Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-16, 18:12   #1
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Hur spelar du spelare?


Finns det någon frivillig som är beredd att ställa upp och "låna" ut sitt inlämnade
streckspel till en JokerJoker som jag?

Jag lägger in systemet i Joker och reducerar ner det till 20%.

Testet går ut på att se hur många rätt en reducering kostar.

Reduceringsflikarna blir:

1. ABCD enl. Joker.
2. Rankpoäng enl. Streckson
3. Startnummerreducering.
4. Utdelningsreducering.

Mvh Uffe (Elefanten i rummet.)
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 20:40   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Intressant. Vad är det du vill belysa?
Vad för typ av system är det du vill testa?
Är det en inlämnad matematisk lapp du avser använda som ram och sedan reducera ner?

Annars kan man väl använda dagens V64 som teoretisk mall för resonemanget?
En hyfsat "normal" omgång med två favoritsegrar (varav en som dagens största till över 80%), två andrahandare, en 10% och en skräll...

Men resonera gärna på du! Jag gillar när man får tänka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 21:07   #3
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Intressant. Vad är det du vill belysa?
Vad för typ av system är det du vill testa?
Är det en inlämnad matematisk lapp du avser använda som ram och sedan reducera ner?
Sharps.se

Ett vanligt inlämnat. V4 - V86, mån till söndag. Någon frivillig?

Hur många vinstrader reduceras bort?

Om vi tänker att man spelar för 65000:- om året istället
för 365000:- Hur står sej dom 300000:- man sparar
i förhållande till bortreducerade vinster?

Osv osv

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 22:29   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Jag fattar fortfarande inte upplägget.

Är du ute efter att räkna på skillnaden i besparing av bortreducerade kostnader vs bortreducerade småvinster?

För att komma upp i 365k/år som du tar i exempel behöver du ju en 1000krs lapp dagligen vilket jag tyvärr inte kan bidra med. Jag lirar för ganska mycket mer än genomsnittsspelaren men de summorna omsätter inte ens jag.

Men förklarar du ditt upplägg mer ingående så ställer jag gärna upp som försökskanin.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 22:30   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det här har jag massor av statistik på. Allt bygger på fasta modeller av system som spelas varje omgång, hur de än ser ut. Om man kan läsa av omgången och avgöra om den kommer bli lätt eller svår med mer än 50% träffsäkerhet kan man variera modellerna beroende på omgång.

Generellt ärt det inte så bra att krympa normalstora system till något slags mikrosystem. Det blir så få vinster att det är mer slumpen som avgör om det är en bra utdelning eller en dålig som man sätter.

"Normalstora" system har jag definierat till:
V4 c:a 100 rader
V5 c:a 250 rader
V6x c:a 750 rader
V75 c:a 2000 rader
V86 c:a 6000 rader

Att reducera dem sänkte antalet vinnande rader nästan lika mycket som man reducerade, men med färre vinster kom slumpen in som faktor istället och gjorde att vissa reduceringsmallar gav en stor vinst, men blott en, på flera hundra omgångar. Om det i längden är hållbart är svårt att sia om, men troligen inte.

Om man istället enligt bestämda mallar ökade på systemen 500% och reducerade dem med c:a 80% så minskade inte antalet vinster med 80% i många av reduceringsmallarna, utan snarare med 65-70%. Där kunde man alltså se ett visst värde av att från en stor mall kunna reducera bort en de sällan förekommande osannoiika utfallen.

Att reducera ännu mer än 80% gjorde dock att man rätt snabbt kom ned på mer av slumpens utfall. Det är möjligt att denna slump försvinner om man kör t.ex. 10000 omgångar, men jag är för gammal och kommer inte att uppleva så många omgångar V75 i mitt liv.

En brasklapp dock: ABCD, Strecksson och utdelning är ungefär samma sak, om än olika trubbigt i olika situationer. Att reducera på startnummersumma är mera slump, och det har jag inte sett så mycket lyckat av.

Det allra bästa speltipset är nog att bara spela när det är jackpot.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 22:41   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det här har jag massor av statistik på. Allt bygger på fasta modeller av system som spelas varje omgång, hur de än ser ut. Om man kan läsa av omgången och avgöra om den kommer bli lätt eller svår med mer än 50% träffsäkerhet kan man variera modellerna beroende på omgång.

Generellt ärt det inte så bra att krympa normalstora system till något slags mikrosystem. Det blir så få vinster att det är mer slumpen som avgör om det är en bra utdelning eller en dålig som man sätter.

"Normalstora" system har jag definierat till:
V4 c:a 100 rader
V5 c:a 250 rader
V6x c:a 750 rader
V75 c:a 2000 rader
V86 c:a 6000 rader

Att reducera dem sänkte antalet vinnande rader nästan lika mycket som man reducerade, men med färre vinster kom slumpen in som faktor istället och gjorde att vissa reduceringsmallar gav en stor vinst, men blott en, på flera hundra omgångar. Om det i längden är hållbart är svårt att sia om, men troligen inte.

Om man istället enligt bestämda mallar ökade på systemen 500% och reducerade dem med c:a 80% så minskade inte antalet vinster med 80% i många av reduceringsmallarna, utan snarare med 65-70%. Där kunde man alltså se ett visst värde av att från en stor mall kunna reducera bort en de sällan förekommande osannoiika utfallen.

Att reducera ännu mer än 80% gjorde dock att man rätt snabbt kom ned på mer av slumpens utfall. Det är möjligt att denna slump försvinner om man kör t.ex. 10000 omgångar, men jag är för gammal och kommer inte att uppleva så många omgångar V75 i mitt liv.

En brasklapp dock: ABCD, Strecksson och utdelning är ungefär samma sak, om än olika trubbigt i olika situationer. Att reducera på startnummersumma är mera slump, och det har jag inte sett så mycket lyckat av.

Det allra bästa speltipset är nog att bara spela när det är jackpot.
Fast det är är ju en väldigt "statisk statistik".

Jag är inte alls övertygad om att en godtyckligt hög reduceringsgrad ( byggd på subjektiva metoder ) skulle vara dålig.

Din statistik visar mest vad som är minst dåligt med helt objektiva metoder. Och att rent objektiva metoder inte är vägen att gå.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 23:48   #7
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
För att komma upp i 365k/år som du tar i exempel behöver du ju en 1000krs lapp dagligen vilket jag tyvärr inte kan bidra med. Jag lirar för ganska mycket mer än genomsnittsspelaren men de summorna omsätter inte ens jag.
Du behöver inte ta det personligt.

En våt dröm för alla Ombudstillsammanslag (läs Västertorp)
är säkert ett system å V75 för 10000:- varje lördag. Och även
om det inte blir just 365000 så blir det ändå en liten peng
på ett år.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-09-17 klockan 00:13.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 06:52   #8
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast det är är ju en väldigt "statisk statistik".

Jag är inte alls övertygad om att en godtyckligt hög reduceringsgrad ( byggd på subjektiva metoder ) skulle vara dålig.

Din statistik visar mest vad som är minst dåligt med helt objektiva metoder. Och att rent objektiva metoder inte är vägen att gå.
Det är helt korrekt, men att göra statistik med andra kriterier är väldigt svårt.

Och visst fungerar säkert en hög reduceringsgrad, men man vinner mer sällan och riskerar att antalet omgångar inte räcker för att jämna ut slumpen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 07:14   #9
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Du behöver inte ta det personligt.

En våt dröm för alla Ombudstillsammanslag (läs Västertorp)
är säkert ett system å V75 för 10000:- varje lördag. Och även
om det inte blir just 365000 så blir det ändå en liten peng
på ett år.

Mvh Uffe

Nja, en våt dröm för MÅNGA ombudstillsammanslag (läs multivarvade 10%:are) är nog just det du beskriver då deras främsta mål är att tjäna pengar på sin egen omsättning mer än att långsiktigt vinna pengar till sina andelsköpare. Men den tesen gäller faktiskt inte alla.

Men sånt förstår ju en smart och kunnig spelare som du, även om du vägrar visa det.

Men vad har ombudstillsammans att göra med ditt experiment med reduceringar (som du för övrigt redan fått rätt bra svar på här ovan)? De kan ju inte välja att spela reducerat utan tvingas till just matematiska lappar...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:29   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Grant, om jag var du och ville testa detta så skulle jag välja ut en tidning som var dag tippar de spel du vill kolla upp. På 80- och 90-talet gjorde jag lite egen statistik (ej på reducerade system dock) genom att följa hur Guiden stod sig. Men du kan ta någon av kvällstidningarna som tippar varje dag eller någon av de gratissidor som finns på nätet. Det är bästa sättet och du får kontinuitet i din granskning.

Personligen så spelar jag generellt sett alldeles för små system för att de ska vara värda att reducera, förutom onsdagar och lördagar då jag lirar för 200-300 kr drygt. Ett system för 2000-3000 och uppåt är idealt för att reducera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:35   #11
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Men sånt förstår ju en smart och kunnig spelare som du, även om du vägrar visa det.

De kan ju inte välja att spela reducerat utan tvingas till just matematiska lappar...
Nu är jag varken smart eller kunnig.
Min psykologiska profil är lite knepig men i grunden är jag egocentriker.

Mitt syfte med ovanstående experiment är att omvända spelare på
sidan som heter Sharps.se.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:39   #12
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Jag provar gärna på dina system Shooter.
Skriv gärna en blink när du lägger in system de
gånger det är OK.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:46   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag provar gärna på dina system Shooter.
Skriv gärna en blink när du lägger in system de
gånger det är OK.

Mvh Uffe
Det är ingen vits som sagt, utan följ någon tidning istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 08:52   #14
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är ingen vits som sagt, utan följ någon tidning istället.
Vi har olika tankar om att spela reducerat.
Jag påstår att man spelar bättre och billigare reducerat.
Din åsikt är den motsatta. Det är det denna tråd handlar om.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 09:59   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Vi har olika tankar om att spela reducerat.
Jag påstår att man spelar bättre och billigare reducerat.
Din åsikt är den motsatta. Det är det denna tråd handlar om.

Mvh Uffe
Hur kan min åsikt vara den motsatta? Jag säger att för att få ett slagkraftigt reducerat system så bör man spela för lite större pengar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td