Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (lördag) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24681-v75-jaegersro-loerdag/)

Ztazze 2015-09-04 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 454287)
Är dock inne på att Arazi blir av med spets då 2 och fr.a. Är ruskigt snabba ut. Båda dessa kan sedan släppa till 6 eller möjligen 7 om den laddas.
Håller sedan inte med om Turordningen, statistikmässigt finns ett tydligt samband och på samma sätt som det kan vara en varningsklocka att en favorit ligger lågt så är det vice versa med en skräll. Någonstans är det ju en formindikator om än ingen exakt sådan.

Turordningen bygger på hästarnas poäng. Dessa får man ju utifrån placering och pengar i de senaste fem starterna. Så visst är det form av formindikator ;)

Manprinsen 2015-09-04 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 454289)
Så har jag också tänkt, men en häst som galopperat i alla sina 4 rikstotostarter och dessutom är favorit vill jag gå emot.

Sant, det är ett stort aber med hästens opålitlighet. Men det logiska är att vinnaren kommer från stall PU, toppstallen bränner sällan sånt här. Känns hur som haver som ett ovettigt lopp att spika i, vilket ursprungsdiskussionen handlade om. Speciellt Rosso Pomodoro som inte är kvick ut, aldrig vunnit på v75, och dessutom riskerar att hamna i nån typ av stallkörning. Tycker fortfarande det är ett kasst förslag på chansspik givet förutsättningarna. :)

Om_sommaren 2015-09-04 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 454292)
Turordningen bygger på hästarnas poäng. Dessa får man ju utifrån placering och pengar i de senaste fem starterna. Så visst är det form av formindikator ;)

placeringar i senaste fem starterna beror väldigt mycket på vad den mött samt vilka spår hästen haft. som sagt tittar jag inte alls på trurordningen men man är ju travtokig o ha formen i huvet på de flesta hästarna som går ut på v75

Om_sommaren 2015-09-04 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 454291)
Jo så är det sagt, men det vet vi ju inte förrän start ;)

bara gått en gång med bike innan på eskilstuna?

Om_sommaren 2015-09-04 23:25

danskt lopparkiv inte gratis längre? skulle kolla global ride som väl sitter i spets kan bli svårslagen därifrån om inte täta starter ställer till det

Emeffeff 2015-09-04 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 454297)
danskt lopparkiv inte gratis längre? skulle kolla global ride som väl sitter i spets kan bli svårslagen därifrån om inte täta starter ställer till det

Tyvärr inte, vissa lopp finns dock i ATGs lopparkiv.

Manprinsen 2015-09-04 23:37

Mister J.P kan ju inte torska detta såvida han inte galopperar? Vad jag kan läsa mig till finns det ingen som är villig att gå i dödens eller sätta tryck, hur ska han då torska? Tråkigt men omgångens bästa spik.

tvablaa 2015-09-04 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 454294)
placeringar i senaste fem starterna beror väldigt mycket på vad den mött samt vilka spår hästen haft. som sagt tittar jag inte alls på trurordningen men man är ju travtokig o ha formen i huvet på de flesta hästarna som går ut på v75

Var och en är salig i sin tro. Men jag tänker att till viss del återspeglar turordningen vad den mött pga att det finns en korrelation med prispengarna

bingotant 2015-09-05 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 454297)

Va inne och kika på nya atg sidan på beta.atg.se och se om man kunde se loppen där och sjukt nog finns videolänkar till både global ride och heartbreakar v.s. senaste lopp där.

Spiken64 2015-09-05 05:58

Har backat när det gäller AraziBoko som en spets spik.Utan hittat mer bättre spikar i omgången.

Sen har vi ett fynd i omgången då jag har kollat upp en häst sen den lämnade den omtalande Marcus (Flytten) Savin som han nu mera kallas.Det började med en enkel V4a seger för Apollonia sen tog Ludde över och körde in den som 2a på Åby bakom en duktig TWIN'S ZINDY.Med ett 8e spår längst ut på vingen det är aldrig kul,gäller att komma ner i läge plus lite fru fortuna när det vankas upplopp.Känner jag Veijo rätt så blir det kanske 4e 5e utvändigt attack 700 kvar i rätt ryggar så kan det bli en obehaglig överraskning här.

Min skrällvinnare 8.Appolonia.

Jockepo 2015-09-05 08:06

Vet någon om vem som går första gången med rycktussar i avd6?

Metatrone 2015-09-05 09:08

Ski To The Max tror jag.

korpo 2015-09-05 09:21

Är det inte bäddat för Jarl af Solnäs!? Frågan är bara om han hinner sätta nosen först i mål.

capone 2015-09-05 09:29

Eagle Shot ute i derbykval senast . Min skräll idag

kasse 2015-09-05 09:29

Undrar hur banan blir var tungsprungen igår! har regnat en del mer regn ska komma under dagen...