Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 - Bergsåker 28 aug (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/49454-v75-bergsaker-28-aug/)

Fulsprit 2021-08-27 21:22

Senast var Admiral As mer spelad än Aetos Kronos som var överlägsen och som nyss startat i Elitloppet som en av favoriterna. Von Fanuttci Zet, favorit i Elitloppet! Click Bait! Mer spelad än även Hail Mary!

Jämför dessa kusar med detta mediokra gäng - är ni galna som tro på förlust - ja, det är ni!!!

Jiwa 2021-08-27 21:39

Idag tror jag att jag har dragen för att vinna miljonerna! Nu kör vi



V75-1 Distansen säger att favoriten bör vara överlägsen denna gång.

12 Adrmial As 61% var en av de stora favoriterna i Jubileumspokalen och nu i en vanlig silverdivision. Det borde vara spel emot ett mål anser jag då nu distansen är bättre då den kan ta det lugnt och sända när den vill och jag tror ingen vågar svara om den kommer tidigt. Bra spikförslag

5 Even´s Cool Boy 5% är första motbud här denna gång. Öppet huvudlag nu vilket gör att hästen blir lite rappare från start så gardera man så är det första motbudet.

7 Gardner Show 15% har kapacitet men är väldigt snurrig. Skulle den komma till spets så är jag inte säker på att Jörgen släpper men jag är tveksamt om den kommer ditt utan fajt.

1 Hell Patrol 1% är lite underskattad här. Det var lite surr på hästen senast och den avslutade bra. Tar man några hästar ska den här med.

6 Fort Knox 5% har ju kapacitet som få men har inte hittat tillbaka till ditt sitt gamla ja fast formen kommer mer och mer. Seger kommer sitta snart men det är tufft emot denna gång även om fart finns.


10 Ivory Di Quattro 3%
har jag kommit snett på men jag gillar kapaciteten den besitter. Krävs mycket tur härifrån men om det skulle bli tempo och den får draghjälp så är det en liten varning


Rank V75-1
A 12
B 5-7-1-6-10
C 11-9-2
D 3-8-4




V75-2 Ett väldigt öppet lopp där många kan vinna. Gardera är mitt råd

3 Västerbo All In 13% får mitt första streck då jag tror att hästen är spetsbudet här. Tycker att hästen utvecklas hela tiden och går framåt varje gång. Erik uppåt är ett plus här

2 Emperor 13% gillar voltstart och kan dra iväg fort men jag tror man nöjer sig med rygg ledaren och därifrån kan man slå alla om luckan kommer. Kolla gärna värmningen hur hästen ser ut.

8 Double O.Seven 16% har ett dåligt läge men har en mycket hög kapacitet. Men det måste lösa sig men Goop men hästen gör sällan ett dåligt lopp. Måste med på bongen

7 Conch On Inn 16% är visserligen bara 3 år men har en ljus framtid. Alltid svårt att vinna som 3åring men loppet är så pass öppet så den ska med på bongen om man garderar.

11 Raja Night 7% får Robban upp i sulkyn och det tror jag kan ge effekt på denna lovande 4åring. Får Bergh draghjälp hela vägen så är den men på linjen till slut.

6 Finalizer 7% har en fin rad just nu och ser ut som den är på väg upp i klasserna. Men frågan är vad den hamnar i början även om den är snabb ut.

10 S.G Kingstone 5% håller Roger ganska högt och säger att den är bra för klassen. Kan Örjan lirka hästen genom fältet och avsluta med sin speed så är den att räkna med.

9 Majestic Up 10% hade jag rankat upp med ett framspår men är lite utlämnad härifrån. Men fart finns men det måste lösa sig


Rank V75-2
A 3
B 2-8-7-11-6-10-9
C 1-4-12
D 5



V75-3 Bara kusk och läget emot men hästen vinner 9 av 10 om bara hästen får springa

8 Månlykke A.M 85% är väl en favorit alla vill fälla när det är en jackpottomgång. Men hästen är så överlägsen när det väl gäller och distansen borde passa för det finns ingen som kan svara hästen. Men Gunnar har visat att han inte är lika säker längre men samtidigt är hästen världens bästa kallblod. 9av 10 och 85% är ju spelvärde

Men om jag ska varna för någon så finns det några rysare.

6 Tand Kraft 0% är unghäststjärnan som är totalt bortglömd men den här kommer snart vinna lopp igen. Det är min megarensare om man skulle gardera med några hästar

9 Smedbo Faksen 0% är också en superrensare som snart kommer vinna lopp igen.

4 Mel odin 3% är 15 år men fortfarande still going strong. Snabb ut

5 Björs Frej 3% lär laddas men sedan släppas. Långsökt men det är en skräll

Rank V75-3
A 8
B 6-9-4-5
C 3-12-1-10
D 2-7-11



V75-4 Här kan det skrälla och se till att ta många. Men min tipsetta är en stor skräll

7 IES Elisabeth 4% är en häst jag verkligen gilla och jag tror inte vi sett botten i hästen och jag tror det finns ännu mer utveckling. Jag tror det här kan bli en skräll för många men bli inte förvånad om hästen vinner detta.

13 Hevin Boko 18% är ju en av Sveriges bästa ston. Men det är många och runda och det kan bli trafikproblem men farten att runa alla finns.

1 Miss Silver 11% är snartsnabb och kommer få ett bra lopp och den här hästen gillar att vara med där framme. Tror kusken kör för segern här

15 Activated 11% har varit bort länge men att den går ut här tyder på att det finns fart. Kapacitet mässigt nära 13 men behöver draghjälp om det ska gå

3 Zante Grif 21% är favorit här men hästen får ofta gör tuffa lopp i spåren och det brukar mynna ut att den blir avslagen. Ska inte glömmas bort men det finns bättre spelvärde på många andra.

14 Unique Juni 14% är ju ett fantastisk sto och en hedersmärr av rang. Hon har tuffheten och speeden men samtidigt så är det många som tar rygg på henne och därför blir hon ofta avslagen.

10 Orlando 11% är en blivande stoelithäst men möter vinner inte så ofta. Jag tar med henne för jag tycker att farten finns men det krävs lite tur

Rank V75-4
A 7
B 13-1-15-3-14-10-6
C 9-2-6
D 8-12-4-10



V75-5 Omgångens stora drag och chansspik finns här.

2 Made Of Stars 15% är en styrkefenom men som jag tror kommer klättra genom klasserna. Jag vet att den inte är snabb ut men jag tror inte det spelar någon roll. Jag tror hästen kommer göra fram och sedan krossa. Fick även info om att man tror på hästen från stallet. Bra chanspik här!

6 Carry Cash 12% är stallkamraten emot men jag tro den kommer köra emot favoriten vilket bäddar för mitt tips. Men hästen är inte lika gynnad på distansen.

5 Albert Zonett 12% kommer klättra genom klasserna men jag tror ändå det är 500m för långt för det ska passa. Men den är tidig om man garderar.

3 Mateo De Reve 33% är hårt spelad men jag tror att man kommer köra emot hästen i spets i omgångar vilken gör favoriten är sårbar.

12 Amiral 2% sa man för något år sedan att hästen inte kan springa sig trött. Om poletten trillar ner så kommer den här också klättra för travet är inte det bästa alltid

8 Gaylord Am 10% är bra för dagen men läget uselt. Men visst kan den vinna om det löser sig

Rank V75-5
A 2
B 6-5-3-12-8
C 4-7-1
D 10-9-11



V75-6 Det kan skrälla och återigen har jag en superskräll som tipsetta.

10 Criterion 2% är sjukt bortglömd här. Hästen har en speed som få och jag tror hästen kommer få ett kanonlopp härifrån. Jag tror man kommer köra fort där framme och jag tror det kommer gynna Criterion. Se upp alla spelare

4 Swagger 35% är ju svår att inte gilla. Men jag är lite orolig att formen är nedåt och alla superlopp hästen gjort sitter lite i bena. Men på läget ändå bra möjlighet att kunna leda länge

9 Brezza Du Kras29% är ju ett fartmonster som kan slå gänget med 20m om det stämmer. Men jag tror det blir att gå i spåren och dra fram ex nr 10 men bra nog för vinna om det stämmer

6 Frodo S 19% är startsnabb och kommer laddas och jag tror det blir hårdkörning. Skulle den lura 4an på spets så blir den farlig men jag tror körningen kan bli utdragen.

3 Gogobet Sisu 7% har jag spikat många gånger men denna gång är distansen lite fel. Men jag kan inte tar bort den om jag garderar med många

7 Speedy Tilly 3% är ju en häst som kan blixtra till när man minst anar. Där av tror jag det kan vara läge igen på Bergsåker då hästen trivs där.

Rank V75-6
A 10
B 4-9-6-4-7
C 5
D 1-12-2-11-8



V75-7 Helgen höjdpunkt men jag säger så här. Ta alla för jag tror det skräller här

3 Very kronos 23% är mitt första streck här men galopperna på slutet gör att den är sårbar och frågan är hur Psyket är på hästen. Men om den skulle ta spets och ingen kör så blir det ett annat lopp. Men känslan är att så är inte fallet

5 Gareth Boko 6% tror jag kommer köras för seger och jag tror hästen har kapacitet att vinna detta om den får andra utv. Jag tror hästen är rejäl förberedd för detta.

4 Who´s Who 31% kommer gå ner I form för laddas För PDA. Därför tror jag det blir sista starten på ett tag och jag tror man kommer vara passiva denna gång.

6 Click Bait 5% kan nog snuva 3an om spets och skulle den då fela så tror jag man kör där. Den kan i så fall leda länge men från dödens vinner den inte. Men från ledningen blir den att räkna med¨

1 Hickothepooh 3% kan få sitt drömlopp här. Det här en otrolig häst som hänger med i alla tempon om den har den där dagen. Se upp säger jag

8 Milligans School 21% är ju svår att inte nämna när den krossade eliten senast.

10 Zarenne Fas 6% kommer få sin stora seger inom kort. Men frågan är om den hinner fram här


Rank V75-7
A 3
B 5-4-6-1-8-10
C 9-2-7


Lycka till och hoppas många får dela på miljonerna i morgon,

/Jiwa

mackpeter 2021-08-27 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 759385)
Jag bygger bolagssystemet på att 12 Admiral As I N T E vinner. Annars blir det jackpot på 5 (och 6:or till och med).Man måste hitta annan lösning, men vad?

Ska man bums ha en spik till så undrar jag om inte Goops 3;an i 3140 loppet är valet?
får sova på saken
gonatt/SO

OM Admiral AS hoppar eller travar dåligt vinner 7 Gardner Shaw. Kolla sista halvvarvet senast, när han plättlätt rundade fältet och vann på 14,1 över 3100 m.

I stayerloppet V75-5 spikar även jag 3 Mateo de Reve till 33 %.

Fulsprit 2021-08-27 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 759415)
OM Admiral AS hoppar eller travar dåligt vinner 7 Gardner Shaw. Kolla sista halvvarvet senast, när han plättlätt rundade fältet och vann på 14,1 över 3100 m.

I stayerloppet V75-5 spikar även jag 3 Mateo de Reve till 33 %.


Så är det! Enda möjligheten till utgång av loppet som jag också ser det och då borde man kanske dubbla systemet men jag anser Admiralen vara så överlägsen så, nej - inte denna gång. Någon som vet om Gardner Shaw blivit kastrerad inför förra starten?

Stankarn 2021-08-27 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 759410)
Ojojoj! Varför tjafsar ni???!!! Admiral AS står med tre och en halv hov i mål redan nu - betänk vad han stod i för odds senast och särskilt vilka prestationer denne gjort innan - har någonsin dennes startspår varit ett frågetecken?! Denne vinner med 20 meter om felfri. Jag förstår att ni hoppas på detta, men jag chansar på felfritt och enkel seger och så har mitt gäng kopplat greppet på pöbeln...

Inte för att vara den som är den, men jag hoppas verkligen att det är fler än du och nuvarande 62% som spikar Amiralen i morgon. Om det kan kallas för att "koppla greppet" på "pöbeln" vettefan....det är du och Shooter möjligtvis som tycker att man "kopplat greppet" på spelarkollektivet efter att ha spikat favoriterna i de första två avdelningarna. Bortkastade pengar om du frågar mig.

Insatsen näst senast - spets och bestämde. Totalt intetsägande.

Insatsen för tre starter sedan - ett par ggr per år får hästarna fantastiska tider på Färjestad, vet inte om det är fel på mätningen eller tidtagningen, men Melanders stjärna sprang väl en halvsekund snabbare, samma kväll? Jag garanterar att Admiralen inte springer nån 10-tid i morgon på Bergsåker, inte 11-tid eller 12-tid heller.

Men jag önskar all lycka till, sitter den så är omgången död iallafall.

Stankarn 2021-08-27 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 759417)

Någon som vet om Gardner Shaw blivit kastrerad inför förra starten?

Nja, jag tror att han blev kastrerad redan 2019. Men jag kan ha fel, naturligtvis.

KalleKlut 2021-08-28 01:16

Kan inte förstå varför 1 Miss Silver inte är mer spelad? Solklar första rank för mig!
Frågan är vem som vinner OM Månlykke A.M mot förmodan skulle galoppera eller ha en usel dag? Ingen jätte superduper dunder megastjärna i vagnen. Men den hästen sköter sig väl utmärkt på egen hand..

KalleKlut 2021-08-28 01:44

9 Brezza Du Kras måste vara omgångens mest överstreckade ekipage!

Lite lurigt med spets i avd 7. Får vi galopp på 3 Very Kronos? Isåfall sitter väl 6 Click Bait där och släpper till 8 Milligan's School..

TravFans 2021-08-28 06:55

Citat:

Ursprungligen postat av KalleKlut (Inlägg 759424)
9 Brezza Du Kras måste vara omgångens mest överstreckade ekipage!

Lite lurigt med spets i avd 7. Får vi galopp på 3 Very Kronos? Isåfall sitter väl 6 Click Bait där och släpper till 8 Milligan's School..

En liten påminnelse bara:
På Bergsåker är det fördel med spår längre in bakom bilen. Därav tror jag VK sitter i spets. Tar du spets från bricka 6-8 på Bergsåker kostar det som regel för mkt. Så i min bok kan man räkna bort CB & MS. MS såg dessutom inte speciellt kaxig ut sista 100 senast.

drn85 2021-08-28 08:03

Tycker det är lite specielt med favoriterna den här omgången. Både Admiral As och Månlykke AM känns som vettiga spikar, så klart. Men båda har också lite intressant galoppstatistik.

Admiral As har 30% galopper i sina 10 senaste starter i auto. Med en spelprocent på över 60% ger spelarna honom i praktiken en vinstchans på över 90% om han travar. Kanske är det bara galopp emot, men det är värt att ha i åtanke.

Värre är det med Månlykke, som har 2 galopper i sina 8 starter i auto de senaste två åren (25%), bägge förvisso under fjolåret. Men ändå, en vinstchans utan galopp på 110% med nuvarande spelprocent. Han vinner alltså detta loppet 11/10 gånger utan galopp, enligt spelarna. :)

Ja, det är ett lite simpelt mått på galopprisken, men det är väl ett litet argument för att gardera åtminstone en av dem.

trance_error 2021-08-28 08:07

Tror en felfri Very Kronos blir svår att slå, spets o slut :)
Ej favorit kommer att spika.

Fulsprit 2021-08-28 08:16

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 759420)
Inte för att vara den som är den, men jag hoppas verkligen att det är fler än du och nuvarande 62% som spikar Amiralen i morgon. Om det kan kallas för att "koppla greppet" på "pöbeln" vettefan....det är du och Shooter möjligtvis som tycker att man "kopplat greppet" på spelarkollektivet efter att ha spikat favoriterna i de första två avdelningarna. Bortkastade pengar om du frågar mig.

Insatsen näst senast - spets och bestämde. Totalt intetsägande.

Insatsen för tre starter sedan - ett par ggr per år får hästarna fantastiska tider på Färjestad, vet inte om det är fel på mätningen eller tidtagningen, men Melanders stjärna sprang väl en halvsekund snabbare, samma kväll? Jag garanterar att Admiralen inte springer nån 10-tid i morgon på Bergsåker, inte 11-tid eller 12-tid heller.

Men jag önskar all lycka till, sitter den så är omgången död iallafall.

Så du tror att omgången inte är död om du garderar och Admiralen vinner? I alla omgångar jämför man motstånd som man mött, tider (nåja, kanske kallblod) och utgångslägen. Admiralen är ingen snabbstartare så läget betyder inte mycket, det är felfri avgång som gäller och det är enkom Gardner Shaw emot. Jämför dessa med motståndet senast - var spelarna så fel ute då de spelade honom så hårt, menar du? Varför, i sådana fall. ja, denne galopperade så vi får aldrig veta...

Ja, man "kopplar alltid greppet" om man spikar i första, oavsett spelarprocent på kusen, detta då mången garderar just för att slippa åka i första! "Bortkastade pengar" är att gardera! Stå hellre över omgången om du tycker/tror omgången är död efter Admiralens kommande kross! Och självklart behöver Admiralen inte gå några 10-12-tider! Det räcker gott med runt 13-14 för att vara överlägsen här, då han självklart tar dem på ren klass och styrka. Bergsåkers upplopp gör det inte sämre heller! Vinner från dödens om det behövs...

Lycka till! :clap:

Fulsprit 2021-08-28 08:20

Citat:

Ursprungligen postat av drn85 (Inlägg 759428)
Tycker det är lite specielt med favoriterna den här omgången. Både Admiral As och Månlykke AM känns som vettiga spikar, så klart. Men båda har också lite intressant galoppstatistik.

Admiral As har 30% galopper i sina 10 senaste starter i auto. Med en spelprocent på över 60% ger spelarna honom i praktiken en vinstchans på över 90% om han travar. Kanske är det bara galopp emot, men det är värt att ha i åtanke.

Värre är det med Månlykke, som har 2 galopper i sina 8 starter i auto de senaste två åren (25%), bägge förvisso under fjolåret. Men ändå, en vinstchans utan galopp på 110% med nuvarande spelprocent. Han vinner alltså detta loppet 11/10 gånger utan galopp, enligt spelarna. :)

Ja, det är ett lite simpelt mått på galopprisken, men det är väl ett litet argument för att gardera åtminstone en av dem.


Du får gärna förklara hur dessa procentsatser korrelerar på det sättet du räknar...

:yes:

Efterhandaren 2021-08-28 08:59

Admiral As

Har blivit omgångens stora ”favorit i fara ” snackis. Och galopprisken höjs till skyarna av vissa favorit fällare. I modern tid ( 1 år tillbaka) har hästen hoppat 2 ggr av 10. Och båda gångerna efter start (200m) och direkt bakom vingen. Bakspår med en lugn start och 2640 tror jag är närmast perfekt och får hästen trava in sig första varvet är han oslagbar i detta fält. Ok 62% är högt men visst vinner han detta lopp 6-7 ggr av 10.

Stekel 2021-08-28 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 759411)
Senast var Admiral As mer spelad än Aetos Kronos som var överlägsen och som nyss startat i Elitloppet som en av favoriterna. Von Fanuttci Zet, favorit i Elitloppet! Click Bait! Mer spelad än även Hail Mary!

Jämför dessa kusar med detta mediokra gäng - är ni galna som tro på förlust - ja, det är ni!!!

Jag betänker hur snedspelad den var även i det loppet istället. Och dubbla galopper i raden.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved