Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-finaler Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24545-v75-finaler-aby/)

sigh 2015-08-14 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av Groknak (Inlägg 450798)
"någon form av jänkarvagn" enligt Nurmos men Jorma gillar inte den "riktiga" vad jag vet så det låter inte som det :)

Ok, hästen såg ju klart förbättrad ut med jänkarvagnen på så fattar inte varför Jorma sitter upp igen när han inte gillar den.. 500K är ju inte fy skam precis.

Spetsstriden i 4e känns ju ganska intressant. Släpper Takter eller Adrian(Lol)?

DIF 2015-08-14 09:15

Stayerloppet tror jag vinns av Ed You, kan bli ett häftigt lopp! Finns möjligheter till ett lopp i hårt tempo, och på slutet vrider han på efter att ha kört i ryggar hela vägen.
5 % på den spiken känns taget.

MatsE 2015-08-14 10:18

Ähhhhh

Om_sommaren 2015-08-14 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 450801)
Stayerloppet tror jag vinns av Ed You, kan bli ett häftigt lopp! Finns möjligheter till ett lopp i hårt tempo, och på slutet vrider han på efter att ha kört i ryggar hela vägen.
5 % på den spiken känns taget.

känns överstreckad då den är totalt chanslös även om den varit i form vilket den inte verkar vara.

DIF 2015-08-14 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 450806)
känns överstreckad då den är totalt chanslös även om den varit i form vilket den inte verkar vara.

ok, då säger vi det. Berätta gärna för oss vilka som vinner varje lopp.
I mina resultatlistor vinner chanslösa hästar varje dag.

Om_sommaren 2015-08-14 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 450808)
ok, då säger vi det. Berätta gärna för oss vilka som vinner varje lopp.
I mina resultatlistor vinner chanslösa hästar varje dag.

aha. Det händer knappt aldrig i mina resltatlistor att nåågra chanslösa vinner. minns faktiskt inte sist det hände. Inte min avsikt att trampa dig på tårna ,men hade varit roligt att höra dig motivera varför ed you skulle vinna? känns inte som nåt talar för honom. själv är jag tämligen säker på att On track piraten leder runt om o det är omgångens bästa spik enligt mig.

DIF 2015-08-14 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 450809)
aha. Det händer knappt aldrig i mina resltatlistor att nåågra chanslösa vinner. minns faktiskt inte sist det hände. Inte min avsikt att trampa dig på tårna ,men hade varit roligt att höra dig motivera varför ed you skulle vinna? känns inte som nåt talar för honom. själv är jag tämligen säker på att On track piraten leder runt om o det är omgångens bästa spik enligt mig.

Som jag skrev, det är lång distans, det är gasglada kuskar med, tror på mycket hårt tempo. tror Ed You får hänglöpning och perfekt tempo. Hästen är bättre än raden. Bergh är lurig.
kan du motivera vilka som vinner istället, och hur du kommer fram till det?
det finns 90% chanslösa i alla lopp, innan dom kört det. Oftast är det en av de 90% som sedan vinner.....

ExtremtRik 2015-08-14 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 450811)
Som jag skrev, det är lång distans, det är gasglada kuskar med, tror på mycket hårt tempo. tror Ed You får hänglöpning och perfekt tempo. Hästen är bättre än raden. Bergh är lurig.
det finns 90% chanslösa i alla lopp, innan dom kört det. Oftast är det en av de 90% som sedan vinner.....

Hahaha

Om jag inte visste vem "laxdasen" är skulle jag trott du var han :D

"vinner med hundra" ;)

ps funderar oxå på det där med körning i sista, är väl det som kan fälla Piraten om han(Torbjörn) envisas eller inte tar sig förbi

Om_sommaren 2015-08-14 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 450811)

ok. då är jag med. Själv tror jag jag ed you är missgynnad av distansen och att det inte blir nåt särskilt hårt tempo på loppet utan on track piraten övertar tididgt från sluggern o sedan får bestämma tempot.

Om du anser att 90% är chanslösa i alla lopp på förhand så bör du nog bli lite mer vidsynt om du ska lyckas med travspelandet. Vissa lopp känns ju totalt olösliga på förhand. tex v75-4 på lördag.

ExtremtRik 2015-08-14 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 450819)
ok. då är jag med. Själv tror jag jag ed you är missgynnad av distansen och att det inte blir nåt särskilt hårt tempo på loppet utan on track piraten övertar tididgt från sluggern o sedan får bestämma tempot.

Om du anser att 90% är chanslösa i alla lopp på förhand så bör du nog bli lite mer vidsynt om du ska lyckas med travspelandet. Vissa lopp känns ju totalt olösliga på förhand. tex v75-4 på lördag.

Men du, det vinner Montdore med hundra ju ;)

draken 2015-08-14 12:19

Det verkar inte som att det kommer att bli så mycket regn så att det skall påverka så jag kollar lite åt andra hållet istället och detta blir mitt lilla chanssystem om banan blir skaplig

Första vet jag inte om inte allt redan är sagt. Jag tar nästan alla här. Support Justice betalar jag aldrig för, inte den här gången heller. Den är för dålig helt enkelt. Eller kusken är för dålig. Tror inte att den kan vinna. Börjar ruttna på Mönster också så tar bort det ekipaget också. Resten kryssas i på bongen. Känns ganska bra. Vinner någon av lallarna kan jag ta det. Vägrar att betala för dem:no:

M.T Jordan var tydligen inte frisk senast och var totalt kass. Tränar bra igen och den här är snabb ut. Lär ju bara vissla till spets och förhoppningsvis stanna där hela vägen ,då jag kommer att spika.

3dje ser ut att stå mellan 3 hästar. Förmodligen är Global Patriot bara bäst och anför det här gänget runt om men har råd att gardera så kastar in ett par lyxstreck mest för sakens skull.

4e ser vi Oliver som väldigt stor favorit,. Inget konstigt i det. Både han och Björn har storform och är det klart bästa ekipaget i loppet. Ser ut att kunna bli en ordentlig kubbning i loppet så inte helt säker att Björn hittar en optimal resa så jag drar till med ganska många hästar i det här loppet. Venkatesh har lite för dåligt med anhängare denna gång tycker jag.

I 5e ser vi dagens spik of the week . Här är det straffspark Örjan. Dundra till spets och bara dra ifrån lusgänget så vi får några kronor på 7 orna.

6e . Här är alla rädda för Nadal. Hästen vet inte än hur det känns att vara trött och promenerade runt konkurrenterna senast. Nu möter han några tuffingar som inte ska nonchaleras. Men som jag ser på loppet så är de just motbuden som kommer att köra om spets , förmodligen ganska hårt också och utan att de tänker på de själva så kommer de att skänka loppet till Nadal. Jag spikar här också.

7e. Måste kryssa i lite hästar så att det iaf påminner om ett system men tror att On track vinner detta.

1,2,3,4,7,8
1
2,3,4
1,2,3,5,6,8,10,11
2
9
1,2,3,5,8,12

864 rader.

Lycka till

mackpeter 2015-08-14 13:14

Vädret imorgon på Åby.
Alla väderstationer jag tittat på visar uppehållsväder, runt 25 grader under eftermiddagen och sydostlig svag vind. Det blir kanonbana. Så ser det ut just nu också.

abandofhope 2015-08-14 13:20

Tjena alla, är det nån som vet om luddepojken kommer att köra i ledningen i morgon med quick fix?

Mvh Aband

Om_sommaren 2015-08-14 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av abandofhope (Inlägg 450839)
Tjena alla, är det nån som vet om luddepojken kommer att köra i ledningen i morgon med quick fix?

Mvh Aband

det kan man för det mesta utgå ifrån. Quick fix har dock fått tuffa lopp o adrian är lite klokare än farsan vilket kan innebära att han släpper till Uffe om han provar rejält

abandofhope 2015-08-14 14:07

Tack Schysst av dig.

ricBLo636 2015-08-14 16:34

6 Naglo’del Nord är min vinnare imorgon. Optimal balans och efter att dom tuffaste emot har gasat sig trötta efter första halvvarvet så kubbar han förbi över upploppet.
Bara hoppas han fortsätter att hålla sig under 10%

flaque 2015-08-14 16:47

Ulf Ohlssons uttalande om Nadal Broline – är en mycket mycket bra häst.Det ät tufft med bakspår och open stretch men visst tror jag på bra chans även om han kanske får göra det utvändigt Puros topphäst. Han har vunnit med krafter kvar och jag tror jättemycket på honom. Gick med skor bak senast och kändes så bra med den balansen så det är möjligt att det blir samma nu.

Finns på Travnet

mackpeter 2015-08-14 17:24

Den nyomlagda Åbybanan verkade redan ha "satt sig". Ludde berömde den. Betänk, att det det bara var ca tre veckor sedan banveterinären utfärdade barfotaförbud trots fint väder.

Kan man dra några slutsatser efter dagens tävlingar? Ludde uttryckte det så här: Normalt är det nästan omöjligt att hinna fram från tredje- fjärdespår ytter sista halvvarvet.

Idag vann Loke Chibabba bakifrån i ett överpacat lopp. Han sladdade från spår 2 men vann ändå. I övrigt vann ledaren, någon från OS eller där framme.

Reijo Liljendahl hade sådana betänkligheter runt 9 Nadal Broline. Med en sådan häst är han ändock optimist. Men alltid lågmälde Stefan Söderkvist menar, att det fanns mycket krafter kvar i 4 Ni Talar..., som nog sitter i ledningen efter 350 m. Antingen "tar man ställning" och spikar en av dem. Eller låser på båda. Eller streckar 1,4,5 och 9 för den som hoppas på en realistisk skräll.

Vad jag gör? Lutar åt att spika 4 Ni Talar...., som jag känner mest för. Men låser kanske på 4,9.

Helge 2015-08-14 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 450792)
Någon som vet om Mellby Viking ska gå med jänkarvagn igen trots Jorma?

Säkert en modell Jorma trivs bättre i ;)

http://piclair.com/data/9sg61.jpg

Helge 2015-08-14 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av abandofhope (Inlägg 450839)

Mvh Aband

Enligt TT-intervju så släpper man till Oliver om han kommer tidigt men inte Shadow W.

Björnland 2015-08-15 06:30

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 450881)
Säkert en modell Jorma trivs bättre i ;)

http://piclair.com/data/9sg61.jpg

Jorma trivs inte jänkarvagn, alltså vanlig vagn men det visste du säkert redan.

Tror det var på Valla för ett tag sedan han körde en i tävling för första gången, jag tyckte det var en sensation då, tydligen ingen annan vad jag såg då jag brukar läsa det mesta, för mycket tyvärr. Lycka till.

Kocken14 2015-08-15 07:47

Åby i eftermiddag
Två som inte får missas om man skall sätta v75
Avd 1 - Form slår klass
Bevisad form vinner på open strech 1 Västerbo Highflyer.

Avd 4 - Högt tempo och Örjan kommer längst ut.
Tror Venkatesh får loppet, då det blir högt tempo med många racers där framme. Häll ju faktiskt sjukt bra sist, nu ett lopp i ryggar. Ja ja vet 11 spår på Åby, men har en god känsla idag.

bjarnet 2015-08-15 09:06

är det bara jag som tycker det är svinigt mot spelarna att ha 2 heatlopp med samma hästar inom v75 spelet,
där förutsättningarna kommer förändras rejält efter avd 1 är avgjord?

Helge 2015-08-15 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av Björnland (Inlägg 450931)

Tror det var på Valla för ett tag sedan han körde en i tävling för första gången, jag tyckte det var en sensation då, tydligen ingen annan vad jag såg då jag brukar läsa det mesta, för mycket tyvärr. Lycka till.

Ja, därav jag skrev att de byter till en Jorma "trivs" bättre i (inte bara som passar Mellby bättre) än den Mellby hade senast. Han kan inte köra i jänkarvagn heller, inte hans grej, nyttjar aldrig vagnens kapacitet för han kör fel stil i den.

Strappa71 2015-08-15 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 450933)
är det bara jag som tycker det är svinigt mot spelarna att ha 2 heatlopp med samma hästar inom v75 spelet,
där förutsättningarna kommer förändras rejält efter avd 1 är avgjord?

Rösta med fötterna. Ingen tvingar spelarna att spela V75. Kör V5 istället om du vill veta mer om förutsättningarna inför det andra heatet.

Jag håller med dig om att loppen inte borde ligga inom samma spelform. Därför spelar jag minimalt en sån här omgång.

Stankarn 2015-08-15 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Travbloggpappanz-PapaTrav (Inlägg 450445)

Men det är tidigt i veckan och man hinner ändra sig många gånger. Någon skrev att det inte är barfota på Fightern som jag trott och syndafloden verkar komma osv. Jag tar gärna alla vad mot att Royal fighter blir mer streckad än BBS Sugarlight iallafall

Tar du vad forfarande?

Helge 2015-08-15 09:45

http://piclair.com/data/acl5g.jpg

Kyodai 2015-08-15 09:48

Ja. då var det dags igen att försöka skrapa ihop lite matpengar. Efter sedvanligt
studium fastnar för dagens enda spel 200 vinnare på 1 MT Jordan till 4.00 i odds.

Skulle detta spel sitta blir det förmodligen en liten DD för att fira. Kanske också en tiroler.

I annat fall snöra på kängorna och ge sig ut på den vanliga burkplockningen....

Den luttrade spelarens vanliga skyddsnät...

SO 2015-08-15 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Björnland (Inlägg 450931)

Det var ju då han uttryckte sig så här; Ligga vkan jag göra hemma i sängen, inte i travlopp...

mackpeter 2015-08-15 10:13

Är det idag Jorma ska ta sin tiotusende seger. En kvar?

zamora_79 2015-08-15 10:20

morron på er alla, vädret här runt Gbg blir kanon fint idag upp till 27 grader.

klockan Väder Vind: Medel Byar Nederbörd,Molnighet Sannolikhet
för åska fuktighet Lufttryck
15:00
27º
5 m/s 12 m/s 0 mm 48% Ingen 45% 1010 hPa
16:00
27º
4 m/s 12 m/s 0 mm 57% Ingen 46% 1010 hPa
17:00
27º
4 m/s 12 m/s 0 mm 66% Ingen 46% 1010 hPa
18:00
26º
4 m/s 11 m/s 0 mm 66% Ingen 48% 1010 hPa
19:00
25º
4 m/s 10 m/s 0 mm 67% Ingen 50% 1011 hPa

zamora_79 2015-08-15 10:23

Någon som ska dit? har i så fall några fri biljetter kvar..

Helge 2015-08-15 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 450943)
Är det idag Jorma ska ta sin tiotusende seger. En kvar?

2 kvar :clap:

niveon 2015-08-15 10:33

Tror ni Jocke har tagit med sig jänkarvagnen idag till Alfas?? han snackade om det igår ju..

Helge 2015-08-15 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av niveon (Inlägg 450948)
Tror ni Jocke har tagit med sig jänkarvagnen idag till Alfas?? han snackade om det igår ju..

Japp, ska provas i värmningen och blir isf ffg, är ju autostart idag.

Stall 4 2015-08-15 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 450946)
2 kvar :clap:

Va. Kom inte Han inte först igår när frun o han hade lite kuttrasju?

Dagens spik tycker jag är B.B.S. Sugarlight i det andra försöket. De riktigt spets sugna har den ju utvändigt om sig.
Tror även att Listas Rafiki får loppet o vinner på OP.

Travbloggpappanz-PapaTrav 2015-08-15 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 450936)
Tar du vad forfarande?

Eftersom den är dubbelt så mycket streckad nu så absolut. Hur mkt vill du sätta?

Däremot har ju segerchansen minskat om skor och barfota på mosaique som det verkar?

ricBLo636 2015-08-15 11:05

Om B.B.S. Sugarlight spetsar i andra loppet så tror jag att 6 Mosaique Face kommer trycka sönder BBS. Ingen av dessa kommer stå som vinnare utan den som får den bästa resa i detta lopp.
2 Rue du Bac vinner om BBS håller hela vägen tills open strech öppnar sig.
Annars så vinner 4 Repay Merci om han hinner speeda ner dom över upploppet.
Hur som helst så skulle då inte jag sipka BBS i detta lopp till dom procenten!

pigfarmer 2015-08-15 11:07

Sluta hacka på Åby Minna...

...blir så tröttsamt att du håller på så varje gång. Åby gör en jäkla massa för att bli bättre hela tiden, men du har bestämt dig för att inte gilla.
Idag är det en perfekt bana som satt sig bra efter omläggningen får tre veckor sedan.
Njut av sporten istället :D

Major 2015-08-15 11:09

Jag behöver klarhet, V75 första avdelningen start 16.20?