Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-13, 12:50   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

V75 Solvalla 19 jan


Det blev väl en ok omgång men hade hoppats på mer när jag såg propositionerna. Samtliga fyra lopp i Margaretas tidiga ungästerie med 300 tkr i förstapris som lunch V4 lopp. Hade inte dessa lopp förtjänat mer fokus? Brukar dom inte köras som huvudlopp på vardagskvällar ?

Att tänka på är också att Solvallas bana skiftat väldigt i kvalitet i vinter. Ena dagen ok. Nästa tung och besvärlig där många hästar stapplar i mål.

V75-1

Spårlottningen inte klar men direkt när jag såg anmälningslistan tänkte jag att det bara vinner topphästen Shorthanded Jag. Två starter i Goops regi. Två vinster. Blir väl megafavorit. Budets Lasse också värd att nämna. Hoppas den får bättre spår

V75-2

Inget vidare lärlingslopp. Tre volter innebär att spelarna väl sitter som vanligt på lördag och skriker ”bort med lärlingslopp i voltstart på V75” efter varje omstart. Blir det så blir väl ett på papperet öppet lopp rena lottot. Stonecapes Pecca med Koskela i vagnen ser ut som ett tänkbart ekipage som kan ta hem det.

V75-3

8 hästar i guld och är väl bara två veckor sedan det skulle spekuleras i om Zenit Brick eller On Track Piraten vinner. Dags igen. Kan inte statusen på finske topphästen Elain Webb just nu. Inte ens senaste resultaten går att få fram i anmälningslistan. Sorbet slog ett riktigt skräpgäng i comebacken. Borde också duga ändå. Disco Volante gör gulddebut. Vilket intryck senast.

V75-4

Ser ut som ett ojämnt lopp som inte håller någon högre kvalitet som V75 lopp. Chapter N Deo och Roly Poly sticker ut. Båda har det gemensamt att det är barfotahästar som båda vann sin senaste start med skor.

V75-5

Victory Topline galopperade bort sig senast som favorit. Dock spår 8 över kort distans då. Blir storfavorit här. Nurmos hästar presterar dock väldigt ojämnt just nu.

V75-6

Silver över 2640 denna vecka. Extra viktigt troligen att hålla koll på vädret då. Blir vallas bana så där tung och seg så att hästarna knappt orkar ta sig i mål ser det extra lurigt ut. Erik Sting nästagångare efter senast, men måste ha varit en av senaste årets sämsta hästar att ha lirat på V75. Alltid snackhäst men fakta visar att den senast vann i början av juni förra året i Östersund.
Uppohoppa ser ut att ha kanonform men står hårt inne i silver och väljer Örjan Melanderhästen är tränaren uppsatt som andrakusk.
Det är Output Pressure Örjan också är uppsatt på och den har väl också bra form.
Några till som kan vara med och göra upp.

V75-7

Detta måste vara omgångens roligaste spellopp. Fina hästar med många som kan tänkas vinna. Så öppet att jag inte vill utse söndagsvinnaren innan man sett spåren.

Sammanfattningsvis en ok Vinter V75 som kryddas med vinterns överlägset bästa lunch V4.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5), viking90 (+7), Ardberg (+5), Gotland (+5), HP (+5), znipstern (+5), asgaya3141 (+3)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 17:55   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Avd1: Tony Löfqvist skickar ut både sina hästar här, No Comment och Vikings Preacher båda har ju visat riktigt fin form och Vikings Preacher ska väl vara en riktigt stark rackare så 3140 m borde väl passa som handen i handsken för den dock har ju båda hästarna tjänat snabba pengar.
Men Shorthanded Jag blir väl troligtvis farlig som du nämner olle och står ju utmärkt inne i loppet pengamässigt.

Avd2: Malkin var ju fin senast när den vann från dödens och med Emilia Leo i vagnen är det nog första häst för mig vid tidig anblick.

Avd3: Disco Volante i spets Zenit Brick Dödens och On Track Piraten 2-3 utvändigt och lunkar förbi på upploppet?

Avd4: Sheliah Laday kanske kan få vinna nu? Chapter N Deo gillar jag.

Avd5: Som du nämner kanske det kan bli snabb revansch för Victory Topline.
Kapten Kidd har ju startat karriären lovande dock betydligt mindre pengar på sig.

Avd6: Uppohoppa har nog riktigt fin form ja, för Baron Gift hänga med i ryggar kanske den kan fälla en del på upploppet. Erik Sting är med igen ser ja.

Avd7: Amphibian Madness står ju värdelöst inne i loppet men minns jag rätt gjorde den det senast med men får den spara allt till upploppet har den en jäkla fin speed, struken på nyår för feber däremot. Making Love med två lopp i kroppen nu kanske inte favorit distans nu...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 21:07   #3
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Ja sen bara bakas i reducerings-ugnen


VIKINGS PREACHER (9,4)
3 12 9 8 14 (6,11)
2 8 (4,7)
10 3 14 11 2 9 (13,7)
11 4 9 6 (2,1)
4 7 6 8 5 11 1 (2,3)
3 2 10 6 (4,9)

Senast redigerad av kire1111 den 2019-01-18 klockan 19:24.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 11:54   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

När segermaskiner får stryk så är det inte ovanligt att det fortsätter med svagare insatser. Victory Topline var ju inte dålig senast, men på sättet som han "gav upp sista biten" så är det fullt möjligt att det just kan ha satt sig i hans huvud...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 14:35   #5
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det blev väl en ok omgång men hade hoppats på mer när jag såg propositionerna. Samtliga fyra lopp i Margaretas tidiga ungästerie med 300 tkr i förstapris som lunch V4 lopp. Hade inte dessa lopp förtjänat mer fokus? Brukar dom inte köras som huvudlopp på vardagskvällar ?

Att tänka på är också att Solvallas bana skiftat väldigt i kvalitet i vinter. Ena dagen ok. Nästa tung och besvärlig där många hästar stapplar i mål.

V75-1

Spårlottningen inte klar men direkt när jag såg anmälningslistan tänkte jag att det bara vinner topphästen Shorthanded Jag. Två starter i Goops regi. Två vinster. Blir väl megafavorit. Budets Lasse också värd att nämna. Hoppas den får bättre spår

V75-2

Inget vidare lärlingslopp. Tre volter innebär att spelarna väl sitter som vanligt på lördag och skriker ”bort med lärlingslopp i voltstart på V75” efter varje omstart. Blir det så blir väl ett på papperet öppet lopp rena lottot. Stonecapes Pecca med Koskela i vagnen ser ut som ett tänkbart ekipage som kan ta hem det.

V75-3

8 hästar i guld och är väl bara två veckor sedan det skulle spekuleras i om Zenit Brick eller On Track Piraten vinner. Dags igen. Kan inte statusen på finske topphästen Elain Webb just nu. Inte ens senaste resultaten går att få fram i anmälningslistan. Sorbet slog ett riktigt skräpgäng i comebacken. Borde också duga ändå. Disco Volante gör gulddebut. Vilket intryck senast.

V75-4

Ser ut som ett ojämnt lopp som inte håller någon högre kvalitet som V75 lopp. Chapter N Deo och Roly Poly sticker ut. Båda har det gemensamt att det är barfotahästar som båda vann sin senaste start med skor.

V75-5

Victory Topline galopperade bort sig senast som favorit. Dock spår 8 över kort distans då. Blir storfavorit här. Nurmos hästar presterar dock väldigt ojämnt just nu.

V75-6

Silver över 2640 denna vecka. Extra viktigt troligen att hålla koll på vädret då. Blir vallas bana så där tung och seg så att hästarna knappt orkar ta sig i mål ser det extra lurigt ut. Erik Sting nästagångare efter senast, men måste ha varit en av senaste årets sämsta hästar att ha lirat på V75. Alltid snackhäst men fakta visar att den senast vann i början av juni förra året i Östersund.
Uppohoppa ser ut att ha kanonform men står hårt inne i silver och väljer Örjan Melanderhästen är tränaren uppsatt som andrakusk.
Det är Output Pressure Örjan också är uppsatt på och den har väl också bra form.
Några till som kan vara med och göra upp.

V75-7

Detta måste vara omgångens roligaste spellopp. Fina hästar med många som kan tänkas vinna. Så öppet att jag inte vill utse söndagsvinnaren innan man sett spåren.

Sammanfattningsvis en ok Vinter V75 som kryddas med vinterns överlägset bästa lunch V4.

Elian Web: Gå in på: Etusive-HEPPA-JÄRJES TELMÄ-Hippos
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 15:58   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag är inne på att spelarna fått Nurmos chanser om bakfoten. Sebastian Journey har väl MINST 30% chans till spets och slut i första, en spik!

Sen verkar folk ha glömt bort helt hur dåligt Zenit Brick öppnar bakom bilen. Och spår 2 lär ju inte göra att den laddas något extra den här gången. Disco Volante är ju klar för spets initialt, med det som given utgångsposition är 6% väldigt lågt även om han gör debut i klassen.

El Fitzgerald tvåa i första V75-starten och avslutade tokbra senast i finalen. 17% är i lägsta laget.

Victory Topline är väl rätt favorit, men som storis från bakspår är den kanske inte så lockande. Speciellt när jag tittar i backspegeln på lopptypen. 3/16 storfavoriter (över 50%) har vunnit sina klass 2-lopp på V75 under det senaste året. Att jämföra med 13/18 i Silver t ex där de är bäst på att infria.

Erik Sting ganska klar favorit från spår 11? Visst att det är volt med lång distans, och ett lite ihåligt lopp. Men han får ju aldrig till det helt på V75!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 12:27   #7
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14788
Standard

Kul med jeppson på goops favorit i första ! Han kör ju med ett härligt självförtroende just nu ! Kan ju va så enkelt o spika där många garderar!
9 Shorthanded Jag
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 13:00   #8
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg

Avd1: Tony Löfqvist skickar ut både sina hästar här, No Comment och Vikings Preacher båda har ju visat riktigt fin form och Vikings Preacher ska väl vara en riktigt stark rackare så 3140 m borde väl passa som handen i handsken för den dock har ju båda hästarna tjänat snabba pengar.
Fast för dig återstår väl inget annat än att spika 5an och be till högre makt...?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 14:32   #9
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

V75
Inlämnat: 2019-01-18, 15:13
Solvalla
Lördag 2019-01-19
Start: 16:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 9, 10 (4, 3)
2: 9, 12 (3, 8)
3: 2 Zenit Brick (8, 7)
4: 10 El Fitzgerald (11, 13)
5: 4, 6, 9, 11 (2, 5)
6: 11 Erik Sting (5, 7)
7: 2, 3, 6, 9, 10 (1, 8)

3x2x1x1x4x1x5 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: Jobbar för fem rätt
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 14:35   #10
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Fast för dig återstår väl inget annat än att spika 5an och be till högre makt...?
Där fick du till det

Kortfattad som jag är så lämnar jag ingen kommentar på de
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 15:24   #11
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14788
Standard

Någon som vet hur banan o vädret kommer bli uppe i storstaden imorgon ?
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 15:26   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Om nu disco fjante är hotet i guld... Ja då är väl spiken rätt given, då får piraten va regält sjuk för att förlora.. Kommer kosta att ta ledingen el så körs de i högt tempo från början Lätt att missa Adrian å lär som vanligt köra som han snott hästen. Finns en som gynnas då piraten 18% är taget...
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 15:30   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Någon som vet hur banan o vädret kommer bli uppe i storstaden imorgon ?
Några minusgrader och förutsättningar för en bra bana för årstiden.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 15:46   #14
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14788
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Några minusgrader och förutsättningar för en bra bana för årstiden.



Tack för Infon shooter
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-18, 19:30   #15
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Hur tror vi Örjan löser volten med 5 UppoHoppa i avd 5?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td