Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Bergsåker 28 januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28060-v75-bergsaker-28-januari/)

Dodo 2017-01-23 10:16

V75 Bergsåker 28 januari

Omgången på Bergsåker ser helt klart greppbar ut.
Miljonutdelning? Nej, det tror jag knappast.
Första titten i startlistorna ger mig genast tre alternativa spikar.
I avd 1 skall Ailreon ha god chans till spets och slut från sitt springspår. I avd 5 har jag blivit imponerad av Showman Brodde Döljer sig ingen undantagshäst i loppet tror jag på toppchans här från perfekt spår. Tredje spikalternativet är Digital Archive i avd 6. Läget är inte bra men distansen klarar hästen och har toppform. Sista avdelningen ser ut att vara god chans att klara sig med tre streck i. Zenit Brick, Raz Mackenzie och Beppe Am sticker ut.
Nu börjar veckan och vi kör järnet med pluggandet!
Lycka till med det och hoppas att ni streckar rätt på lördag!

wallemedw 2017-01-23 14:56

Sen möter ju Nahar absolut ingenting. Gillar dock inte att spika den herren men felfritt har han riktigt bra chans.

Espo 2017-01-23 16:39

Eftersom Nahar har typ har 50% galopprisk, så är det dåligt spelvärde om han blir streckad över 40%. Tror det kan vara dags för Västerbo Loveboat som varit ute i tuffa guldgäng hela hösten. Detta lopp innehåller mest hästar som inte ens duger i en bra silver....

Cyran 2017-01-23 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 517732)
Eftersom Nahar har typ har 50% galopprisk, så är det dåligt spelvärde om han blir streckad över 40%. Tror det kan vara dags för Västerbo Loveboat som varit ute i tuffa guldgäng hela hösten. Detta lopp innehåller mest hästar som inte ens duger i en bra silver....

Spelad till över 40%.. Streckfördelningen är sedan länge ersatt av insatsfördelning. Nahar är given vid gardering men definitivt inte något spikbud.

wallemedw 2017-01-23 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Cyran (Inlägg 517733)
Spelad till över 40%.. Streckfördelningen är sedan länge ersatt av insatsfördelning. Nahar är given vid gardering men definitivt inte något spikbud.

Inte som storfavorit men runt 40% tror jag det blir spik. Varannan gång häst och han galopperade sist:) 50% och över så dubblar jag med Västerbo loveboat. Resten tror jag inte alls på.

Rob 2017-01-24 01:48

Visst borde väl Nahar vinna loppet fram o baklänges, med bästa spåret bakom bilen och inget motstånd att tala om. Västerbo Loveboat verkar ju vara lite av en icke-vinnare o inte riktigt ha skalle för att strida hela vägen in i mål.
Men solklart att galopp är starkt emot Nahar och spelvärdet saknas när det är 60%!

Skaegget 2017-01-26 13:30

Jorma Kontio bakom Patricia Hastrup. Borde väl göra det till en ikke-vinnare??

sjukstuga 2017-01-26 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 518016)
Jorma Kontio bakom Patricia Hastrup. Borde väl göra det till en ikke-vinnare??

Nu är du inne på "fel" v75. :D

Skaegget 2017-01-26 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av sjukstuga (Inlägg 518017)
Nu är du inne på "fel" v75. :D

Ah, fasen. Sorry.......

hugotheboss 2017-01-27 14:01

V75:1 Jag var först inne på spik på 7 Aileron, men 75! % galopp i voltstart oroar. Det gick ju bra senaste gången men då var det 2660m. Nu kan man inte köra på säkerhet från springspår och risken är överhängande för galopp.
Av de övriga tycker jag att spelarkåren ligger rätt på det 1 VästerboBlackMoney (35% galopp i voltstart) och 11 Just Wait And See (56% galopp i volt) är främsta utmanare. Eftersom det är så hög procent galopp på dessa tänker jag "dundra" på med en riktig stänkare till i det här loppet, nr 5 Boomer, en som tidsmässigt en bra dag kan hänga med de här och dessutom en som inte galopperar, oavsett vilket spår. Det kan va guld värt i detta loppet. A-häst 7 B-hästar 1,11 C-häst 5

Jag ratar 3 Forecast som Kenneth inte lyckats med de ggr han kört den förut och tar också bort 8 Comewithaflash som missgynnas av bakspår.

putte64 2017-01-27 14:51

Västerbo spetsar, då är spår 8 inte illa.

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 518073)
V75:1 Jag var först inne på spik på 7 Aileron, men 75! % galopp i voltstart oroar. Det gick ju bra senaste gången men då var det 2660m. Nu kan man inte köra på säkerhet från springspår och risken är överhängande för galopp.
Av de övriga tycker jag att spelarkåren ligger rätt på det 1 VästerboBlackMoney (35% galopp i voltstart) och 11 Just Wait And See (56% galopp i volt) är främsta utmanare. Eftersom det är så hög procent galopp på dessa tänker jag "dundra" på med en riktig stänkare till i det här loppet, nr 5 Boomer, en som tidsmässigt en bra dag kan hänga med de här och dessutom en som inte galopperar, oavsett vilket spår. Det kan va guld värt i detta loppet. A-häst 7 B-hästar 1,11 C-häst 5

Jag ratar 3 Forecast som Kenneth inte lyckats med de ggr han kört den förut och tar också bort 8 Comewithaflash som missgynnas av bakspår.

hugotheboss 2017-01-27 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 518080)
Västerbo spetsar, då är spår 8 inte illa.

Nä men bakspår överlag på hästen.

Nedomansky 2017-01-27 18:42

Rädd för att Robert Berg ser till att det blir låg utdelning i morgon. Lycka till med era spel!

Spojs 2017-01-27 18:48

Säger bara en sak 11 Just Wait And See

Spojs 2017-01-27 19:37

SORT GULL stenklar

1William 2017-01-27 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Spojs (Inlägg 518104)
SORT GULL stenklar

På v75 ?

robfri 2017-01-27 19:43

Citat:

SORT GULL stenklar

vilket v75-lopp startar den i ?

Spojs 2017-01-27 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 518106)
vilket v75-lopp startar den i ?

Sorry, fel forum. I kväll gäller det.

mackpeter 2017-01-27 22:51

Citat:

SORT GULL stenklar

Bra tips! Skall köpa ett flak när Systemet öppnar.:cheers:
För du skriker väl inte ut ett tips på dagens 68 %-are på V64 till vinnaroddset 1,32:whoco5:På denna V75-tråd:rant:

mackpeter 2017-01-27 23:20

SO - kallblodskungen. Och ni andra som jobbar med arbetshästar i timmerskogen.

Måste man strecka 1,3,4,6,9,10,13 och 15 för att känna sig någorlunda säker på att överleva kallblodsloppet?

abandofhope 2017-01-27 23:43

Tjena alla, tänkte lira en V75:a i morgon, ni som är insatta, försöker få ihopa två spikar vad tror ni om Roberts två första hästar till start på V75, klart man läser och försöker göra sitt bästa, men längesedan nån vinst kom till. Sen ska man ju delge sina egna tankar och en liten luring kanske Merry Broline kan vara i 6:e loppet mina tankar går iså fall då att Kaj inte släpper till Robert och han hamnar utvändigt men bara spekulationer. Till frågan då tror ni Ulf släpper till Aileron, samt Roberts sto i V75:2

Tacksam som vanligt för alla ni som är väldigt duktiga/ Mvh Aband/ Peace

oggeb 2017-01-28 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 518137)
SO - kallblodskungen. Och ni andra som jobbar med arbetshästar i timmerskogen.

Måste man strecka 1,3,4,6,9,10,13 och 15 för att känna sig någorlunda säker på att överleva kallblodsloppet?

Själv tycker jag det räcker med 3,13,15 för att känna sig heltrygg. Det är i vilket fall vad jag max kommer strecka. Men vad vet väl en sketen norrlänning??

Melander 2017-01-28 00:22

Men du missar No 1 där dom tror på MYCKET bra chans?

mackpeter 2017-01-28 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 518141)
Själv tycker jag det räcker med 3,13,15 för att känna sig heltrygg. Det är i vilket fall vad jag max kommer strecka. Men vad vet väl en sketen norrlänning??

Förmodligen vet norrlänningen mer än en sketen mölndäling, som är född i en box på Åby. Men inte kan ett skvatt om kallblod.

3,15,13 är TT:s a-hästar. Men tänk om 4 Hallsta Vinnex, som var favorit senast och hoppade som tvåa efter "mitt skrik här på Sharps" Gärdsjö Aragon, men före 3 Ulsrud Troll (som då startade 20 m efter), håller sig till trav?

Det här loppet känns som ett riktigt getingbo. Svårt att ta 40 m på starthästarna i sprint. 3 Ulsrud Troll lättas från järn- till aluminiumskor och får Tobbe i jollen - stort kuskplus. Kanske skall man spika honom till 18 % istället för att gardera med åtta streck, som jag nu preliminärt har?

Manprinsen 2017-01-28 01:17

Myr Faksen till 20% är för bra för att vara sant. Bara vinner och vinner men packet vill gardera. Bergsåkers upplopp är långt.

Rob 2017-01-28 04:56

Jag kör utgång på Myr Faksen, tycker han står väldigt långt bak på ett sprinterlopp. Garderar med 1,3,6. Är inget fan av Ove men rutinerad är han, och jag tror spelarkåren gör likt jag och tenderar att underspela honom. Nu med en ok häst från topp spår. Bara galopp emot spets?

Spiken64 2017-01-28 08:39

Två spetshästar kan fälla bergh.

Den första är 6.Fetiche Boko spets och slut tror jag var det inte jänkarvagn idag för första gången?.Bergh kör favoriten 13.Angel Rain.

Den andra hästen som fäller Berghs är 5.Queer Fish som aldrig har torskat i spets om jag minns rätt.Bergh storfavorit med 7.Digital Archive.

Lycka till.

StayTheNight 2017-01-28 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 518157)
Två spetshästar kan fälla bergh.

Den första är 6.Fetiche Boko spets och slut tror jag var det inte jänkarvagn idag för första gången?.Bergh kör favoriten 13.Angel Rain.

Den andra hästen som fäller Berghs är 5.Queer Fish som aldrig har torskat i spets om jag minns rätt.Bergh storfavorit med 7.Digital Archive.

Lycka till.

Möjlig analys såklart. Men är det något som ställer till det i din första analys så är det nog hellre en galopp eller ordentlig toppstyrt. Pihlström säger ju själv att dem under normala omständigheter inte rubbar Robbans.
I din andra analys så tror jag för det första inte att Queen fish håller ut Digitalen...och om han nu mot förmodan lyckas med det och det blir en löpning utvändigt så törs jag nog ändå säga att vi tuggar ner honom från dödens.
Extremt låg puls och inte ett dugg tagen efter senaste loppet och det finns mer att plocka fram om så skulle behövas.
Som en aning partisk delägare så tror jag ändå att det är omgångens bästa vinstchans.

I övrigt kan ni ju vara vakna på Malkin i v4-2 som också delägs.
Känns kanon efter senaste starten och borde inte alls hamna lika tokigt på det som senast och ha goda möjligheter att hinna fram i god tid. Se gärna hans nästa senaste lopp.

Lycka till idag!

Groknak 2017-01-28 09:31

Är inne på Narold Vox i guld som vettig chansspik då alla jag sett spelar spik Nahar eller lås 5,7 alternativt 2,5,7.

Hoppas resan ställer till det för Nahar och Narold Vox får en lugn dödens på Västerbo som han tuggar alla dagar i veckan...

Nahar presterade tidigare dåligt på Åby när han fick göra resan från Sundsvall men hade stark statistik på Bergsåker, nu blir det omvänt med resan och jag hoppas statistiken blir lika omvänd!

Fidus 2017-01-28 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 518144)
Förmodligen vet norrlänningen mer än en sketen mölndäling, som är född i en box på Åby. Men inte kan ett skvatt om kallblod.

3,15,13 är TT:s a-hästar. Men tänk om 4 Hallsta Vinnex, som var favorit senast och hoppade som tvåa efter "mitt skrik här på Sharps" Gärdsjö Aragon, men före 3 Ulsrud Troll (som då startade 20 m efter), håller sig till trav?

Det här loppet känns som ett riktigt getingbo. Svårt att ta 40 m på starthästarna i sprint. 3 Ulsrud Troll lättas från järn- till aluminiumskor och får Tobbe i jollen - stort kuskplus. Kanske skall man spika honom till 18 % istället för att gardera med åtta streck, som jag nu preliminärt har?

4 Hallsta Vinnex har stor fart i sig. Galoppen ligger där alltid på lut.
Senast rumplade H.V. till i spetskampen. Vunnit ifrån spets annars?

Det är en häst som i stort antingen vunnit, varit tvåa eller galopperat i sina starter under karriären. Ständig följehäst för min del.

Flera ggr fast i ryggar och villig springa förbi till vinst, när inte vunnit loppen.
Ett par ggr galopperat som klar strax före mållinjen.

Vid de två senaste 2:a-platserna har H.V. avslutat i nivå med/ngt bättre än Fender eller avslutat klart bäst efter sen galopp på vägen.

Jämför hur Ullsrud Troll försöker hänga med Aston i rygg till slut den 30/12.
Kolla sedan hur Hallsta Vinnex äter in på Aston till slut den 16/12.
Vem vill du gå på i en upploppsduell häst mot häst, mackpeter?
U.T. eller H.V.? Du får 19% för U.T. och 5% för H.V..

Hallsta Vinnex är ett välmotiverat streck vid gardering till 5%, sålänge det är Ulsrud Troll du utgår ifrån som bästa chansen i loppanalysen.

:)

Shooter 2017-01-28 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 518145)
Myr Faksen till 20% är för bra för att vara sant. Bara vinner och vinner men packet vill gardera. Bergsåkers upplopp är långt.

Japp! Den spikade jag förra gången med liknande förutsättningar och jag spikar igen.

jeeboy 2017-01-28 11:56

Bästa spikvärde bör väl ändå vara Myrfaksen eller?
Vad är skillnaden mot förra starten med samma förutsättningar?
Myrfaksen springer ju 24 tid vilket han bör göra även denna gång för att vinna, flera av hästarna som är med nu var med när han vann sist. Kan bli körning mellan 1,3,4.
Myrfaksen måste komma tidigt och det tror jag att han gör, upploppet på bergsåker är som många redan nämnt ganska långt, tillägg på kallblod brukar inte vara så stor skillnad som varmblodshästarna då alla är som jävla zombies när de ska vända runt och tilläggshästarna är ofta redan uppe i röven på de framför.

Lazze 2017-01-28 12:08

Citat:

Bästa spikvärde bör väl ändå vara Myrfaksen eller?
hmm nja..
Att stå med tillägg är sämre ju kortare dist. Räkna med 1 sec/20m vilket innebär att om starthästarna springer 1.25(vilket dom kan) måste Myran ned på 1.23..Allt beror på tempoupplägg ledaren.Men långsamt tempo gynnar inte Myr om han sitter kvar dock..Mycket kuskbeslutavgörande(puh..långt ord:lol:) lopp imho.
Tippar själv Storm Odd som hade slagit Myran utan galoppen senast..frågan är hur han kan lägga iväg från start?
L

Edit:Helgarderat i min bok med 1,3,10,15 (4 Hallsta V..nej har inte tempot) Möjlig storskräll=6 Moeses som sprang 1.24.8 i Nov..
Men Myran är snabbast av alla ,men sitter han kvar för länge eller det blir fel ryggar=torsk , jag spikar inte

Grant 2017-01-28 12:26

Enparameter resonemang.

Ursäkta särskrivningen.

Är det en bra spik?

Streckfavoriten.

1- Nej - Startspår?
2- Nej - Startspår?
3- Nej - Åldring?
4- Nej - Startspår?
5- Nej - Ålder?
6- Nej - Startspår?
7- Ja

Mvh Uffe

Peter123 2017-01-28 12:28

Storm Odd är krånglig/dålig med voltstart och läget kan bli en riktig fälla eftersom den har både springspår och springband...Träffar Uffe perfekt så kan han säkert vara 2a-3a ur volten och utan galopp ska han då kunna vinna. Allt hänger på hur Jansson kör därframme...om startvolten ska kunna vinna så gäller det att dra hårt. Tycker att Moeses som kvävde sig sist är intressant...det är en riktig häst i grunden...tror dessutom att Ove faktiskt passar bättre på honom än Örjan. Ranking 13-1-15-3//6-10-4

a_alexander 2017-01-28 12:33

Kommer kajjan köra för ledning med queer fish som tränaren vill eller mesar han och låter bergharn fuska hem loppet som de flesta kuskar hade gjort?...

Om han kör i ledningen: Stor fördel globalsatisfaction (skrällen navaronne)
Om han släpper: Bara att spika bergh och gå vidare...

Någon som sitter på någon inside info?

Lazze 2017-01-28 12:33

V75:5
Tror att 2 Lövdala bara är bäst.Trolig spik i nuläget
Går från alla positioner,stark,kan vinna från dödens tom..
Favoriten 4 Showman..nja ,känns överstreckad ganska intetsägande vinster..tror 2:an krossar den från dödens ifall han får spets..

Grovport 2017-01-28 12:44

2 Lövdala Principito är också ett givet segerbud. Han höll starkt som tvåa i V75 senast och han är rejäl av sig. Lite ospeedig däremot vilket brukar ställa till det i V75. Om de andra kör för tufft i täten kan han vara den som är starkast sista biten nu. /Skriver Daniel Berglund på Travnet.

Jajjan 2017-01-28 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 518171)
4 Hallsta Vinnex har stor fart i sig. Galoppen ligger där alltid på lut.
Senast rumplade H.V. till i spetskampen. Vunnit ifrån spets annars?

Det är en häst som i stort antingen vunnit, varit tvåa eller galopperat i sina starter under karriären. Ständig följehäst för min del.

Flera ggr fast i ryggar och villig springa förbi till vinst, när inte vunnit loppen.
Ett par ggr galopperat som klar strax före mållinjen.

Vid de två senaste 2:a-platserna har H.V. avslutat i nivå med/ngt bättre än Fender eller avslutat klart bäst efter sen galopp på vägen.

Jämför hur Ullsrud Troll försöker hänga med Aston i rygg till slut den 30/12.
Kolla sedan hur Hallsta Vinnex äter in på Aston till slut den 16/12.
Vem vill du gå på i en upploppsduell häst mot häst, mackpeter?
U.T. eller H.V.? Du får 19% för U.T. och 5% för H.V..

Hallsta Vinnex är ett välmotiverat streck vid gardering till 5%, sålänge det är Ulsrud Troll du utgår ifrån som bästa chansen i loppanalysen.

:)

Tycker att spelarkåren viktat Hallsta
Vinnex korrekt till 5% av insatsfördelningen.

Spår 4 i volten för en återfallsförbrytare
är nästan sämsta tänkbara bricka.

Tränaren Magnus O Jonsson kör en
del lopp, men är knappast någon
sulkyartist, vinner var ungf 20:e start
2016.

Hallsta Vinnex har startat 18 ggr på
distansen och aldrig vunnit.
Orsaken är nog att den korta häcken
är alltför stressig för en galoppbenägen
Nordsvensk.

Jag garderar loppet rejält och HV
finns med som sista streck.

Hade jag spikat hade Storm Odd fått
förtroendet, spår 6 i andra volten
för en startsnabb häst, med Ulf Eriksson
som är en riktigt bra kallblodspilot.

S.O. är omedelbart ikapp hästarna
som står 20 m framför, sen är det
ingen som står emot S.O. tunga spurt
på Bergsåkers långa upplopp.

Bästa hästen är Myr Faksen, men
är handikappad av 20 m tillägg på
Storm Odd och behöver en hel
del tur för att knipsa min första rank
över upploppet. Dvs att Storm Odd
tappar mark och fart pga av en brasa
som senast.

Att spika sig ur kallblodsloppet och
ändå tillskansa sig rens i kuponghögen,
så inbillar jag mig att Storm Odd är
ett bra spel.

Och troligtvis vinner Ulf Eriksson då
jag garderat loppet hårt, det brukar
vara så för mig i valet av två scenarier.

50 % chans för mig, är alltid 100% fel.

Peter123 2017-01-28 13:02

Frågan idag är. Vilka bränner Bergh med?

1: Aileron är snabb ut och svarar verkligen Ohlsson genom svängen om han ens kan göra det...tvivlar. I det läget bör Berghs ha toppchans

2: Positivt med extra utrymme i volten efter strykningen för Angel Rain men den lär ändå sitta i 7 e utvändigt. Värst emot måste väl Lady of the Lake vara...hon slog habila hästar senast 9% nu. Hårigt lås. HUR ska 6an kunna komma iväg med jänkarvagn från spår 6? Gummiskalmar då eller?

3: Nahar i ordning körs till spets och vinner. Är han inte i ordning lär Ohlsson få fuska bort racet.

6: Digital Archive var bra i dödenskross senast men nu var det ju inte det tuffaste gänget han slog...om Widell kan svara ut och körs i spets så är det match.