Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Mantorp 4 juni (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26632-v75-mantorp-4-juni/)

Nollkollolisten 2016-06-03 22:55

ide'n med bike

Citat:

Ursprungligen postat av Björnland (Inlägg 493327)
Veijo är en av våra bästa startkuskar i voltstart men jag tycker han är sämre på att ladda bakom bilen men trots allt mycket bra på det, jag är kräsen med mina kuskvillkor därför kommer han inte upp i topp där.
10-15% lättare skulle han vara så mycket bättre än Goop, Erik, Örjan & Svanstedt I voltstart.

Fotnot: Första avdelningen imörrn är voltstart.

är väl bl.a. att man ska liksom lyfta hästen vilket Veijo måste vara en kanon på om han bara klarar av att luta sig tillbaks utan att ramla av, typ.
/n
(onödigt inlägg)

Starman 2016-06-03 23:32

Du får utveckla detta lite mera så skall jag försöka hjälpa dig. Jag brukar spela på ekipage. Men pratar du bara om kusken så är det ju lätt = Jorma

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 493326)
Vem av dem här herrarna skulle man spika om man skulle stå under pistolhot och var tvungen att välja? Sjunnesson Haugstad Lennartsson eller Kontio?

putte64 2016-06-03 23:40

Dags att tryna.
Jag har gett er vinnarna, spela dem inte, jag behöver pengarna själv.
Nu ska jag lukta på något annat än hästar.

Starman 2016-06-03 23:59

Någon som vet vad Jairo vart struken för?

KalleKlut 2016-06-04 03:06

Trodde att korpen med vänner satt inspärrade någonstans, men icke :(

lokatten 2016-06-04 05:36

Citat:

Ursprungligen postat av BettingBroder (Inlägg 493283)
Jörgen S upp på bl.a. Fridericus. Vad säger ni om detta? Kraftigt minus?

Ja om man tittar hastigt på V75-statistiken så. Veijo ligger på plats 10 med 5 segrar i år. Jörgen har bara 8 starter på rikstoton i år, 0 vinst. Han vann senast på V75 på Färjestad 150919.

Men närmare titt på Jörgens statistik visar att han mest (i år)kört åt småtränare/amatörtränare som verkar starta sina hästar i V75 utan större förhoppningar eller chanser.

Och observera: hästen han vann med när det begav sig var Veijo-tränad! Lover Face.

Spiken64 2016-06-04 06:47

Kanske låter sjukt att säga att Arn Hammering har bra vinstchans på sin fina form mot klent motstånd på Visby som den mött tidigare dom senaste veckorna.

Det är ju en häst som ofta anfaller sent typ 700 meter kvar och då brukar ju Tomas bara sitta still så gör hästen jobbet för den ger aldrig upp över ett upplopp.

Till 2-3% så kan Arn Hammering skrälla och jag tänker inte åka på en häst som har form bara för att den har sprungit lätta lopp på Visbytravet sista tiden.

Helge 2016-06-04 08:14

Lite konstigt att Sjunnesson kan skita i sina körningar idag på Lunden och välja Veijos på V75 ist.

chompipe 2016-06-04 08:45

poet spik ;)

Grant 2016-06-04 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 493326)
Vem av de här herrarna skulle man spika om man skulle
stå under limpistolhot och var tvungen att välja?
Sjunnesson, Haugstad, Lennartsson eller Kontio?

Oftast är det en häst med i resonemanget. Tillsammans blir det ett ekipage
och därför går frågan inte att svara på. Förövrigt ska du inte peka med ett
vapen mot någon.

Mvh Uffe

korpo 2016-06-04 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 493358)
Oftast är det en häst med i resonemanget. Tillsammans blir det ett ekipage
och därför går frågan inte att svara på. Förövrigt ska du inte peka med ett
vapen mot någon.

Mvh Uffe

Ok. Det talesättet gick inte att slå mynt av;)

Grant 2016-06-04 10:01

Nej men det går ju att omformulera frågan.
Eller, vad menar du?

Mvh Uffe

busenswe 2016-06-04 10:06

Jag är inne på ledgend brodde i första... vafan 7% på han 2 raka med peter ?? inga jättemotstånd kanske men ändå.

busenswe 2016-06-04 10:13

å sen titta ja på snyting å vart frälst.

hugotheboss 2016-06-04 10:14

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 493356)
Lite konstigt att Sjunnesson kan skita i sina körningar idag på Lunden och välja Veijos på V75 ist.

Förmodar att han räknar med att tjäna in evt böter här hemma. Märkligt oavsett! Borde ju finnas fler kuskar lediga här hemma som vill köra bra hästar.

Helge 2016-06-04 10:33

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 493363)
Förmodar att han räknar med att tjäna in evt böter här hemma. Märkligt oavsett! Borde ju finnas fler kuskar lediga här hemma som vill köra bra hästar.

Jo men det borde vara helt mot alla regler, borde inte få ske.
Han hade fyra uppsittningar på Lunden ikväll.

Khiarshoor 2016-06-04 10:42

V75 omgångar brukar ju vara luriga, men idag känns det verkligen som fågel eller fisk. Väldigt stora favoriter i flera lopp. Vinner de? Mycket möjligt. Men det känns ju som att det är ojämna lopp på förhand, ger 3-4 hästar ordentlig chans att vinna loppen. Sedan känns resten som utfyllnad. Klart de hästarna har ju också chans att vinna, de har ju alla.

DD-Loppen är ju en fröjd att titta på bara, sjukt fin klass. Speciellt i första dubbeln.

Stort avslag på Readly Express känns det som. Distansen? Förväntningarna idag? Timo verkar ligga lågt. Klart bästa hästen och vinner om man tar i. Men det tror jag inte man gör. Därför åker Veijo in som första häst!

Tror nyckeln ligger i att fälla Spring Erom. Den känns fällbar.

Grant 2016-06-04 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 493365)

Men det kan ju inte vara något som JS hittat på själv?
Någon annan har dragit i trådarna.

Mvh Uffe

mackpeter 2016-06-04 10:50

Sjunnesson behöver "komma tillbaka" på svensk mark igen. Det gör han genom att vinna på V75. Nu fick han chansen.

I Fridericus har han en kanonchans.
Med Othello Face kan han ta en plats.
Southwind Mozart har vettig vinstchans.

Det kan bli en bra dag för Sjunnesson. Hoppas det för han är en sympatisk kille.
Jag spikar Fridericus och streckar de andra två.

Helge 2016-06-04 10:55

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 493367)
Men det kan ju inte vara något som JS hittat på själv?
Någon annan har dragit i trådarna.

Mvh Uffe

Varför inte? Möjlighet till V75-körningar med kanonhästar mot lilla Lundens fyra uppsittningar. Nog har han valt och tar konsekvenserna om det finns några. Mest förvånad att det är tillåtet.

http://travservice.dk/sjunneson-vaelger-mantorp/

Khiarshoor 2016-06-04 10:59

Solig dag, sitter på balkongen framför liven med en öl i handen. Har inget med detta forumet att göra. Men kan någon travkunnig ta en titt på V4-4 nu på Dannero och förklara för mig VARFÖR nr 9 K.A PRIOL står 40m tillägg!?!

40m?! Varför inte 20m?

Hur fan ska den ta in på startfollan? Det är inga dåliga hästar, de har ju tjänat bra mycket mer jämfört med KA Priols 40 meter ...

mackpeter 2016-06-04 11:05

Det här kan bli ännu en framgångsdag för Björn Goop. Så här blev mitt bolagssystem.

1) 2,3,6,7,10 r9-8 (favoriten 10 har bakspår. 3 bfro och "hål" i skygglapparna. Tar ledningen. Här kan skrälla)
2) 5 r3-1 ((dagens säkraste vinnare)
3) 5 r6-2 (Björn låter stenklar. Oerhörd senast på Lunden)
4) 3,5,6,7,12 r1-14 (tyvärr kan det bli 6 SoS. Spelar emot)
5) 3,5,8,12 r2-4 (3 överlägsen senast men jag har råd att gardera)
6) 1,2,4,5,6,9 r11-8 (flera med chans men 6 kan vara överlägsen)
7) 5,6,9,11,12 r3-4 (vill inte ryka i sista)

Kostar 1500:-. Om spikarna sitter i den här typen av system, så har man stor chans till 7 rätt med liten utdelning. Många andelsköpare blir nöjda. Men på så här stora system får man också plats med några skrällar. Då blir andelsköparna euforiska.

Helge 2016-06-04 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 493370)
Solig dag, sitter på balkongen framför liven med en öl i handen. Har inget med detta forumet att göra. Men kan någon travkunnig ta en titt på V4-4 nu på Dannero och förklara för mig VARFÖR nr 9 K.A PRIOL står 40m tillägg!?!

40m?! Varför inte 20m?

Hur fan ska den ta in på startfollan? Det är inga dåliga hästar, de har ju tjänat bra mycket mer jämfört med KA Priols 40 meter ...

För att de anmält till en propp med 40 meters tillägg för hästar som tjänat
över 485.001 kr. Inga anmälda till 20 meters tillägg, för de som tjänat över
295.001 kr. Tjänat det dubbla mot de på start. Borde inte få va med sina 1297 startpoäng en breddloppsdag.

Jarmop 2016-06-04 11:12

Bara jag som tror att Southwind Mozart vinner detta hur lätt som helst? Dessutom tror jag att Peter släpper ledningen när den såg hur bra hästen var senast, om nu Jörgen fattar att köra till :) spik på allt!

hanscrispi 2016-06-04 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av busenswe (Inlägg 493362)
å sen titta ja på snyting å vart frälst.

Reijo säger om V75 1 nr 8 Snyting.
Gick bra senast och håller fin form.
Hoppas på fin resa i morgon då spurtar han bra.
Vanlig vagn bf ro och Norskt hlag.
OUTSIDER.

spalato 2016-06-04 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 493373)
Bara jag som tror att Southwind Mozart vinner detta hur lätt som helst? Dessutom tror jag att Peter släpper ledningen när den såg hur bra hästen var senast, om nu Jörgen fattar att köra till :) spik på allt!

Peter U kör så länge lampan lyser .....det bäddar för sonen Johan U med 11 Flash Håleryd.....stallets andra-häst ..??

Jarmop 2016-06-04 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 493375)
Peter U kör så länge lampan lyser .....det bäddar för sonen Johan U med 11 Flash Håleryd.....stallets andra-häst ..??

Peter hade inte bestämt taktik ännu, och mellan raderna kan man läsa att han kan tänkas släppa, och då blir det nog enbart till Southwind Mozart om den kommer tidigt...

Citat:

– 2 Poet Broline (V75-6) ser allting bra ut med och vi fick ju bra läge. Taktiken har jag inte bestämt än och jag är medveten om att han möter väldigt bra hästar. Det stora målet för hans del är Sprintermästaren och det blir barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn som senast

Manprinsen 2016-06-04 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 493373)

Tror du verkligen mesproppen Sjunnesson kör till? Är väl en av landets mest hopplöst defensiva kuskar. Jag tror Poeten har bra chans att spåra runt.

Klanke 2016-06-04 11:53

Spiken

Kalle Kalas vilket namn? haha! gick en 11 tid senast det räcker och blir över i sammanhanget. En gång är ingen gång och på bolaget garderar jag men kör utgång, på de mindre spikar jag. Hästen har ju alltid visat fin kapacitet och i spets är det hästen att slå.

Dragen:

British Steel där Marcus har aviserat form i stallet en tid, hästen är mycket s-snabb och tar kanske ledningen om inte sjunnesson är vaken... Rolig "ide!" till 7%.

On Hold gillas och jag förstår inte varför gamlingen Spring Erom blir mega lampa, ju äldre de blir ju mer gillar de kortare distanser, Givetvis kan han vinna men han är för stor favorit i min bok. On Hold gick 1.11 sista 1000 senast och behövde loppet i kroppen, vässad inför detta och känns rolig emot. Jag spikar till 11%

Pandora Face står fint inne i loppet och känns lite spelad. 12% "ide!"

Poet Broline vann kungapokalen senast från spets, mycket s-snabb och tar spets igen, obesegrad därifrån och mycket tidig. Spikar på ena bolaget.

Bedövaren:

Grappa Boe som visade knallform i början av april, lite segare senast är klart ett frågetecken och han är streckad därefter på 0%. Han är dock travsäker och har fin fart när allt fungerar, man skall prova att ändra från öppet huvudlag till norskt vissa hästar tänder till ordentligt på det. (Eriksson har inte provat det i träningen) Lyx-streck ;)

mackpeter 2016-06-04 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 493378)
Tror du verkligen mesproppen Sjunnesson kör till? Är väl en av landets mest hopplöst defensiva kuskar. Jag tror Poeten har bra chans att spåra runt.

Jag har sett en del körningar under våren i Tyskland, Danmark och södra Sverige av Sjunnesson. Han har varit betydligt mer offensiv än tidigare.

Idag måste han forcera Fridericus till ledningen. Han kommer att köra offensivt även med sina två andra styrningar.

Grant 2016-06-04 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 493378)
Tror du verkligen mesproppen Sjunnesson kör till? Är väl en av landets mest
hopplöst defensiva kuskar. Jag tror Poeten har bra chans att spåra runt.

Mespropp - Ja det har ju varit hans stora problem, hittills.
Nu har han ju kört över både svensk och dansk travorganisation
och bestämt helt på egen hand att han ska köra Veijos hästar idag.
Meset kanske har gått över?

Mvh Uffe

Jarmop 2016-06-04 11:59

Jag tror Veijo gett klara direktiv till Sjunnesson...fixar han inte dom, så är det nog sista gången han kör för Veijo :)

putte64 2016-06-04 12:01

Klart han kör till med Fridde.
Annars får han börja på en fiskfabrik.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 493381)
Jag har sett en del körningar under våren i Tyskland, Danmark och södra Sverige av Sjunnesson. Han har varit betydligt mer offensiv än tidigare.

Idag måste han forcera Fridericus till ledningen. Han kommer att köra offensivt även med sina två andra styrningar.

oggeb 2016-06-04 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 493365)

Det går ju alltid att hävda att identifikationspapper är borttappade och att han därför inte kan ta sig till Lunden, då vi har dessa underbara gränskontroller. Problem löst för Jörgen. Han blir väl inte ens bötfälld för reseproblem?

Manprinsen 2016-06-04 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 493385)
Det går ju alltid att hävda att identifikationspapper är borttappade och att han därför inte kan ta sig till Lunden, då vi har dessa underbara gränskontroller. Problem löst för Jörgen. Han blir väl inte ens bötfälld för reseproblem?

Tror du inte dom släpper in ensamkommande travkuskar utan papper? :D

Helge 2016-06-04 12:33

Precis alla dissar Readly Express idag, även alla betaltjänster som omgångens mest överstreckade. Börjar ju se kul ut på strecken, dalar nedåt som ett löv på hösten och snart kul spel.
Hoppas alla jinxat detta bra nu ;)

Jarmop 2016-06-04 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 493389)
Precis alla dissar Readly Express idag, även alla betaltjänster som omgångens mest överstreckade. Börjar ju se kul ut på strecken, dalar nedåt som ett löv på hösten och snart kul spel.
Hoppas alla jinxat detta bra nu ;)

Den vinner inte idag...nog för att Nurmos brukar ha hästarna i ordning, men 8 månaders frånvaro mot Veijos kanon som sprang 11.4 obrukad ( lite ironi ) men ändå :)

Helge 2016-06-04 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 493390)
Den vinner inte idag...nog för att Nurmos brukar ha hästarna i ordning, men 8 månaders frånvaro mot Veijos kanon som sprang 11.4 obrukad ( lite ironi ) men ändå :)

Jag ser RE som en rolig, omvänd kommunare idag, alla dissar, den vinner ;)
Men kanonlopp! Mums! Flera med chans.

Shooter 2016-06-04 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 493390)

Fyra hästar som är jämnstreckade. Den kan nog vinna, men kanske är lite överstreckad efter vila.