Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28828-v75-aby/)

DIF 2017-05-13 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 527987)
Dagens, månadens och årets såhär långt bästa och säkraste spik är bara streckad på lite över 30% vilket är ett skämt på en så klar! Otroligt värde!

4 Makethemark i sista är STENKLAR!

Herreguuuud som den har sett ut i båda loppen efter vila! Tredje starten nu och såklart är det TOPPFORM! Folk letar motbud och garderar... Jag fattar ingenting! Folk är fulla! Det här är en annan sort! Den vinner hur loppet än blir kört! Bara köra felfritt och varför ens spekulera i galopp när hästen går som en klocka...

Bara hamra in spiken! Det finns andra favoriter att fälla!

Du har rätt i det du säger, men du får fel.
Erik vinner det där från snikspåret:cheers:

Manprinsen 2017-05-13 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 528123)
Skulle vara kul att se den där 12-åringen barfota runt om och i jänkarvagn....I nån start innan han lägger skorna på hyllan...

Ja han gick väl i trävagn och gjutjärnsskor då det begav sig... :lol:

Stankarn 2017-05-13 18:10

Såja, nu är man garanterad 5 rätt.

Provar en tvilling, 1,2,3,4 runt om, valfri insats....minst 200kr dock...

mackpeter 2017-05-13 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 528128)
All heder åt den kusen. Men lite förvånande när man läser inlägg från rätt tunga spelläggare som på allvar trodde att OTP skulle kunna köra sig till spets idag, för att de andra skulle tycka att han skulle vara en "bra rygg"...

Tränaren har ju sagt i veckan, att han hävdar sig under vintern men får problem när de bättre hästarna nu kommer ut. OTP behandlades för en skada i början av april. Idag startade han på sprint från en dåligt spår sju. Han är bäst på längre distanser. Hur f-n kan folk göra den till favorit? Eller ens strecka den? Tränare och ägare borde haft vett att ge honom sommarbete.

Gasellen 2017-05-13 18:21

Rankad 2:a i travronden.

Manprinsen 2017-05-13 18:23

Favoriten måste ha varit sjuk eller är den så här jävla dålig?

1William 2017-05-13 18:27

Hoppas legolas bet. startar en trav kanal . så man slipper en massa stolpskott.

Altoc 2017-05-13 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 528137)

Glöm det!

Stankarn 2017-05-13 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 528131)
Ja han gick väl i trävagn och gjutjärnsskor då det begav sig... :lol:

...och medar....på släden, vid vinterns istrav, efter kyrkottan, icke att förglömma...!

Gasellen 2017-05-13 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 528137)

Thomas Nilsson gör come back?!

Heppson 2017-05-13 18:32

Någon som vet om 6 rätt kan ge nått om MaketheMark vinner?

mackpeter 2017-05-13 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 528135)
Rankad 2:a i travronden.

Om du med ditt inlägg menar Nonstop Cheri rankades den i TT och SS som sjua. Ingen här på sharps har lyft den och motiverat ett streck. Go'natt:sleep:

1William 2017-05-13 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 528138)
Glöm det!

För att ?

Altoc 2017-05-13 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Heppson (Inlägg 528141)
Någon som vet om 6 rätt kan ge nått om MaketheMark vinner?

Ca 40 kr rent matematiskt.

1William 2017-05-13 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 528140)
Thomas Nilsson gör come back?!

Nä tack
inga stolpskott skrev jag

Gasellen 2017-05-13 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 528142)
Om du med ditt inlägg menar Nonstop Cheri rankades den i TT och SS som sjua. Ingen här på sharps har lyft den och motiverat ett streck. Go'natt:sleep:

Menade bara att travronden lyckades bra med sin ranking av Nonstop Ch.

Stankarn 2017-05-13 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 527987)
Dagens, månadens och årets såhär långt bästa och säkraste spik är bara streckad på lite över 30% vilket är ett skämt på en så klar! Otroligt värde!

4 Makethemark i sista är STENKLAR!

Herreguuuud som den har sett ut i båda loppen efter vila! Tredje starten nu och såklart är det TOPPFORM! Folk letar motbud och garderar... Jag fattar ingenting! Folk är fulla! Det här är en annan sort! Den vinner hur loppet än blir kört! Bara köra felfritt och varför ens spekulera i galopp när hästen går som en klocka...

Bara hamra in spiken! Det finns andra favoriter att fälla!

Ähh, får vara glad för en matlapp..

Cyran 2017-05-13 18:47

Det slår sällan fel. När någon på sharps säger att en häst är stenklar så torskar den. Vet inte hur många gånger jag sett det haha.

Stankarn 2017-05-13 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 528034)
"Vidöppet" i sista??? "Bakom" vem?? Deimos? Är det bakom DEN det är vidöppet.... Herregud börja aldrig dricka innan lunch!! :lol::lol::lol::lol::lol:

Helt öppet var det inte, var väl bara 12 Diamenten som kunde något....resten verkade ha varit ute och partat hela gårdagskvällen....

Dalle82 2017-05-13 18:48

Bara lyfta på hatten till Danne på travnet! Han äger sönder alla betaltjänster

1William 2017-05-13 18:48

OJOJOJ vilken KUSK PRESTATION
ROBERT BERGH , ska nog sluta köra själv och bara träna

Manprinsen 2017-05-13 18:49

Finns aldrig nån stenklar på den här nivån. Det är positioner och flyt som avgör. Grym styrning av Christoffer E dock, hoppas Robban förstår nu att han ska lägga kusklicensen på hyllan.

Om_sommaren 2017-05-13 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 528153)
Finns aldrig nån stenklar på den här nivån. Det är positioner och flyt som avgör. Grym styrning av Christoffer E dock, hoppas Robban förstår nu att han ska lägga kusklicensen på hyllan.

äh. cash crowe var inte stenklar?

mackpeter 2017-05-13 18:55

Idag ändrades den dåliga statistiken för tolvorna som ickevinnare på V75 på Åby radikalt. Man ska va' försiktig med statistik.

Manprinsen 2017-05-13 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 528155)
äh. cash crowe var inte stenklar?

Ganska klar iaf men åkte ju nästan dit på linjen. :)

1William 2017-05-13 18:57

3 segrar till Christofer E

lokatten 2017-05-13 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av 1William (Inlägg 528158)
3 segrar till Christofer E

Jag upptäckte Christoffer för ett tag sen. men att han var så bra trodde jag inte. Vann t o m med egentränat nu.

lokatten 2017-05-13 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 528156)
Idag ändrades den dåliga statistiken för tolvorna som ickevinnare på V75 på Åby radikalt. Man ska va' försiktig med statistik.

Jag har börjat hata statistik!!!

coolmanriver 2017-05-13 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 528160)
Jag har börjat hata statistik!!!

Hehehe tycker inte man ska använda statistik så mkt annorlunda än all annan
info utan läs begrunda o gå vidare o inte slå i huvudet på folk som en jävla psalmbok hahaha

midcapking 2017-05-13 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av midcapking (Inlägg 527968)
Heders Conrad får blommor efter målgången i avd 7! Dock låser jag på 2,4,12 då Diamanten förrengångs skull inte behöver springa 12-1500 meter i dödens.

Takter lär inleda, ruskigt öppet bakom om inte Örjan får till en patentare. Spik 12 eller 1,2,3,4,5,6,12

Avd 2 tycker jag har en dåligt favorit, bra läge dock men osäker på hur lång tid det tar innan Donato hamnar i ledningen eller rygg ledaren? Örjan kör numera fegt om han inte får en pangstart. Helt bortglömd är nr 9, PU städar av dom till 4%!

Bästa spiken!? Bravo blir släppt till spets och avslutar 11 sista 1000, galopp emot då 2 värsta motbuden har spår 11 och 8.

V75 avd 4 blir dagens "staket", vem vinner? Nr 6 är favorit på spår och Erik men ingen tiger över upploppet, kan tråkigt nog räcka om Erik får bestämma i 7-800 meter. Jag helgarderar!

I avd 5 kommer en av dagens sämsta favoriter ut, tackar på förhand er alla som betalar för OTP. Känns som 1,4 är hetast på spår och distans, vill dock ha med 3,9,10. Tar ev bort Quick Fix då den laddas mot Sweden Cup men rygg ledaren och innerspår är sjukt värdefullt på snabba banor och sprint. 10 är ett lyxstreck då jag vunnit mycket på hästen tidigare.

Avd 6 ser en jättefavorit från bricka 1. Bra häst, kusk och spår dock tycker jag att man måste gardera. Värst emot och förmodligen lika bra häst är nr 3? Fyller på med 7 och tar med nr 5 på spåret och startsnabbheten vilket innebär ett fint lopp vid plankan. Sjukt ofta jag vinner pengar på att strecka 4 och 5 "blint" vid gardering.

Hoppas ni tog rygg på mina förhands funderingar!! @spalato, bättre än dina älsklings "experter"!?

dado 2017-05-13 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av midcapking (Inlägg 528162)
Hoppas ni tog rygg på mina förhands funderingar!! @spalato, bättre än dina älsklings "experter"!?

Snygg ...Grattis, nya tag imorgon

dingo1337 2017-05-13 23:41

Ingen som kritiserar Örjans styrning med Undine idag? Kanske man blir lite blind eftersom man spikat. Cash Crowe gjorde en enorm insats idag och hade nog blivit svår att ro på oavsett upplägg men han måste väl ialllafall försöka? Jag sa på förhand att det här loppet stod mellan dessa två hästar men valde att spika Undine på spår, jänkarvagn och bfro. Men Örjan sitter bara och myser i kön som att han kör en 30-oddsare. När man kör om en miljon kanske man vill försöka iallafall...?

Skönt i det osköna att alla andra analyser idag stämde till punkt och pricka förutom några skrällar som gärna hade fått sätta nosen först.

lokatten 2017-05-14 04:16

Vinnarkuskarna

Ja som vanligt var det fyra av de bästa i V75-ligan som tog hem vinsterna:
Avd 1 Johnny Takter, Avd 2 Örjan, avd 4 Erik Adielsson, Avd 5 Björn Goop.

Men? Avdelningarna 3, 6 och 7 då? Christoffer Eriksson!:clap: Han är då makalös. Tar en trippel i den här fina omgången. Hur gick det till att han kom fram med Diamanten??? Och vann med egentränad 26-oddsare...

Dom tränare som anlitar honom behöver sällan ångra sig.

midcapking 2017-05-14 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 528202)
Ja som vanligt var det fyra av de bästa i V75-ligan som tog hem vinsterna:
Avd 1 Johnny Takter, Avd 2 Örjan, avd 4 Erik Adielsson, Avd 5 Björn Goop.

Men? Avdelningarna 3, 6 och 7 då? Christoffer Eriksson!:clap: Han är då makalös. Tar en trippel i den här fina omgången. Hur gick det till att han kom fram med Diamanten??? Och vann med egentränad 26-oddsare...

Dom tränare som anlitar honom behöver sällan ångra sig.

Håller med till 100%, tycker personligen att han numera hör hemma som 4-5 kusk i Sverige, tänk dig Bergh tränat och CE uppsat som körsven......Bergh skulle ha 4-5 miljoner mer inkört till stallet per år. Sedan undrar jag varför KH inte får mer "skit" som kusk!? Han bokstavligen suger och borde nog ta ett varv till på Wången.

/ Startsnabb

Shooter 2017-05-14 10:57

Jag måste ge en stor eloge till Christoffer Eriksson. Han körde visserligen bort en av två spikar jag hade på honom häromdagen, men igår var hans styrningar toppklass. Dessutom ska gamlingen Spring Erom och kretsen kring hästen ha ett hedersomnämnande. En tolvåring som är så pigg och fin och dessutom Elitloppsklar - hatten av!

lokatten 2017-05-14 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av midcapking (Inlägg 528209)
Håller med till 100%, tycker personligen att han numera hör hemma som 4-5 kusk i Sverige, tänk dig Bergh tränat och CE uppsat som körsven......Bergh skulle ha 4-5 miljoner mer inkört till stallet per år. Sedan undrar jag varför KH inte får mer "skit" som kusk!? Han bokstavligen suger och borde nog ta ett varv till på Wången.

/ Startsnabb

:D:D:D:p