Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Souloys stjärnhästar dopade på Solvalla och i Oslo (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/27244-souloys-stjaernhaestar-dopade-pa-solvalla-och-i-oslo/)

mocka 2016-09-09 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 504816)
Hur lång avstängning åker man på för att hoppa över styrning? Om han åker på några dagar håller jag med om att han borde ta det och stå över. Rör det sig om veckor och månader kan jag inte förstå att man ondgör sig över att han kör?

Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade.

Wow, vilket otroligt knasigt resonemang med tanke på Meldonium-debatten och tjafset kring astmamediciner och norska längdåkare.

En fuskare är alltid en fuskare och får anses ren då denne inte åker fast i några tester. Det är inte särskilt svårt det här med fusk och doping.

Om man väljer att jobba för en fuskare så är man en putain om vi ska snacka franska. Hur jäkla mycket man än gråter ut i media så är man en hora, en glädjeflicka!

Var inte Goop Jr en av de första att försvara sin vän Huselius efter att Kristian Huselius med vänner hade gruppvåldtagit en dyngrak brud natten innan Sweden Hockey Trophy!?

mocka 2016-09-09 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504819)
OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"

Jämför med andra idrotter och du kanske fattar varför ingen, och jag menar verkligen ingen, utanför travet bryr sig om denna obskyra "sport"!

Ludmila Engquist har levt med mordhot och tvingades att flytta utomlands för att hon fuskade men Fabrice och de som horar för honom ska naturligvis komma undan. Björn vet vad han gör och jag har noll respekt för den pajasen hädanefter. Och han om någon har verkligen fått sina chanser.

Manprinsen 2016-09-09 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504836)
Wow, vilket otroligt knasigt resonemang med tanke på Meldonium-debatten och tjafset kring astmamediciner och norska längdåkare.

En fuskare är alltid en fuskare och får anses ren då denne inte åker fast i några tester. Det är inte särskilt svårt det här med fusk och doping.

Om man väljer att jobba för en fuskare så är man en putain om vi ska snacka franska. Hur jäkla mycket man än gråter ut i media så är man en hora, en glädjeflicka!

Var inte Goop Jr en av de första att försvara sin vän Huselius efter att Kristian Huselius med vänner hade gruppvåldtagit en dyngrak brud innan Sweden Hockey Trophy!?

Varför snackar du en massa skit? Att ha gruppsex är inte detsamma som en gruppvåldtäkt. Du har uppenbarligen aldrig hängt i hockeykretsar, för där finns det brudar som ställer upp både på det ena och det andra och det är 100% frivilligt och ofta nyktert. Förundersökningen mot killarna lades ner direkt och det hela kom istället att handla om deras moraliska ställningstaganden.

Att du anklagar Kristian för att vara en våldtäktsman är inget annat än ett lågvattenmärke av episka proportioner. Skämmes ta mig fan!:skamsen:

mocka 2016-09-09 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 504759)
Klart som fan att det är för jävligt för oss spelare med...skrev tidigare att man känner sig jävligt kränkt när FS gjort som han gjort...

Kan inte riktigt se varför du skall ge dig på Björn i detta fall? Han lär knappast vara glad och absolut inte stolt över loppen han vunnit med dopade hästar.

Skulle tro att han skiter fullständigt i provisionen och han skulle säkert byta den mot att få avgå som segrare i loppen om hästarna varit rena.

Varför gör han inte det då? Därför att du har en bild av vem Goop Jr dom inte tillnärmelsevis stämmer överens med verkligheten. Grattis!

mocka 2016-09-09 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504839)
Varför snackar du en massa skit? Att ha gruppsex är inte detsamma som en gruppvåldtäkt. Du har uppenbarligen aldrig hängt i hockeykretsar, för där finns det brudar som ställer upp både på det ena och det andra och det är 100% frivilligt och ofta nyktert. Förundersökningen mot killarna lades ner direkt och det hela kom istället att handla om deras moraliska ställningstaganden.

Att du anklagar Kristian för att vara en våldtäktsman är inget annat än ett lågvattenmärke av episka proportioner. Skämmes ta mig fan!:skamsen:

Bruden var dyngrak och anmälde det hela efteråt. Allt fångades av kameror och gjordes upp i godo.

Wow, försvarar du Kristian nu och inte Björn eller både och!?!? Är det du som är Kristian eller Björn eller är ni samma person?

Ska vi kanske återgå till ämnet, det här med fusket. Varför tycker Björn att det är OK att hora för en fuskare? Har han något att vinna på det? Förutom ackorden vad kan man förlora på att hora för en fuskare?

Knutman 2016-09-09 23:04

Wallman

Lovade att inte skriva mer, men att ha läst travpravda där Wallman uttalar
sig om doping, med all rätt.

Han den store-i käften- har en anställd zig som misshandlar en skötare och dessutom misshandlar hästar. Låter detta pågå trots vetskap om detta.
Egen uppfattning-Wallman förstår inte bättre, han är en puck.

Johan Lindberg visste!
Ingen åtgärd, typiskt JL, en rövslickare, det alla som haft med honom att göra
med honom tidigare, ingen utbildning och inget CV av dignitet.

Wallman borde ställas inför rätta för sitt handlande som arbetsgivare enligt lag.
Ursäkt finns inte även om "storkäften" inte kan läsa eller skriva, han är
ansvarig för zigs beteende i stallet.

Beklämmande att detta kan ha fortgått i ett " storstall" under lång tid.
Märkligt att kanal 75:s media inte tagit fallet.
Inte ensam bland dom som kanal 75 håller om ryggen,
En bransch för miljadärer, kriminella, skattesmitare och puckos som deltar i andelshästar.-totalt lurade!

mocka 2016-09-09 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 504819)
OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"

Jämför med andra idrotter och du kanske fattar varför ingen, och jag menar verkligen ingen, utanför travet bryr sig om denna obskyra "sport"!

Ludmila Engquist har levt med mordhot och tvingades att flytta utomlands för att hon fuskade men Fabrice och de som horar för honom ska naturligvis komma undan. Björn vet vad han gör och jag har noll respekt för den pajasen hädanefter. Och han om någon har verkligen fått sina chanser.

Det här inlägget blev uppenbarligen för jobbigt att argumentera emot så du hoppade det helt sonika. Säger en del om din inställning till de som dopar och de som horar för dopade! Det är som amerikanerna säger; "Once a cheater always a cheater"!

Manprinsen 2016-09-09 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 504842)
Bruden var dyngrak och anmälde det hela efteråt. Allt fångades av kameror och gjordes upp i godo.

Wow, försvarar du Kristian nu och inte Björn eller både och!?!? Är det du som är Kristian eller Björn eller är ni samma person?

Ska vi kanske återgå till ämnet, det här med fusket. Varför tycker Björn att det är OK att hora för en fuskare? Har han något att vinna på det? Förutom ackorden vad kan man förlora på att hora för en fuskare?

Att hon var dyngrak säger inte ett skvatt om huruvida det var en våldtäkt eller ej. Om det funnits fog för åklagaren att väcka åtal kan jag garantera dig att killarna fått skaka galler, hockeyproffs eller ej. Dom är friade, dvs oskyldiga och förtjänar inte att bli kallade för våldtäktsmän.

Björn hade självklart ingen aning om att Fabrice hästar var dopade. Han blev erbjuden att köra några av världens bästa hästar, varför skulle han tacka nej till det? Han lär knappast göra det fler gånger nu när det kommit fram att karln är en fuskare.

Varför ältar du självklarheter? Eller är det bara en massa jävla fylledravel?

Melander 2016-09-09 23:49

Vi kallar in robfri han bör kunna detta spörsmål!

Knutman 2016-09-10 00:20

Fel

Klanke 2016-09-10 00:20

Så länge det finns pengar att hämta kommer vi alltid ha någon som vill ha "tårtan" Folk gör allt numera för att tjäna pengar, respekt, och makt. Fusk kommer alltid finnas så länge det finns pengar att spela om..

Doping är dock för djävligt!!!!!

:cry:

Klanke 2016-09-10 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Knutman (Inlägg 504849)
Runka kuk och knulla luder är vad Gud förbjuder-men tra skinnet fram och åter är vad Gud :drunk:tillåter!
Huselius visste säkert vad han gjorde och står med stolthet i kanal 75!
Han vet och han kan, travets mästare i lag med clownen OTTO.:claps:

hahahahahahahahahahahahaha :lol::lol::lol::lol:

Speedyearl 2016-09-10 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av Knutman (Inlägg 504843)
Lovade att inte skriva mer, men att ha läst travpravda där Wallman uttalar
sig om doping, med all rätt.

Han den store-i käften- har en anställd zig som misshandlar en skötare och dessutom misshandlar hästar. Låter detta pågå trots vetskap om detta.
Egen uppfattning-Wallman förstår inte bättre, han är en puck.

Johan Lindberg visste!
Ingen åtgärd, typiskt JL, en rövslickare, det alla som haft med honom att göra
med honom tidigare, ingen utbildning och inget CV av dignitet.

Wallman borde ställas inför rätta för sitt handlande som arbetsgivare enligt lag.
Ursäkt finns inte även om "storkäften" inte kan läsa eller skriva, han är
ansvarig för zigs beteende i stallet.

Beklämmande att detta kan ha fortgått i ett " storstall" under lång tid.
Märkligt att kanal 75:s media inte tagit fallet.
Inte ensam bland dom som kanal 75 håller om ryggen,
En bransch för miljadärer, kriminella, skattesmitare och puckos som deltar i andelshästar.-totalt lurade!

Lägg ner ditt tramsande om Kanal 75 nu eller skapa en egen tråd för guds skull!

Vi förstår att du blev utan ditt syltade wienerbröd förra gången det var bygdetrav i Oviken men tagga ner för fan..det finns folk som bakar dem hela dagarna!

Shooter 2016-09-10 09:15

Hmm! Nu vet jag inte riktigt vart den här tråden är på väg. Tror att jag skippar att läsa tramset och fortsätter att studera dagens V75:a istället.

Spetsochslut 2016-09-10 09:26

Vidrigt!

Djurplågeri, medvetet fusk, allt för pengarna, spotta otaligt med människor i ansiktet har Souloy gjort och jag är inte det minsta förvånad att denna arroganta och sliskiga person har sysslat med det.

Björn Goop - blandar och ger den mannen, ena stunden ska han vara den bästa och vuxnaste förebilden i snacket men när det kommer till handling har han brustit flera gånger tyvärr. Han handlar inte som han snackar och här hade han verkligen chans att handla och sätta ner den vuxna foten men han valde kryphålet istället. Vekt och ynkligt i min bok.

Kristian Huselius och den anklagade våldtäkten vet väldigt få något om men man ska ha klart för sig att väldigt få kvinnor får igenom sina våldtäktsanklagelser i en rättssak. Ord står mot ord och det är ett svårt bevisningsläge.

hoola 2016-09-10 12:39

I samband med konstaterat fusk är det förståeligt att man drar paralleller och då dyker det namn upp.(Goop,Walmann,Huselius o.sv.)Jag saknar två namn här.
Ur DN:
"Skatteverket anser att Bengt Ågerup inte har gjort rätt för sig i Sverige. Vid årsskiftet upptaxerades han för flera års inkomster – och krävs nu sammanlagt på 152 miljoner kronor mer i skatt och skattetillägg."
Och så sent som 1 augusti i år:

"Två treåringar gick till Daniel Redéns storhästägare Bengt Ågerup (Brixton Medical AB) och båda stona kostade 27.000 dollar styck."

Goops heder ifrågasätts då han (tycker man ) som yrkesman borde misstänkt nåt i samband med hästarnas tydliga förbättring efter flytten till Souloy.

På vilket sätt är Redén oförvitlig när hans hästar bevisligen köps för pengar undanhållna beskattning?

Stekel 2016-09-10 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 504888)
I samband med konstaterat fusk är det förståeligt att man drar paralleller och då dyker det namn upp.(Goop,Walmann,Huselius o.sv.)Jag saknar två namn här.
Ur DN:
"Skatteverket anser att Bengt Ågerup inte har gjort rätt för sig i Sverige. Vid årsskiftet upptaxerades han för flera års inkomster – och krävs nu sammanlagt på 152 miljoner kronor mer i skatt och skattetillägg."

"Två treåringar gick till Daniel Redéns storhästägare Bengt Ågerup (Brixton Medical AB) och båda stona kostade 27.000 dollar styck."

Goops heder ifrågasätts då han (tycker man ) som yrkesman borde misstänkt nåt i samband med hästarnas tydliga förbättring efter flytten till Souloy.

På vilket sätt är Redén oförvitlig när hans hästar bevisligen köps för pengar undanhållna beskattning?

Det är ju också lite tveksamt såklart, men doping är ju väldigt mycket mer direkt. Ågerup har ju pengar till dyra hästköp både med eller utan skattefusk. Skuggan ska väl falla över Ågerup om någon och inte på Redén.

Det är så många företagare som får bakläxa på skatten för att de försökt sig på att utmana gråzoner i lagstiftningen eller rentav kliva över gränsen med berått mod. Om alla anställda till såna skulle börja få moralpanik och säga upp sig går nog arbetslösheten upp i 80% inom något år.

joppe59 2016-09-10 13:54

Tack för intressant info hoppas han blir avstängd lääääääääääänge

mackpeter 2016-09-10 13:56

Hoola - öppna en egen tråd, som handlar om upptaxerade men ej konstaterade skattefuskare.

I denna tråd diskuterar vi en bevisat dopingfuskande fransk travtränare, som dopat bl a svenska hästen Your Highness. Hon besegrade t ex Nuncio med Björn Goop i sulkyn. Your Highness' dopingprover visar på det förbjudna ämnet cobolt i kroppen med halter över 80 gånger det tillåtna både i Norge och Sverige. Här handlar det om dopade travhästar, som avgjort vilka spelare som tjänat och förlorat tiotals miljoner kronor. Inte om en skattetvist.

Wagner 2016-09-10 13:59

Citat:

Björn Goop, som har flera styrningar bokade i Paris i dagarna, berättar att han av omgivningen uppmanats att "stryka sig och åka hem".
- Nu är det inte så enkelt, har man antagit styrningar i Frankrike så är man förpliktad att köra. Gör man inte det så får man avstängning.
- De hästar som jag ska köra och deras ägare är ju inte skyldiga, det är ju inte deras fel. Det hjälper väl inte att straffa dem, den som får straffet är jag som får avstängning om jag inte kör.
Tycker jag låter som en rimlig förklaring.

hoola 2016-09-10 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 504899)
Hoola - öppna en egen tråd, som handlar om upptaxerade men ej konstaterade skattefuskare.

1. Skatteverket "anser" är DN´s ord. Skatteverket har utrett ärendet och
räknat fram ett belopp som man upptaxerat vederbörande med.Det är ett
fiskalt KONSTATERANDE - inget godtycke.
2. Jag drar paralleler mellan Souloy - Goop å ena sidan och Ågerup - Redén
å andra. Du skrev om Goop: "kör ändå hästar för en konstaterat fuskande".
I mina ögon gör Redén det också.
3. Mycket riktigt började tråden om Souloy men vad har inlägget med "Huselius
med vänner hade gruppvåldtagit..." där att göra? Ingenting men det hade
du inte kommenterat.

mackpeter 2016-09-10 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 504984)
1. Skatteverket "anser" är DN´s ord. Skatteverket har utrett ärendet och
räknat fram ett belopp som man upptaxerat vederbörande med.Det är ett
fiskalt KONSTATERANDE - inget godtycke.
2. Jag drar paralleler mellan Souloy - Goop å ena sidan och Ågerup - Redén
å andra. Du skrev om Goop: "kör ändå hästar för en konstaterat fuskande".
I mina ögon gör Redén det också.
3. Mycket riktigt började tråden om Souloy men vad har inlägget med "Huselius
med vänner hade gruppvåldtagit..." där att göra? Ingenting men det hade
du inte kommenterat.

Den här tråden handlar om dopingfallen, som Fabrice Souloy är skyldig till. Jag är ingen sharpspolis - men blir trött på ditt och andras inlägg där ni ger uttryck för uppdämt hat/avundsjuka mot människor utanför detta ämne.

Tycker du ska starta en egen hattråd mot Ågerup och Redén om upptaxering, som på intet sätt är något bevisat brott. Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?

hoola 2016-09-10 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 505001)
Den här tråden handlar om dopingfallen, som Fabrice Souloy är skyldig till. Jag är ingen sharpspolis - men blir trött på ditt och andras inlägg där ni ger uttryck för uppdämt hat/avundsjuka mot människor utanför detta ämne.

Tycker du ska starta en egen hattråd mot Ågerup och Redén om upptaxering, som på intet sätt är något bevisat brott. Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?

Ingenting i det jag skrivit har med hat eller avundsjuka att göra.Påpekar bara att vissa fuskare får löpa gatlopp - andra hålls om ryggen.
"Vem i sharps har inte blivit upptaxerad?" JAG!

1William 2016-09-10 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 504901)

ETIK och MORAL är ett minne blott.
BSVIKEN på björn som inte har mer innan för pannbenet, han står inte och faller med en 3 dagars avstängning, har faktiskt mer att vinna på att skita i att kör hans hästar.
Björn är väl god för ca 35 millar, minst.

mackpeter 2016-09-10 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 505004)
Ingenting i det jag skrivit har med hat eller avundsjuka att göra.Påpekar bara att vissa fuskare får löpa gatlopp - andra hålls om ryggen.

Har du ännu inte fattat, att du drar in frågor utanför denna tråds område?

boozty 2016-09-10 20:46

Tycker det låter MYCKET märkligt om Frankrike har en regel att om man satt upp sig att köra en häst så blir man AVSTÄNGD om man får magsjuka eller migrän så man inte kan köra hästen?

Skulle en sån regel finnas i Sverige så skulle vi få se många fler lopp med kuskbrist för kuskändringar sker ju lite då och då så avstängningslistan hade varit lång =)

1William 2016-09-10 20:54

Franska kuskar bryr sig mindre om dom blivit avstängda i Sverige, dom kör ju ändå i Frankrike innan straffet är avtjänat

Heuer 2016-09-10 20:55

Svenska tränare

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 504649)
Det norska Travförbundet har kallat till en presskonferens i morgon där flera dopningsfall kommer att avslöjas.

Enligt de uppgifter vi har var ett flertal hästar, som var med under Oslo Grand Prix-helgen, dopade. En av dessa är Oslo GP-sexan Lionel.

Vi har också uppgifter om att Un Mec di Heripre var dopad när han vann ett försök och blev trea i Elitloppets final för drygt tre månader sedan.

Ja ni vet, förstås, att de här hästarna tränas av fransmannen Fabrice Souloy.fabrice-souloy

Det Norske Travselskap (DNT) och Svensk Travsport (ST) har jobbat tillsammans med de här dopningsfallen. Enligt uppgifter idag har representanter för de båda ländernas förbund varit på besök hos Fabrice Souloy för att visa upp testresultaten.

Och det handlar inte om slarv med medicinering eller om dålig koll på karenstider. Det handlar om medvetet fusk.

Det här innebär förstås att resultatlistorna från de aktuella loppen kommer att korrigeras. Solouys hästar kommer att plockas bort.

Samtidigt riskerar Fabrice Souloy en lång avstängning.

Många svenska hästar har under det senaste åren hamnat i Souloys träning. Under året har till exempel stjärnor som Nimbus C.D., Mellby Viking och Sauveur gått den vägen och fransmannen har för tillfället ett tjugotal svenskägda hästar på sin gård i Normandie.

Henrik Ingvarsson/Lennart Persson

http://ingvarssonopersson.se/2016/09...la-och-i-oslo/

Har alla svenska tränare rent mjöl i påsen?

Heuer

"When the handicap rank matches the betting rank,
the horse probably is not an overlay and should not be bet"

1William 2016-09-10 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Heuer (Inlägg 505009)
Har alla svenska tränare rent mjöl i påsen?

Heuer

"When the handicap rank matches the betting rank,
the horse probably is not an overlay and should not be bet"

Ja så klart. Tills mot satsen är bevisad.
Annars skulle alla män vara potentiseiella våldtäktsmän.

Karlsson73 2016-09-10 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 504829)
Eftersom jag bl a var rådgivare i Trustoraffären och tidigt skickade tillbaka alla arvoden (ca 600 000) och avslutade samarbetet vet jag hur jag reagerar mot skumma kunder.
Björn reagerar med att gråta offentligt - men kör ändå hästar för en konstaterat fuskande tränare. Och behåller sina körprovisioner på kontot. Fy fasen!

Vad har Trustoraffären med doping att göra?

mocka 2016-09-11 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 504888)
Ur DN:

Kan inte båda göra rätt för sig då?!? Ågerup kan betala sina skatter och Goop Jr kan ge f-n i att hora för franska dopingtränare.

mocka 2016-09-11 01:14

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 504901)

Säger rätt mycket om Goop Jr:s inställning till doping och fusk! Det är någon annans fel och denne som bär ansvaret. Glädjeflickor som Björn brukar svara så!

I denna tråd är det dessvärre fler som försvarar fuskarna än som är emot dem. Och ingen ska vara förvånad att trav pissas på i diverse media.

Om_sommaren 2016-09-11 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 505010)
Ja så klart. Tills mot satsen är bevisad.
Annars skulle alla män vara potentiseiella våldtäktsmän.

Hört talas om ordet mörkertal?

1William 2016-09-11 10:35

Ja visst , men det kan vara 1 oxså ( Mörkertalet )

BroderH 2016-09-11 11:02

Man kan väl knappast hänga Björn för att han körde åt Souloy innan skandalen? Däremot i fredags när fallet var känt så borde han avstått.

Inom humanidrotten så tycker jag att man ska släppa dopingen fri, varför ska vissa preparat vara godkända och andra inte? Inom hästsporten är det annorlunda då vi har djurskyddet att tänka på.

1William 2016-09-11 11:53

Då behöver vi ju inte tävla längre, kan dela medaljerna mellan . usa, ryssland, kina, jamaica,. och Norge tar alla medaljer i längdåkning.

FATTAR INTE VAD DU SER I SÅDANA SOM BEN JOHNSSON och FLORENCE GRIFFI JOYNER
BUUUUU BUUUUU BUUUU.

Emeffeff 2016-09-11 12:12

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 505022)
Man kan väl knappast hänga Björn för att han körde åt Souloy innan skandalen? Däremot i fredags när fallet var känt så borde han avstått.

Inom humanidrotten så tycker jag att man ska släppa dopingen fri, varför ska vissa preparat vara godkända och andra inte? Inom hästsporten är det annorlunda då vi har djurskyddet att tänka på.

På samma sätt som det finns hälsorisker för hästarna i samband med doping så finns det ju hälsorisker även för människor i samband med doping. Varför ska hästen skyddas men inte människan? Väldigt konstigt resonemang...

En sak som jag inte förstår angående det här dopingfallet är alla som är så jävla nöjda med att "systemet fungerar". Robert Bergh sade något i stil med att det är skönt att man lyckas hitta fuskarna. Vad fan, den här gubben har vunnit hur många stora lopp som helst de senare åren. Snarare är det väl en stor skandal att man inte fått tag på honom tidigare?

ExtremtRik 2016-09-11 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 505001)

Håller med (gillar nästan alltid vad du skriver, mest runt travtippandet :) ). Är inte så imponerad av tidningars fixering vid stora siffror, nämnda 153 (?) miljoner måste sättas i relation till total omsättning, ids inte leta fram och läsa artikeln. Eventuella uppsåt förstås en annan sak. Tänker inte kommentera här.

Sen kan jag komma på mig själv att ha givit hat-sharps till ett inlägg där du var lite hård mot Björn. Vid lite eftertanke riskerar det bli fel hur han än gör och då är han ödmjuk nog att inte agera domare... jag tar tillbaka några Sharp$ där.

Mot nya rikedomar :rolleyes: :cheers:

BroderH 2016-09-11 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 505027)
På samma sätt som det finns hälsorisker för hästarna i samband med doping så finns det ju hälsorisker även för människor i samband med doping. Varför ska hästen skyddas men inte människan? Väldigt konstigt resonemang...

En sak som jag inte förstår angående det här dopingfallet är alla som är så jävla nöjda med att "systemet fungerar". Robert Bergh sade något i stil med att det är skönt att man lyckas hitta fuskarna. Vad fan, den här gubben har vunnit hur många stora lopp som helst de senare åren. Snarare är det väl en stor skandal att man inte fått tag på honom tidigare?

För att människorna kan välja själva, det kan inte djuren.

Amadeus 2016-09-11 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 505004)

Kan bara hålla med, där sjönk han mycket i mina ögon. Vad fan är några dagar för han. Men visst mycket vill ha mera, pengar går före hos vissa