![]() |
V86 20/1
Ojämna lopp men det behövs ju bara en eller två skrällar.
|
1. Flemming bästa hästen. Gillar Veijos. Re Doc och Super Ph. är väl OK. Gillar inte nummer 1.
2. Stänkrädde Uffe kör till spets. Ja, det var väl det. 3. Bergh. Och sedan Pepe (Björn snackade upp senast). Sedan Kung PU, men spår och skor = ? (Qualis och Eagle, kanske nu i billigare lopp.) 4. Örjan skall väl reglera detta fält. 5. New Star lekande lätt senast. Kan inte se så mycket minus i detta motstånd. Men om det blir 'konstig' körning, 1,3,6,8,9,11 6. Canmore fin vid vinsten, bra läge här. Benzo på Valla = ? Mon Cherie Ass tilltalande namn. Witasp? Pakkanen? Kihlström? 7. Borde vara Kung PU fram- ooch baklänges här. (Corinne är bra, Miss My Money, Roxy läget, WinNOt Ida, Wiclet lite äcklig...) 8. Hero fin spik senast, och idag kusk som flyger till spets...? Motbuden är få, Redéns och Mellanders. Det blir fint att spela i morgon! :claps: |
Få se om de fixar banan: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22120319.ab
|
Hur de än fixar med banan så lär det krävas hakar...
|
Det ser ut att bli riktigt svårt idag. Ingen klar spik alls på förhand.
|
Citat:
|
Citat:
Sås på Hero Sjöhammar med en startsnabbare kusk hade jag trott på dessutom. Canmore B.F möjlig chansspik också till den procenten. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
0 av 15 på banan. 0 av 10 på distansen, bara 1 gång på plats på dist. 45 starter 5 vinster, snittpengar 8000 per start. En lika obegriplig favorit i min bok som Blue Martini Ås, hästen som tydligen alltid är bättre än raden, tyvärr talar ingen om det för henne och jag tvivlar på att det blir 20:e gången gillt idag. |
Intressant spetsstrid i avd 4 där två Stig H-hästar ska försöka komma överens. Hoppas och tror att Björn inte viker ner sig och spikar 1 Manhattan Club.
|
Citat:
Stallet har bra form där Digital Motion och Star di Poggio går bra för tillfället också. Jag vet inte om det är aktuellt att Takter hänger på biken idag, men jag tror den har gått med vanlig sulky tidigare, men det är inte avgörande. Favoriten borde bli över och jag tror Takter kan trycka sig till täten efter en bit. Borde vara ner i klass mot brons senast där han var 4:a |
Citat:
Det verkar inte så troligt, jag tror Björn släpper ledningen till Örjan om han nu kommer dit ens. |
Några tipstankar:
En häst jag tyckte visade bättre fart med skor på senast är 4 Eagle Shot i avd 3. Varit lite si å så med det. Gick jämnsnabbt med (tipsmedias skrikhäst) Nelle Atticus Jake över upploppet då, vilket ej var fallet nån start tidigare med skor på. I somras gick det undan värre barfota i vissa starter. Okej spår och streckvärd till 9%. 7 Victor A.U.(9%) i avd 4 visar ett härligt formintryck för dagen. Ett måste att ha med på de senaste avslutningarna hästen gjort. 3 Min Finish(2%) är ett spurtstarkt sto som kanske kan hamna lite längre fram i andraspår direkt nu? Denna streckar jag alltid, vägrar ge mig. Stor favorit att fälla i 7:e avdelningen, en utmaning! Övriga skrällar letar jag i avd 5, mitt stora garderingslopp. 7 Snow Angel(<2%), 10 Lass Nice(<2%) och 11 Telegram Sam(3%) visar emellanåt eller för tillfället saker jag gillar ganska mycket. Härligt ostreckade är de allihop! :) |
V86-3
3 Qualis Talis är härdad sedan länge i tuffa V75-lopp. Idag tar vi betalt! |
Håller med svårt att hitta bra spikar ikväll Carame blir en letar flera!
|
min spik blir Blue Martini Ås
skrällen blir WICLET HANOVER |
Re Doc chans spik;)
|
Cindy Photo har siktat mot det här loppet, läste att den skulle köras i jänkarvagn samt bara fjärdehandare. Spik för mig.
Red Rapide har väldigt bra kapacitet för klassen och Flemming trivs på Åby. Nionde spår är alltid tufft men till nio procent plockar jag med den. Hade nog spikat Send in the clowns i det loppet annars då den har en ruskig speed och kommer flyga fram på stretchen. |
Har tittat på V86-2
Favoriten 11 Blue Martini Ås var senast med i Eskilstuna i ett lopp som vanns av 8 Lady Lee. Där startade också 10 Prins Alf, som hoppade bort sig som andrafavorit från spår åtta. Han såg fin ut över mål bakom en mur av ryggar. Ulf Ohlsson tog ledningen med Lady Lee och vann. Ulf höll fast Blue Martini Ås i vinnarhålet. Jag kommer att strecka 6,7,11 och även underskattade 10 till 2 %. |
Jorma vill jag ha med också.
Borta länge, men rätt bra och 4.36% känns intressant. Citat:
|
Är det spetsgaranti på Hero Sjöhammar eller kan Björn hota?
|
Så otroligt många duktiga tippare här men det är ingen som ens nämnt Fashion Diva? Den gjorde ett heroiskt lopp senast och behöver inte ens spets för att vinna, däremot om den kommer till spets så är det slut, kuskplus med Tina dessutom...
|
Citat:
|
Hives!:moneybag::thumbup:
(Telegram Sams brorsa) |
Citat:
Har du nån koll på den tyska kusken idag, är det nått att strecka? |
Spikar Bergh i avd3.. ;=)
|
Citat:
Ingen aning om vem tomten är, men enligt mig är det bortkastad tid att slänga på tyska kuskar mot Sveriges elit, vinner knappast nåt lopp idag... |
Citat:
Gör inte det...krångelläge samt så är Red Hot Snapper en bättre häst som kanske med lite tur sitter i spets, då blir den oerhört svårslagen :) |
Citat:
|
Orkar inte sätta mig in i det idag, så får bli en väldigt enkel rad utan någon direkt efterforskning...
Avd 1: 1, 2, 4 2: 6 Västerbo PayMyDay 3: 1 Camilo Boko 4: 1, 3, 5, 6, 7 5: 3, 6, 9 6: 5 Carame 7: 3, 7 8: 1, 2, 4, 6 3x1x1x5x3x1x2x4 = 360 rader. Västerbo är något av en favorithäst för min del, så chansar på att den klarar uppgiften. |
Citat:
|
Citat:
|
Dagens försök:
1: 1, 2, 4, 9 2: 7 Fashion Diva 3: 2, 7 4: 6 Supreme Court 5: 1, 2, 3, 10, 11 6: 5 Carame 7: 1, 6, 7, 9 8: 4 Hero Sjöhammar Spiken i sjätte känns sådär men mkt frågetecken på motbuden. Och är väl idioti att spika Haugstad men tycker inte den mötet mkt och även en blind höna. Jetset tror jag inget på men vågar inte ta bort dagens största som ju brukar vinna. |
Ser att en del här spikar Hero. Ska bli kul att läsa alla brutala sågningar av allas vår Kenneth Haugstad efter V86-8.
|
Citat:
|
Spiken: Camilo boko besitter rejäl stryka och har en fin inställning. Riktigt bra i två raka segrar. Svårslagen oavsett väg!
Dragen: 9 Red Rapide hade varit ifrån tävlandet väldigt länge innan comebacken senast, han fick då se sig slagen redan halvvarvet från mål. Den genomköraren kan förstås ha gjort honom riktigt gott och det är en vinnartyp i grunden. 1 Manhattan Club är snabb från start och trivs i spets varför förutsättningarna med ett innerspår bakom bilen knappast kunnat bli bättre. Den korta distansen är också ett plus och sammantaget sätt ser det alltså väldigt lovande ut på förhand! 9 Steady Brodda har få segrar hittills i karriären, hon har dock svarat för många vassa prestationer. Hon har varit ute i V75 på slutet, hon återkom bra efter ett galoppinslag senast och var rejäl vid seger på hemmabanan 23/11. 6 Miss My Money rejäl fuxa som tog en knapp spurtseger näst senast. Kan vinna detta 10 Vicky Corner har ett lite chansartat utgångsläge varifrån det vill till lite klaff på vägen, men skulle det bara lösa sig det minsta är hon med långt fram i ett lopp som detta. En typisk outsider värd att se upp med! . |
Mina spikar får bli Blue Martini Ås, Stady Brodda och Carame.
|
Citat:
Stig h sa nyss i intervju att han inte var helt 100 på vart han kommer hamna efter start. Han tyckte den var värd ett streck men lät inte direkt jätteuppåt. Han betonade att förra loppet var mycket lägre klass bland annat. Mvh |
Kul idag. Ett halvt galoppsteg på upploppet och diskning av Hallsta Vinnex utan betänketid ifrån domarna. V5 åt skogen.
Flerbong på V4 med Chili Jordan och ingen diskning trots bredsida av PU! Suuuuuuuuuuuurt!!!!!:ful: Trav är sällan rättvist...:cry: |