Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Årets Första V75 Bergsåker 5 Januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34649-arets-foersta-v75-bergsaker-5-januari/)

Shooter 2019-01-05 12:44

Bra bana säger de. Björn Karlsson ska köra sina hästar sommarskodd har han sagt, men förmodligen behövs brodd bak skulle jag tro. Vi får se vad det lider. Även Pihlström säger att banan är fantastiskt fin.

kire1111 2019-01-05 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av donfoh161 (Inlägg 600906)
Dagens bästa skrällbud tror jag är Super zantos. Kolla loppet sist när han snodde ledningen hur enkelt som helst och var nära att hålla undan. 2% eller nåt sånt just nu! FYND!

Ska köras snällt och backa ner i kön och köras för pengar. Enligt tränare ska de satsa på nästa lopp. Inte allt, men låter ju inte värst het o över 1640 o spår 8.

AmaerildeRimfrost 2019-01-05 12:56

Tre timmar kvar att köpa andelar i våra system hos ombudslaget!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/JX5B-CCK9-71499

Finns lediga andelar i Sharps Lilla för 40 kronor och i Sharps.se Snackisar som kostar 102 kronor. Här säljs de i max två inlämnade system så att det finns plats för alla som vill vara med. Det senare är dock redan inne på vända två medan det lilla närmar sig. Senast i onsdags tog alla(!) andelar slut så det gäller att bege sig till "möllan" för att vara den första som använder kvarnen likt mjölnaren.

Helt slutsålt i våra tre unika system redan - som brukligt! Nedräkningen har börjat!

Fagerdahlen 2019-01-05 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 600932)
Spikarna
Disco Volante - det mesta talar i mina ögon för spets och slut från fina spår 1 på Bergsåker. Andrahäst för mig är Weekend Fun, besitter enligt mig inte samma hårdhet som Disco. I min bok samlar Disco tillräckligt många poäng för att bli min ena spik.

Bellfaks - det ska erkännas, Cesar F.C var min tilltänkta spik. Nu får Bellfaks fylla skorna. Plus att Hugo Bäck blev struken. Spår 15 är inte tilltalande men faktum är att det vunnits en del härifrån på Bergsåker. Står bra inne, fin form, bra kusk.

Värde

Sir Francis Bacon - efter att Cesar F.C blivit struken är faktiskt Sir Francis Bacon min förstahäst (22.00 vinnarspel och drygt 4.5 på plats hos Unibet är givna värdespel i min bok). Spår 12 har varit ett fint skrällspår historiskt på Bergsåker. Ulf Ohlsson sitter upp, har hastigheten för att plocka många på upploppet.

Zorro Swing 8% på strecken är för lågt tycker jag. Zorro har kapacitet och kan fälla många på upploppet. Har formen, fint intryck sist. Tror det kan bli lite körning i loppet mellan Lexington Hall och Perfect Dynamite, sedan vill nog It's Showtime Zaz avancera i fältet, perfekt rygg för Zorro att smyga i.

Storskrällen

M.C.C Orlando
- jag nämnde spår 12 som ett fint skrällspår tidigare, gick bra i senaste starten, får han loppet så visst finns chansen där och skulle jag sitta med 6 rätt inför sista så slickar jag mig om munnen att sitta med Orlando till dryga 1%...


Värt att nämna om Sir Frances Bacon är att han har 0 vinster från bakspår!

Stekel 2019-01-05 13:21

Hela 12% på Wrongdoer är något av det konstigaste idag. Har mäktat med 2 segrar på 21 starter (med bättre körande sonen Eriksson). Peter har inte varit i närheten V75-seger sen freden i Brömsebro tror jag (nåja en kallblodsvinst 2017 hängde han dit om jag minns rätt). Och enligt intervjun har han gett upp loppet på förhand även om han inte verkar förstå det själv.

– Spurtade bra senast och det är fortsatt
allt väl och bra form. Det är synd på läget
som är svårt men om det bara stämmer är
vi med långt framme. Han får gå till slut,
jag är inte så sugen på att köra fram, det
är ju lång distans
, säger Peter Eriksson.



Själv har jag bestämt mig för spik på Pastorn! Form, stam, tränare, kusk, läge alla dessa mätare är i topp eller närapå så det är bara att slå till för 16% i ett öppet lopp!

TOBYTYKE 2019-01-05 13:32

Banchefen säger att det kommer troligen behövas fäste bak. Med andra ord brodd antar jag. Innebär att Disco ev behöver brodd, vilket i så fall inte är någon fördel, de har oxå uttatalat sig om vad hästen behöver för bana, men jag har svårt att jämföra det melander säger och banchefen säger om det innebär att banan blir bra för Disco Volante.

hammering 2019-01-05 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av hammering (Inlägg 600950)
Hård isig bana under gruset,, Kommer krävas hakar! På banan nu.. Nollgradigt mulet ingen vind..

Backegöbben i bakvarv,, såg pampig och fin ut,, Torpa olea i bakvarv pigg stil.. Jätterysare,, Bilprov strax

hammering 2019-01-05 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av hammering (Inlägg 600967)
Backegöbben i bakvarv,, såg pampig och fin ut,, Torpa olea i bakvarv pigg stil.. Jätterysare,, Bilprov strax

Tinas odin, våffeprins ute, ser helt ok ut bägge två

Bowery 2019-01-05 13:45

V4
Inlämnat: 2019-01-05, 13:44
Bergsåker
Lördag 2019-01-05
Start: 14:45
Kostnad: 280,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 7, 9 (1, 3)
2: 3, 8 (2, 1)
3: 3 Flaga (10, 7)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (5, 9)

5x2x1x14 = 140 rader.
140 x 1 x 2,00 kr = 280,00 kr.
Totalt: 280,00 kr.
Rättningskod: LCC XHJ VKR

Dags för flaga att sätta nosen först !

hammering 2019-01-05 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av hammering (Inlägg 600969)
Tinas odin, våffeprins ute, ser helt ok ut bägge två

G,G igor togs lungt bakom bil ... Bara fille kördes för fullt ser bra ut

Dahle 2019-01-05 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 600963)
Hela 12% på Wrongdoer är något av det konstigaste idag. Har mäktat med 2 segrar på 21 starter (med bättre körande sonen Eriksson). Peter har inte varit i närheten V75-seger sen freden i Brömsebro tror jag (nåja en kallblodsvinst 2017 hängde han dit om jag minns rätt). Och enligt intervjun har han gett upp loppet på förhand även om han inte verkar förstå det själv.

– Spurtade bra senast och det är fortsatt
allt väl och bra form. Det är synd på läget
som är svårt men om det bara stämmer är
vi med långt framme. Han får gå till slut,
jag är inte så sugen på att köra fram, det
är ju lång distans
, säger Peter Eriksson.



Själv har jag bestämt mig för spik på Pastorn! Form, stam, tränare, kusk, läge alla dessa mätare är i topp eller närapå så det är bara att slå till för 16% i ett öppet lopp!

Stekel
Var den intervjun gjord innan trean blev struken eller?
Då kanske PE omvärderar sin chans och kör annorlunda.

ms 2019-01-05 14:03

Någon vänlig själ som kan posta Spelvärdets spikar? Belönas med enorma mängder Sharps och god karma. ;)

donfoh161 2019-01-05 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av kire1111 (Inlägg 600957)
Ska köras snällt och backa ner i kön och köras för pengar. Enligt tränare ska de satsa på nästa lopp. Inte allt, men låter ju inte värst het o över 1640 o spår 8.

ja läste det jag med, får kanske tänka om. men sådär har kuskar/tränare sagt förut och sen bara blåst alla runtom. går inte att lita på!

trance_error 2019-01-05 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av ms (Inlägg 600976)
Någon vänlig själ som kan posta Spelvärdets spikar? Belönas med enorma mängder Sharps och god karma. ;)

Its Show Time Zaz
Global Undecided

hammering 2019-01-05 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av hammering (Inlägg 600972)
G,G igor togs lungt bakom bil ... Bara fille kördes för fullt ser bra ut

Gola river och Snyggosåfin på banan,, Gola bäst intryck



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved