Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Dannero (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24506-v75-dannero/)

Bonbon 2015-08-07 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449754)
Montdore - spik eller inte? Är väl klar för finaler nästa vecka?

Han har "råd" att vinna imorgon, vara 2:a-3:a efter Nimbus CD/Oliver Kronos i finalen för att få göra en start till i Silver samt vara klar för nästa Silverfinal. Finns en liten galopprisk plus risk för tappstart, han får inte ha en lite sämre dag för att vinna. Jag garderar nog med 2,7,8 till att börja med.

Stall 4 2015-08-07 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 449216)
Jag har ju redan sagt att ni ska räkna med 0.8s.
Räkna med det eller räkna fel. ;)

0.785........... är mer exakt, men vafan, 0.8s är enklare.
Sedan blir det kanske några extra spår också ...

Hinner inte läsa allt, men svaret kan redan skrivits i någon tråd.

0,8 sek på första volten till andra (pga startögonblicket), sen räknar man 0,6 per övriga volter då de har farten uppe.

Start volt bästa tid 1,25,9 Sagi Järven med galopp
volt 2 måste gå 1,25,1 el. bättre
volt 3 måste gå 1,24,5 el. bättre
volt 4 måste gå 1,23,9 el. bättre (Mel Odin har gått 1,22,9 tidigare
i livet,går mest auto på bra banor).

Chiron 2015-08-07 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Bonbon (Inlägg 449757)
Han har "råd" att vinna imorgon, vara 2:a-3:a efter Nimbus CD/Oliver Kronos i finalen för att få göra en start till i Silver samt vara klar för nästa Silverfinal. Finns en liten galopprisk plus risk för tappstart, han får inte ha en lite sämre dag för att vinna. Jag garderar nog med 2,7,8 till att börja med.

Ska väl också bli skor på Montdore imorgon?

Chiron 2015-08-07 17:52

Mel Odin - balans?

Bonbon 2015-08-07 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449759)
Ska väl också bli skor på Montdore imorgon?

Litar inte helt på Bergh men han sa minst skor bak har jag för mig.

hugotheboss 2015-08-07 18:16

Bergh tror mest på 2 Part Nan Angelen i avd 6 av sina starter på V75, sedan 4 Nahar avd 3 som han säger att man rycker skorna på samt evt skygglappar första gången i år.
I avd 1 blir det öppet huvudlag på 2 Bandit Hornline, halvstängt senast. 4 Montdore i samma avdelning får evt skor bak med tanke på finalerna. Sedan ska man lita på vad Bergh säger men det är ju upp till var och en.

Manprinsen 2015-08-07 20:29

Finns det några norska tips gällande kallblodsloppet avd 2? Skulle vara fint att kunna spika sig ur det och jag tror dom har bättre koll på sina.

Jarmop 2015-08-07 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449784)
Finns det några norska tips gällande kallblodsloppet avd 2? Skulle vara fint att kunna spika sig ur det och jag tror dom har bättre koll på sina.

Jag vill också spika där, men du kan ge dig f*n på att när man spikar 2:an så vinner 1:an. Spikar man 1:an så vinner 2:an. Tar man både 1:an och 2:an så vinner nån annan :)

Manprinsen 2015-08-07 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 449786)
Jag vill också spika där, men du kan ge dig f*n på att när man spikar 2:an så vinner 1:an. Spikar man 1:an så vinner 2:an. Tar man både 1:an och 2:an så vinner nån annan :)

2:an sägs ju vara bäst, men svårt att bortse från kuskpluset på 3:an. Uffe vinner ju i regel så fort han sätter sig bakom ett kallblod, och denna gång en norsk maskin istället för en svensk lus dessutom.

putte64 2015-08-07 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 449758)
Hinner inte läsa allt, men svaret kan redan skrivits i någon tråd.

0,8 sek på första volten till andra (pga startögonblicket), sen räknar man 0,6 per övriga volter då de har farten uppe.

Start volt bästa tid 1,25,9 Sagi Järven med galopp
volt 2 måste gå 1,25,1 el. bättre
volt 3 måste gå 1,24,5 el. bättre
volt 4 måste gå 1,23,9 el. bättre (Mel Odin har gått 1,22,9 tidigare
i livet,går mest auto på bra banor).

Nej.
Har räknat på 24 för Mel Odin.

mackpeter 2015-08-07 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449784)

Jag kan absolut inget om kallblod. Måste därför förlita mig på pålästa källor.

Geir Flåten har specialtränat 1 Galileo för att få upp startsnabbheten. Flåten är övertygad om att detta lopp avgörs i starten. Han hoppas hålla värste konkurrenten 2 utanför sig i dödens.

Tjomsland tränar både 2 och 3. Få personer har uppfattat att de har samma ägare. Självfallet blir det fråga om stallkörning. Tjomsland öppnar i dagarna ett stall i Sverige - Njurunda. Hans bästa PR blir att vinna kriteriet. Han kör naturligtvis bästa hästen själv.

Jag spikar sannolikt 2 Tangen Piril imorgon.

mackpeter 2015-08-07 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 449792)
Nej.
Har räknat på 24 för Mel Odin.

Putte - hur fort måste då första volten gå för att slå Mel Odins 24-tid. Om jag räknar rätt räcker det med en 27-tid?

Manprinsen 2015-08-07 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449793)
Jag kan absolut inget om kallblod. Måste därför förlita mig på pålästa källor.

Geir Flåten har specialtränat 1 Galileo för att få upp startsnabbheten. Flåten är övertygad om att detta lopp avgörs i starten. Han hoppas hålla värste konkurrenten 2 utanför sig i dödens.

Tjomsland tränar både 2 och 3. Få personer har uppfattat att de har samma ägare. Självfallet blir det fråga om stallkörning. Tjomsland öppnar i dagarna ett stall i Sverige - Njurunda. Hans bästa PR blir att vinna kriteriet. Han kör naturligtvis bästa hästen själv.

Jag spikar sannolikt 2 Tangen Piril imorgon.

Spekuleras även i att 4:an kan ta spets och sedan släppa till någon. Så även om Ohlsson skulle sitta i spets till slut så lär han vinka fram stallkamraten som man vill ska vinna här?

mackpeter 2015-08-07 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449796)
Spekuleras även i att 4:an kan ta spets och sedan släppa till någon. Så även om Ohlsson skulle sitta i spets till slut så lär han vinka fram stallkamraten som man vill ska vinna här?

Korrekt! Därför spikar jag sannolikt.

Chiron 2015-08-07 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449796)

Om det är som du säger. Blir det inte bättre om Ohlsson i sådana fall kör i spets och får Öysteins häst utvändigt? Då "låser" dom loppet? Annars kommer väl 1:an utvändigt?

draken 2015-08-07 21:00

Nog hade jag räknat med att betaltjänsterna skulle trycka på ettan i fjärde men mindre kul att alla har den som etta.

shjuve9le 2015-08-07 21:07

Michael sa att mel odin går en 22 tid, siktat på loppet, van längre tillägg osv.

mackpeter 2015-08-07 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449801)
Om det är som du säger. Blir det inte bättre om Ohlsson i sådana fall kör i spets och får Öysteins häst utvändigt? Då "låser" dom loppet? Annars kommer väl 1:an utvändigt?

Om Ulf leder med 3 släpper han självfallet till stallkamraten 2. 1 får harva i dödens. Därifrån slår han ALDRIG 2. Sannolikt bäddar ett sådant löpningsförlopp för att 2 vinner före orutinerade stallkamraten 3 och 1 trea.

Manprinsen 2015-08-07 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 449802)
Nog hade jag räknat med att betaltjänsterna skulle trycka på ettan i fjärde men mindre kul att alla har den som etta.

Konstigt med tanke på att 2:an kommer ta spets och släpper sedan till stallkamraten nr 6 som inte är helt oäven. Inte säkert att den duger till seger här men luktar strul för 1:an.

Jarmop 2015-08-07 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449809)
Konstigt med tanke på att 2:an kommer ta spets och släpper sedan till stallkamraten nr 6 som inte är helt oäven. Inte säkert att den duger till seger här men luktar strul för 1:an.

Kommer Valley Streamline till spets så är det klart! Den förlorar aldrig därifrån...kan vara en chansspik för dom som spelar små system :)

Manprinsen 2015-08-07 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 449813)
Kommer Valley Streamline till spets så är det klart! Den förlorar aldrig därifrån...kan vara en chansspik för dom som spelar små system :)

Ingen plockar en längd på Hanna i starten, och det vore väl urbota korkat om hon släpper till nån annan än gubben? Så resonerar jag iaf :)

Chiron 2015-08-07 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449808)
Om Ulf leder med 3 släpper han självfallet till stallkamraten 2. 1 får harva i dödens. Därifrån slår han ALDRIG 2. Sannolikt bäddar ett sådant löpningsförlopp för att 2 vinner före orutinerade stallkamraten 3 och 1 trea.

Blir nog som du säger. Tycker bara att det känns "lättare" om dom "låser" loppet. 1:an lär ju aldrig försöka i tredjespår då? Iof står det väl ändå mellan dessa tre, så blir det inte galopp på någon av dessa så är ju topp-3 givet.

Kanske ändå bäst att vänta till värmningsintryck. Undrar om Öystein planerar några "sista-minuten" ändringar på sina hästar likt den på Patsi... :)

Jarmop 2015-08-07 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 449816)
Undrar om Öystein planerar några "sista-minuten" ändringar på sina hästar likt den på Patsi... :)

Jag tror inte han vill riskera nåt. Hästen har ju gått klockrent nu, och varför chansa? Däremot är det nog en del andra mindre betrodda ekipage som rycker skorna, kör med en naken kusk för att få ner vikten osv :)

Chiron 2015-08-07 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 449818)
Jag tror inte han vill riskera nåt. Hästen har ju gått klockrent nu, och varför chansa? Däremot är det nog en del andra mindre betrodda ekipage som rycker skorna, kör med en naken kusk för att få ner vikten osv :)

Haha!

Tror att 9 Sigmunn ska tävla barfota runt om och med jänkarvagn. Vet inte om den är tillräckligt bra (tänker främst på kusken) för att vinna, men kan iaf vara intressant som tvillingobjekt...

SO 2015-08-07 21:49

Nu kom jag på lösningen. Genialisk? eller? Efter senaste info jag fått!

avd 1
vågar inte spika Montdore, men dubblar systemen med 2 Bandit Hornline. Janne är bland de startsnabbaste kuskarna och får troligen bra läge direkt, kanske till och med spets? Känns tryggt.

Sedan har jag en av två
2 part nan Angelen och 1 Nadal Broline

4592 rader (har 4600 i mitt bolag)

Melander 2015-08-07 22:55

Kom du på lösningen i sömnen din pensionär +.max 6 rätt säger jag

joppe59 2015-08-07 23:09

Det var ett genomtänkt svar....Du uppfyller nog inte åldersgränsen här själv

jag trodde vi pratade trav utan förutfattade meningar

Manprinsen 2015-08-07 23:09

Ta ert tjafs privat istället. Så jävla trist när det ska bli personlig byktvätt i varenda tråd.

SO 2015-08-07 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 449826)
Ta ert tjafs privat istället. Så jävla trist när det ska bli personlig byktvätt i varenda tråd.

Blanda inte in mig är du snäll! Så fort jag flyttar hem från sommarstugan ska jag sätta mina planer i verket. Bedrövligt att admin inte besvarar mina mejl. Finns det över huvud taget nån som har ansvar här på sidan?

tomtom2 2015-08-08 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 449005)
Jepp, vilka race dom har fått ihop. Ruggigt intressanta lopp. Visserligen någon gigantisk favorit men det behövs alltid. Omgången är perfekt för system med utgångshästar tycker jag

Förstår ärligt talat inte att de här loppen är så mycket att hetsa upp sig över,
rena Norrlandsmästerskapet som det brukar vara när det är V75 norr om Dalälven. Förvisso har Reijo skickat upp några pållar, likaså Redén och sen har Hultman nån med, men för övrigt är det väl tämligen avslaget tycker jag.
Förutom Bergharn och Ulf Ohlsson är det ju även B-laget vad det gäller kuskar.
Därmed inte sagt att det inte kan vara intressant spelmässigt, sportsligt håller dock kvalitén samma mediokra klass som vanligt när det vankas V75 på norrlandsbanorna.

Stekel 2015-08-08 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449793)

DÄR kom nyckelresonemanget som gör att jag låser på Tjomslands två kusar. Maxladdning från innerspåret är något av det mest galoppframkallande man kan syssla med i trav. Och även om man lyckas gå felfritt OCH hålla spets (mer osannolikt än sannolikt om man tänker på saken) har man kvar att stävja två kapabla stallkamraters försök att framgångsrikt styra sig till framgång tillsammans!

AMHC 2015-08-08 02:01

Hur ska man göra med Nadal Broline?

Har varit inne på att spika men börjar tveka mer och mer...

Knappast lika klar som t.ex. Nimbus C.D. förra veckan, men ändå i stort sett lika stor favorit. Bästa hästen även om jag inte tycker att Sorbet är så mycket sämre egentligen. Inte optimal balans och ska ut igen nästa helg. Tuffare motstånd än på Årjäng.

Men det största frågetecknet jag har är såklart spåret. Priamo Caf borde ju spetsa här (varför skulle Nadal öppna så mycket bättre denna gång, dessutom med skor, än vad han har gjort tidigare?). Gissar att Priamo Caf kanske släpper sedan (även om väl Priamo Caf dock kan bli lite väl het i ledningen ibland (kanske gör att det inte går att släppa helt enkelt))? Alternativt om Priamo Caf spetsar, det dröjer för länge innan Nadal Broline hittar ut så att Priamo Caf släpper till t.ex. Sorbet istället? Tycker att det känns tveksamt att Nadal Broline skulle plocka ned Sorbet ifrån dödens? Betydligt tuffare att plocka ned än Mon Petit Cheval som det var i ledningen senast på Årjäng...

AMHC 2015-08-08 02:03

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 449847)
DÄR kom nyckelresonemanget som gör att jag låser på Tjomslands två kusar. Maxladdning från innerspåret är något av det mest galoppframkallande man kan syssla med i trav. Och även om man lyckas gå felfritt OCH hålla spets (mer osannolikt än sannolikt om man tänker på saken) har man kvar att stävja två kapabla stallkamraters försök att framgångsrikt styra sig till framgång tillsammans!

Hur ser du i så fall på att Nadal Broline 70 % (som tydligen aldrig laddats ifrån start...) har spår 1 och bör väl laddas till max denna gång?

Stekel 2015-08-08 02:46

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 449849)
Hur ser du i så fall på att Nadal Broline 70 % (som tydligen aldrig laddats ifrån start...) har spår 1 och bör väl laddas till max denna gång?

Utan att minnas exakt hur min tankegång gick när jag kladdade ner preliminära systemet (streck på 1,2,3,4) så var det troligtvis samma grundtanke där. Räcker inte alltid att ha bäst häst och innerspåret är rätt överskattat. Nu tror jag ändå Nadal har hyfsad chans för kuskar som Uffe brukar vara vettiga nog att inte ladda galopp med en överlägsen häst när det finns andra vägar att gå. Speciellt på medeldistans. Men ett innerspår är ett innerspår och det finns tre grundscenarier varav bara ett av dem är bra egentligen (sos).

Var och såg loppet på Årjäng live och han är grym Nadal, inget tvivel. Men det där loppet var en tunn soppa också. Det här loppet är inte speciellt blodigt heller, men han är utan tvekan för stor favorit med tanke på förutsättningarna.

putte64 2015-08-08 02:52

Ja, sedan får vi se hur fort det går.
Melander själv tror han måste gå 22 för att vinna, och att Mel Odin klarar det.
Men senast med skor gick han en 24 tid, och jag tror kanske inte det är Melander som kommer styra över hur fort det går.
Det är kanske inte heller på start hans värsta motståndare står.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449794)
Putte - hur fort måste då första volten gå för att slå Mel Odins 24-tid. Om jag räknar rätt räcker det med en 27-tid?

SO 2015-08-08 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 449846)
Förstår ärligt talat inte att de här loppen är så mycket att hetsa upp sig över,
rena Norrlandsmästerskapet som det brukar vara när det är V75 norr om Dalälven. Förvisso har Reijo skickat upp några pållar, likaså Redén och sen har Hultman nån med, men för övrigt är det väl tämligen avslaget tycker jag.
Förutom Bergharn och Ulf Ohlsson är det ju även B-laget vad det gäller kuskar.
Därmed inte sagt att det inte kan vara intressant spelmässigt, sportsligt håller dock kvalitén samma mediokra klass som vanligt när det vankas V75 på norrlandsbanorna.

För mig (och många andra) är spelmässigt det intressanta. Kvaliteten på V75 loppen är däremot ingen höjdare eftersom det inte finns riktiga elithästar med. men som en tränare nyss sagt; Dt finns inte den mängd travhästar i sverige av god V75 klass att loppen blir kvalitetsmässigt en höjdare vecka uinoch vecka ut. Då skulle man köra V75 en gång i månaden och det skulle givetvis inte fungera- Samma hästar som skulle få möta varandra hela tiden. Vem tycker det är bra kan man ju fråga sig.. Lite variation måste det vara för att höja spelintresset och omsättningen. Det är min åsikt i varje fall.

mackpeter 2015-08-08 09:40

Tittade på klart.se. Klar sol, 20 grader under tävlingarna. Har jag fattat vädret korrekt?

hugotheboss 2015-08-08 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 449856)
Tittade på klart.se. Klar sol, 20 grader under tävlingarna. Har jag fattat vädret korrekt?

Japp, lite molningare framåt 16:30-17:00 men uppehåll.

Frasse77 2015-08-08 10:23

Angående avd 2 så verkar många tro att det står mellan Galileo och Tangen Piril. Galileo verkar många tidningar tro ska ta ledningen, men han galoppera när han laddade med honom med spår längre ut, så tror han kan slå i galopp från spår 1. Men tycker det finns ett bra värde i nummer 3 Tangen Loke som känns som en större talang än dom andra två, samt snabbare i benen och tror den bara visar sig bäst.

olle 2015-08-08 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av Frasse77 (Inlägg 449860)
Angående avd 2 så verkar många tro att det står mellan Galileo och Tangen Piril. Galileo verkar många tidningar tro ska ta ledningen, men han galoppera när han laddade med honom med spår längre ut, så tror han kan slå i galopp från spår 1. Men tycker det finns ett bra värde i nummer 3 Tangen Loke som känns som en större talang än dom andra två, samt snabbare i benen och tror den bara visar sig bäst.

Var det inte 9an där som ska gå barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg ? Vi såg ju i derbystoet förra helgen vilken effekt det kan ge även på norska kallblod. Vinnaren i derbystoet rekordsänkte väl med 3-4 sekunder i det loppet (Patsi som var totalt överlägsen som skräll).