Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Souloys stjärnhästar dopade på Solvalla och i Oslo (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27244-souloys-stjaernhaestar-dopade-pa-solvalla-och-i-oslo/)

Altoc 2016-09-09 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 504744)
Skulle tro att det är många tränare i Sverige som är lite skadeglad nu faktiskt!

Speciellt de som tappat sina topphästar till FS...de tycker såklart synd om hästarna men annars är det nog en rätt skön känsla gentemot hästägarna som lämnat för FS..

Och lika många svenska tränare som får svårt med nattsömnen. Bara en naiv idiot tror att Souloy är ensam om att använda kobolt eller att det inte förekommer i Sverige.

magicalrat 2016-09-09 16:45

Så här tänker jag...

1) Souloy ska ALDRIG mer tävla med hästar i Sverige. Inte under några omständigheter.

2) Frys ner dopingprov (om det inte redan görs). Likt fuskare i friidrotten ska man veta att vetenskapen kommer ikapp till slut och då också ska kunna vara ren.

3) Om koboltvärden inte går att spåra efter 6-10 dagar måste även flygande dopingprov hos tränare som förbättrar hästar avsevärt.

Man blir så jävla arg!! Jävla fuskare!

Snapphanen 2016-09-09 17:01

Dra åt helvete Souloy.

Goop går alltså och säger att "måste" köra Your Highness i Frankrike på lördag. För annars skulle han bli avstängd, och det vill han inte... Han har världens läge att ta tydlig ställning mot pissluffaren Souloy men väljer alltså att ratta hästen ändå. Snälla Goop, smutsa inte ner dig för helvete.

http://www.expressen.se/sport/trav/b...dopade-hasten/

danberg 2016-09-09 17:05

Här är i alla fall en pajas som kom snett på det :D
http://bluesbreaker.se/bergman-bloggar/

scrolla ner till posten 27 augusti...:idiot:

Linesman 2016-09-09 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 504747)
Dra åt helvete Souloy.

Goop går alltså och säger att "måste" köra Your Highness i Frankrike på lördag. För annars skulle han bli avstängd, och det vill han inte... Han har världens läge att ta tydlig ställning mot pissluffaren Souloy men väljer alltså att ratta hästen ändå. Snälla Goop, smutsa inte ner dig för helvete.

Exakt, han har ett val att göra.
1) Kör och bli betraktad som den [valfritt ord] han är.
2) Vägra, ta eventuell avstängning och kunna gå rakryggad ut detta.
Jättesvårt, Björn, jättesvårt.

Strappa71 2016-09-09 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 504747)
Dra åt helvete Souloy.

BG jobbar inte på det sättet.

Om han kan tävla och tjäna körprovision och komma undan med något som är moraliskt tveksamt så är hans standard-mantra = "Det är en del av sporten."

Det som inte är direkt förbjudet, eller inte är något man torskar dit för, är inget som stoppar BG.

donkyklonk 2016-09-09 17:35

Kolla björnkollen, Your Higness ska strykas och det är en starkt upprörd Goop med tårarna nära som pratar om vad som har hänt. Inte så konstigt kanske då det är han som kört nästan alla de dopade hästarna på nordisk mark..

Manprinsen 2016-09-09 17:35

Björn verkar jävligt ledsen i dagens Björnkollen. Inte speciellt kul som kusk att vinna en massa lopp med dopade bluffhästar.

mackpeter 2016-09-09 17:47

Jag blir lack på era inlägg. Fuskande tränare hit och "oskyldiga" ägare som tjänat miljoner på fusket i prispengar. Men ingen säger ett ord om SPELARNA, som betalat det hela. Hur glada är vi som spikade Nuncio och blev blåsta när Your Highness fullpumpad med kobolt vann våra pengar. När prispengarna omfördelas och Fabrice hängs så får vi inte en spänn. Och Björn gråter och får sympati men behåller väl sina körprovisioner.

Speedyearl 2016-09-09 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 504758)
Jag blir lack på era inlägg. Fuskande tränare hit och "oskyldiga" ägare som tjänat miljoner på fusket i prispengar. Men ingen säger ett ord om SPELARNA, som betalat det hela. Hur glada är vi som spikade Nuncio och blev blåsta när Your Highness fullpumpad med kobolt vann våra pengar. När prispengarna omfördelas och Fabrice hängs så får vi inte en spänn. Och Björn gråter och får sympati men behåller väl sina körprovisioner.

Klart som fan att det är för jävligt för oss spelare med...skrev tidigare att man känner sig jävligt kränkt när FS gjort som han gjort...

Kan inte riktigt se varför du skall ge dig på Björn i detta fall? Han lär knappast vara glad och absolut inte stolt över loppen han vunnit med dopade hästar.

Skulle tro att han skiter fullständigt i provisionen och han skulle säkert byta den mot att få avgå som segrare i loppen om hästarna varit rena.

Knutman 2016-09-09 18:06

Travet är en "rödgrön" smörja utan ledare med ledaregenskaper.
Allt ställt utom allt rimligt tvivel!
Klart slut!

elwiz 2016-09-09 18:19

Björn har väl inte gjort nåt fel? Självklart ska han köra och göra sitt jobb.

Manprinsen 2016-09-09 18:54

Björn har väl alltid gjort nått fel? Det har blivit mode bland förståsigpåare att klanka ner på honom och hylla klappträn istället.

Knutman 2016-09-09 19:00

Broder H

Mitt stall är medelstort, irreterad på kanal 75:s uppträdande och deras
sätt att dom tror att dom äger tävlingarna.
Upp till Dig att försvara dem, jag respekterar Din åsikt men, jag delar inte den.

Snapphanen 2016-09-09 19:21

Björn Goop ser alltså ut att svinga sig upp bakom King Sir Kir ikväll.

Han ska vara en ambassadör för travet... Hoppas att kollegor till honom för ovanlighetens skull vågar rikta stark kritik för det här är fan löjeväckande för travet. Tar inte dopingen på tillräckligt stort allvar. Måste vara total bojkott.

SPYR!

Manprinsen 2016-09-09 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 504774)
Björn Goop ser alltså ut att svinga sig upp bakom King Sir Kir ikväll.

Han ska vara en ambassadör för travet... Hoppas att kollegor till honom för ovanlighetens skull vågar rikta stark kritik för det här är fan löjeväckande för travet. Tar inte dopingen på tillräckligt stort allvar. Måste vara total bojkott.

SPYR!

Så du tycker han ska dra på sig en avstängning för att Fabrice tankar sina hästar? :whoco5:

Snarare regelverken som behöver ses över.

Snapphanen 2016-09-09 19:44

Regelverket i detta fallet kan fara. Hade han haft någon form av moral eller hederligt folkvett i skallen så hade han givetvis strykt sig och tagit ett eventuellt straff men kunnat somna gott inatt. Detta är bara en stor ryggdunk på Fabrice. Usch.

Kocken14 2016-09-09 19:57

Var det FS som tränade Commander crewe när han gjorde det grymma loppet på Åbergs för ett par års sedan?

Knutman 2016-09-09 20:08

Misshandel av hästskötare, djurplågeri i samma stall, doping, vart är
travet på väg?
En av landets största tränare "stor" tar inte sitt arbetsgivaransvar.
Stor i käften, nu hörs inte av, kanske astmamedicinen börjar avta!
Syn Wallman! Du som alltid varit värst, tror du, åtminstone mest otrevlig!
:hurt:

mackpeter 2016-09-09 20:09

Björn gör ju inga fel. Han är bara gjord och född i en travbox. Vinnare av svenska kuskligan. Kört Your Highness till stora framgångar i Sverige. Kört hästen efter flytten till Souloy och vunnit bl a över Nuncio. Denne superprofessionelle hästkarl Björn har inte för ett ögonblick uttryckt förvåning över hästens oförklarliga förbättring. Nu gråter han - men inte över att han själv som känner hästen i lopp före och efter flytten från kompisen på Axevalla till fuskaren i Paris uttryckt någon som helst tvekan. Han har glatt inhöstat sina provisioner och folkets hyllningar.
I detta ögonblick kör han King Sir Kir för Souloy. Fy Faaaen! Har han ingen rak rygg?

Manprinsen 2016-09-09 20:14

Ja det borde vara rent kriminellt att lämna Svedalas ankdamm och köra i andra länder. Fan ta dessa profithungriga proffskuskar som vägrar stanna hemma och äta ärtsoppa och knäckebröd och försörja sig på bygdetrav. Då är man ju i praktiken rent medskyldig till dopingbrott! :rant:

mackpeter 2016-09-09 20:16

Nu vann Björn med King Sir Kir.
Om det finns det minsta moral och stake i honom säger han något vettigt i vinnarintervjuerna. Jag tvivlar på hans heder. Hoppas jag har fel.

Manprinsen 2016-09-09 20:18

Ja usch för denne omoraliske Björn. Tur att alla pretentiösa duktigpettrar här kan ge honom svar på tal. Kanske vi rent av borde rycka kusklicensen av den dopningskörande jäveln? :rant:

Karlsson73 2016-09-09 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 504788)
Var det FS som tränade Commander crewe när han gjorde det grymma loppet på Åbergs för ett par års sedan?

Vad har Commander Crowe med detta att göra?
Lika mycket som Prix d’Amérique vinnarna Queen L och Maharaja med deras tränare som åkte fast för doping?

Snapphanen 2016-09-09 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504798)
Ja usch för denne omoraliske Björn. Tur att alla pretentiösa duktigpettrar här kan ge honom svar på tal. Kanske vi rent av borde rycka kusklicensen av den dopningskörande jäveln? :rant:

:thumbup::clap::popcorn:

Du kör en klassiker alltså, dvs avslutar en diskussion genom att bara vara efterbliven.

Manprinsen 2016-09-09 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 504801)
:thumbup::clap::popcorn:

Du kör en klassiker alltså, dvs avslutar en diskussion genom att bara vara efterbliven.

Hela diskussionen är efterbliven från första början, så varför vara sämre?

En kusk som blir medskyldig för att han inte kan hoppa av sina styrningar då han riskerar avstängning för att han ovetandes kört åt en tränare som dopat sina hästar.

Du hör väl själv hur jävla banalt det låter?

Snapphanen 2016-09-09 20:40

Lägger ingen värdering i att han kört åkt Souloy när han inte var dömt, absolut inget fel i det. Men ikväll körde han inte ovetandes och borde således givetvis har bojkottat. Tror att hela trav-Sverige sympatiserat med honom ifall han valde att avstå.

För övrigt tycker jag att det är vansinne att det inte finns ett bättre samarbete mellan de olika travförbunden, hur en dopningdömd tränare kan få starta hästar utan någon form av veterinärkontroll eller liknande är skrämmande. Var är djurskyddet?

mackpeter 2016-09-09 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504802)
Hela diskussionen är efterbliven från första början, så varför vara sämre?

En kusk som blir medskyldig för att han inte kan hoppa av sina styrningar då han riskerar avstängning för att han ovetandes kört åt en tränare som dopat sina hästar.

Du hör väl själv hur jävla banalt det låter?

Du underskattar Björn som hästkarl. Som proffs känner han "den oförklarliga" skillnaden från tiden hos kompisen på Axevalla och flytten till fuskaren i Paris. Men Björn reagerar bara med krokodiltårar och var lika beredd att köra Your Highness idag som han gjorde med King Sir Kir. Helt ryggradslös som en groda.

Manprinsen 2016-09-09 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 504811)
Du underskattar Björn som hästkarl. Som proffs känner han "den oförklarliga" skillnaden från tiden hos kompisen på Axevalla och flytten till fuskaren i Paris. Men Björn reagerar bara med krokodiltårar och var lika beredd att köra Your Highness idag som han gjorde med King Sir Kir. Helt ryggradslös som en groda.

Du ser konspirationer som inte finns vill jag påstå. Var det nån hemlighet att Stenströmers hästar gick som skit under en längre tid? Är väl inget konstigt i att vissa hästägare väljer att byta stall då.

Stekel 2016-09-09 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 504811)

Hur lång avstängning åker man på för att hoppa över styrning? Om han åker på några dagar håller jag med om att han borde ta det och stå över. Rör det sig om veckor och månader kan jag inte förstå att man ondgör sig över att han kör?

Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade.

Sicken 2016-09-09 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av Karlsson73 (Inlägg 504799)
Vad har Commander Crowe med detta att göra?
Lika mycket som Prix d’Amérique vinnarna Queen L och Maharaja med deras tränare som åkte fast för doping?

Det är en stor fet jävla skillnad mot att starta en häst för tidigt efter medicinering och att ha medvetet och systematiskt dopat ett flertal hästar.

Manprinsen 2016-09-09 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 504808)
Lägger ingen värdering i att han kört åkt Souloy när han inte var dömt, absolut inget fel i det. Men ikväll körde han inte ovetandes och borde således givetvis har bojkottat. Tror att hela trav-Sverige sympatiserat med honom ifall han valde att avstå.

För övrigt tycker jag att det är vansinne att det inte finns ett bättre samarbete mellan de olika travförbunden, hur en dopningdömd tränare kan få starta hästar utan någon form av veterinärkontroll eller liknande är skrämmande. Var är djurskyddet?

OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"

Snapphanen 2016-09-09 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 504816)
Hur lång avstängning åker man på för att hoppa över styrning? Om han åker på några dagar håller jag med om att han borde ta det och stå över. Rör det sig om veckor och månader kan jag inte förstå att man ondgör sig över att han kör?

Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade.

Generöst att kalla Souloy skum. Han är en systematisk fuskare. Björn borde verkligen tänka längre än näsan räcker.

Jämförelsen haltar lite när du tar upp misstankar, här är det faktiskt konstaterat. Tänker inte Björn på hästarna? Skulle förvåna mig stort om Goop kör imorgon.

Snapphanen 2016-09-09 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504819)
OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"

Tror, som jag skrev tidigare, att hela trav-Sverige hade sympatiserat med Björn om han strykt sig och han hade således sluppit stå till svars gentemot hästägare och tränare. Inte heller orimligt heller att ST hävt en eventuell avstängning med tanke på den speciella situationen.

En enkel utväg hade kanske varit att gnälla på ryggont eller sjukdom?

Karlsson73 2016-09-09 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av Sicken (Inlägg 504817)
Det är en stor fet jävla skillnad mot att starta en häst för tidigt efter medicinering och att ha medvetet och systematiskt dopat ett flertal hästar.

Hur vet du att han har systematiskt dopat ett flertal hästar?
Samma B12 vitamin (cobolt)har används av de flesta tränare i Sverige redan från 80-talet.
En veterinär nära Stockholm var nära missa sin veterinärlicens på 90-talet när han hade skrivit så mycket recept till stortränarna.

Knutman 2016-09-09 21:30

Denna sajt tillhör i de flesta fall "idioter", speltorskar, i princip ingen som
vet/kan trav och travets verklighet, tack för mig loggar ut kommer aldrig
tillbaka!
Good luck! Lär Er trav, inte bara spel!:lol:

mackpeter 2016-09-09 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 504816)

Eftersom jag bl a var rådgivare i Trustoraffären och tidigt skickade tillbaka alla arvoden (ca 600 000) och avslutade samarbetet vet jag hur jag reagerar mot skumma kunder.
Björn reagerar med att gråta offentligt - men kör ändå hästar för en konstaterat fuskande tränare. Och behåller sina körprovisioner på kontot. Fy fasen!

tvablaa 2016-09-09 21:47

Kan inte på något sätt tycka att Björn gör något fel i detta, han ger en bra förklaring och är märkbart tagen.

Manprinsen 2016-09-09 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 504822)
Tror, som jag skrev tidigare, att hela trav-Sverige hade sympatiserat med Björn om han strykt sig och han hade således sluppit stå till svars gentemot hästägare och tränare. Inte heller orimligt heller att ST hävt en eventuell avstängning med tanke på den speciella situationen.

En enkel utväg hade kanske varit att gnälla på ryggont eller sjukdom?

Möjligt, men det jag menar är att allt inte är svart eller vitt. Sen kan vi omöjligt veta vilken sits Björn sitter i och vilka dilemman som plågar hans beslutsfattande. Jag tänker iaf avvakta med att fälla några förhastade domar över honom.

mocka 2016-09-09 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 504829)
Eftersom jag bl a var rådgivare i Trustoraffären och tidigt skickade tillbaka alla arvoden (ca 600 000) och avslutade samarbetet vet jag hur jag reagerar mot skumma kunder.
Björn reagerar med att gråta offentligt - men kör ändå hästar för en konstaterat fuskande tränare. Och behåller sina körprovisioner på kontot. Fy fasen!

Väl rutet! Märkligt agerande från Björn minst sagt. Han får en peng får att hora för en fuskare. Äckligt!

Har alltid haft ett love/hate-relationship till Goop Jr genom tiderna. Trodde att han växt upp och skärpt till sig för länge sedan men jag hade fel.

Glömmer aldrig när han totalrammade Love Me Do i V75 med Carolinas Mystic!!!