Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 19 jan (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/34761-v75-solvalla-19-jan/)

olle 2019-01-13 13:50

V75 Solvalla 19 jan

Det blev väl en ok omgång men hade hoppats på mer när jag såg propositionerna. Samtliga fyra lopp i Margaretas tidiga ungästerie med 300 tkr i förstapris som lunch V4 lopp. Hade inte dessa lopp förtjänat mer fokus? Brukar dom inte köras som huvudlopp på vardagskvällar ?

Att tänka på är också att Solvallas bana skiftat väldigt i kvalitet i vinter. Ena dagen ok. Nästa tung och besvärlig där många hästar stapplar i mål.

V75-1

Spårlottningen inte klar men direkt när jag såg anmälningslistan tänkte jag att det bara vinner topphästen Shorthanded Jag. Två starter i Goops regi. Två vinster. Blir väl megafavorit. Budets Lasse också värd att nämna. Hoppas den får bättre spår

V75-2

Inget vidare lärlingslopp. Tre volter innebär att spelarna väl sitter som vanligt på lördag och skriker ”bort med lärlingslopp i voltstart på V75” efter varje omstart. Blir det så blir väl ett på papperet öppet lopp rena lottot. Stonecapes Pecca med Koskela i vagnen ser ut som ett tänkbart ekipage som kan ta hem det.

V75-3

8 hästar i guld och är väl bara två veckor sedan det skulle spekuleras i om Zenit Brick eller On Track Piraten vinner. Dags igen. Kan inte statusen på finske topphästen Elain Webb just nu. Inte ens senaste resultaten går att få fram i anmälningslistan. Sorbet slog ett riktigt skräpgäng i comebacken. Borde också duga ändå. Disco Volante gör gulddebut. Vilket intryck senast.

V75-4

Ser ut som ett ojämnt lopp som inte håller någon högre kvalitet som V75 lopp. Chapter N Deo och Roly Poly sticker ut. Båda har det gemensamt att det är barfotahästar som båda vann sin senaste start med skor.

V75-5

Victory Topline galopperade bort sig senast som favorit. Dock spår 8 över kort distans då. Blir storfavorit här. Nurmos hästar presterar dock väldigt ojämnt just nu.

V75-6

Silver över 2640 denna vecka. Extra viktigt troligen att hålla koll på vädret då. Blir vallas bana så där tung och seg så att hästarna knappt orkar ta sig i mål ser det extra lurigt ut. Erik Sting nästagångare efter senast, men måste ha varit en av senaste årets sämsta hästar att ha lirat på V75. Alltid snackhäst men fakta visar att den senast vann i början av juni förra året i Östersund.
Uppohoppa ser ut att ha kanonform men står hårt inne i silver och väljer Örjan Melanderhästen är tränaren uppsatt som andrakusk.
Det är Output Pressure Örjan också är uppsatt på och den har väl också bra form.
Några till som kan vara med och göra upp.

V75-7

Detta måste vara omgångens roligaste spellopp. Fina hästar med många som kan tänkas vinna. Så öppet att jag inte vill utse söndagsvinnaren innan man sett spåren.

Sammanfattningsvis en ok Vinter V75 som kryddas med vinterns överlägset bästa lunch V4.

viking90 2019-01-13 18:55

Avd1: Tony Löfqvist skickar ut både sina hästar här, No Comment och Vikings Preacher båda har ju visat riktigt fin form och Vikings Preacher ska väl vara en riktigt stark rackare så 3140 m borde väl passa som handen i handsken för den dock har ju båda hästarna tjänat snabba pengar.
Men Shorthanded Jag blir väl troligtvis farlig som du nämner olle och står ju utmärkt inne i loppet pengamässigt.

Avd2: Malkin var ju fin senast när den vann från dödens och med Emilia Leo i vagnen är det nog första häst för mig vid tidig anblick.

Avd3: Disco Volante i spets Zenit Brick Dödens och On Track Piraten 2-3 utvändigt och lunkar förbi på upploppet?

Avd4: Sheliah Laday kanske kan få vinna nu? Chapter N Deo gillar jag.

Avd5: Som du nämner kanske det kan bli snabb revansch för Victory Topline.
Kapten Kidd har ju startat karriären lovande dock betydligt mindre pengar på sig.

Avd6: Uppohoppa har nog riktigt fin form ja, för Baron Gift hänga med i ryggar kanske den kan fälla en del på upploppet. Erik Sting är med igen ser ja.

Avd7: Amphibian Madness står ju värdelöst inne i loppet men minns jag rätt gjorde den det senast med men får den spara allt till upploppet har den en jäkla fin speed, struken på nyår för feber däremot. Making Love med två lopp i kroppen nu kanske inte favorit distans nu...

kire1111 2019-01-13 22:07

:smoke: Ja sen bara bakas i reducerings-ugnen

VIKINGS PREACHER (9,4)
3 12 9 8 14 (6,11)
2 8 (4,7)
10 3 14 11 2 9 (13,7)
11 4 9 6 (2,1)
4 7 6 8 5 11 1 (2,3)
3 2 10 6 (4,9)

mikaels 2019-01-17 12:54

När segermaskiner får stryk så är det inte ovanligt att det fortsätter med svagare insatser. Victory Topline var ju inte dålig senast, men på sättet som han "gav upp sista biten" så är det fullt möjligt att det just kan ha satt sig i hans huvud...vi får si...

777 2019-01-17 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 602392)
Det blev väl en ok omgång men hade hoppats på mer när jag såg propositionerna. Samtliga fyra lopp i Margaretas tidiga ungästerie med 300 tkr i förstapris som lunch V4 lopp. Hade inte dessa lopp förtjänat mer fokus? Brukar dom inte köras som huvudlopp på vardagskvällar ?

Att tänka på är också att Solvallas bana skiftat väldigt i kvalitet i vinter. Ena dagen ok. Nästa tung och besvärlig där många hästar stapplar i mål.

V75-1

Spårlottningen inte klar men direkt när jag såg anmälningslistan tänkte jag att det bara vinner topphästen Shorthanded Jag. Två starter i Goops regi. Två vinster. Blir väl megafavorit. Budets Lasse också värd att nämna. Hoppas den får bättre spår

V75-2

Inget vidare lärlingslopp. Tre volter innebär att spelarna väl sitter som vanligt på lördag och skriker ”bort med lärlingslopp i voltstart på V75” efter varje omstart. Blir det så blir väl ett på papperet öppet lopp rena lottot. Stonecapes Pecca med Koskela i vagnen ser ut som ett tänkbart ekipage som kan ta hem det.

V75-3

8 hästar i guld och är väl bara två veckor sedan det skulle spekuleras i om Zenit Brick eller On Track Piraten vinner. Dags igen. Kan inte statusen på finske topphästen Elain Webb just nu. Inte ens senaste resultaten går att få fram i anmälningslistan. Sorbet slog ett riktigt skräpgäng i comebacken. Borde också duga ändå. Disco Volante gör gulddebut. Vilket intryck senast.

V75-4

Ser ut som ett ojämnt lopp som inte håller någon högre kvalitet som V75 lopp. Chapter N Deo och Roly Poly sticker ut. Båda har det gemensamt att det är barfotahästar som båda vann sin senaste start med skor.

V75-5

Victory Topline galopperade bort sig senast som favorit. Dock spår 8 över kort distans då. Blir storfavorit här. Nurmos hästar presterar dock väldigt ojämnt just nu.

V75-6

Silver över 2640 denna vecka. Extra viktigt troligen att hålla koll på vädret då. Blir vallas bana så där tung och seg så att hästarna knappt orkar ta sig i mål ser det extra lurigt ut. Erik Sting nästagångare efter senast, men måste ha varit en av senaste årets sämsta hästar att ha lirat på V75. Alltid snackhäst men fakta visar att den senast vann i början av juni förra året i Östersund.
Uppohoppa ser ut att ha kanonform men står hårt inne i silver och väljer Örjan Melanderhästen är tränaren uppsatt som andrakusk.
Det är Output Pressure Örjan också är uppsatt på och den har väl också bra form.
Några till som kan vara med och göra upp.

V75-7

Detta måste vara omgångens roligaste spellopp. Fina hästar med många som kan tänkas vinna. Så öppet att jag inte vill utse söndagsvinnaren innan man sett spåren.

Sammanfattningsvis en ok Vinter V75 som kryddas med vinterns överlägset bästa lunch V4.

Elian Web: Gå in på: Etusive-HEPPA-JÄRJES TELMÄ-Hippos

Stekel 2019-01-17 16:58

Jag är inne på att spelarna fått Nurmos chanser om bakfoten. Sebastian Journey har väl MINST 30% chans till spets och slut i första, en spik!

Sen verkar folk ha glömt bort helt hur dåligt Zenit Brick öppnar bakom bilen. Och spår 2 lär ju inte göra att den laddas något extra den här gången. Disco Volante är ju klar för spets initialt, med det som given utgångsposition är 6% väldigt lågt även om han gör debut i klassen.

El Fitzgerald tvåa i första V75-starten och avslutade tokbra senast i finalen. 17% är i lägsta laget.

Victory Topline är väl rätt favorit, men som storis från bakspår är den kanske inte så lockande. Speciellt när jag tittar i backspegeln på lopptypen. 3/16 storfavoriter (över 50%) har vunnit sina klass 2-lopp på V75 under det senaste året. Att jämföra med 13/18 i Silver t ex där de är bäst på att infria.

Erik Sting ganska klar favorit från spår 11? Visst att det är volt med lång distans, och ett lite ihåligt lopp. Men han får ju aldrig till det helt på V75!

zimonzzon85 2019-01-18 13:27

Kul med jeppson på goops favorit i första ! Han kör ju med ett härligt självförtroende just nu ! Kan ju va så enkelt o spika där många garderar!
9 Shorthanded Jag

Stankarn 2019-01-18 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 602432)

Avd1: Tony Löfqvist skickar ut både sina hästar här, No Comment och Vikings Preacher båda har ju visat riktigt fin form och Vikings Preacher ska väl vara en riktigt stark rackare så 3140 m borde väl passa som handen i handsken för den dock har ju båda hästarna tjänat snabba pengar.

Fast för dig återstår väl inget annat än att spika 5an och be till högre makt...?:evilgrin39:

coolmanriver 2019-01-18 15:32

V75
Inlämnat: 2019-01-18, 15:13
Solvalla
Lördag 2019-01-19
Start: 16:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 9, 10 (4, 3)
2: 9, 12 (3, 8)
3: 2 Zenit Brick (8, 7)
4: 10 El Fitzgerald (11, 13)
5: 4, 6, 9, 11 (2, 5)
6: 11 Erik Sting (5, 7)
7: 2, 3, 6, 9, 10 (1, 8)

3x2x1x1x4x1x5 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: Jobbar för fem rätt:)

viking90 2019-01-18 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 602932)
Fast för dig återstår väl inget annat än att spika 5an och be till högre makt...?:evilgrin39:

Där fick du till det ;)

Kortfattad som jag är så lämnar jag ingen kommentar på de :lol:

zimonzzon85 2019-01-18 16:24

Någon som vet hur banan o vädret kommer bli uppe i storstaden imorgon ?:clap:

kire1111 2019-01-18 16:26

Om nu disco fjante är hotet i guld... Ja då är väl spiken rätt given, då får piraten va regält sjuk för att förlora.. Kommer kosta att ta ledingen el så körs de i högt tempo från början Lätt att missa Adrian å lär som vanligt köra som han snott hästen. Finns en som gynnas då piraten 18% är taget...

Shooter 2019-01-18 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av zimonzzon85 (Inlägg 602940)
Någon som vet hur banan o vädret kommer bli uppe i storstaden imorgon ?:clap:

Några minusgrader och förutsättningar för en bra bana för årstiden.

zimonzzon85 2019-01-18 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 602942)
Några minusgrader och förutsättningar för en bra bana för årstiden.

Tack för Infon shooter :clap:

viking90 2019-01-18 20:30

Hur tror vi Örjan löser volten med 5 UppoHoppa i avd 5? :sweatdrop:

Rob 2019-01-18 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 602964)
Hur tror vi Örjan löser volten med 5 UppoHoppa i avd 5? :sweatdrop:

Vi tror att om man spikat så kommer det strula. :cry:

Så alternativet blir att även ta med Output från spring och Baronen till betydligt roligare procent. Men vid gardering kan man ju räkna med att gubben löser det o dyker upp där först till slut ändå... :cry:

Stekel 2019-01-18 22:38

Är lite inne på att 9 Andy Pandy One är en kanonspik imorrn! Med kanske bästa kusken i loppet och i vart fall ett kuskplus, ensam på spring och bara tre hästar på start finns det väl en ganska hygglig chans att den susar till ledning. Och kommer den väl dit visslar väl vinstchansen upp i minst 70%! Sen finns det ju en hygglig chans att den vinner från andra positioner. 40 meter tillägg för Leos favorit, det känns ju iskallt i jämförelse. Och Lövdal med sina 100 lopp i karriären är rätt grön i sammanhanget, hästen dessutom oerhört grön jämfört med motståndet. Nästan bättre chans för tilläggshästen att komma till spets när man tänker på det?

Sen är jag riktigt sugen på 9 Wild Love i sista också! Vevade sista 4 starterna nu och den har imponerat precis varje gång! Skräplöpningar i både försök och final i Breeders och omöjligt att plocka bättre placeringar än hon gjorde. Bara bäst dan före dan, och riktigt tapper senast. Motståndet här skrämmer inte och jag tror hon blåser till dem sista 500! Bakspåret är egentligen bara oddshöjande, hon är ju ändå inte speciellt startsnabb. Enda spåret som vore bättre för en sån häst är väl 2.

Tankar om de spikförslagen?

jeeboy 2019-01-18 22:56

Mina fredagstankar kan komma att ändras!!!

Spikar.

Zenit brick. Spikade den utan att tveka sist. Kommer till ledning efter 500 och gör han inte det så vinner den från dödens ändå.
On track piraten vann pga internspelet som örjan/reden fifflade till där de medvetet förlorade loppet.

Bottnas Explosive 2%?????????
Fattar ingenting, trodde mycket på den sist var sjukt bra nu har den ett bra spår bara den kommer ut. Vem ska stoppa den om den sitter i andra eller tredje ytter? SPIK!!!

bosseguldheden 2019-01-18 23:01

Håller med!

Andy Pandy med springspår och Anders är en god chansspik. Fast han är betrodd rensar den 8 av 10 kuponger. Wild Love hade jag spik på dan före dan men fick aldrig in mitt system. Tar revansch nu! Chansar även med spik på OTP och Output Pressure som jag tror har goda chanser. Många i avd 1 och i fjärde nöjer jag mig med 2 och 3. Avd 5 får 4 och 6 kämpa om. Kanske lägger jag till eller tar bort nån häst när jag sett värmningarna. Jag är ju bara uppe i 14 kr ännu. Detta är min nya strategi: Spela för mindre summa pengar, tänka mer och våga chansa. Det törs man inte lika mycket när man spelar för tusenlappar. Men som fattig pensionär är det vad som står till buds. Det är lika roligt som förr när jag spelade för 3-400 kr per vecka.

Kocken14 2019-01-18 23:13

Veckans två bästa spikar
Avd 5 Nr 4 Night Brodde som inte kördes för fullt sist, tvåa och kvar i klassen.
Rolig spik men nackdelen är att jag och gode Conrad inte alltid funkar som jag vill.

Avd 6 nr 8 Baron Gift - rikaste hästen och ett smaskigt smygläge.

Jag spikar dessa

Stekel 2019-01-18 23:18

Svarar mig själv angående sista avdelningen där. 10 Making Love är faktiskt MINST lika intressant och spekulerar man i körning är har den bara snäppet sämre vinstchans än den andre Love-hästen. Tänkte först att den inte dör på sprint då den inte gjort så många starter på den distansen, men det får jag nog ta och revidera. Formen är det inget fel på kan vi konstatera efter de två loppen den gjort efter uppehåll. Redogör här för de 6 starter den gjort på kort i karriären. Sammanfattningsvis kan vi säga att den gjort ett jäkla bra jobb trots att det bara blivit en vinst. Bergh ger den bara 3 getingar den här gången, men det måste vara mest på läget. Han säger också att formtoppen är nära.

160421 Halmstad 20kkr - 6a från spår 6 (13,7a)
Sällan skådat vingel med tredjespår heeela vägen! Dessutom trängd på upploppet (bra av den att reda ut det). Ändå inte långt efter de första i mål.

170129 Solvalla 30kkr - 2a från spår 9 (13,2ag)
Störd till galopp i starten, tappade en hel del mark. De varvar på 13,6 och fram tills utgången av sista kurvan har han en mil fram till täthästarna. Målfototorsk efter en visslande avslutning.

170323 Åby 30kkr - 4a från spår 4 (13,2ag)
Överkörd i starten igen, stor galopp. Alla hästar är i vägen sista halvvarvet och han sicksackar sig fram med full fart över mål till en fjärdeplats.

170408 Jägersro 100kkr - 2a från spår 5 (11,6a)
Tapper enkel andraplats från dödens hela vägen men kunde förståeligt nog inte rå på Iago Zon som fått fick spets relativt lätt och sen fick springa på i eget tempo på rullbandet som är Jägers (varvade på 11,9 och gick i mål på 11,2).

170622 Rättvik 20kkr - 1a från spår 9 (12,1a)
Fjärde ytter, och det varvades på 12,6. Ändå spurt till enkel seger för att slå av ledaren över upploppet.

171025 Åby 60kkr - 4a från spår 3 (11,1a)
3e ytter första halvvarvet, rundade trött konkurrent och gick ganska bra in i mål på open stretch till slut. Gick fort hela vägen och det var riktigt tuffa hästar som satt några hack längre fram som han inte orkade springa ifatt. Hade även fått en ovanligt lång tävliingspaus på 2,5 månader inför denna start.

KalleKlut 2019-01-18 23:54

Har en stark känsla av att PG Norman skräller i minst ett lopp. Comte De Pommeau är väl den på förhand kanske bästa chansen.

Dahle 2019-01-18 23:59

Loppet Einstein Sisu gjorde sist sitter kvar på näthinnan. Såg ut som Örjan hade massor att åka med. Ändå lät det från Salmela att det skulle bli lugnt upplägg.
Denna gång låter det mycket bättre från stallhållet och det blir biké på.
Lång distans passar perfekt och är han ytterligare förbättrad denna gång, så bör den ha mycket bra chans.
Den spikas på mina lappar

tvablaa 2019-01-19 00:13

Gått igenom loppen och lutar i nuläget åt att stå över spel, tycker det känns mycket favoritbetonat med stor Nurmos-dominans.
1: 5 lär bli favorit som tränaren skriker ut den. Tycker som Dahle att Einstein Sisu är tveklöst mest streckvärd. Känns heltäckt med 5,9,10
2: Enig med Stekel att Andy Pandy är förstahäst och gillar kusken. Men väl mkt streckad. Letar man skrällar så streckas New Life Wheels som utländsk och Super Photo Bood.
3: Tror tyvärr att Zenit Brick är stenklar. Svårt se att Disco körs i ledningen och frågan är om inte Zenit t.o.m. tar spets på egen hand.
4: El Fitzgerald är mest intressant. Därefter favoriten och Havefunwithme. Virunga med en pånyttfödd Adielsson kan vara intressant som skräll.
5: Är rädd att favoriten är bara bäst. Kanske är inte Lugauers så långt efter men han vinner väl inte ihjäl sig på Valla? Kapten Kidd kanske också ska med men sen borde det vara täckt.
6: Tror det är dags för Erik Sting nu, såg ruggig ut senast. Tror den vinner från dödens om det krävs. Intressantast emot är Output Pressure om den skulle få spets.
7: Blev imponerad av Exclamation Mark senast och tycker den är klar förstahäst. Gillar dock både 9 och 10 och gillar inte att spika i sista avd.

Stekel 2019-01-19 00:48

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 602997)
Loppet Einstein Sisu gjorde sist sitter kvar på näthinnan. Såg ut som Örjan hade massor att åka med. Ändå lät det från Salmela att det skulle bli lugnt upplägg.
Denna gång låter det mycket bättre från stallhållet och det blir biké på.
Lång distans passar perfekt och är han ytterligare förbättrad denna gång, så bör den ha mycket bra chans.
Den spikas på mina lappar

Ja den var verkligen helläcker senast, men jag har ändå noll feeling för den imorrn. Om den går med bike (kolla stavningen Mr) måste den nog med ändå, men det var ju inte bestämt än som det verkar i den intervjun jag läste iallafall.

Stekel 2019-01-19 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 602998)
Gått igenom loppen och lutar i nuläget åt att stå över spel, tycker det känns mycket favoritbetonat med stor Nurmos-dominans.
1: 5 lär bli favorit som tränaren skriker ut den. Tycker som Dahle att Einstein Sisu är tveklöst mest streckvärd. Känns heltäckt med 5,9,10
2: Enig med Stekel att Andy Pandy är förstahäst och gillar kusken. Men väl mkt streckad. Letar man skrällar så streckas New Life Wheels som utländsk och Super Photo Bood.
3: Tror tyvärr att Zenit Brick är stenklar. Svårt se att Disco körs i ledningen och frågan är om inte Zenit t.o.m. tar spets på egen hand.
4: El Fitzgerald är mest intressant. Därefter favoriten och Havefunwithme. Virunga med en pånyttfödd Adielsson kan vara intressant som skräll.
5: Är rädd att favoriten är bara bäst. Kanske är inte Lugauers så långt efter men han vinner väl inte ihjäl sig på Valla? Kapten Kidd kanske också ska med men sen borde det vara täckt.
6: Tror det är dags för Erik Sting nu, såg ruggig ut senast. Tror den vinner från dödens om det krävs. Intressantast emot är Output Pressure om den skulle få spets.
7: Blev imponerad av Exclamation Mark senast och tycker den är klar förstahäst. Gillar dock både 9 och 10 och gillar inte att spika i sista avd.

Zenit lyckas inte hålla någon spets av egen kraft, glöm det.

Output Pressure är jag också inne på, märkligt lite streckad. För vem ska kriga med den om spets i början egentligen? Det är väl bara om Örjan skulle lyckas komma före i såna fall, alla andra bör väl släppa till Jorma? Som mycket möjligt släpper i sin tur men då sitter den ju också bra till...

Får ju hålla med om att EM i sista måste ha bästa chansen i loppet i och med att det är mycket sannolikt att han får ledningen. Frågan är bara hur dyrköpt den blir. Får se om det blir hängslen och livrem i det där loppet eller om jag sätter allt på rusning.

Dahle 2019-01-19 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 602999)
Ja den var verkligen helläcker senast, men jag har ändå noll feeling för den imorrn. Om den går med bike (kolla stavningen Mr) måste den nog med ändå, men det var ju inte bestämt än som det verkar i den intervjun jag läste iallafall.

Stavningen är som den är när man skriver från telefon och det går fort Mr Stekel.
Sen gör det inte bättre för min stavning att jag är född och uppvuxen i ett annat land och svenska är inte mitt moderspråk, utan jag lärde mig den som vuxen.
Så, jag vet inte om man ska kolla och reta upp sig på såna små grejer så mycket, men det avgör du, inte jag.
Nog om det
De intervjuerna jag läst lutar det åt att det blir BIKE på Einstein Sisu, vilket jag hoppas kommer att göra hästen ännu bättre.
Med lite körning där framme, bla mellan 4 och 5, så tycker jag Einstein kommer avsluta fort ute i banan. Om Uffe skulle lyckas få lite draghjälp in på sista bortre då får de hålla i sig.
Men vi läser loppet olika vilket är inte konstigt. Det vore inte bra om alla tyckte lika
Lycka till med liret

Rakka 2019-01-19 04:34

Tycker Exclamation Mark är den just nu mest intressanta spiken; baserat på spetsläge, distans och streckprocent (slutar nog under 28%)
Är banan jobbig så är Wild Love värst emot tror jag. Den får ett bra lopp från spår 9.

kire1111 2019-01-19 07:28

Typisk omgång där utd blir skit el typ jackpott på 7 rätt.. Ser allmänt svårt ut,
Avd 1 här lover 5 vinst, skrik-häst vinner ju ofta...
Avd 2 Lärlingar som kör som påtända pundare å mellanvolten sks bara vinna då el
Avd 3 zenit som ej spetsar å så hög %..? Å Adrian som älskar köra som han snott hästen
Avd 4 sto volt å tillägg.. Skriker skräll
Avd 5 klantio spår 9.. Lycka till
Avd 6 öppet värre med Erik som självklar hahaha
Avd 7 när det står mellan två så vinner en tredje. Adrian lär kör sönder detta lopp lika så guld..

Nog bara fortsätta drömma gott folk :smoke:

xanathaar 2019-01-19 09:45

Wild Love struken, trist, hade nog chansspikat den annars.

viking90 2019-01-19 09:55

Idag har vi 4 andelar öppnade hos vår ombudssidan "Västertorps Spel & Tobak"
https://tillsammans.atg.se/inbjudan/2GMP-6BFK-71499

Sharps Lilla - 41 kr Lägs idag av Dahle. 23 sålda av 25, lämnas in max två gånger alltså 50 andelar.

Sharps Snackisar 102 kr Här komponerar jag ihop ett system på dragen/tipsen i denna tråden.
12 av 25 sålda, minst 18 krävs för inlämning. Lämnas in max 2 gånger.

Gotlands Godingar 150 kr Givetvis lägger Gotland denna, 6 av 12 sålda minst 2 till för inlämning.

Vikings Vinnare 230 kr 4 av 16 sålda hittills så krävs 8 till för inlämning. Denna lägger jag med mina egna idéer.

Stekel 2019-01-19 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 603001)
Stavningen är som den är när man skriver från telefon och det går fort Mr Stekel.
Sen gör det inte bättre för min stavning att jag är född och uppvuxen i ett annat land och svenska är inte mitt moderspråk, utan jag lärde mig den som vuxen.
Så, jag vet inte om man ska kolla och reta upp sig på såna små grejer så mycket, men det avgör du, inte jag.
Nog om det
De intervjuerna jag läst lutar det åt att det blir BIKE på Einstein Sisu, vilket jag hoppas kommer att göra hästen ännu bättre.
Med lite körning där framme, bla mellan 4 och 5, så tycker jag Einstein kommer avsluta fort ute i banan. Om Uffe skulle lyckas få lite draghjälp in på sista bortre då får de hålla i sig.
Men vi läser loppet olika vilket är inte konstigt. Det vore inte bra om alla tyckte lika
Lycka till med liret

Överraskande och imponerande då det är helt fläckfritt som du skriver annars!

Hursomhelst, irriterande att de så väldigt sällan kan säga rakt ut vilken vagn de ska köra kan det vara så svårt? Skoning och huvudlag är väl lite mer förståeligt att de inte ger helt klart på förhand, det har väl lite mer med bana och dagshumör att göra.

Wild Love struken nu i sista, kliar i fingrarna att spika Making Love till 7%! Då får man kanske råd att strecka på lite i första också, för det finns ju några lågstreckade bud bakom som kommer smyga med. Budets Lasse först och främst kanske...

Bowery 2019-01-19 10:23

Varnade för Vincent chase sist på v75.. gör likadant idag; Glöm den inte på era lappar ! 3,7% i skrivande stund..

777 2019-01-19 10:29

Går så dåligt med spelet så:sad44: Då kör jag huvudet i väggen :idiot: och skojtippar en rad med sju spikar:whistling:

Avd 1: 4 Sebastian Journey, Jorma/Nurmos

Avd 2: 12 Malkin, Emilia Leo!

Avd 3: 2 Zenit Brick. Vete sjutton om jag inte spikar honom på "riktiga" systeme också.

Avd 4: 11 Chapter N.Deo. Örjan...

Avd 5: 9 Victory Topline

Avd 6: 5 Uppohoppa

Avd 7: 3 Exclamation Mark

Bowery 2019-01-19 10:35

Hur är vädret i huvudstaden en dag som denna ? Banan blir avgörande idag i många lopp känns det som..

Stekel 2019-01-19 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av Bowery (Inlägg 603009)
Varnade för Vincent chase sist på v75.. gör likadant idag; Glöm den inte på era lappar ! 3,7% i skrivande stund..

Motståndet var väl iofs inte hälften så bra som idag va? Perfect King och Budets Lasse bättre oddsare tycker jag iallafall, är lika bra kusar och har mycket bättre förutsättningar att ramla ner i bra positioner.

Bowery 2019-01-19 10:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 603012)
Motståndet var väl iofs inte hälften så bra som idag va? Perfect King och Budets Lasse bättre oddsare tycker jag iallafall, är lika bra kusar och har mycket bättre förutsättningar att ramla ner i bra positioner.

Yrr samt global undecieded är väl inga hästar du bara lägger omkull?
Aja , i min bok är den riktigt bortglömd idag igen, skor,distans m.m är inga problem. Jag tycker värdet på den är högt :thumbup:

Bowery 2019-01-19 10:43

Samt annandagen var den ute mot bland andra ready ribb,sorbet, Antonio trot mfl. Då hade vinnaren farouk br stor show men Vincent gjorde inte bort sig med en 4e plats då i ett lopp där det var 250 k till vinnaren

Stekel 2019-01-19 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Bowery (Inlägg 603014)
Samt annandagen var den ute mot bland andra ready ribb,sorbet, Antonio trot mfl. Då hade vinnaren farouk br stor show men Vincent gjorde inte bort sig med en 4e plats då i ett lopp där det var 250 k till vinnaren

Började veva det där loppet och tog sats för att säga att det var allt en jäkla fin resa den fick i rygg ledaren. Men så fick den ju en bromskloss i knät i sista sväng och det var ju ingen dålig rökare han levererade till slut! Du har övertygat mig, den kommer med på lappen!

NORTHLAD 2019-01-19 10:49

Dagens V75 gåta mina idéer och funderingar.

Avd1: Lång distans brukar vara gynnsamt att hålla till på innerspår då:
A häst 5 Vikings Preacher men kan få svar av 4 Sebastian Journey och Kontio brukar inte släppa kan öppna upp för bakspåren och eventuella smygkörda.
Tror mest på 6 Budets Lasse Hygglig ut får fin position verkar hålla farten provat på 2640 sen lucka då avslutade vasst troligen sparat.
En rolig outsider är 8 Electrical Storm satt fast sist har provat 3140 tidigare ok då men verkar i bättre slag nu backar och kör till slut.
Givna är också 9 och 10 riktiga rensare som inte är omöjliga är 2 och 3.

Rank 6-5-8-10-9-3-2

Avd2: Lärlingslopp brukar bli frisk körning Och detta öppnar upp loppet.
Min vinnare är 5 New Life Wheels Stark och oöm visade att formen är på väg senast.
Att räkna med blir också 8 Stonecapes Pecca med ordinarie kusk stark till slut.
Chans även för 14, 12,11,13

Rank 5-8-14-12-11-13-9-3-4

Avd3: En ok gulddivision för att vara på vintern.
Min givna vinnare och spik är 2 Zenit Brick bättre ut med googles huvudlaget får ta över ledningen av 4 Disco Volante som siktar på silverdivisions finalen nöjd med en god placering idag.

Rank 2-8-7-4-3

Avd4: Stolopp och öppet gardera på!
Många om budet min första häst 10 El Fritzgerald ny i nurmos regi med fina resultat i Finland och visade bra takter sist mot hårda hästar på minussidan 4 spår volt med Kontio vilket gör garderingar nödvändiga.

Rank 10-3-11-13-2-7-14-12-8-1

Avd5: Ojämnt lopp med 2 hästar som det bör stå emellan.
Läget har 4 Night Brodde stallet i form och spets = givet streck.
Lika given 9 Victory Topline visde fina resurser efter galoppen sist stenhårt spelad dock bakspår och kontio.
Förste utmanare till de nämnda är 11 Kapten Kidd men läget gentemot värsta konkurenterna gör att jag inte streckar denna gång.

Rank 4-9-11

Avd6: Lurig silverdivision över lång distans.
Här kan det bli en överraskning Favoriten ingen segermaskin direkt och visst kan den vinna men garderingar tycker jag behövs.
De jag tror mest på är 5 Upp och Hoppa, 6 Output Pressure, 9 Partizan Face och 11 Erik sting men se upp med 1 Mr perfekt och 12 Noble Amok.

Rank 5-6-9-11-1-12-8

Avd7: Avslutningen över hetsiga 1640m blir nog en öppen historia.
Prövar med att lösa loppet på 4 streck men känner mig inte säker.
Första häst troliga ledaren 3 Exclemation Mark motbud 10 Making Love dax nu?, 2 Hawk Cliff kan aldrig räknas bort och 6 Adiago Trot med Erik från fina spår 5 nu.

Rank 3-10-2-6-1-4-11-12

Lycka till alla:cheers: