Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
V75-6
Här blir Chelsea Boko spik. Varför?
1983 bröts Legolas' segersvit och han blev tvåa efter Ideal de Gazeau.
Efteråt åkte jag in till Manhattan - åttonde gatan/sjunde avenyn. Stället hette CHELSEA Place. Man gick i en porslinsaffär. Om man klarade sig utan att slå ner något till bakre dörren kom man in i en svett-, rök- och stökig dans/nattklubb. Längst bak ledde en halvtrappa ner till en förstaklass italiensk maffiarestaurang. Värden fick sitta i en högryggad rottingtron och mina gäster i mindre rottingstolar. Suverän mat, vin och service.
Tillbaka in i nattklubben. Full av dansvilliga brudar doftande av svett och sexbegär.
Scenen disponerades en halvtimme vardera av en rumpsvängande sjungande tjej/kille. I trosor eller BH stoppade man dollarsedlar efter tycke.
Därför spikar jag Chelsea Boko imorgon. Lycka till.
|
Innebär det att jag måste spika en 1%-are i V75:7?
Vi hade inte råd att åka till USA för att se Legolas utan fick nöja oss att åka till Dannero starten efter. En av kompisarna hade en lite större
motorbåt som vi tryckte ihop oss i, det var rätt praktiskt, fanns inget som hade hette sjöfylleri på den tiden....vi la till vid Sandslån efter att ha groggat lite i
båten på vägen dit och gick sista hundra metrarna till travbanan.
Det hade förberetts med täcke, pokaler, fina priser - det var ju en världsstjärna som flögs (!) upp till Kramfors flygplats för att inkassera en tämligen enkel seger. Ryktena säger att man (trots värsta skitbanan) inte vågade sko om favoriten, hade tydligen lite känsliga fötter...alla vet väl upplösningen? Lars Lindberg gav gammhästen
Speedboat en perfekt resa och satte in stöten i det senaste av alla ögonblick. Typ 20 meter före linjen. Vi hade naturligtvis spelat en liten sudd, spelat emot favoriter har jag gjort hela livet...
Vi tog
båten från Dannero - om jag kommer ihåg så var det dans på strömsborg efteråt, norrlands största dansbana på den tiden och
party hela natten.
Så jag blir väl tvungen att spika nr
3 Party Boat Hanover jag...1%! Eller
9 Västerbo Loveboat?
Epilog: Efter den nesliga förlusten på Dannero så var det inte så många som trodde på Legolas i Åby Stora pris. Syrrans kompis hade flyttat ner till Mölndal ett par månader innan så vi bestämde oss relativt impulsivt för att åka ner och vända på vinsten - och sätta allt på Legolas till över 10 vändor. Jodå, han vann efter en patenterad finish, förmodligen med racerskor istället för träningsdojorna som han hade haft på sig på Dannero.