hade jag räknat med att betaltjänsterna skulle trycka på ettan i fjärde men mindre kul att alla har den som etta.
|
Michael sa att mel odin går en 22 tid, siktat på loppet, van längre tillägg osv.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Kanske ändå bäst att vänta till värmningsintryck. Undrar om Öystein planerar några "sista-minuten" ändringar på sina hästar likt den på Patsi... :) |
Citat:
Jag tror inte han vill riskera nåt. Hästen har ju gått klockrent nu, och varför chansa? Däremot är det nog en del andra mindre betrodda ekipage som rycker skorna, kör med en naken kusk för att få ner vikten osv :) |
Citat:
Tror att 9 Sigmunn ska tävla barfota runt om och med jänkarvagn. Vet inte om den är tillräckligt bra (tänker främst på kusken) för att vinna, men kan iaf vara intressant som tvillingobjekt... |
Nu kom jag på lösningen. Genialisk? eller? Efter senaste info jag fått!
avd 1 vågar inte spika Montdore, men dubblar systemen med 2 Bandit Hornline. Janne är bland de startsnabbaste kuskarna och får troligen bra läge direkt, kanske till och med spets? Känns tryggt. Sedan har jag en av två 2 part nan Angelen och 1 Nadal Broline 4592 rader (har 4600 i mitt bolag) |
Kom du på lösningen i sömnen din pensionär +.max 6 rätt säger jag
|
Det var ett genomtänkt svar....Du uppfyller nog inte åldersgränsen här själv
jag trodde vi pratade trav utan förutfattade meningar |
Ta ert tjafs privat istället. Så jävla trist när det ska bli personlig byktvätt i varenda tråd.
|
Citat:
|
Citat:
rena Norrlandsmästerskapet som det brukar vara när det är V75 norr om Dalälven. Förvisso har Reijo skickat upp några pållar, likaså Redén och sen har Hultman nån med, men för övrigt är det väl tämligen avslaget tycker jag. Förutom Bergharn och Ulf Ohlsson är det ju även B-laget vad det gäller kuskar. Därmed inte sagt att det inte kan vara intressant spelmässigt, sportsligt håller dock kvalitén samma mediokra klass som vanligt när det vankas V75 på norrlandsbanorna. |
Citat:
|
Hur ska man göra med Nadal Broline?
Har varit inne på att spika men börjar tveka mer och mer... Knappast lika klar som t.ex. Nimbus C.D. förra veckan, men ändå i stort sett lika stor favorit. Bästa hästen även om jag inte tycker att Sorbet är så mycket sämre egentligen. Inte optimal balans och ska ut igen nästa helg. Tuffare motstånd än på Årjäng. Men det största frågetecknet jag har är såklart spåret. Priamo Caf borde ju spetsa här (varför skulle Nadal öppna så mycket bättre denna gång, dessutom med skor, än vad han har gjort tidigare?). Gissar att Priamo Caf kanske släpper sedan (även om väl Priamo Caf dock kan bli lite väl het i ledningen ibland (kanske gör att det inte går att släppa helt enkelt))? Alternativt om Priamo Caf spetsar, det dröjer för länge innan Nadal Broline hittar ut så att Priamo Caf släpper till t.ex. Sorbet istället? Tycker att det känns tveksamt att Nadal Broline skulle plocka ned Sorbet ifrån dödens? Betydligt tuffare att plocka ned än Mon Petit Cheval som det var i ledningen senast på Årjäng... |
Citat:
|
Citat:
Var och såg loppet på Årjäng live och han är grym Nadal, inget tvivel. Men det där loppet var en tunn soppa också. Det här loppet är inte speciellt blodigt heller, men han är utan tvekan för stor favorit med tanke på förutsättningarna. |
Ja, sedan får vi se hur fort det går.
Melander själv tror han måste gå 22 för att vinna, och att Mel Odin klarar det. Men senast med skor gick han en 24 tid, och jag tror kanske inte det är Melander som kommer styra över hur fort det går. Det är kanske inte heller på start hans värsta motståndare står. Citat:
|
Citat:
|
Tittade på klart.se. Klar sol, 20 grader under tävlingarna. Har jag fattat vädret korrekt?
|
Citat:
|
Angående avd 2 så verkar många tro att det står mellan Galileo och Tangen Piril. Galileo verkar många tidningar tro ska ta ledningen, men han galoppera när han laddade med honom med spår längre ut, så tror han kan slå i galopp från spår 1. Men tycker det finns ett bra värde i nummer 3 Tangen Loke som känns som en större talang än dom andra två, samt snabbare i benen och tror den bara visar sig bäst.
|
Citat:
|