![]() |
Citat:
En fuskare är alltid en fuskare och får anses ren då denne inte åker fast i några tester. Det är inte särskilt svårt det här med fusk och doping. Om man väljer att jobba för en fuskare så är man en putain om vi ska snacka franska. Hur jäkla mycket man än gråter ut i media så är man en hora, en glädjeflicka! Var inte Goop Jr en av de första att försvara sin vän Huselius efter att Kristian Huselius med vänner hade gruppvåldtagit en dyngrak brud natten innan Sweden Hockey Trophy!? |
Citat:
Ludmila Engquist har levt med mordhot och tvingades att flytta utomlands för att hon fuskade men Fabrice och de som horar för honom ska naturligvis komma undan. Björn vet vad han gör och jag har noll respekt för den pajasen hädanefter. Och han om någon har verkligen fått sina chanser. |
Citat:
Att du anklagar Kristian för att vara en våldtäktsman är inget annat än ett lågvattenmärke av episka proportioner. Skämmes ta mig fan!:skamsen: |
Citat:
|
Citat:
Wow, försvarar du Kristian nu och inte Björn eller både och!?!? Är det du som är Kristian eller Björn eller är ni samma person? Ska vi kanske återgå till ämnet, det här med fusket. Varför tycker Björn att det är OK att hora för en fuskare? Har han något att vinna på det? Förutom ackorden vad kan man förlora på att hora för en fuskare? |
Wallman
Lovade att inte skriva mer, men att ha läst travpravda där Wallman uttalar
sig om doping, med all rätt. Han den store-i käften- har en anställd zig som misshandlar en skötare och dessutom misshandlar hästar. Låter detta pågå trots vetskap om detta. Egen uppfattning-Wallman förstår inte bättre, han är en puck. Johan Lindberg visste! Ingen åtgärd, typiskt JL, en rövslickare, det alla som haft med honom att göra med honom tidigare, ingen utbildning och inget CV av dignitet. Wallman borde ställas inför rätta för sitt handlande som arbetsgivare enligt lag. Ursäkt finns inte även om "storkäften" inte kan läsa eller skriva, han är ansvarig för zigs beteende i stallet. Beklämmande att detta kan ha fortgått i ett " storstall" under lång tid. Märkligt att kanal 75:s media inte tagit fallet. Inte ensam bland dom som kanal 75 håller om ryggen, En bransch för miljadärer, kriminella, skattesmitare och puckos som deltar i andelshästar.-totalt lurade! |
Citat:
Ludmila Engquist har levt med mordhot och tvingades att flytta utomlands för att hon fuskade men Fabrice och de som horar för honom ska naturligvis komma undan. Björn vet vad han gör och jag har noll respekt för den pajasen hädanefter. Och han om någon har verkligen fått sina chanser. Det här inlägget blev uppenbarligen för jobbigt att argumentera emot så du hoppade det helt sonika. Säger en del om din inställning till de som dopar och de som horar för dopade! Det är som amerikanerna säger; "Once a cheater always a cheater"! |
Citat:
Björn hade självklart ingen aning om att Fabrice hästar var dopade. Han blev erbjuden att köra några av världens bästa hästar, varför skulle han tacka nej till det? Han lär knappast göra det fler gånger nu när det kommit fram att karln är en fuskare. Varför ältar du självklarheter? Eller är det bara en massa jävla fylledravel? |
Vi kallar in robfri han bör kunna detta spörsmål!
|
Fel
|
Så länge det finns pengar att hämta kommer vi alltid ha någon som vill ha "tårtan" Folk gör allt numera för att tjäna pengar, respekt, och makt. Fusk kommer alltid finnas så länge det finns pengar att spela om..
Doping är dock för djävligt!!!!! :cry: |
Citat:
|
Citat:
Vi förstår att du blev utan ditt syltade wienerbröd förra gången det var bygdetrav i Oviken men tagga ner för fan..det finns folk som bakar dem hela dagarna! |
Hmm! Nu vet jag inte riktigt vart den här tråden är på väg. Tror att jag skippar att läsa tramset och fortsätter att studera dagens V75:a istället.
|
Vidrigt!
Djurplågeri, medvetet fusk, allt för pengarna, spotta otaligt med människor i ansiktet har Souloy gjort och jag är inte det minsta förvånad att denna arroganta och sliskiga person har sysslat med det. Björn Goop - blandar och ger den mannen, ena stunden ska han vara den bästa och vuxnaste förebilden i snacket men när det kommer till handling har han brustit flera gånger tyvärr. Han handlar inte som han snackar och här hade han verkligen chans att handla och sätta ner den vuxna foten men han valde kryphålet istället. Vekt och ynkligt i min bok. Kristian Huselius och den anklagade våldtäkten vet väldigt få något om men man ska ha klart för sig att väldigt få kvinnor får igenom sina våldtäktsanklagelser i en rättssak. Ord står mot ord och det är ett svårt bevisningsläge. |
I samband med konstaterat fusk är det förståeligt att man drar paralleller och då dyker det namn upp.(Goop,Walmann,Huselius o.sv.)Jag saknar två namn här.
Ur DN: "Skatteverket anser att Bengt Ågerup inte har gjort rätt för sig i Sverige. Vid årsskiftet upptaxerades han för flera års inkomster – och krävs nu sammanlagt på 152 miljoner kronor mer i skatt och skattetillägg." Och så sent som 1 augusti i år: "Två treåringar gick till Daniel Redéns storhästägare Bengt Ågerup (Brixton Medical AB) och båda stona kostade 27.000 dollar styck." Goops heder ifrågasätts då han (tycker man ) som yrkesman borde misstänkt nåt i samband med hästarnas tydliga förbättring efter flytten till Souloy. På vilket sätt är Redén oförvitlig när hans hästar bevisligen köps för pengar undanhållna beskattning? |
Citat:
Det är så många företagare som får bakläxa på skatten för att de försökt sig på att utmana gråzoner i lagstiftningen eller rentav kliva över gränsen med berått mod. Om alla anställda till såna skulle börja få moralpanik och säga upp sig går nog arbetslösheten upp i 80% inom något år. |
Tack för intressant info hoppas han blir avstängd lääääääääääänge
|
Hoola - öppna en egen tråd, som handlar om upptaxerade men ej konstaterade skattefuskare.
I denna tråd diskuterar vi en bevisat dopingfuskande fransk travtränare, som dopat bl a svenska hästen Your Highness. Hon besegrade t ex Nuncio med Björn Goop i sulkyn. Your Highness' dopingprover visar på det förbjudna ämnet cobolt i kroppen med halter över 80 gånger det tillåtna både i Norge och Sverige. Här handlar det om dopade travhästar, som avgjort vilka spelare som tjänat och förlorat tiotals miljoner kronor. Inte om en skattetvist. |
Citat:
|
Citat:
räknat fram ett belopp som man upptaxerat vederbörande med.Det är ett fiskalt KONSTATERANDE - inget godtycke. 2. Jag drar paralleler mellan Souloy - Goop å ena sidan och Ågerup - Redén å andra. Du skrev om Goop: "kör ändå hästar för en konstaterat fuskande". I mina ögon gör Redén det också. 3. Mycket riktigt började tråden om Souloy men vad har inlägget med "Huselius med vänner hade gruppvåldtagit..." där att göra? Ingenting men det hade du inte kommenterat. |
Citat:
Tycker du ska starta en egen hattråd mot Ågerup och Redén om upptaxering, som på intet sätt är något bevisat brott. Vem i sharps har inte blivit upptaxerad? |
Citat:
"Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?" JAG! |
Citat:
BSVIKEN på björn som inte har mer innan för pannbenet, han står inte och faller med en 3 dagars avstängning, har faktiskt mer att vinna på att skita i att kör hans hästar. Björn är väl god för ca 35 millar, minst. |
Citat:
|
Tycker det låter MYCKET märkligt om Frankrike har en regel att om man satt upp sig att köra en häst så blir man AVSTÄNGD om man får magsjuka eller migrän så man inte kan köra hästen?
Skulle en sån regel finnas i Sverige så skulle vi få se många fler lopp med kuskbrist för kuskändringar sker ju lite då och då så avstängningslistan hade varit lång =) |
Franska kuskar bryr sig mindre om dom blivit avstängda i Sverige, dom kör ju ändå i Frankrike innan straffet är avtjänat
|
Svenska tränare
Citat:
Heuer "When the handicap rank matches the betting rank, the horse probably is not an overlay and should not be bet" |
Citat:
Annars skulle alla män vara potentiseiella våldtäktsmän. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
I denna tråd är det dessvärre fler som försvarar fuskarna än som är emot dem. Och ingen ska vara förvånad att trav pissas på i diverse media. |
Citat:
|
Ja visst , men det kan vara 1 oxså ( Mörkertalet )
|
Man kan väl knappast hänga Björn för att han körde åt Souloy innan skandalen? Däremot i fredags när fallet var känt så borde han avstått.
Inom humanidrotten så tycker jag att man ska släppa dopingen fri, varför ska vissa preparat vara godkända och andra inte? Inom hästsporten är det annorlunda då vi har djurskyddet att tänka på. |
Då behöver vi ju inte tävla längre, kan dela medaljerna mellan . usa, ryssland, kina, jamaica,. och Norge tar alla medaljer i längdåkning.
FATTAR INTE VAD DU SER I SÅDANA SOM BEN JOHNSSON och FLORENCE GRIFFI JOYNER BUUUUU BUUUUU BUUUU. |
Citat:
En sak som jag inte förstår angående det här dopingfallet är alla som är så jävla nöjda med att "systemet fungerar". Robert Bergh sade något i stil med att det är skönt att man lyckas hitta fuskarna. Vad fan, den här gubben har vunnit hur många stora lopp som helst de senare åren. Snarare är det väl en stor skandal att man inte fått tag på honom tidigare? |
Citat:
Sen kan jag komma på mig själv att ha givit hat-sharps till ett inlägg där du var lite hård mot Björn. Vid lite eftertanke riskerar det bli fel hur han än gör och då är han ödmjuk nog att inte agera domare... jag tar tillbaka några Sharp$ där. Mot nya rikedomar :rolleyes: :cheers: |
Citat:
|
Citat:
|