Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v86 ÅBY/SOLVALLA jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25714-v86-aby-solvalla-jackpot/)

dado 2016-02-01 11:57

v86 ÅBY/SOLVALLA jackpot

Bästa spelet v86 och jackpot också?? Några tankar? Bästa spik? Bästa drag?

nu kör vi :)

capone 2016-02-01 20:11

är inte Sembs Rebir bästa spik ??

Zniper 2016-02-02 07:47

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 476048)
är inte Sembs Rebir bästa spik ??

Nej

mackpeter 2016-02-02 11:33

Nu - mina vänner på Sharps och även ni andra - skall jag bjuda på ett drag i V86-5. Som ett ringa tack för era bra idéer. Strecka 11 Tango Vang. Han såg lysande ut senast i bronsfinalen på Valla. Före i mål var Only One Winner, Coco de Vie och Scellino Luis. Han slog Al's Winnermere. På tiden 13,2. Med galopp. Han går 13-tider alla dar i veckan över medeldistans. Nu är det första gången han går ut på längre distans - men bör klara det på sin form.
Dunderfavoriten 6 Ochongo Face flänger runt på banorna som en lektion i Sveriges geografi.

Om jag spelar i morgon - det är ju jackpot - blir det antingen spik på 11 eller lås på 7-11.

AndyMart 2016-02-02 22:31

Picasso Sama har givetvis toppchans i sista, men jag måste bara nämna Piggybank som ett roligt skrällbud, kanske framför allt på DD-spelet. Tände till rejält i biken näst senast och gick klart bra även på V75 i starten efter. Bike igen nu (?), bra läge, passande motstånd bortsett från Picasso Sama och godkänd kusk. Kul drag!

Wolfman 2016-02-03 00:43

Howdy Racing Lovers :9 ;)

Avd 1: Flemmings Gantab finfinfin senast, men hur är det med hans hästar just nu? Stallet siktar mot barfotasäsongen??! CD kapabel och uppryckning senast. Wang tredjehäst.
Avd 2: Top of the World, fint läge, Reijos form? Ofta skrik på Zenit som inte verkar så intresserad av att vinna. Nose Gear, Örjan. Q.C. fel läge som vanligt, ny kusk.
Avd 3: Peter lät mkt uppåt på Corinne senast, lam presentation då (stallform?)
Avd 4: Silent Storm ser ut som en bra procentare här, läge, distans, spets.
Avd 5: Fick lite feeling för Conny här, 2640 läge, Annars lite ståpäls på Mäster Johan
med R. R. (behövde loppet senast?) Ochongo till spets? Tango aldrig borta.
Avd 6: Fälla Valeur? Jag tror det. Streck på alla kan kanske löna sig.
Avd 7: Quantanamera är tuff. Norsken för bra?
Avd 8: Picasso 67% (kan kanske löna sig att strecka några till här, 1 och 9 bra lägen på distansen.

Svårt att bjuda på någon bautaskrällidé förutom Kern i avd 4. Möjlig skräll i avd. 6 men vem? Jag har svårt att hitta något annars som inte går utöver rank 1-3/4. I sista med reducerat system kunde några procent kanske gardera Picasso, men känns långsökt.

Som bhnaligt :drunk: :drunk:

yoozoo 2016-02-03 00:47

Tänkbara spikar:

4 Officer C.D, knapp andrahandare. Visade uppåtform senast och känns onekligen som hästen i gänget

2 Nose Gear, ingen direkt sprinterbetonad häst, men sitter direkt i andraspår och blir inte ett dugg förvänad ifall Örjan måttar in segern.

7 Ochongo Face, stark, löpärlig häst med lopp i kroppen tror jag faktiskt är stenklar trots att både 10 Roxy Hill och 11 Tango Vang har fina spurtresurser så känns det som en bra spik.

Kantbollar:

3 Keeping Julia gör här sjätte starten i Berghs regi och letar fortatt efter formen, men det är en kapabel häst som jag hoppas hittar tillbaka 2013-14 formen och jag plockar med henne mest pga att loppet är jämnt och hon kanske smäller till snart.

10 Juvels Boy kan jag inte sluta jaga och till 3% i avslutningen är han ett måstestreck för mig.

Överspelade:

Kanske inte helt klockrent att placera 4 Top Of The World som är favoritspelad till 41% med en segerprocent på 44% under denna rubrik, men faktum är att han faktiskt endast vunnit 1 av 7 på just Solvalla, ska dock tillägga att vinsten kom på 1640 och resten var inte sprinterdistans, men jag har ingen känsla för honom i detta sällskap.

Spikade 5 Picasso Sama senast från bricka 12 och kan tyckas konstigt att jag dissar honom nu, men 67% i avslutningen är = noll rens ifall man mot förmodan skulle vara kvar, kan också vara så att hästen inte är lika vass med dojorna på och jag sparar några streck till avslutningen.

dado 2016-02-03 06:56

Vågar man lita på Lindegrens uttalande och spika Ochongo Face ???

boozty 2016-02-03 07:15

Picasso sama känns som klockren utgångshäst idag, alltid skönt att ha möjlighet att sitta med 7-8 hästar i sista i omgångar där största favoriten går ut i sista avdelningen.

Någon som har någon koll på patricia hastrup i 7e? Är en häst som helt paserat mig förbi men raden ser ganska trevlig ut. Startsnabb?

Shooter 2016-02-03 10:26

Skitväder i Stockholm, ska bli bättre senare under dagen, men risk för jobbig bana. Kanske där skrällarna kommer i kväll.

Shooter 2016-02-03 11:47

Red Rapide, värsta motbudet mot Ochongo Face, är nu struken och Alvena Take It kommer att strykas. Bäst att hålla koll på om det blir fler framåt kvällen.

Nicklas 2016-02-03 11:49

Första loppet tycker jag är lurigt. Gentab håleryd såg bra ut i Danmark och har antagligen bästa chansen att köra i ledning och vinna.
Antingen spik eller flera

Avd 2 också svårt. Top of the world och Opqc möttes senast. Opqc gick utvändig resa och spurtade mycket bättre än Top of invändigt på tung bana. Läget gör dock att chanserna för top of the world bättre. Sedan finns andra motståndare invändigt som gör att top ofs chanser att köra ledning minskar om de inte släpper.

Stankarn 2016-02-03 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 476172)
Skitväder i Stockholm, ska bli bättre senare under dagen, men risk för jobbig bana. Kanske där skrällarna kommer i kväll.

Nån som redan nu har några roliga förslag på "gyttjetrampare"?

Shooter 2016-02-03 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 476179)
Nån som redan nu har några roliga förslag på "gyttjetrampare"?

Man får nog följa väderutvecklingen. Det ska ju klarna upp påstår SMHI. Dessutom så läste jag nyss att man ska lägga på ett nytt lager därefter, så kanhända blir banan vettig, kanhända inte. Kanske hakar på Valla. Åby lär ha fin bana.

Stankarn 2016-02-03 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 476177)
Red Rapide, värsta motbudet mot Ochongo Face, är nu struken...

Riktigt synd, tycker jag. Klart duglig häst som hade oturen att springa på Coldtown et al några gånger men visade både styrka och fart. Hade varit intressant att se den i full form idag - och kunna ta betalt samtidigt...

dado 2016-02-03 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 476177)
Red Rapide, värsta motbudet mot Ochongo Face, är nu struken och Alvena Take It kommer att strykas. Bäst att hålla koll på om det blir fler framåt kvällen.

bara att spika Ochongo face och Rina chen hai nu eller?? Vad tror du?

Shooter 2016-02-03 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 476184)
bara att spika Ochongo face och Rina chen hai nu eller?? Vad tror du?

Jag bestämmer inget så här tidigt, men Ochongo tror jag mycket på. Rina har ett lurigt spår, så den blir nog inget singelstreck hos mig. Dock med på lappen.

dado 2016-02-03 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 476185)
Jag bestämmer inget så här tidigt, men Ochongo tror jag mycket på. Rina har ett lurigt spår, så den blir nog inget singelstreck hos mig. Dock med på lappen.

tänkte små fält, 2 st strukna och kanske bara 4 emot eller???

dado 2016-02-03 12:43

hur bra är Redens häst i avd 4? nån info???

Shooter 2016-02-03 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 476186)
tänkte små fält, 2 st strukna och kanske bara 4 emot eller???

Jag kan tänka mig att helgardera.

Stankarn 2016-02-03 13:03

Tidiga onsdagstankar:

V86:1
Inga "monster" i startlistan direkt, Flemming och Robban laddar tills nån kan krypa ner bakom? På kusk och stallform kanske man förorda 4 Officer C.D. Men det skulle vara roligt att få in en stänkare också.

1 Power M.M var bra när han vann. 5 Crazy foot mambo är ruggig ut om han laddas.

6 och 9 duger om det häxar lite för favoriterna.

V86:2
10 OPQC med riktig jänkarvagn ffg. Bud!

4 Zenit Brick får överta av stallkompis.

Favoriten 5 Top of the world struken senast och kanske inte laddas max?

Kontio får sista strecket? Tydligen bra näst senast också, stenklar senast till bra odds.

V86:3
9 Rondine d' Amore ska lättas, får jänkarvagn och halvstängt norskt. Ska köras offensivare - allt enligt Johan Untersteiner i Expressen. "Måste visa mer" - enligt Kevin Oscarsson i Aftonbladet.

V86:4
6 M.T Kingsize, spets och slut?

V86:5
11 Tango Vang nerstruken ett spår. Dock vanlig vagn.

V86:6
6 Jens Patrik får överta?

V86:7
Heltäckt med 4 och 9?

V86:8
Funderar på vält men hittar inte så mycket emot. Får förmodligen överta utan strid, bara lallare innanför.

Lycka till!

Stankarn 2016-02-03 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 476166)
Picasso sama känns som klockren utgångshäst idag, alltid skönt att ha möjlighet att sitta med 7-8 hästar i sista i omgångar där största favoriten går ut i sista avdelningen.

Någon som har någon koll på patricia hastrup i 7e? Är en häst som helt paserat mig förbi men raden ser ganska trevlig ut. Startsnabb?

Riktigt startsnabb.

affe56 2016-02-03 14:39

Skrällspik

Citat:

Ursprungligen postat av Wolfman (Inlägg 476162)
Howdy Racing Lovers :9 ;)

Avd 1: Flemmings Gantab finfinfin senast, men hur är det med hans hästar just nu? Stallet siktar mot barfotasäsongen??! CD kapabel och uppryckning senast. Wang tredjehäst.
Avd 2: Top of the World, fint läge, Reijos form? Ofta skrik på Zenit som inte verkar så intresserad av att vinna. Nose Gear, Örjan. Q.C. fel läge som vanligt, ny kusk.
Avd 3: Peter lät mkt uppåt på Corinne senast, lam presentation då (stallform?)
Avd 4: Silent Storm ser ut som en bra procentare här, läge, distans, spets.
Avd 5: Fick lite feeling för Conny här, 2640 läge, Annars lite ståpäls på Mäster Johan
med R. R. (behövde loppet senast?) Ochongo till spets? Tango aldrig borta.
Avd 6: Fälla Valeur? Jag tror det. Streck på alla kan kanske löna sig.
Avd 7: Quantanamera är tuff. Norsken för bra?
Avd 8: Picasso 67% (kan kanske löna sig att strecka några till här, 1 och 9 bra lägen på distansen.

Svårt att bjuda på någon bautaskrällidé förutom Kern i avd 4. Möjlig skräll i avd. 6 men vem? Jag har svårt att hitta något annars som inte går utöver rank 1-3/4. I sista med reducerat system kunde några procent kanske gardera Picasso, men känns långsökt.

Som bhnaligt :drunk: :drunk:

Kul att du varnar för 3 Silent Storm den tänker jag skrällspika 5,6 % nära vinna ett 100 kkr lopp i Gävle senast tillev odds 30 x
Övriga spikar 2 Nose Gear 20% och 4 Patricia Hastrup 23%

capone 2016-02-03 14:42

Mitt miljondrag Crazy Foot Mambo hade nog mycket sparat

P44mmn 2016-02-03 15:46

spets o släpp, kan slå fav med lucka, bra tvilling??

Drivarn 2016-02-03 15:56

Någon som vet Vad Gantab Håleryd har haft under hovarna de 3 senaste starterna??

capone 2016-02-03 16:04

Roxy Hill trivs på Åby, Stoet har startat 26 gånger på banan, vilket har resulterat i nio segrar.

sjukstuga 2016-02-03 16:32

Jag vet att detta är en kantboll. Men jag kommer att plocka med 8 Fuzz i avd 2. Den flög fram senast och kommer Kajjan, som kör med form nu, bara ner i ett vettigt slagläge så biter spurten bra över upploppet. Mitt miljondrag i dagens omgång. God lycka.

Shooter 2016-02-03 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Drivarn (Inlägg 476207)
Någon som vet Vad Gantab Håleryd har haft under hovarna de 3 senaste starterna??

Kan inte svara med säkerhet, men misstänker barfota av något slag då jag läste att skor idag är ett minus.

donkyklonk 2016-02-03 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Drivarn (Inlägg 476207)

Barfota varje gång, information direkt från flemming.

chompipe 2016-02-03 17:50

Bikini so tenny rolig spel :p

Stankarn 2016-02-03 19:23

Åh herregud....två lopp och mr 100% Kihlström kör i åttor kring sina konkurrenter.

Ddet är ju ingen idé att lägga ner nån energi på att analysera. Det är bara att spika Örjan Kihlström i alla lopp han kör, krydda med lite Jepson och Bergh och helgardera resten:

V86:1 - 4 Office C.D (2,6,5,9,7,8,1)
V86:2 - 2 Nose Gear
V86:3 - 5 Quantum Gliding
V86:4 - 9 Sembs Revir
V86:5 - 7 Ochongo Face (3,6,11,5,10)
V86:6 - 4,6,7,8,9,10,11,12,13, 3
V86:7 - 1,4,6,9
V86:8 - 9 Bison Spiro

JimmyJazz 2016-02-03 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 476156)
Picasso Sama har givetvis toppchans i sista, men jag måste bara nämna Piggybank som ett roligt skrällbud, kanske framför allt på DD-spelet. Tände till rejält i biken näst senast och gick klart bra även på V75 i starten efter. Bike igen nu (?), bra läge, passande motstånd bortsett från Picasso Sama och godkänd kusk. Kul drag!

Piggybank är inte vässad och man siktar på ett V75-lopp på Bollnäs.

Manprinsen 2016-02-03 20:32

Snyggt Bergh, skönt att inleda med spik. Fattar inte varför han var ute och baissade?

Shooter 2016-02-03 20:33

Kunde man ge sig fan på! Nu bytte jag U-häst i första från Berghs pga. varningen. Såg ju toppfin ut i värmningen också.

robfri 2016-02-03 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476237)
Snyggt Bergh, skönt att inleda med spik. Fattar inte varför han var ute och baissade?

För att han lirat själv såklart :)

elwiz 2016-02-03 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476237)

Han hade väl lastat själv.......

dado 2016-02-03 20:37

Fa... Man ska aldrig lita på honom hundra gånger har jag sagt själv till mig lita inte på honom ändå lurar han mig varje gång...

robfri 2016-02-03 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 476241)
Fa... Man ska aldrig lita på honom hundra gånger har jag sagt själv till mig lita inte på honom ändå lurar han mig varje gång...

Jättelätt att tyda. Baissar han MÅSTE hästen med på kupongen & vid betrodd ev spik.

Manprinsen 2016-02-03 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 476239)
För att han lirat själv såklart :)

Den här gången var det rätt uppenbart men Robban borde ändå vara nöjd med 2,6ggr degen. :)