Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 20/1 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25622-v86-20-1-a/)

Stekel 2016-01-20 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Bluesmith66 (Inlägg 474654)
Antagligen beroende på kusken...och han har ju inte stärkt sina aktier efter idag, inte hos mig i alla fall ! :thumbdown:

Nej han verkar inte vara någon stjärna direkt, det lär bli andra bullar när Dennis är tillbaka i vagn! Rörde ihop det i skallen på mig själv i express-tempot och lirade utgång på starttröge Mon Cherie Ass, den får bli dagens spelar-:whoco5:

Manprinsen 2016-01-20 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 474656)
Jag tyckte det var fantastiskt bra att de tävlade istället för att köra stall! Det är mycket skitsnack om att de kör ihop i Tarzans stall men det tycker jag inte stämmer, de kör mycket mindre stall än de allra flesta som har den möjligheten vill jag påstå. Och då har de ändå landets bästa möjligheter att göra mycket i den vägen.

Sen hade jag väl inte jublat om jag spikat Nose Gear såklart, men det är ju helt rätt kört att svara. Annars ger han ju upp segern. Man kan inte beskylla kusken för att göra fel där.

Jag förstår dina "moraliska" argument, men som spelare sitter man med långnäsa eftersom dom i 9 fall av 10 släpper, och då bygger man sina system därefter. Nu kanske dom hade torskat ändå men Nose Gear hade nog blivit svårknäckt från spets hur som haver.

tvablaa 2016-01-20 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 474656)
Jag tyckte det var fantastiskt bra att de tävlade istället för att köra stall! Det är mycket skitsnack om att de kör ihop i Tarzans stall men det tycker jag inte stämmer, de kör mycket mindre stall än de allra flesta som har den möjligheten vill jag påstå. Och då har de ändå landets bästa möjligheter att göra mycket i den vägen.

Sen hade jag väl inte jublat om jag spikat Nose Gear såklart, men det är ju helt rätt kört att svara. Annars ger han ju upp segern. Man kan inte beskylla kusken för att göra fel där.

Jag är helt enig! Hästen vann ju ändå på V75 senast från samma position.

Stekel 2016-01-20 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 474658)
Jag förstår dina "moraliska" argument, men som spelare sitter man med långnäsa eftersom dom i 9 fall av 10 släpper, och då bygger man sina system därefter. Nu kanske dom hade torskat ändå men Nose Gear hade nog blivit svårknäckt från spets hur som haver.

Ja 9/10 om man ser till alla tränare. Till och med så högt som 95% till och med, de brukar verkligen inte lägga några fingrar emellan för att maximera resultaten för stallet. Men jag skulle säga ner mot 7/10 om man ser till stall TZ isolerat. Också mycket så jag förstår att du räknat med det också, och hade en längre näsa än normalt. Nose Gear vore nog någorlunda klar för seger om ledaren inte svarat.

ExtremtRik 2016-01-21 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av Cleon_9 (Inlägg 474643)
Kenneth satt kvar. Kanske ett inte helt korrekt beslut

Nja

Kollade provstarterna och Hero såg smårullig ut, antagligen balans/underlag/brodd eller nåt, såpass att jag valde bort den som spel så jag tror han gjorde "rätt" med tanke på hur hästen antagligen kändes.

tvablaa 2016-01-21 06:57

Såg förresten också att Berglund på Travnet satte raden och var rätt på det hela vägen utom i sista. Borde ryggat.

Bluesmith66 2016-01-21 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 474669)
Såg förresten också att Berglund på Travnet satte raden och var rätt på det hela vägen utom i sista. Borde ryggat.

"Ögat" var också fint på det, men torskade i sista..tror han hade 3 eller 4 kusar i sista. Även när man är rätt ute så kan det bli fel. :yes: