Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-16, 18:26   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 146
Sharp$: 57003
Standard

V75-Gävle 22 maj (jackpot)


Helgen innan årets travhelg körs det som vanligt på spetsbanan Gävle och atgs V75 kryddat med en jackpot på över 30 miljoner kr extra.

Ser ut som att man vill ha en ny jackpot till elitloppshelgen när silver inte lyftes ut.

V75-1

Här fick megafavoriten Van Gogh Z.S springspår i volten med Per L i vagnen. Svårt att tro den lägger ett sådan här medioker silverdivision om den är frisk. Spik.

V75-2

Trodde atg lärt sig . Ungdomslopp, voltstart och flera volter och oddset på att det blir flera omstarter och därmed mer slumpartat mycket lågt.

Bästa hästarna helt klart på tillägg. Men Gävle är som sagt en spetsbana så man kanske inte ska glömma dom 20 meter före helt. Sen är det ju risk för massor av omstarter och då måste många streck kännas bra. På start är det väl Maggiore som kan vara intressant . Två lopp i kroppen och överlägsen senast på Jägersro.

Teton Sweet Lindy tjänade 330 tkr på två starter i mars när man ryckte skorna. Kan den bära dessa pengar och hur är statusen nu efter uppehållet på två månader? Toppkusk men svårbedömd utan info.

Men strecka på är känslan.

V75-3

Lägsta klassen måste alltid läsas på mer men när det står barfota runt om för första gången på Magnus J Global Black Money blir det den givna söndagsvinnaren .

V75-4

Lågklassigt kallblodslopp där jag har väldigt dålig koll just nu. Men det snackas alltid om Ulvsåsen som en kanon och när den står på start är det troligen en trolig vinnare . Men blir säkert en massa galopper i detta lopp så bör nog garderas rejält.

V75-5

Vilket intryck på Jari Åkerfeldts megastjärna Zeolit senast första barfota och första jänkarvagn . Samma nu och samma kusk gör väl den till ett givet spikalternativ. Redens häst som den utklassade då ingen dålig pålle.


V75-6

Trist för Jocke Lövgren . Förlorade loppet redan i spårlottningen med sin världsstjärna Racing Mange. Disco Volante borde spetsa och leda runt om i detta 1609 m lopp och därmed få en plats i elitloppet där den är chanslös. Vet inte varför Reden tar ut Diana Zet här. Knappast med sikte på en elitloppsplats.

V75-7

Här är det ju ruggigt intressant med barfota runt om för första gången i 36e starten på Morotai Degato. Och den har ju helt matchats mot detta lopp länge. Räkna med att det ställts i ordning. Spik !

Sammanfattningsvis en ok omgång men kanske helheten känns sådär och att man väntat lite mer. Varför är silver så dåligt vecka efter vecka?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Tipsb (+5), znipstern (+7)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-16, 20:43   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Harran Boko från spår 4, anmäld med bike svårt att säga om det verkligen blir det i loppet men va fan så som den gick över upploppet senaste kan den vara lite små rolig.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-16, 20:58   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 146
Sharp$: 57003
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Harran Boko från spår 4, anmäld med bike svårt att säga om det verkligen blir det i loppet men va fan så som den gick över upploppet senaste kan den vara lite små rolig.
Gareth Boko var ju inte så dum senast heller i debuten för Riordan i Kalmar . Skulle det bli så att Lugauer på allvar försöker fälla Disco Volante i spets kan möjligtvis den och Racing Mange komma in i matchen men känns rätt hopplöst över 1609 m auto i Gävle om det inte skulle bli väder som ställer till det med banan. Disco Volante är säkert kapabel att gå runt 1,10 i spets och hur ska då bakspårshästarna kunna vinna ? Men Harran Boko gick 9,9 på Åbergskvällen i fjor på en maxpreparerad bana så den kan gå fort och som du säger kan jänkarvagn för första gången kanske ge ytterligare en växel. Då kan det bli ett riktigt kul lopp.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 14:10   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Känner ni till nån av hästarna i kallblodsloppet? För mig skulle det lika
gärna kunna vara påhittade kallblodsklingande namn. Har ej hört talas om någon.
Inte ens nån vanligtvis Norge-tävlande att luta sig mot.
Hoppas verkligen att SO reder ut röran åt oss! Tack på förhand.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 14:23   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Känner ni till nån av hästarna i kallblodsloppet? För mig skulle det lika
gärna kunna vara påhittade kallblodsklingande namn. Har ej hört talas om någon.
Inte ens nån vanligtvis Norge-tävlande att luta sig mot.
Hoppas verkligen att SO reder ut röran åt oss! Tack på förhand.
På varje volt utkristalliseras ju en häst, är väl bara att ta dessa tre och bläddra vidare...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 14:34   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 663
Sharp$: 12787
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
På varje volt utkristalliseras ju en häst, är väl bara att ta dessa tre och bläddra vidare...
Så är det nog. Ulvsåsen , Mo Sjur och Ard känns väl ganska tryggt. Men det är trots allt luriga Nordisar på tre volter. Hopp och lek
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 15:01   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det låter vettigt! SO kanske inte intresserar sig den här gången. Gävle ligger nog för nära skånska gränsen för honom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 16:57   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 740
Sharp$: 37616
Standard

Kul omgång och inte helt enkel. Inga självklara spikar alls. De jag lutar åt så här tidigt i veckan är Van Gogh Z.S. och Oxidizer. Kallblodsloppet är jag inne på att gardera upp och ta med några skrällar. Är inte alls säker på att tre streck räcker. Zeolit har det snackats länge om och sist så var det dags för seger när man drog av skorna. Om det räcker till seger igen återstår att se. Jag känner mig inte så sugen på att spika. Disco är som snabbast ut när han har spår något längre ut bakom vingen. Distansen är såklart bra för den som kommer till ledningen, men det kan bli körning här och jag vill inte sitta med ett streck i sista avdelningen. Jag behöver dock hitta en tredje spik, men har ju veckan på mig och innan dess så ska V86 lösas.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 18:11   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Van Gogh Z.S. är en spik-idé. Men jag har ju vissa tvångstankar. I voltstart vill jag ALLTID ha med nr 1. Dessutom ogillar jag att utelämna hästar som vanligtvis tävlar i Norge. Därför åker jag på att gardera en mycket tänkbar spik med 1 och 10.

I avd 3 spikar jag nog 5 Mr Brilliant. Två raka vinster på kort auto. Lennartsson funkar ju bra på Berghtränat. 5 auto kort är ju dessutom en Jensare.

Sen tror jag 5 Zeolit kan upprepa vinstloppet med samma förutsättningar.

9 Oxidizer borde väl kunna vinna sista.

Tre spikar på 18%, 39% och 33% känns helt okej. Övriga lopp garderas hårt.

Guldloppet kan ju bli ett Vilda Västern-lopp med tanke på hästarna på framspår och med tanke på vad som står på spel. Jag streckar nog t o m On Track Piraten.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 18:35   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Så är det nog. Ulvsåsen , Mo Sjur och Ard känns väl ganska tryggt. Men det är trots allt luriga Nordisar på tre volter. Hopp och lek
Kan inte Tangen Töff vara en bra skrällchans? Lennartsson på Bergh-tränat, springspår... bara 3%
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-17, 21:13   #11
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 883
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Kan inte Tangen Töff vara en bra skrällchans? Lennartsson på Bergh-tränat, springspår... bara 3%
Nja nu vinner ju inte firma Bergh/Lennartsson alla lopp men något förmodligen, och kanske det. Spik Oxidizer. Kort med Disco, Harran och Gareth är heltäckt resten är chanslösa.
kazire är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-18, 21:26   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Värsta bortglömda hästarna jag hittar är nog dessa i avslutningen (nästan alltid fel med så ojämn streckning i jämna bronsklassen):

Minnestads Ecuador 2%
Twinkle Face 1%
Axel Ruda 2%

+Reven Dejavu i femte 2% som är snabb nog och har bra rygg för att kunna komma igenom rätt bra där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-19, 09:08   #13
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 883
Standard

Inbillar mig att Marc tidigt trycker sig till spets med Maggiore och därifrån blir svårslagen, kan säkert en 13 tid och då får dom på tillägg vara riktigt bra.
kazire är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-19, 09:45   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Värsta bortglömda hästarna jag hittar är nog dessa i avslutningen (nästan alltid fel med så ojämn streckning i jämna bronsklassen):

Minnestads Ecuador 2%
Twinkle Face 1%
Axel Ruda 2%

+Reven Dejavu i femte 2% som är snabb nog och har bra rygg för att kunna komma igenom rätt bra där.
Spikade ME på "veckans första system"(brukar sällan ha likheter med det som sen lämnas in), drömmen är ju att tvåan tar sig förbi och ME solfjädrar ut resten och tar över, kusen är väl i-princip obesegrad från spets...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-20, 18:04   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu heter det Hultman-analysen igen. Ja ja...
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td