I V75:2 är Lennartsson favorit med 11 Order To Fly (45%). Scenariobeskrivningarna för att han vinner det där är väl att han går fram till dödens och trycker sönder ledaren - alternativt att han får överta. Klart duglig häst som dock svikit förut och Per Lennartsson har lallat bort kölägen förut....jag har ingen statistik men jag tror att han måste vara bland de fem sämsta i Sverige på att köra från bakspår eller med tillägg. I sällskap med Magnus J och några till.
Andrahandsfavorit är Goop med 6 Gigant Proud. På vilka meriter då kan man undra. Två vinster senaste 16 starterna (en vinst 2014, en 2015) senaste vinsten i ett lopp med 10´ i segerpremie. Antar att det spekuleras i att han blåser till spets här eller att han gick bra senast, kom ihåg dock att Gävlebanan kan vara hur snabb som helst vissa tävlingsdagar och att det ofta presteras glädjetider.
Mest förvånad är jag över att en sån som 3 Liberty Face bara är 4%-are. Vann V75 på ett bra sätt i vintras och trots lite sämre insatser några starter så gav han väl ändå nåt formbesked senast? Har också gjort 12-tider på Gävle (medel men auto)....
Bästa meriterna och förmodligen (näst) bästa hästen är 5 King City (16%). Kan förmodligen vara ett spikförslag - om Örjan kör för vinst. Viket inte alltid är så lätt att veta.
Tycker att 8 Aghinetti borde få riktigt svårt. Ska han köra i tredjespår igen? Kanske t o m kan strula till det för PerL om han tar dödens och försvarar sin position. Nä, nu spekulerar jag.
Tror att jag låser på 3,5 här. Alternativt tar med sistarankade 10 Usain Swing, barfota runt om i morrn. Nä, kan väl aldrig gå?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|