Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-01, 15:39   #18
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Stänkarns´genomgång

V75:2
Lågklassigt kallblodslopp över 2640 meter där Bokli Rapp har bästa rekordet på 22.9. Annars är det i överlag 24/25-tider över medeldistans som gäller.

Klar favorit är 9 Gorm med kallblodskungen Ohlsson i sulkyn. Som visade senast att även han kan besegras. Från spets. Av en betydligt sämre häst som först var med i spetsstriden och sen i princip knäckte honom från dödens. Nä, det var ingen lysande insats direkt. Men är snabb, lättplacerad så 48% kanske är rimligt. Fast, sen påstår Jens att det enbart är Järvsöfax som klarar ut favoritskapet i den här typen av lopp. Så man kanske ska gardera ändå? Firma Reden-Kihlström vet man aldrig var man har. Har varit favorit tidigare, kanske slår till nu istället, till 5-6 ggr?

Tror att det är heltäckt med 6,7,8,9,10. Noterar att Demex sprungit sina 23-tider över medel med dagens aviserade balans.

V75:3
Intressant lopp över 3140 meter. Stor favorit är Gooner, 43%. Tittar man i startlistan så förstår man varför han nästan uteslutande startar bakom bil. Voltstart är ingen fördel, som det verkar.

Andrahandaren är 11 Rotate, som Tarzan f-n måste ha petat in arsenik i senast. Var kom den insatsen ifrån? Eller ska man börja ta montévinster på större allvar? Nå, jag tror att han får svårt att upprepa vinsten, är knappast gynnad av distans.

Nä, jag tar några stycken här och hoppas på lite stök för favoriterna. 1 Geronimo Am sprang låg 16-tid på distansen i fjol somras. Springer han 15,5 här så måste det vara bra chans. 4 Meves Vacances kan vara ett roligt platsspel, står distans. Roligast är 10 Madronjo som skrällde till 30 ggr i förra starten. Kaptah hade väl varit favorit här? Jag tar även med 13 Bic Cactus Zet som också står distans och verkar vara i form. Skorycket i förra starten gjorde susen. Och kunde utnyttja springspåret på Östersund i september ifjol på bästa sätt.

V75:4
Skalman favorit på rikstoton. Brr!

Yanke Dee är favorit med 40% av strecken på sig. Var väl hyfsad senast, även om jag aldrig lägger nåt värde till "fantomtiderna" på Eskilstuna. Vissa tävlingsdagar undrar man verkligen om det är nån som mixtrat med elektroniken....

Nej, här får man hoppas på att det några som är intresserade av att tävla och inte bara vinkar fram Haugstad till spets. Wäjersten kanske fått lite ryggrad efter framgångarna på rikstoton? Skulle heller inte förvåna mig om Örjan bara blåser till spets och sänker rekordet på Hilltop Hawk med tre sekunder. Kanske ska spika emot här?

V75:7
Fullkomligt olösligt lågklass-lopp över 1640. Om inte Erik sätter dit 2 Ribot, bfro och jänkarvagn aviserade, dessutom hyfsad från start, även utan Erik?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat