Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Årets Första V75 Bergsåker 5 Januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34649-arets-foersta-v75-bergsaker-5-januari/)

Joke747 2019-01-05 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av NORTHLAD (Inlägg 600923)
Strykningen av Cesar innebär att de som spikat nu sitter med spik på Bottnas den är nu väldigt överstreckad.
Har bara vunnit 1 gång och verkar älska att bli 2:a här finns det streckfynd att hitta!
Wrongdoer 9% Azarel 2%

Tror Pastorn tar det nu

Shooter 2019-01-05 11:02

Cesar var den av mina tre nämnda spikbud som jag varit mest osäker på. Lionel och Disco tror jag fortsatt mycket på, men nu får jag läsa på ytterligare om femte loppet och se vad jag ska hitta för ersättare som singelstreck. Möjligt att det inte blir i det loppet.

Misär 2019-01-05 11:03

Spikarna
Disco Volante - det mesta talar i mina ögon för spets och slut från fina spår 1 på Bergsåker. Andrahäst för mig är Weekend Fun, besitter enligt mig inte samma hårdhet som Disco. I min bok samlar Disco tillräckligt många poäng för att bli min ena spik.

Bellfaks - det ska erkännas, Cesar F.C var min tilltänkta spik. Nu får Bellfaks fylla skorna. Plus att Hugo Bäck blev struken. Spår 15 är inte tilltalande men faktum är att det vunnits en del härifrån på Bergsåker. Står bra inne, fin form, bra kusk.

Värde

Sir Francis Bacon - efter att Cesar F.C blivit struken är faktiskt Sir Francis Bacon min förstahäst (22.00 vinnarspel och drygt 4.5 på plats hos Unibet är givna värdespel i min bok). Spår 12 har varit ett fint skrällspår historiskt på Bergsåker. Ulf Ohlsson sitter upp, har hastigheten för att plocka många på upploppet.

Zorro Swing 8% på strecken är för lågt tycker jag. Zorro har kapacitet och kan fälla många på upploppet. Har formen, fint intryck sist. Tror det kan bli lite körning i loppet mellan Lexington Hall och Perfect Dynamite, sedan vill nog It's Showtime Zaz avancera i fältet, perfekt rygg för Zorro att smyga i.

Storskrällen

M.C.C Orlando
- jag nämnde spår 12 som ett fint skrällspår tidigare, gick bra i senaste starten, får han loppet så visst finns chansen där och skulle jag sitta med 6 rätt inför sista så slickar jag mig om munnen att sitta med Orlando till dryga 1%...

mackpeter 2019-01-05 11:05

Cesar ströks precis när jag lämnat in bolagssystemet. Då blir det Bottnas Explosive för dubbel utdelning.

1) 1,3,7,9,10,11 r2-12 (1 och 3 kör för ledningen. 7 har härdats i tuff v75-konkurrens. 9 är favorit från bakspår. 10 håller stallet högt. 11 var riktigt bra på juldagen och är ännu bättre nu till 9 %)

2) 14,15 r10-6 (låset rundar det här gänget)

3) 7 r4-5 (Lionel är en världsstjärna, som jag motiverat i två tidigare inlägg)

4) 3,4,7,8,9,11,15 r14-1 (favoriten 15 är bäst men struligast. Garderas)

5) alla r3-11

6) 1 r3-9 (jag räknar med att storfavoriten 1 får fäste idag och därmed SoS)

7) 2,7,10 r3-6 (dessa tre höjer sig över mängden)

Kostar 1512:-. Lycka till med era system!

HuBBaBuBBa 2019-01-05 11:17

Att 9 Order by Box endast är streckad på 1 % måste vara ett skämt?? Gjorde det bra sist mot Walle West och Googi. Mest pengar på kontot. Hemmahäst och kan få en fin smygresa här. Säger inte att den vinner men till 1% måste jag ha med den. Öppet lopp.

HuBBaBuBBa 2019-01-05 11:34

Disco är ju ruggigt startsnabb och Weekend Fun och Magnifik Brodde. Kan ju bli tokkörning och i rygg sitter även startsnabbe Erik Sting på Disco. Med lite tur och lucka så kan det gå.

NORTHLAD 2019-01-05 11:44

Nordisloppet är i mina ögon ett sparlopp heltäckt på 4.

15 Bellfaks kapabel,Läge för att öppna bra, galopprisk finns, svårt att runda hela gäng på kort distans vid något tung bana klarar av det men ej gynnad.

7 Husnäs Elving Bra läge ensamt springspår öppnar bra spetsbud, kuskförstärkt, går bäst i spets, likvärdig med 8 vid tidigare möten, Något tung bana funkar ok

8 Vertigo Knekten Bra kapacitet, starkast av alla i loppet, bästa kallblodspiloten, gynnad av något tung bana, läget inte bra får försöka att ta sig ut så snabbt som möjligt.

3 Björs Viking Bra spår, gynnad av något tung bana, Precis kommit igång igen enligt tränaren efter ett problemfyllt år 2018, ok Kallblodskusk, rätt distans, kan komma till spets,


På första reservrutan 14 kapacitet finns vilja att vinna verkar det dock sämre med.


Övriga tror jag får svårt 11 isbanehäst, 1 Mycket osäker felat från innerspåret flera gånger, 9 nöjd med 4-5 plats står hårt inne och brukar inte räcka dock uppryckning sist.

Shooter 2019-01-05 11:51

Det lutar lite åt att Ginny Weasley får ersätta Cesar som singelstreck.

AmaerildeRimfrost 2019-01-05 12:21

Dagens V75-genomgång av Sharps travexperter finns nu som nyhet! Där ser ni också hur det reducerade systemet som vi lämnar in ser ut! Läs nyheten här!

https://www.sharps.se/nyheter/624-sh...gens-v75-5-1-a

eveton 2019-01-05 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 600943)
Det lutar lite åt att Ginny Weasley får ersätta Cesar som singelstreck.

Hamnade i samma dilemma efter strykningen av Cesar.

Lionel har känts given hela tiden. Ginny har jag haft som u-häst, men överväger att uppgradera till spik. Nu står det mellan den eller Perfect Dynamite... Eller så kör jag en tokspik i sista på 11 Vincent Chase som är tidig i mitt system, men jag hamnar alltid fel på ÖK!

Shooter 2019-01-05 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 600948)
Hamnade i samma dilemma efter strykningen av Cesar.

Lionel har känts given hela tiden. Ginny har jag haft som u-häst, men överväger att uppgradera till spik. Nu står det mellan den eller Perfect Dynamite... Eller så kör jag en tokspik i sista på 11 Vincent Chase som är tidig i mitt system, men jag hamnar alltid fel på ÖK!

Vincent har jag varit i valet och kvalet gällande, men jag står nog över. Hästen har form, men vinner inte särskilt ofta och så bakspåret mot en massa bra pållar.

hammering 2019-01-05 12:31

Hård isig bana under gruset,, Kommer krävas hakar! På banan nu.. Nollgradigt mulet ingen vind..

777 2019-01-05 12:32

Avd 2, stoloppet.

Spikar 15 Ile Saint Louis. I år - nej, förra året tjänade hon 873k på 15 lopp. Har bästa rekordet över distansen - 12,7.

14 Ginny Weasly - 14,4 medel volt. Vann bara ett lopp (av 10) förra året,sprang in 124k.

Övriga startande är inte särskilt lätt att tro på heller.

Tillägg:
Tittat närmare på loppet, 10 Vanessa F.B.? 11 Jazza Håleryd?

ms 2019-01-05 12:35

Någon som har hört om hur vädret påverkar banan idag?

Edit. Tack hammering ;)

BroderH 2019-01-05 12:42

Disco kommer inte få det fäste han behöver. Rikard och Samu är två friskusar som inte räds att gasa. Bergarn brukar ha påställt på ”hemmaplan”. Nobel Amok är dagens bästa spik. Sen fortsätter Robert och sätter dit Yrr i sista också. Såg ni inte när den vann senast på Bergsåker? Såg ut att äga banan, märkligt lite streckad nu. Lionel är som tidigare sagts en världsstjärna och springer åttor runt det här gänget!

Tre bra spikar, sen är det bara att måla så långt plånboken räcker!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved