Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hur spelar du spelare? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/37123-hur-spelar-du-spelare/)

Grant 2020-01-02 18:52

I det här fallet fick jag hjärnsläpp när jag skulle kolla Mikaels "om"
och släppte på systemlåset. Därför är siffran 9 mot 36 inte ärlig.
Jag får kolla detta igen men jag tror att reduceringen av sidovinsterna
är lika stor som systemets reduceringsgrad. Reducerar man 90% så
försvinner också 90% av, den här gången, 6:orna.

Mvh Uffe :)

Grant 2020-01-02 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 660823)
Det är inte bara inkomsterna man blir rik på. Det är även de minskade utgifterna. Von Anka och Kamprad blev inte stenrika på att strössla pengar omkring sig.

Det här är ju minst halva idén med reducering, att sänka kostnaden och samtidigt behålla utsikterna för vinst på samma nivå totalt sett. Eller att ha samma kostnad men utsikterna för vinst.

Brascos våta dröm igår för 52000:- slutade med 4 rätt, tveksamt utfall.
Eller var det 5? Hursom ingen utdelning. Inget gnäll om det som jag såg
däremot att system sålde slut istället för att varvas.
Jag undrar fortfarande lite vart vi är på väg. 67 lag å V86 och ca det
dubbla (140lag) å V75 bara hos Brasco.

Stekel 2020-01-02 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 660849)
Brascos våta dröm igår för 52000:- slutade med 4 rätt, tveksamt utfall.
Eller var det 5? Hursom ingen utdelning. Inget gnäll om det som jag såg
däremot att system sålde slut istället för att varvas.
Jag undrar fortfarande lite vart vi är på väg. 67 lag å V86 och ca det
dubbla (140lag) å V75 bara hos Brasco.

Ja det kan man undra. Jag är mest förvånad att det finns så många som vill köpa mångvarvade lappar för jättebelopp och hög provision. Och att de fortsätter göra det utan att bli totalt bankrutt. Miljonvinsterna som de ändå tar någon gång ibland räcker ju bara några spelomgångar innan de är slut igen. Men alla gör vad de vill för sina pengar.

Grant 2020-01-02 20:05

Får återigen revidera mina uppgifter.
Hittade nu 70 lag å V75 å Brasco och
76 lag å V86. Ber om ursäkt. Huvudet
är det första man bli dum i. Nej nu blir det
snart en vit timme, kan ju inte sitta och
skämmas hela tiden.

Henkes 2020-01-03 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 660870)
Ja det kan man undra. Jag är mest förvånad att det finns så många som vill köpa mångvarvade lappar för jättebelopp och hög provision. Och att de fortsätter göra det utan att bli totalt bankrutt. Miljonvinsterna som de ändå tar någon gång ibland räcker ju bara några spelomgångar innan de är slut igen. Men alla gör vad de vill för sina pengar.

Jag tror inte att de vet om det, eller förstå innebörden. Många av kunderna blir helt enkelt lurade.
Det står "10 andelar" men det är typ 200, sådant brukar konsumentverket normalt ha en åsikt om. Och hade det varit en positiv faktor så kan man vara säker på att man hade skrivit stort om hur många andelar man har sålt just nu.

Stekel 2020-01-03 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av Henkes (Inlägg 660968)
Jag tror inte att de vet om det, eller förstå innebörden. Många av kunderna blir helt enkelt lurade.
Det står "10 andelar" men det är typ 200, sådant brukar konsumentverket normalt ha en åsikt om. Och hade det varit en positiv faktor så kan man vara säker på att man hade skrivit stort om hur många andelar man har sålt just nu.

Jo men är man det minsta intresserad av hur det hänger ihop så krävs det ju inte mycket att klura ut att det varvas system. Annars kan man ju säga att folk blir lurade så fort de går ut med något ur en butik. För det är ju alltid billigare att få tag på på annat sätt om man inte gjort research på prisjakt osv riktigt ordentligt före. Är man för lat för att göra enkla prisjämförelser och granska den där sensationsreklamen lite kritisk då får man nog stå sitt kast lite också kan jag tycka.

Grant 2020-01-03 16:09

Tillsammans:

Varför seriösa företag håller på att mörka och bondfångar
överraskar alltid trots att man borde vara van.

Jag tror att absolut transparens är det som är bäst i ett
längre perspektiv.

Guldstjärnor? Nja måste finnas bättre/ärligare indikator.

% på % på % är väl egentligen rätt tveksamt, räcker inte
det vanliga spelavdraget?

En andelsräknare med därför avsedd funktion vore
önskvärd.

Viroid 2020-01-03 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Henkes (Inlägg 660968)

Problemet är väl att man behöver profiler som är kända för att kunna det här med spel på trav, och/eller har ett så stort kontaktnät att de säljer en väldig massa andelar med egen marknadsföring i sociala medier. Men för att de personerna skall vara intresserade av att sälja sitt namn krävs mer pengar än vad provisionen från 10 eller ens 25 andelar á några hundralappar genererar. För att man skall få en attraktiv betalning krävs att man dunkar iväg andelar för 40-50-60 000kr, gärna mer än så när det är jackpot.

Säljer man andelar för 50 000kr brukar man kunna fakturera 3 000kr, och alla som är egna företagare vet att det blir inte ens 1500kr i handen av det när skatter och avgifter är betalda.

Andelsförsäljningen är till stora delar efterfrågestyrd. Kunder efterfrågar produkten. Tycker det är roligare att ha en andel i ett större system, gjort av en spelprofil, än att ha ett eget system som man lägger 20 minuter på och spricker i första avdelningen.

Henkes 2020-01-03 18:50

Lite fascinerande dock att reduceringen lyckas fullt ut trots över 90% av raderna tas bort. Men det fanns en utdelningsbegränsning på 800 tusen, så om Hubbas system hade fått en fullträff, så hade den begränsningen gjort att man missat full pott. Kan man se hur mycket det hade kostat att ta bort den begränsningen? Lite surt att missa 3,5 miljoner för att man vill spara ett par tior...

Strappa71 2020-01-03 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Henkes (Inlägg 661012)
Lite fascinerande dock att reduceringen lyckas fullt ut trots över 90% av raderna tas bort. Men det fanns en utdelningsbegränsning på 800 tusen, så om Hubbas system hade fått en fullträff, så hade den begränsningen gjort att man missat full pott. Kan man se hur mycket det hade kostat att ta bort den begränsningen? Lite surt att missa 3,5 miljoner för att man vill spara ett par tior...

Lite mindre än 3M väl?

Grant 2020-01-03 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av Henkes (Inlägg 661012)
Lite fascinerande dock att reduceringen lyckas fullt ut trots över 90% av raderna tas bort.

Just i detta fall går det inte att få något riktigt svar då jag slarvade bort det
färdiga systemet. Vid tillfälle ska jag göra om experimentet med lite bättre
fokus.

Men man bör ta detta i beaktande:

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 638686)
Finns det någon frivillig som är beredd att ställa upp och "låna" ut sitt inlämnade
streckspel till en JokerJoker som jag?
Jag lägger in systemet i Joker och reducerar ner det till 20%.
Testet går ut på att se hur många rätt en reducering kostar.
Reduceringsflikarna blir:
1. ABCD enl. Joker.
2. Rankpoäng enl. Streckson
3. Startnummerreducering.
4. Utdelningsreducering.

Punkt 1, 2 och 4 är utdelningsbegränsande var för sig. Man vässar bara
systemetet med varje flik. Spetsen blir vass men liten. En pil istället för kniv.

Grant 2020-01-03 20:25

Det som är extra spännande med reducering är att man får tänka till lite
extra. Det är inte riktigt samma RGS som matematiska system.

Kör man rankpoäng från Strecklistan och tex 6x7 på bruttoramen så
kan rankpoängen bli mellan 6-42 om ramen sitter. Rankpoängsumma
6 är detsamma som 6 streckfavoriter och inget jag hoppas på. Sen är
det bara att fundera utifrån det. Rankp. 42 då? Nja tror jag heller inte
riktigt på. Jag bestämmer tillslut 15-21 och har genererat 72% red.
Från 117649 rader 33390 rader.

Mvh Uffe ;)

Strappa71 2020-01-03 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 661034)
Det som är extra spännande med reducering är att man får tänka till lite
extra. Det är inte riktigt samma RGS som matematiska system.

Kör man rankpoäng från Strecklistan och tex 6x7 på bruttoramen så
kan rankpoängen bli mellan 6-42 om ramen sitter. Rankpoängsumma
6 är detsamma som 6 streckfavoriter och inget jag hoppas på. Sen är
det bara att fundera utifrån det. Rankp. 42 då? Nja tror jag heller inte
riktigt på. Jag bestämmer tillslut 15-21 och har genererat 72% red.
Från 117649 rader 33390 rader.

Mvh Uffe ;)

Med baratrav.se kan du köra med rankprodukt och spelbudget kopplat till rankprodukten. Tillsammans med minimi-utd blir det ungefär samma tänk. Men lite fler ( men såklart smalare ) kombinationer.

Nämner det för att det ofta nämns att vinnande raden satt på si eller så många rankrader. Och rankprodukt premierar varje ranksteg hårt.

Henkes 2020-01-03 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 661030)
Just i detta fall går det inte att få något riktigt svar då jag slarvade bort det
färdiga systemet. Vid tillfälle ska jag göra om experimentet med lite bättre
fokus.

Men man bör ta detta i beaktande:

Punkt 1, 2 och 4 är utdelningsbegränsande var för sig. Man vässar bara
systemetet med varje flik. Spetsen blir vass men liten. En pil istället för kniv.

Ska bli spännande att följa.
Min gissning är att utdelningsreducering nedåt, absolut, men uppåt kan bli jobbigt, det är ju svårt nog att få alla inom ramen med ABCD och rankpoäng. Startnummerreducering har jag ingen erfarenhet av

Grant 2020-01-04 16:34

Reducerar Stekels Svettiga ikväll som efterhandare när tillfälle gives.
Det är störst på Västertorp idag och Stekel brukar köra rätt
potenta system.

Kraven blir förhandare däremot. 1-3 ABC och 0-1 D enligt Joker.
21-28 rankpoäng, 28-56 startnummer och max 150000:- å
utd.-fliken.

Vill Stekel lägga sitt Veto så får jag tänka om.

Stekel 2020-01-04 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 661225)
Reducerar Stekels Svettiga ikväll som efterhandare när tillfälle gives.
Det är störst på Västertorp idag och Stekel brukar köra rätt
potenta system.

Kraven blir förhandare däremot. 1-3 ABC och 0-1 D enligt Joker.
21-28 rankpoäng, 28-56 startnummer och max 150000:- å
utd.-fliken.

Vill Stekel lägga sitt Veto så får jag tänka om.

Inte överdrivet potent idag ändå, singlar två favoriter. Lycka till med efterhandskonstruktionen :)

Grant 2020-01-04 16:56

Efterhandare

https://www.jokersystemet.se/__pdf/S...5a7hWrYABd.pdf

https://www.jokersystemet.se/t/FMkBxUmtPhjK

Och 6 - 4 till Stekel, jag lyckades reducera bort mej. Rankpoäng 20.
Jag hade 21-28 men hade inte hjälpt hela vägen att ha rätt, endast
1 x 5 då. (20-28)

Grant 2020-01-08 18:21

Ikväll blir det duell mot Hubba igen.
Hubbas bruttoram och så enparameterreducering på det.
Kör endast i utdelningsfliken så att alla hänger med. 80% red.
Frågan blir ändå, vad blir det för utdelning?

Stekel 2020-01-08 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 661882)
Ikväll blir det duell mot Hubba igen.
Hubbas bruttoram och så enparameterreducering på det.
Kör endast i utdelningsfliken så att alla hänger med. 80% red.
Frågan blir ändå, vad blir det för utdelning?

50k-500k

Grant 2020-01-08 20:30

https://www.jokersystemet.se/t/KdrAD4JdV5t9

Blev 90% med lite ABCD och låg garanti? Spännande?

Mvh Uffe ;)

Stekel 2020-01-08 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 661922)
https://www.jokersystemet.se/t/KdrAD4JdV5t9

Blev 90% med lite ABCD och låg garanti? Spännande?

Mvh Uffe ;)

Läser jag fel på utdelningsfliken, eller måste 8 rätt landa på mellan 295k-300k??

Stekel 2020-01-08 20:45

...

Grant 2020-01-08 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 661927)
Läser jag fel på utdelningsfliken, eller måste 8 rätt landa på mellan 295k-300k??

Tidsnöd, blev väl sådär. 5 rätt.

Henkes 2020-01-09 12:49

Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter på just utdelningsreducering. Själv har jag använt det ibland neråt, alltså t ex reducerat bort kring 10 000.- och neråt, men uppåt vet jag inte. Där blir reduceringen av antalet rader inte lika stor, och förlusten om man missar pga den reduceringen är ju enorm.

Stekel 2020-01-09 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Henkes (Inlägg 662024)
Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter på just utdelningsreducering. Själv har jag använt det ibland neråt, alltså t ex reducerat bort kring 10 000.- och neråt, men uppåt vet jag inte. Där blir reduceringen av antalet rader inte lika stor, och förlusten om man missar pga den reduceringen är ju enorm.

Det låter som ett klokt resonemang egentligen. Men det beror på vad man är ute efter också. Jag tar gärna bort 10 rader runt 20 miljoner för att få plats med 10 rader runt kvartsmillen. Problemen med raderna som ger allra högst utdelning är att man sannolikt aldrig blir så gammal att någon av dem har en sportslig chans att hinna slå in.

Grant 2020-01-09 13:52

Svaret Henke är nog att det är som att reducera, väldigt personligt.
Och det finns egentligen inget rätt eller fel. Målsättning med V75 tex.
En del prioriterar 7 rätt (låg utdelning) andra prioriterar ensam med
7 rätt (mkt hög utdelning Tillsammans) andra prioriterar hög
personlig utdelning. Jag har målsättning att vinna lite lagom dvs
20000 -30000 på V6 och inte nödvändigtvis så mycket mer på V75.

Grant 2020-01-09 15:40

Ett spännande sätt att reducera och som bygger på helt egen ranking
är följande. Ranka samtliga avdelningar enligt ABCD och sen kör man
fasta krav enl 3A-2B-1C-1D=V75.

1-ABCD
2-ABCDD
3-ABCDDD
4-ABCDDDD
5-ABCDDDDD
6-ABCDDDDDD
7-ABCDDDDDDD

A är stor chans B är medelsnittschans C är liten
chans och D är mkt liten chans.

Exemplet ovan ger 604800 rader till 1680 rader och 840:-
Kräver disciplin och travkunnande.

Viroid 2020-01-09 15:56

Citat:

Det är ju lite mentalt jobbigt att reducera bort sig själv som ensam vinnare på grund av utdeningsvillkor. Därför skall man kanske titta mer på hur man byggt upp systemet innan man ger sig på sådana villkor. Har man spikat en 5% och ratar omgångens största favorit i ett annat lopp så tror man ju uppenbarligen på att det skall bli bra pengar. Det är dumt att sedan börja jobba emot idéerna och intentionerna med en reducering som gör tvärtemot.

Motsatt gäller om man spikat omgångens största och i övrigt har en rank som stämmer överens med kollektivet. Då hjälper det ju föga att börja reducera på utdelning och ta bort de rader man spelat.

GGS 2020-01-09 18:08

Citat:

Hur stor reduceringen blir av antalet rader uppåt eller neråt beror ju på dina gränser.
Men normalt så brukar man väl reducera bort flest rader uppåt, själv använder jag bara gränsen för uppåt, rader som ger låg utdelning och ej är spelvärda ska ju falla ifrån ändå med hjälp av dina övriga villkor. Och skulle någon rad som bara ger några tusen kronor tillbaka lyckas slinka igenom så är det troligtvis för att den är spelvärd enligt dina villkor.

Stekel 2020-01-09 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 662046)
Det är ju lite mentalt jobbigt att reducera bort sig själv som ensam vinnare på grund av utdeningsvillkor. Därför skall man kanske titta mer på hur man byggt upp systemet innan man ger sig på sådana villkor. Har man spikat en 5% och ratar omgångens största favorit i ett annat lopp så tror man ju uppenbarligen på att det skall bli bra pengar. Det är dumt att sedan börja jobba emot idéerna och intentionerna med en reducering som gör tvärtemot.

Motsatt gäller om man spikat omgångens största och i övrigt har en rank som stämmer överens med kollektivet. Då hjälper det ju föga att börja reducera på utdelning och ta bort de rader man spelat.

Alltid mentalt jobbigt att reducera bort sig. Men där får man jobba med den mentala biten så man lär sig den eventuella läxan (inte säkert att man gjort ett dåligt jobb bara för att man inte vinner) OCH att det jobbiga rinner av en som en gås.

Lite olika skolor vad en reducering ska gå på.

Man kan:
-Gå på idéerna.
-Gå på hur andra spelat.
-Gå på historiken.

Eller en kombination av det. T ex om man spelar V75 så kan man:

1. Spika en 5% man tror på.
2. Plocka bort en jättefavorit man inte tror på.

3. Sätta krav på minst en skräll med kollektivets mått mätt (streckad under 5%).
4. Reducera bort alla rader över 10 miljoner eftersom det aldrig tidigare blivit så hög utdelning på den aktuella banan.

Gotland 2020-01-09 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 662114)
Man kan:
-Gå på idéerna.
-Gå på hur andra spelat.
-Gå på historiken.

Eller en kombination av det. T ex om man spelar V75 så kan man:

...ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner.

Då får du med alla tre av de där och det är en grund som åtminstone jag utgår ifrån på i stort sett allt jag lirar då det är ytterst ovanligt att ingen favorit vinner. Vinner fler än tre ska det mycket till att utdelningen blir intressant.

:KO:

GGS 2020-01-10 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 662131)
...ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner.

Då får du med alla tre av de där och det är en grund som åtminstone jag utgår ifrån på i stort sett allt jag lirar då det är ytterst ovanligt att ingen favorit vinner. Vinner fler än tre ska det mycket till att utdelningen blir intressant.

:KO:

Att ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner är nog bra, men problemet är att det har i princip alla andra också.
Man får skilja på att reducera bort rader från totalt antal möjliga rader som finns en omgång och eller reducera bort procent av inlämnade rader.

Gotland 2020-01-10 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av GGS (Inlägg 662167)
Att ha som grundinställning att 1-3 streckfavoriter vinner är nog bra, men problemet är att det har i princip alla andra också.

Nja, jag skulle säga att merparten av alla system som spelas har många rader med fler än tre favoriter... men även rader man inte tror särskilt mycket på. Och att betala för dessa är ju kanske inte alltid optimalt. Inte när man inte behöver. Tvingas man lira matematiskt så är det svårt att hålla sig till det såklart. Men det går.

Ett sätt kan vara att plocka bort favoriter man tror mindre på. Och på så sätt minska antalet rader med låg utdelningspotential. Men det är inte helt enkelt. Man får göra en avvägning helt enkelt. Men det är det få som gör. Inte alla.

Att bygga spelvärda matematiska system som är långsiktigt framgångsrika är en konst som inte särskilt många behärskar! Få förstår ens innebörden av det utan ryggar istället multivarvade jättelappar med spikar på dagens tre största favoriter och förväntar sig att bli ensamma vinnare! När de sedan vinner så kommer frasen "utdelningen kan man inte göra något åt"...

ExtremtRik 2020-01-10 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 662194)
...
' När de sedan vinner så kommer frasen "utdelningen kan man inte göra något åt"...

Funderar på hur dessa människor tänker..

Säg att de ska gå över gatan, gör de det utan att se sig för med rättfärdigande frasen "konsekvenserna kan man inte göra något åt" ?

:hurt:

ExtremtRik 2020-01-10 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 662199)
Funderar på hur dessa människor tänker..

Säg att de ska gå över gatan, gör de det utan att se sig för med rättfärdigande frasen "konsekvenserna kan man inte göra något åt" ?

:hurt:

Förlåt, de säger förstås "utdelningen kan man inte göra något åt!".:popcorn:

Grant 2020-01-10 14:48

99% av alla spelare spelar matematiskt. Varför?

Dom är rädda att reducera bort sig.

När dom spelar matematiskt hände aldrig det, då vinner dom varje gång.

Mvh Uffe ;)

ExtremtRik 2020-01-10 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 662211)

Mvh Uffe ;)

99% verkligen?

Skulle vilja påstå att Harry Boy gör utskrivna system, rena mattor, och betydligt fler än 5000 st. Sedan att hen skänker både insats och vinst...

Harry är aldrig rädd.

Ja folk gillar konformitet, även i spel fast de flesta vet inte om det, de blundar och säger i kör "utdelningen kan man inte göra något åt!".

Ju oftare man vinner desto bättre på att tippa är man, och "utdelningen kan man inte göra något åt!".

Nä precis babiansystem tar bort ångest, vinst varje gång!

Grant 2020-01-10 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 662218)
99% verkligen?

Nej det är nog inte 99% men ändå överraskande många.

Överraskande många är också dom som köper "Grisen i säcken"-system.

GRIS går ju att köpa på många sätt men Tillsammans är det vanligaste.

Travspel är roligt och det roligaste är att man bestämmer själv.
Och intressant och spännande och andra "superlativer".

Mvh Uffe :D

Grant 2020-01-10 15:31

Lägger in kvällens matematiska med garanterad vinst och sen
reducerar jag bort mig.

https://www.jokersystemet.se/t/npqqH8tkxDUB

Mvh Uffe ;)

GGS 2020-01-10 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 662211)

Mvh Uffe ;)

Så om jag spelar ett matematiskt system på 512 rader och enbart lämnar in det så är det ett matematiskt system. Men om jag gör ett större reducerat system som råkar göra exakt samma kupong med dessa 512 rader som ett delsystem i det stora reducerade så räknas det inte som ett matematiskt system eller?