![]() |
V75-Gävle 22 maj (jackpot)
Helgen innan årets travhelg körs det som vanligt på spetsbanan Gävle och atgs V75 kryddat med en jackpot på över 30 miljoner kr extra.
Ser ut som att man vill ha en ny jackpot till elitloppshelgen när silver inte lyftes ut. V75-1 Här fick megafavoriten Van Gogh Z.S springspår i volten med Per L i vagnen. Svårt att tro den lägger ett sådan här medioker silverdivision om den är frisk. Spik. V75-2 Trodde atg lärt sig . Ungdomslopp, voltstart och flera volter och oddset på att det blir flera omstarter och därmed mer slumpartat mycket lågt. Bästa hästarna helt klart på tillägg. Men Gävle är som sagt en spetsbana så man kanske inte ska glömma dom 20 meter före helt. Sen är det ju risk för massor av omstarter och då måste många streck kännas bra. På start är det väl Maggiore som kan vara intressant . Två lopp i kroppen och överlägsen senast på Jägersro. Teton Sweet Lindy tjänade 330 tkr på två starter i mars när man ryckte skorna. Kan den bära dessa pengar och hur är statusen nu efter uppehållet på två månader? Toppkusk men svårbedömd utan info. Men strecka på är känslan. V75-3 Lägsta klassen måste alltid läsas på mer men när det står barfota runt om för första gången på Magnus J Global Black Money blir det den givna söndagsvinnaren . V75-4 Lågklassigt kallblodslopp där jag har väldigt dålig koll just nu. Men det snackas alltid om Ulvsåsen som en kanon och när den står på start är det troligen en trolig vinnare . Men blir säkert en massa galopper i detta lopp så bör nog garderas rejält. V75-5 Vilket intryck på Jari Åkerfeldts megastjärna Zeolit senast första barfota och första jänkarvagn . Samma nu och samma kusk gör väl den till ett givet spikalternativ. Redens häst som den utklassade då ingen dålig pålle. V75-6 Trist för Jocke Lövgren . Förlorade loppet redan i spårlottningen med sin världsstjärna Racing Mange. Disco Volante borde spetsa och leda runt om i detta 1609 m lopp och därmed få en plats i elitloppet där den är chanslös. Vet inte varför Reden tar ut Diana Zet här. Knappast med sikte på en elitloppsplats. V75-7 Här är det ju ruggigt intressant med barfota runt om för första gången i 36e starten på Morotai Degato. Och den har ju helt matchats mot detta lopp länge. Räkna med att det ställts i ordning. Spik ! Sammanfattningsvis en ok omgång men kanske helheten känns sådär och att man väntat lite mer. Varför är silver så dåligt vecka efter vecka? |
Harran Boko från spår 4, anmäld med bike svårt att säga om det verkligen blir det i loppet men va fan så som den gick över upploppet senaste kan den vara lite små rolig.
|
Citat:
|
Känner ni till nån av hästarna i kallblodsloppet? För mig skulle det lika
gärna kunna vara påhittade kallblodsklingande namn. Har ej hört talas om någon. Inte ens nån vanligtvis Norge-tävlande att luta sig mot. Hoppas verkligen att SO reder ut röran åt oss! Tack på förhand. |
Citat:
|
Citat:
|
Det låter vettigt! SO kanske inte intresserar sig den här gången. Gävle ligger nog för nära skånska gränsen för honom.;)
|
Kul omgång och inte helt enkel. Inga självklara spikar alls. De jag lutar åt så här tidigt i veckan är Van Gogh Z.S. och Oxidizer. Kallblodsloppet är jag inne på att gardera upp och ta med några skrällar. Är inte alls säker på att tre streck räcker. Zeolit har det snackats länge om och sist så var det dags för seger när man drog av skorna. Om det räcker till seger igen återstår att se. Jag känner mig inte så sugen på att spika. Disco är som snabbast ut när han har spår något längre ut bakom vingen. Distansen är såklart bra för den som kommer till ledningen, men det kan bli körning här och jag vill inte sitta med ett streck i sista avdelningen. Jag behöver dock hitta en tredje spik, men har ju veckan på mig och innan dess så ska V86 lösas.
|
Van Gogh Z.S. är en spik-idé. Men jag har ju vissa tvångstankar. I voltstart vill jag ALLTID ha med nr 1. Dessutom ogillar jag att utelämna hästar som vanligtvis tävlar i Norge. Därför åker jag på att gardera en mycket tänkbar spik med 1 och 10.
I avd 3 spikar jag nog 5 Mr Brilliant. Två raka vinster på kort auto. Lennartsson funkar ju bra på Berghtränat. 5 auto kort är ju dessutom en Jensare. Sen tror jag 5 Zeolit kan upprepa vinstloppet med samma förutsättningar. 9 Oxidizer borde väl kunna vinna sista. Tre spikar på 18%, 39% och 33% känns helt okej. Övriga lopp garderas hårt. Guldloppet kan ju bli ett Vilda Västern-lopp med tanke på hästarna på framspår och med tanke på vad som står på spel. Jag streckar nog t o m On Track Piraten. |
Citat:
|
Citat:
|
Värsta bortglömda hästarna jag hittar är nog dessa i avslutningen (nästan alltid fel med så ojämn streckning i jämna bronsklassen):
Minnestads Ecuador 2% Twinkle Face 1% Axel Ruda 2% +Reven Dejavu i femte 2% som är snabb nog och har bra rygg för att kunna komma igenom rätt bra där. |
Inbillar mig att Marc tidigt trycker sig till spets med Maggiore och därifrån blir svårslagen, kan säkert en 13 tid och då får dom på tillägg vara riktigt bra.
|
Citat:
|
Nu heter det Hultman-analysen igen. Ja ja...
|
Diana Zet har 47690 startpoäng. Hur är det möjligt? Det är ju skrämmande! Näst mest har Disco med ynka 5880. Diana har även med marginal högst intjänade kr/start och har en i loppet suverän segerstatistik på 55%. Det som sticker ut åt andra hållet är ju den i särklass sämsta rekordtiden! Och enda stoet! Hur behandlar man henne? Spika eller inte ens ta med?
|
Citat:
Tror personligen inte så mycket på den men varför inte ta med den om du har en bra känsla! |
Citat:
|
Citat:
Dock drar man lätt en paralell till Conrads Rödluva i samma lopp förra året, där hon överraskande var ytterst nära segern från rygg ledaren. |
Citat:
|
Blev lite nyfiken på vilket spår Nahar hade när han kvalade in till Elitloppet 2013.
https://www.mynewsdesk.com/se/atg/pr...ls-lopp-864560 |
Citat:
2012 - 8 Brioni, 13% - 3 2013 - 2 Nahar, 6% - 5 2014 - 4 Truculent, 24% - 2 2015 - 1 Mosaique Face, 11% - 4 2016 - 4 Volstead, 11% - 4 2017 - 8 Workout Wonder, 1,57% - 8 2018 - 9 Heavy Sound, 16% - 3 2019 - 1 Sorbet, 30% - 2 2020 - 4 Racing Mange, 18% - 2 Igen favorit har hittills vunnit "vägen till elitloppet". Fin % på dessa vinnare. |
Citat:
|
V75 - 5
om det blir lite tempo kan Tintertränade 10 Kate Baldwin kliva in i matchen. Gick ju riktigt bra efter startgalopp i volt senast. Auto nu och bike på. 2% |
Micke Nybrinks V75-system
V75-1: 6-7-2-10-3 (res 8-4) V75-2: 10 Ies Elisabet (res 7-14) V75-3: 3-6-7-5-2 (res 10-4) V75-4: 2-15 (res 8-4) V75-5: 5-6-8-9-2-12-7 (res 1-10) V75-6: 4-9-1-3-5-10 (res 2-8) V75-7: 7 Admiral As (res 9-1) 2 100 rader/1 050 kronor Ser ju helt vettigt ut för en gångs skull:D |
Åh vad bra. Då kan jag lugnt spika Oxidizer som jag hade tänkt!:clap:
|
Daniel Berglund och Jens Sjödén V75 Gävle på Service Plays
|
Fredagssurr
V75 1) Ganska ihålig Silver med låga startpoäng. 3-4 streck kännas ganska tryggt. 2 Sandsjöns Enzo. Lugauer plockar med ett par dugliga luringar på transporten till Gävle. Inte bara som resesällskap till Harran Boko. Sandsjöns är kanske bortlottad på spår 2 i volt och står dessutom hårt inne. Men går han iväg så finns det mycket spring i benen på F.d. Lillunter hästen. 3 Majestic Man är lite svårbedömd i min värld men bra läge och spets Jorma upp. Bör nog bevakas på en trygg kupong. Skoryck aviserat ! 6 Van Gogh Z.S. Svårbedömd efter tveksamma prestationer men visst finns det grundkapacitet. Men på tok för stor favorit. V75 2) Vidöppet lopp. 7 Maggiore. Marc sitter nog i spets och där kan det räcka långt. 11 Zante Grif. Lurigt läge och lurig märr som blandar och ger. Men Moberg är en tuff kusk i denna omgivning och hästen är ju trots allt en Varennare :rolleyes: V75 3) Klass 2 är klass 2. Skrällen lurar nog i vassen. 5 Brilliant borde ha bra chans. Dock lite minus surr från stallet. 6 Call To The Bar. Formen är bra på både häst och stall. Och Uffe är väl oftast form stabil. Klar förstahäst. 7 Global Black Money. Står perfekt inne och jag gillar Jakobsson som tränare och Värmlands pöjk. Kanske ensam om det här på Sharps ? Dessutom barfota anmält. V75 4) 2 Ulvåsen. Fredagens Spikförslag. Kan nog hålla undan hela vägen trots hårdingar på 60 och 80 volten som kommer tuffande till slut. V75 5) 5 Zeolit är min förstahäst och 36% i nuläget är mycket spelvärt efter uppvisningen senast. Fredagens Spikförslag. V75 6) 1 Disco Volante brukar jag alltid gå emot av någon anledning men imorgon känns läge och distans helt perfekt. Men det lutar åt regnväder imorgon och då missgynnas racern. Fungerar sämre på kladdig bana. 9 Gareth Boko. Är en grym travare som Riordan har vässat upp. Lite pace på loppet så sveper han fältet. Regntung bana är nog bara positivt men barfotabalansen är viktig. Så banunderlaget avgör sträckandet. Diana Zet har radat upp miljonsegrar i årgångsloppen men mot stenhårda snabbloppare krävs det nog en mer rutinerad surmärr. Hårt betrodd i vissa kretsar men jag står nog över. V75 7) 7 Admiral As är kanske hästen att slå MEN årsdebut och 2640 känns väl som varningssignaler. Eller ? Visst känns det kittlande att sänka storfavoriten? 1 Morotai Degato och Kylin Blom gillar jag skarpt och hästen har gått som tåget på lång distans. Dessutom skoryck aviserat? Se upp mina vänner. Men vi har ännu en stänkare kvar. Nämligen : 9 Oxidizer. Står perfekt inne på pengar och har bra form. Dessutom levererat från liknande lägen förut. Hästen har en grym vinnarskalle och ödmjuke Axevalla David plockar fram rikstoto hästar på löpande band. Chansspik som rensar gott. Det är långt till inlämning och det känns som banunderlaget är lite svårbedömt p.g.a väderleken och kanske kan ha stor inverkan i morgon. Vi har ju April väder i slutet av Maj. Go tur med liret och jackpott jakten. |
Helt enig med Efterhandaren om spikarna. Båda favoriter, inget upphetsande så. Men i båda fallen understreckade tror jag.
Ulvsåsen, en sån vinnarindivid till 38% som dessutom är jämn och travsäker bråkar man inte med i onödan. Det var tanken när jag öppnade programmet och ett par dagar senare har jag inga andra funderingar. Andra spiktanken var Van Gogh, men volt och väldigt hårt spel gör att jag nog tänker om där. Och tar Zeolit istället. Urryckare och barfota på fint sätt senast och samma nu igen. Såg absolut ut som att det ska kunna rekordsänkas vidare om det kniper och det borde räcka gott från ledningen när de andra får kämpa i spåren. Ser inte annat än att den tar sig dig och det är väl inga kamikazepiloter i loppet. |
Om tränaren inte är ute och cyklar blir det nästan fysiskt omöjligt för övriga att nypa Ulvsåsen imorrn. Ska både till klaff och en prestation lite utöver det vanliga för det.
"– Är det fina banförhållanden ska han kunna mellan 1.24,5 och 1.25,0. Det tror jag. Det vore intressant om han nådde ledningen. Sedan ska man ha med sig att han inte mött så här bra hästar tidigare. Det är en nivå till mot de hästar han tidigare tävlat mot. Den enda ändringar blir att han kommer tävla i vanlig vagn för första gången. Tidigare har han alltid gått i säkerhetsvagn." |
Ser att ingen nämner 10.Kate Baldwin vilket jag är märkligt.Tror att dom får loppet kört i halsen och är med på fotot när det avgörs.
|
Citat:
|
Zeolit har fått feber och kommee strykas. Osäker på vem som varit mest streckad bakom under veckan men tror Art legat knappt före Hombre mest hela vägen. Jag lutar hursomhelst åt att singla Hombre om det nu ska singlas något. Bör inte finnas några tvivel kvar om taktiken med invändig strykning. Gäller både 6 och 8 givetvis.
|
Bakspår
Citat:
|
Där ströks Zeolit. Feber
Edit: liksom Spiken64 bör jag också lära mig att läsa tråden före inlägg. :drunk: |
Citat:
|
Citat:
Men, men, det försämrar inte chansen för One Kind of Art, tyvärr en hel del onödiga streck som ramlar över. |
V75-1 Över 50% på favoriten är lite väl överspelad tycker jag
7 Exodus Brick 7% tycker jag är lite spännande här. Visserligen inte gått i volt på snart 2 år men jag tror hästen kommer kunna öppna och går förbi favoriten. 4 Jaques Noir 2% gör andra starten i ny regi. Jag har ju alltid hållit denna häst högt pga sin enorma kapacitet. Har den här tänt till då kan den skrälla idag. Spåret lurigt men fart finns. 6 Van Gogh Z.S 50% har visserligen en riktig god chans här men över 50% och formen inte i zenit så är jag lite frågande. Jag tycker den ska garderas även om det är bra chans. Kolla värmningarna 3 Majestic Man 10% såg fin ut senast. Nu rycker man skorna och den här kan bli en otrevlig överraskning för många här. 2 Sandsjö Enzo 12% var bra ny regi senast. Jag tror den här hästen kan utvecklas och gå framåt hos Conrad. Jag tycker den ska med på en större gardering, 8 Royal Navy Neo 7% har skrällt förut. Den här hästen kan få det optimala loppet om den kommer ut och de andra går ner på innerspåret förutom någon så kan det bli andra utv.. 10 Red Bar 5% var det lite skrik senast på men var ändå bra. Hästen är jämn och gör sina lopp så visst finns det kapacitet för skräll Rank V75-1 A 7 B 4-6-3-2-8-10 C 1-5 D 9 V75-2 Oj vilket svårlöst lopp. Här kan många vinna men kan man spika sig ur detta? 14 Teton Sweet Lindy 16% har fått snabba pengar på sig och haft ett uppehåll. Men jag tror ändå hon är fältets bästa häst men en enorm utveckling. Springspår och bra kusk Chansspik i mina ögon 7 Maggiore 27% är man lyriska från stallet och tycker det här är en kanon. Visst har ett bra läge och bra kapacitet men bara 12 starter i livet. Men visst kan det bli spets och då blir den svår att stå emot 9 Xantes Delicious 7% tycker jag är lite spännande här. Hon har hårdheten och kan ta ner många på slutet och kan även få hjälp av stallkamrateten. 10 IES Elisabeth 17% är en fin märr som är hård som stål. Men risken är att hon för göra grovjobbet denna gång men ska givetvis med på gardering. 6 Violette Face 4% har varit från ett tag men är taggad för detta. Kommer få ett fint lopp från bricka sex och körs av en bra kusk. Se upp 3 Nina Ginto 10% låter det också påställt ifrån stallet. Man siktar emot spets men jag är frågande om det kan bli det men oavsett så är hästen med där framme. 11 Zante Grif 6% gillar jag. Hårt spelad i flera starter utan att få vara så där riktigt bra. Kapacitet finns och det kan vara i sådant här lopp den skräller. 5 You To Racer 3% har gjort två fina lopp efter vila. Går den här felfri och får smyga med så kan den ta många till slut Rank V75-2 A 14 B 7-9-10-6-3-11-5 C 1-12-4 D 2-8-15-13 V75-3 Även detta är ett svårlöst lopp och många som vill till spets 3 Ilfindmywayhome 17% är min spetsfavorit här och därifrån kan hon vinna. Men visst finns det risk för körning men Örjan är Örjan. Jag håller i alla fall hästen som klar först häst här 4 Aurora Borealis 10% kommer även hon laddas för spets men det kan även blir rygg ledaren. Hon är klar andra häst här och ska med på alla garderingar. 6 Call To The bar 27% har fått snabba pengar på sig men är bra för klassen. Men stor risk för vingel om den inte kommer ner tidigt. 5 Mr Brilliant 19% är även den snabb ut och kommer laddas. Men Per L kör Bergs hästar så bra att den kan vinna från alla positioner. 2 Zenato 6% fick ett mardrömsläge nu när man strök 1an. Men hästen har fart att skrälla men nu krävs det mycket tur 7 Global Black Money 9% provar man första barfota runt om för första gången vilket gör den värd att kolla upp. 11 Staro Onyoumarks 2% skulle gynnas av hårt tempo. Bir det hård körning så kommer hästen dyka upp där framme. Rank V75-3 A 3 B 4-6-5-2-7-11 C 9-12-8 V75-4 Två hästars lopp men jag tror det gäller att ta ställning här 2 Ulvsåsen 37% har 10 segrar på 13 starter. Ända sedan början har man hört att det här kan vara Sveriges nästa stjärna mm. Men den har matchats väldigt sparsamt och försiktigt. NU står den löjligt bra inne och den kommer säkert rekordsänka sin tid. I mina Ögon en bra spik 15 Ard 29% är ju hästen emot som gått riktigt bra. Men ska den vinna måste den gör allt i spåren och 2an måste ha en sämre dag. Glöm inte den har bara vunnit 8 av 69 starter vilket gör att det är inte den bästa statistiken. Jag tycker man kan spika 2an och gå vidare här A 2 B 15 C 8-12-4-11 D 14-9-3-7-5-13-6-1 V75-5 Och en av mina favorithästar är ute igen hehe 5 Zeolit 34% fick äntligen vinna senast och som jag har tjatat. Jag har ju hyllat hästen och höjt den till skyarna men det har liksom inte slagit igenom förrän senast. Bra chans idag men det saknas inte motstånd 8 Hombre D. 15% har ett dåligt spår men vilken utveckling hästen har. Om hästen laddas så kan det faktiskt bli spets. Och då blir den inte lätt att tas med. 2 PowerBank 7% är ju lite spännande på läget och barfota bak mm. Hästen kommer få ett kanonfint lopp härifrån i alla fall 1 Mellby Ironman 13% är också snabb ut men jag tro man släpper. Men rygg ledaren så kan den bli farlig och fart har den ju 12 Bara Du Chene 2% har ju det sämsta läget men fart för att skrälla. Skulle de köra där framme och hästen skulle komma till så se upp 6 One kind of Art 16% ser ut att vara en riktigt fin häst. Låter som man gör många ändringar och det kan bli spännande till slut 10 Kate Baldwin 2% gick ca 12,3 sista 2000 m efter gunga senast. Och nu många ändringar. Den får inte glömmas vid större gardering Rank V75-5 A 5 B 8-2-1-12-6-10 C 4-9-11 D 3-7 V75-6 Och välkommen till Elitloppet häst nr ………… Jag kommer inte släppa min första häst. Jag kommer inte ändra på mig. Jag tror hästen kan vara en av de som vinner Elitloppet och visst är jag Enkelspårig 5 Floris Baldwin 2% har tappat sin form säger man och nu två raka galopper. Men tränaren säger fortfarande att formen är där. Jag tror den här spurtar ner gänget idag på en låg 1.09 tid och tar sig till Elitloppet. 1 Disco Valante 43% hade jag nog spikat om inte Floris varit med i detta lopp. Men även finns det risk att många kör då det står en Elitloppsplats på spel. Inte säker på att den får sitta i fred. 9 Gareth Boko 18% tror jag får ett smörlopp här men det krävs att någon vågar utmana 1an. Men det kan gå fort sista biten och dyker hästen upp. 10 Racing Mange 5% vill man ju till Elitloppet med men det krävs tur härifrån men visst har hästen farten för att kunna vinna detta. 4 Harran Boko 14% lär man ladda allt vad tyget håller. Man kan falla på det men skulle man snuva ettan så ligger vägen öppen. Avgörande läge från start 3 Diana Zet 10% låter Daniel kusligt nöjd med och jag får sådana här vibbar att man tror hon kan vinna det och man kommer ställa upp i Elitloppet om man vinner. Det måste man ta med PS Spelar man med hjärtat så måste 8 On track Piraten 1% med på bongen. 13 år och Sveriges hedershäst. Ingen skulle bli gladare än jag om den fick en plats. Rank V75-6 A 5 B 1-9-10-4-3 C 8-2-6-7 V75-7 Helt sjukt bra kapacitet för klassen men går ut och krossar efter 7 månaders frånvaro? 7 Admiral As 51% är löjigt mycket streckad. Absolut ska den vara favorit men jag trodde man skulle ta med i beräkning att det var årsdebut mm och spela den till 20% 9 Oxidizer 20% är ju en häst som är svår att inte gilla. Går alltid bra och gör aldrig ett dåligt lopp. Klar första utmanare till favoriten. 6 Axel ruda 1% kan ta spets här och sedan kan den överraska många. Bli inte förvånad om Polare Per sätter ditt den här och kusken Magnus får en ny V75 seger. Se upp allesammans. 1 Morotai Degato 13% kommer göra allt för hålla spets men tveksamt om man kan svara 6an. Man är uppåt från stallet och visst ska den med på gardering. 10 Oracle Tilly 4% har fart för att kunna skrälla men läget är dåligt Rank V75-7 A 7 B 9-6-1-10 C 12-11-5-3 D 2-4 Lycka till idag emot miljonerna /JIwa |
Från Jiwa:
"10 Racing Mange 5% vill man ju till Elitloppet med men det krävs tur härifrån men visst har hästen farten för att kunna vinna detta." Om jag förstått saken rätt vinner man gärna loppet men kommer tacka nej till Elitloppet. |
Citat:
|