Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Mantorp - Jackpot (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28512-v75-mantorp-jackpot/)

TravRenen 2017-03-21 09:45

V75 Mantorp - Jackpot

Härligt svår omgång med öppna lopp!
Blir det på lördag man får gå in till chefen och säga upp sig?
Med 7 rätt i bakfickan från i lördags är man taggad, synd att det inte kunde skrälla lite då jag spikat Alvena Take It till fina 15%.
Fram med lite tidiga idéer.....

Enkelrad 2017-03-21 11:05

Gulddivisionen blir intressant. Här sitter P. Untersteiner på leken och kan avgöra loppet. Tror inte nr. 4 Shadow Woodland är snabbare från start och kan ta en längd. Tar han emot för att sedan släppa till nr.5 El Mago Pellini ? Nr. 10 Spring Erom gynnas om det blir körningen där framme och formen är på topp men upploppet på Mantorp är kort.

Fagerdahlen 2017-03-21 14:12

Avd 2 : (3) Umberto Axe - där har vi en väldigt bra vinstchans och möjligen chansspik i mina ögon.
Vet någon om han är snabb ut och kan spetsa?

Enkelrad 2017-03-21 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 522844)
Avd 2 : (3) Umberto Axe - där har vi en väldigt bra vinstchans och möjligen chansspik i mina ögon.

Nr. 2 Ponce De Leon är nog snabbast. Möjligen kan nr. 4 Sirol Axe utmana.

Fagerdahlen 2017-03-21 15:26

Vem spetsar i AVD 6 mån tro?

Yoast 2017-03-21 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 522851)
Vem spetsar i AVD 6 mån tro?

Borde väl Dragster göra lätt.

capone 2017-03-21 17:18

mitt skräll ikväll BRANDO BOKO stegan upp å barfota :claps:

capone 2017-03-21 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 522855)
mitt skräll ikväll BRANDO BOKO stegan upp å barfota :claps:

hoppas ni tog med den

eveton 2017-03-21 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 522866)
hoppas ni tog med den

Snyggt!

Synd bara att den låg i en inaktuell tråd...

Rob 2017-03-21 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 522866)
hoppas ni tog med den

I denna tråd är det V75 på Mantorp på lördag som är ämnet att diskutera!

Fagerdahlen 2017-03-22 08:18

Efter närmare eftertanke är det Dragster och Target Kronos som blir spikarna på lördag.
Roger Malmqvist verkar mycket laddad och posititv inför detta lopp :)

mackpeter 2017-03-22 18:29

3 Target Kronos i V75-4 verkar bli omgångens störste favorit - nu 63 %. I årsdebuten i Kalmar imponerade han inte som femma i årets sämsta gulddivision. Nu möter han jämnåriga - de två fina stona 7 In Toto Sund och 5 Galactica.

Jag är ingen Luddestallbeundrare och kommer att gardera. Hur gör ni?:sweatdrop:

robfri 2017-03-22 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 522896)
3 Target Kronos i V75-4 verkar bli omgångens störste favorit - nu 63 %. I årsdebuten i Kalmar imponerade han inte som femma i årets sämsta gulddivision. Nu möter han jämnåriga - de två fina stona 7 In Toto Sund och 5 Galactica.

Hästen gick 10.2 sista 800 med en 08 repa under 500 meter.

Garantispets, få hästar där de enda motbuden gör årsdebut & lär rada upp sig.

Stannar den på nuvarande procent är det en mkt spelvärd spik.

putte64 2017-03-23 02:08

Han har ca 0.0000000000000000000000000000000 % chans att spetsa.

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 522844)

Fagerdahlen 2017-03-23 07:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 522937)
Han har ca 0.0000000000000000000000000000000 % chans att spetsa.

Haha! Insåg att det finns fler hästar som måste med ;)

Enkelrad 2017-03-23 09:49

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 522897)
Hästen gick 10.2 sista 800 med en 08 repa under 500 meter.

Garantispets, få hästar där de enda motbuden gör årsdebut & lär rada upp sig.

Stannar den på nuvarande procent är det en mkt spelvärd spik.

Jag är själv lite undrande och tveksam. Inför Momarken kunde vi läsa att Adrian bara sätter en av tolv V75 favoriter. Efter segern med Mosaique Face är nu siffran två på tretton. Det är högst troligt att Bo W. Takters pojkar lärt lille Adrian nåt om att köra häst.

Igår surrades det rejält om Target Kronos i V86 studion och jag vill nog se det först innan jag instämmer i kören. Enligt mig har Target Kronos endast gjort ett bra lopp när han skrällde i Breeders Crown för fyraåringar.

Som tidigare svar nämns att flera starka motbud gör årsdebut ( Flash Håleryd och In Toto Sund ) och ska enligt tränarna ges snälla lopp och att Target Kronos sannolikt tar spets, så talar det för honom.

Jag kan dock inte riktigt släppa ett annat motbud som gjort en start i år och som ev. ska gå barfota runt om. Gör man detta så är det klart intressant. Galatica har sprungit 1,12,7 med skor jämfört med den enda gång Target Kronos lyckats springa barfota under 1,13. Min bedömning är att Galatica besitter större fartresurser och därmed är det enda tänkbara motbudet. Alltså funderar jag på att låsa loppet på nr 3 och nr 5.

Skaegget 2017-03-23 10:44

Valeur 14,5%. Tre vinster över distansen. Kihlström kör. Emot är Djali Boko som har en vinst över 2640. Visserligen har Kolgijni hysterisk stallform. Men ekipage mot ekipage?

Enkelrad 2017-03-23 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av lenninen (Inlägg 522945)
Valeur 14,5%. Tre vinster över distansen. Kihlström kör. Emot är Djali Boko som har en vinst över 2640. Visserligen har Kolgijni hysterisk stallform. Men ekipage mot ekipage?

V75-5 nr 4 Valeur med Örjan och 14,5 % av insatsfördelningen innebär att den har fått 7 % extra i form av Örjan. Alltså överspelad. Tre segrar över aktuell distans på tiderna 1,17,9n, 1,16,0 och 1,15,8. Hur står sig dessa tider jämfört mot andra " ekipage " ? Särskilt på fina sommarbanor där de andra går barfota medan Valeur går med skor.

Nr 3 Springover, också tre segrar men som snabbast 1,14,2 i volt.
Nr 2 Bartender In, två segrar och som snabbast 1,13,1.

Där finns nog fler emot än årsdebuterande nr 5 Djali Boko. Det är vad jag tror.

a_alexander 2017-03-23 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 522942)
Jag är själv lite undrande och tveksam. Inför Momarken kunde vi läsa att Adrian bara sätter en av tolv V75 favoriter. Efter segern med Mosaique Face är nu siffran två på tretton. Det är högst troligt att Bo W. Takters pojkar lärt lille Adrian nåt om att köra häst.

Igår surrades det rejält om Target Kronos i V86 studion och jag vill nog se det först innan jag instämmer i kören. Enligt mig har Target Kronos endast gjort ett bra lopp när han skrällde i Breeders Crown för fyraåringar.

Som tidigare svar nämns att flera starka motbud gör årsdebut ( Flash Håleryd och In Toto Sund ) och ska enligt tränarna ges snälla lopp och att Target Kronos sannolikt tar spets, så talar det för honom.

Jag kan dock inte riktigt släppa ett annat motbud som gjort en start i år och som ev. ska gå barfota runt om. Gör man detta så är det klart intressant. Galatica har sprungit 1,12,7 med skor jämfört med den enda gång Target Kronos lyckats springa barfota under 1,13. Min bedömning är att Galatica besitter större fartresurser och därmed är det enda tänkbara motbudet. Alltså funderar jag på att låsa loppet på nr 3 och nr 5.

Känns spontant som att det är mycket onödigt att gardera. Spetsgaranti, blufflopp, bra årsdebut och en häst som enligt mig kommer slåss mot de allra bästa snart --> spik oavsett procent.

spalato 2017-03-24 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 522942)

Ettan är loppets rysare....grym e galopp senast

Rysarnicke 2017-03-24 08:03

Citat:

Jag tar med alla 7. Litar inte riktigt på Target Kronos med tanke på årsdebutens resultat.

hugotheboss 2017-03-24 08:44

V75 Mantorp

Omgångens bästa lås

Avd 2

10, 8 R3,2

Bästa hästarna, Kevin och häst kass från bakspår, 10 danska derbyt, rutinerad kusk. 8 distansgynnad och har vunnit 46% av sina autostarter, bästa hästarna främre volten spår 7,8, bästa bakspår vid spårtrappa är 9,10, mest pengar i snitt, enkelt! Kör tvilling utgång på 8,10 gardera med 2,3. Trio 8,10-2,3,8,10-2,3,8,10! Glöm för all del inte egna reserver. 12 vill ni inte ha som första reserv. Tveklöst omgångens komunnare. Statistiken talar tydligt om varför den ska bort! 7-8 starter från bakspår, noll vinster, fyra tusen i snitt!

shjuve9le 2017-03-24 09:05

2 strukna. Jag kommer spika 12. Spår 10 nu, i andraspår direkt. Sen sveper han dom. Hästen har kanonform, Kevin är väl inte så dum heller

Inga vinster från bakspår, formen då ? Knappast som nu, form slår ju oftast klass

Enkelrad 2017-03-24 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 523003)
2 strukna. Jag kommer spika 12. Spår 10 nu, i andraspår direkt. Sen sveper han dom. Hästen har kanonform, Kevin är väl inte så dum heller

Inga vinster från bakspår, formen då ? Knappast som nu, form slår ju oftast klass

Du får gärna förklara för mig hur någon med spår 12 får starta från spår 10 och är i andraspår direkt ! Det måste vara helt nya startregler som inte jag känner till.

Fagerdahlen 2017-03-24 09:33

Citat:

Tveksamt att han spurtar om Umberto Axe OM han övertar spets, vilket jag tror att han kommer göra.
Tar med 5 hästar i loppet :evilgrin39:

dingo1337 2017-03-24 09:37

Citat:

Han är nedstruken till spår 11 ja.. men inte ens spår 10 är ju i andraspår direkt. Albatros får spår 9 efter strykningen och är direkt i andraspår.. funderar på att låsa på 2-10, spets och bästa hästen. Känns som att man sitter bra på det om man kommer billigt ur detta lopp då många sprider strecken ordentligt här.

dingo1337 2017-03-24 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av Fagerdahlen (Inlägg 523006)
Tveksamt att han spurtar om Umberto Axe OM han övertar spets, vilket jag tror att han kommer göra.
Tar med 5 hästar i loppet :evilgrin39:

Oskar vill gå i ledningen med 2 som verkligen trivs i ledning. Ganska säker på att han inte släpper frivilligt iallafall.

Enkelrad 2017-03-24 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av dingo1337 (Inlägg 523007)
Han är nedstruken till spår 11 ja.. men inte ens spår 10 är ju i andraspår direkt. Albatros får spår 9 efter strykningen och är direkt i andraspår.. funderar på att låsa på 2-10, spets och bästa hästen. Känns som att man sitter bra på det om man kommer billigt ur detta lopp då många sprider strecken ordentligt här.

Jag kollade vad Thomas Uhrberg sagt om just V75-2.

I min värld är Rubacuori Alca den absolut bästa hästen i V75-2, men läget är småtufft. Han är given tipsetta och chansspikas på det lilla systemet, så jag håller tummarna för honom i ett häftigt lärlingslopp.

Rubacuori Alca är en italienskfödd 7-åring som jag kört sju gånger och det blev först seger, sedan en andra- och en tredjeplats, därefter fyra segrar varav de två senaste i V75. Ja, han är riktigt stark och rejäl, så distansen 2640 meter är ett klart plus liksom att han nu är nerstruken ett spår. Märkligt nog är han inte så hårt betrodd bland övrig expertis och det gör honom än mer intressant vad det gäller spelet. Kanske blir han bara en 10-procentare.

( Han slog han M.T King Of Cash på Halmstad 28/12. )

sjukstuga 2017-03-24 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 523009)
Jag kollade vad Thomas Uhrberg sagt om just V75-2.

I min värld är Rubacuori Alca den absolut bästa hästen i V75-2, men läget är småtufft. Han är given tipsetta och chansspikas på det lilla systemet, så jag håller tummarna för honom i ett häftigt lärlingslopp.

Rubacuori Alca är en italienskfödd 7-åring som jag kört sju gånger och det blev först seger, sedan en andra- och en tredjeplats, därefter fyra segrar varav de två senaste i V75. Ja, han är riktigt stark och rejäl, så distansen 2640 meter är ett klart plus liksom att han nu är nerstruken ett spår. Märkligt nog är han inte så hårt betrodd bland övrig expertis och det gör honom än mer intressant vad det gäller spelet. Kanske blir han bara en 10-procentare.

( Han slog han M.T King Of Cash på Halmstad 28/12. )

Ja det har varit min spik hela veckan faktiskt.
Kommer han till från spåret så tror jag ingen kan stå emot honom. Skönt också att tränaren ligger lite halvlågt i och med spåret. Tror det är omgångens mest spelvärda spik.

Fidus 2017-03-24 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av sjukstuga (Inlägg 523011)
Ja det har varit min spik hela veckan faktiskt.
Kommer han till från spåret så tror jag ingen kan stå emot honom. Skönt också att tränaren ligger lite halvlågt i och med spåret. Tror det är omgångens mest spelvärda spik.

Vem står emot 7 Mellby Caddy (8,75%) om den kommer till då?
Det vankas bfro och när den vunnit med sådan balans har det varit en racermodell! Krossar allt och åker undan med härligt driv?

:)

Tirich 2017-03-24 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 523014)
Vem står emot 7 Mellby Caddy (8,75%) om den kommer till då?
Det vankas bfro och när den vunnit med sådan balans har det varit en racermodell! Krossar allt och åker undan med härligt driv?

:)

Normalt hade denna även varit min idé till chansspik i omgången då jag tror Svante har ställt i ordning till dottern precis som vid segern i november då man slog 2 mycket bra hästar.
Nu är det dock många som har högre vinstchans i omgången och jag streckar på några i det hör loppet. Egentligen borde man nog avstå spel helt, men det gör man ju inte :)

shjuve9le 2017-03-24 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 523005)
Du får gärna förklara för mig hur någon med spår 12 får starta från spår 10 och är i andraspår direkt ! Det måste vara helt nya startregler som inte jag känner till.

hähä

du förstår vad jag menar.
nerstruken dvs

Dagabastus 2017-03-24 15:37

Loppet är typ en eller alla. Ganska billigt att heltäcka med få hästar. Frågan är om någon vågar syna dödens?

Enkelrad 2017-03-24 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 523005)

Citat:

Ursprungligen postat av shjuve9le (Inlägg 523026)
hähä

du förstår vad jag menar.
nerstruken dvs

Jo, jag förstår klart och tydligt. Även dingo1337 påpekade " felet " att de blir inte som du påstår. I första ledet startar åtta hästar där nr 1 är struken. Kvar är då sju hästar i första ledet. Sen har vi då andra ledet bakom bilen och nr 9 är struken...

Då kanske du inser själv att nr 12 inte startar på platsen där normalt nr 10 startar utan flyttas ner ett spår och då blir det inget andraspår utan start från spår 11.

Skaegget 2017-03-24 16:59

Är det popcorn dags nu?? :D :D

mackpeter 2017-03-24 17:21

V75-2

Att hitta en spik i detta lopp är guld värt eftersom "alla" tycker loppet är svårt och garderar.

hugotheboss och sjukstuga har kommit fram till att 8 resp 10 har bäst chans. Jag håller med. Uhrberg känner 8 väl, som han kört och vunnit många lopp med varav ett par V75 ganska nyligen. Spåret - sju efter strykningen - långt ut på vingen kan medföra en jobbig resa. Därför tar jag inte med honom.

10 Albatros D.K. är en dansk derbyhäst. Han är urstark och har en rutinerad kusk. Efter vinterträning har han fått två lopp i år och är ordentligt förberedd. Kolla senaste loppet i lopparkivet så förstår ni vad jag menar. Eller lita på mig:10 Albatros D.K. är en riktigt bra spik.

Dahle 2017-03-24 20:43

Trodde Rushmore Face i sista skulle vara mer streckad (28%). Hästen har den bästa kapacitet i loppet och verkar lugnat ner sig i år. Ludde får ta det lite lugnt i början så det inte blir galopp, sen bara gasa fram till dödens och krossa de. För min del bästa spiken.

Klanke 2017-03-24 21:39

avd1,
Hade spikat sambuca om jag bara vetat hur det ligger till i stallet hos Bergh.

avd2.
Kevin kör den knappa favoriten till 20% han är minst 50 meter bättre än farsan. Borde väl vara klar?

avd3.
Shadow till spets där han trivs som bäst, kan aldrig tänka mig att man släpper nu när läget är perfekt. Dags för Rejo att tjäna lite pengar också ;)

avd4.
Target kronos kan vara den i omgången med bäst vinstchans men han kan också hoppa bort sig. Galactica är vässad till denna uppgift. Duell?

avd5.
Valeur 14% loppets fynd och drag. Örjan och toppform smakar mumma ;)

avd6.
Peter har en bra häst i form av nr 1. Barfota runt om nu och bike, spets och slut man tackar 4%

avd7.
Erik sänder från start och den blir nog ytterst svårslagen..

DD1. 1
DD2. 2

Kanske kan ge 100 ggr?

shjuve9le 2017-03-24 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Enkelrad (Inlägg 523028)
Jo, jag förstår klart och tydligt. Även dingo1337 påpekade " felet " att de blir inte som du påstår. I första ledet startar åtta hästar där nr 1 är struken. Kvar är då sju hästar i första ledet. Sen har vi då andra ledet bakom bilen och nr 9 är struken...

Då kanske du inser själv att nr 12 inte startar på platsen där normalt nr 10 startar utan flyttas ner ett spår och då blir det inget andraspår utan start från spår 11.

Okej viktigpetterkuk..

Huvudsaken som Jens även säger. Nerstruken så den står överjävligt bra till.

Spika 10 med en dansk som kör bort hästar värre än Torbjörn "ja kör försent" Jansson
är 10an lika bra som den han körde bort nå grönjävulskt sist från bakspår.?

Jag har bestämt mig redan. Kanske kommer nån strykning till. Då är det ännu bättre.

Visst kan 2-3-8-10 vinna. Men spikar hellre Kevin än dom andra inavlena. Rushmore face, target k gaddar ja. Kanske onödigt. Det är det eller fleris som nån sa. Kanske gör en fleris också

Indeed 2017-03-24 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 523001)
V75 Mantorp

Omgångens bästa lås

Avd 2

10, 8 R3,2

Bästa hästarna, Kevin och häst kass från bakspår, 10 danska derbyt, rutinerad kusk. 8 distansgynnad och har vunnit 46% av sina autostarter, bästa hästarna främre volten spår 7,8, bästa bakspår vid spårtrappa är 9,10, mest pengar i snitt, enkelt! Kör tvilling utgång på 8,10 gardera med 2,3. Trio 8,10-2,3,8,10-2,3,8,10! Glöm för all del inte egna reserver. 12 vill ni inte ha som första reserv. Tveklöst omgångens komunnare. Statistiken talar tydligt om varför den ska bort! 7-8 starter från bakspår, noll vinster, fyra tusen i snitt!

Mitt lås blir i avd 1, 6 och 9. Nr 9 top illyt är ett av omgångens fynd till
Ynka 2%.

Mina spikar ser ut att bli el mago pellini och rushmore face. Rushmore kan uppbarligen springa snabbt i år pch vinna bakifrån. Shadow woodland årsdebut och bytt spår 4 mot spår 3.

För övrigt tycker jag target kronos gjorde ett kanonlopp mot en inte alls superblek gulddivision som någon föregående kallade den. Dessutom med skorna på. Men garderar ändå och ber till han
Där nere. Trots allt jackpotomgång. :)

Valeur 14% loppets fynd? Omgångens mest överspelade måhända. Står sig inte mot morgondagens motstånd. tar jag inte med på 8 kusar, toköverspelad, spikar bartender in på lilla lappen.