Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Årets Första V75 Bergsåker 5 Januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34649-arets-foersta-v75-bergsaker-5-januari/)

Dahle 2019-01-05 02:56

Dagens drag
V75-4) nr.14 Vestpol Gladiator, älskar kort distans och van att gå från tillägg. Hamnar den någorlunda rätt på det så kan det bli en fin rensare till 3%. Bortglömd
V75-7) nr.6 Scarpetta i sista, bra chans att hitta vettigt slagläge från springspår. Avslutar oftast bra och med lite flyt och draghjälp in mot upploppet blir jag inte förvånad om Scarpetta sätter nosen först på mållinjen. 3%

Ceezy 2019-01-05 08:12

Tror definitivt att Zorro kan utmana i första och showtime zaz kan lägga ner showen, vet inte vad ni yrrar om.. Att showtime kan vinna visst, men bara dem som har en önskan att åka ut på första loppet bör spika hästen. Någon som kan skrälla är Sir Francis lopp 5 med Uffe för övrigt.

Borelia 2019-01-05 08:47

Lionel tycker jag är dagens bästa spik. Toppchans att ta sig förbi Zenit från start och då är det över. Lär bli streckfavorit till slut men bara knapp sådan.
Andraspiken tål att tänkas på. Perfect D hamnade olla till det första 500 senast. Fast sedan till början av upploppet. Såg oerhört formstark ut men tyvärr lär spets vara upptaget. Tror det varit slut annars. Yrr är nästa solklara A-häst. Trivdes inte på banan senast men varit oerhört fin innan. Tror jag sitter i spets innan 500 meter. Favoriten hamnade sit från andraspår bakom bilen senast och lär väl inte starta snabbare från det här läget. Är han verkligen 20-30 meter bättre än Berghs?

NORTHLAD 2019-01-05 08:59

Om Banan skulle bli som senast V75 kördes på Bergsåker bör man vara medveten om:

Hästar som funkar/gynnas av sådant banunderlag är

Avd1: Overtimeosåfin, Mrs Lindy,

Avd2: Omaha Zenz, Sundholms Fatima, Jazza Håleryd,

Avd3: Zenit Brick, Beu Mec, West Wing, Augustus F, Francais Du Gull,

Avd4: Björs Viking, Vertigo Knekten, Moses,

Avd5: Pastorn, Azrael,

Avd6: Weekend Fun, Magnifik Brodde, Erik Sting, Above All Ås, Hagentoy, Jeepster,

Avd7: Vincent Chase, Yrr, Scarpetta, Caraway


Hästar som Missgynnas av eventuell Något tung bana

Vanessa F.B, O M Annie Marje, Nimbus CD, Cesar F.C, Pas Pale, Disco Volante, Global Undiceded, Special Major,

Helt ovetenskaplig undersökning bygger på tidigare starter samt komentarer och egna iakttagelser.

donfoh161 2019-01-05 09:13

Dagens bästa skrällbud tror jag är Super zantos. Kolla loppet sist när han snodde ledningen hur enkelt som helst och var nära att hålla undan. 2% eller nåt sånt just nu! FYND!

donfoh161 2019-01-05 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 600654)
Bengt Adielsson frågar sig om Lionel också ska köras preparé med eftersom den ska ner till Prix d'Amrique. Mycket relevant, men något svar lär vi inte få på förhand. Det låter dock på kusken som att han ska köra för vinst. Hoppas det. Då är han nog en spik hos mig.

1. proppen var sjuk
2. vi har visst fått svar - göran går för seger med lionel

HuBBaBuBBa 2019-01-05 09:27

Glöm inte bort 10 Azrael. Thomas Lönns andra häst i loppet. Är bra på distansen. Och körs av Jorma nu. Tror att nån Bollnäs häst vinner detta? 8 Wrongdoer är möjlig men jobbigt spår. Den enda icke Bollnäs häst som har bäst chans tror jag 11 Bottnas Exsplosive har. Lås på Lönns hästar eller 3,8,10,11.

777 2019-01-05 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 600909)
Glöm inte bort 10 Azrael. Thomas Lönns andra häst i loppet. Är bra på distansen. Och körs av Jorma nu. Tror att nån Bollnäs häst vinner detta? 8 Wrongdoer är möjlig men jobbigt spår. Den enda icke Bollnäs häst som har bäst chans tror jag 11 Bottnas Exsplosive har. Lås på Lönns hästar eller 3,8,10,11.

Kom nyss fram till 3, 8 och 10.:)

Bowery 2019-01-05 09:48

Vincent chase i sista avdelningen ska man se upp med.
Ska man fälla Lionel så kanske digital ink kan vara nåt till 1-2%?

AmaerildeRimfrost 2019-01-05 09:51

Andelarna via vårt ombudslag är populära och de börjar redan ta slut. Långt innan start av V75. Så här kommer en liten påminnelse till er som är ute i sista sekunden att det är dags att knipa en andel ifall man ska med på tåget.

Och för den som mot all förmodan missat vårt ombudslag hittar ni det här på följande länk!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/PW34-H36T-71499


Dahles Drag - 500 kronor - Unikt system med tolv andelar. Endast en andel kvar! Snabba ryck alltså! Spelläggare: Dahle

Sharps Stora - 306 kronor - Unikt system med tolv andelar. SLUTSÅLT Spelläggare: lenninen

Gotlands Godingar - 150 kronor - Unikt system med tolv andelar. Endast två andelar lediga. Spelläggare: Gotland

Sharps.se Snackisar - 102 kronor - Systemet lämnas in max två gånger. 25 andelar och första systemet är slutsålt. Spelläggare: viking90

Sharps Lilla - 40 kronor - Flera andelar kvar. Systemet lämnas in max två gånger och har 25 andelar. Spelläggare: AmaerildeRimfrost

För er som vill ha en andel för mer än 40 kronor är det snabba ryck alltså och för er andra som nöjer sig med två gamla selmor så hinner ni både inom apoteket och systembolaget innan det börjar bli stressigt för att andelarna håller på att ta slut!

777 2019-01-05 10:03

I avd 3 tar jag

4 Zenit Brick/Örjan K
och
7 Lionel N.O./Göran Antonsen

Lionel är väl bästa hästen men Zenit Brick har bästa kusken.

HuBBaBuBBa 2019-01-05 10:29

11 Hallsta Vinnex kan ju vara en rolig skräll? Vann ju sist på V75 och nu hemmabana. Tycker inte det gör något med tillägg på kort när det gäller kallblod som för varmblod. Endast 5 %
Annars tror jag mycket på 7 Husnäs Elving här som är ensam på springspår nu.

tvablaa 2019-01-05 10:32

Och så ströks Cesar precis när jag landat i spik på den. Är då inne på att spika 6 eller 8 i stället Sonja båda gynnas av strykningen.
I övrigt:
Tror att Lionel är stenklar.
Tror att Ginny Weasley är nästan lika klar.
Tycker Magnifik Brodde är klar förstahäst men vågar nog inte spika. Har respekt för Nobel Amok som väl Bergh nämnde som Elitloppshäst för några år sedan?
Tycker Scarpetta är konstigt bortglömd. Även Special Major i samma lopp är spelvärd.
Jansson på 1% bland kallbloden

NORTHLAD 2019-01-05 10:52

Strykningen av Cesar innebär att de som spikat nu sitter med spik på Bottnas den är nu väldigt överstreckad.
Har bara vunnit 1 gång och verkar älska att bli 2:a här finns det streckfynd att hitta!
Wrongdoer 9% Azarel 2%

Metatrone 2019-01-05 10:55

Rätta mig gärna om jag har fel, men luktar det inte våldsam körning i alla fall inledningsvis i avdelning 6? Disco Volante ska försöka att hålla upp innerspåret, men även försöka undvika galopp. Skoglund tror på bra chans om han kommer till ledningen med Weekend Fun, så det är klart att han laddar iväg. Samu Sundqvist säger att ska köra "offensivt" och även "aggressivt" med Magnifik Brodde, och den hästen är ju ingen Ålandsfärja ut. Så om jag läser det rätt så kan D.V. först få en tryckare av W.F.. Och lyckas D.V. hålla upp så låter det som att M.B. kommer i en andra våg och trycker till...Och skulle W.F. ta sig till spets så finns det ingen anledning för Skoglund att släppa, och då kan det bli duell mellan Skoglund och Sundquist. Enda abret är ju om Magnifik Brodde lyckas bomba till spets direkt.

Jag undrar om inte Bergharn ställer dom över upploppet när det börjar bli tunga ben. Hästen har ju form, och nog tusan borde han kunna komma ned vettigt inledningsvis. 9% just nu är frestande som chansspik.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved