![]() |
Ett grymt statement för djurhållningen i Sverige när 11 åriga hästar kan fortsätta prestera på denna nivå.
|
:)
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Maken till mer defensiv kusk tror jag inte att det går att hitta. |
Asgaya - ditt system sitter snyggt. Grattis hittills. Men (alltför) spännande tunt på slutet. Vi håller tummarna för dig:thumbup:
|
Han spelar i en egen division Goopen. Så överlägsen.
|
Goop finta bort alla igen herregud
|
Det var ju risk för S&S på Goopen och alla var nöjda med att sitta lugna och sola.
|
Citat:
|
Finns det någon mer komplett kusk än B. Goop! :clap:
|
Citat:
|
Startar POET BROLINE är det inte klokt, ser ju inte bra ut , sen skiter jag i vad nalle pu, säger.
|
Citat:
Citat:
Den passiva stilen ger rätt bra resultat i längden ändå. Inte i vinster men i pengar och långlivade hästar. Problemet är att man måste vara mer offensiv för att vinna. Och att det är livsfarligt att ha en passiv image eftersom kompetenta kuskkonkurrenterna då hoppar på en oavsett vad man sitter bakom. Och det är väl just därför som de bättre tränarna inte sätter upp Sjunnesson ens som tredje-fjärdeval. För att de har bra hästar man ska svara med, och som man gärna har en kusk på som har respekt med sig i loppen. Sjunnessons förmåga i sulkyn i övrigt tycker jag inte är problemet, bortsett från taktiken då. Och det stora problemet är ju då att taktiken nästan är lika viktig som körhanden i svenskt trav. |
Torsk för Erik nu så blir det här bra....
Jag kör första tvillingspelet med 12 mot 2,4,5,8 - 200 runt om. |
F-n....man tror ju inte att det är sant....
|
Fan vad trist. Han får lucka invändigt och vinner.
|
Släppte precis Tony Wallin till Mattias? Det tyckte jag det såg ut som.
|
Ja det märks skillnad på kuskar och kuskar. Byter de vinner tolvan 100 gånger av 100 och inte med någon knapp marginal heller.
|
Trist när man hade målat på.
|
Usch orkar inte höra allt beröm som slösas på Kalle. Det var ju Faloria som var duktig. Hade båda så det är inte det...
|
Förvånar mig inte om Peter tar hem nästa från ledningen.
|
Jag som målat i dessa sista lopp. Så vinner bara favoriter, spikade dubbelgoop å det var ju rätt
|
Mattias Djuuse kör så pinsamt bort vinsten med Faloria.. Verkligen ingen stor kusk där inte..
|
Rak DD 6-11 till 35 ggr fläsket.
|
Citat:
|
Vaf-n, tror Peter Untersteiner att han jobbar på Samhall....?
Haha, väljer att släppa ledningen till en häst som stapplade i mål i förra starten....vilken looser....! |
Nu fick alla Sjunnesson-haters på pälsen, helt perfekt kört! :claps:
|
Hit med alla sharps!!! Vad var det jag sa!! :)
|
Livrädda för J sjunnesson e ju pinsamt att se ett sådant lopp
|
Nog är det en spetsbana alltid. Ingen som utmanas när man väl har fått den.
|
Jalla jalla Malla :rolleyes:
|
Hade inte Untersteiner häst till att svara? Eller har han dåligt självförtroende?
|
Härligt Sjunne. Du är dagens man, ( kanske tillsammans med Björn ), Du fintade packet upp på läktaren. grattis
|
Peter U. du är en feg och shit .:gun_bandana:
|
Sjunnesson lurade ingen....dom var livrädda för den berömda sjunnesson och sprang bara för pengar
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Du kanske har slantat upp ett par hundra för ett livslångt medlemskap i Jörgens fan-club? Man måste nästan vara Sjunnesson-frälst för att kalla det där för "perfekt kört". Han gjorde inte ett piss. Det var Untersteiner som gav bort loppet. Peter Untersteiner när han är som sämst. Väljer medvetet att inte köra för vinst. Väljer medvetet att låta värsta motståndaren få överta gratis, utan strid. Valde att släppa till en häst som stapplade i mål efter en 200-metersrepa på bortre lång senast. Märkligt skulle jag säga, att man inte synar "kommunaren".... Peter Untersteiner när han är som sämst. |
Citat:
|
Citat:
|