Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-04-01, 14:12   #16
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22
Sharp$: 2999
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
1) Chapuy S&S
2) Jag gillar Gorm som kan bli en av Sveriges bästa kallisar - spik!
3) Gooner vinner nog felfri, men osäker i volt, så Rotate rankar jag tvåa. Tror det räcker med dem.
4) Yankee Dee toppchans! Örjan sitter upp bakom värsta motståndaren.
5) Här rankar jag Aragorn AS före Deal Done Zet. Nurmos häst barfota runt om. Ready Cash-avkomma.
6) Garderingslopp.
7) Garderingslopp. Första streck: Magnificent Tooma.

Lycka till!

Du borde nog stå över denna omgång, på den raden!?
Kanske blir jackpot på 5 och 6 men själv tror jag på bättre utdelning ....finns frågetecken !?

Lycka till!
cava är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 14:28   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cava Visa inlägg
Du borde nog stå över denna omgång, på den raden!?
Kanske blir jackpot på 5 och 6 men själv tror jag på bättre utdelning ....finns frågetecken !?

Lycka till!
Håller nog med om att om man tänkt inleda med spik på två stora favoriter så är nog chansen större till bättre återbäring genom att vänta till V5 startat i avdelning 3. Måste vara jättestor risk då att bara 26-39 procent av insatserna betalas tillbaka medan alltid 65 procent går till spelarna på V5. Men är ju högt även med 35 procent i avdrag så har man inga idéer som sticker ut är det nog mest lönsamt att inte spela alls. Tror många spelare som vanligt kommer göra det stora misstaget att spela just på allt nu under påskens V75 rally och sedan sitta med tunna spelkassor på måndag. Bättre chanser genom att läsa på noga och sen lägga pengarna där man tycker förutsättningarna för att kunna vinna är bäst. Det är troligen inte genom att lira V75 på ungefär samma sätt fyra dagar i rad. Men atg ska ju dra in tresiffrigt antal miljoner på våra förluster i påskhelgen så dom hoppas såklart att vi alla spelar på allt varje dag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 14:39   #18
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Stänkarns´genomgång


V75:2
Lågklassigt kallblodslopp över 2640 meter där Bokli Rapp har bästa rekordet på 22.9. Annars är det i överlag 24/25-tider över medeldistans som gäller.

Klar favorit är 9 Gorm med kallblodskungen Ohlsson i sulkyn. Som visade senast att även han kan besegras. Från spets. Av en betydligt sämre häst som först var med i spetsstriden och sen i princip knäckte honom från dödens. Nä, det var ingen lysande insats direkt. Men är snabb, lättplacerad så 48% kanske är rimligt. Fast, sen påstår Jens att det enbart är Järvsöfax som klarar ut favoritskapet i den här typen av lopp. Så man kanske ska gardera ändå? Firma Reden-Kihlström vet man aldrig var man har. Har varit favorit tidigare, kanske slår till nu istället, till 5-6 ggr?

Tror att det är heltäckt med 6,7,8,9,10. Noterar att Demex sprungit sina 23-tider över medel med dagens aviserade balans.

V75:3
Intressant lopp över 3140 meter. Stor favorit är Gooner, 43%. Tittar man i startlistan så förstår man varför han nästan uteslutande startar bakom bil. Voltstart är ingen fördel, som det verkar.

Andrahandaren är 11 Rotate, som Tarzan f-n måste ha petat in arsenik i senast. Var kom den insatsen ifrån? Eller ska man börja ta montévinster på större allvar? Nå, jag tror att han får svårt att upprepa vinsten, är knappast gynnad av distans.

Nä, jag tar några stycken här och hoppas på lite stök för favoriterna. 1 Geronimo Am sprang låg 16-tid på distansen i fjol somras. Springer han 15,5 här så måste det vara bra chans. 4 Meves Vacances kan vara ett roligt platsspel, står distans. Roligast är 10 Madronjo som skrällde till 30 ggr i förra starten. Kaptah hade väl varit favorit här? Jag tar även med 13 Bic Cactus Zet som också står distans och verkar vara i form. Skorycket i förra starten gjorde susen. Och kunde utnyttja springspåret på Östersund i september ifjol på bästa sätt.

V75:4
Skalman favorit på rikstoton. Brr!

Yanke Dee är favorit med 40% av strecken på sig. Var väl hyfsad senast, även om jag aldrig lägger nåt värde till "fantomtiderna" på Eskilstuna. Vissa tävlingsdagar undrar man verkligen om det är nån som mixtrat med elektroniken....

Nej, här får man hoppas på att det några som är intresserade av att tävla och inte bara vinkar fram Haugstad till spets. Wäjersten kanske fått lite ryggrad efter framgångarna på rikstoton? Skulle heller inte förvåna mig om Örjan bara blåser till spets och sänker rekordet på Hilltop Hawk med tre sekunder. Kanske ska spika emot här?

V75:7
Fullkomligt olösligt lågklass-lopp över 1640. Om inte Erik sätter dit 2 Ribot, bfro och jänkarvagn aviserade, dessutom hyfsad från start, även utan Erik?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 14:47   #19
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Ska man gå emot Gooner så måste Madronjo vara tidig, stortrivs utan skorna vilket vi såg senast med skrällvinst.
11 Leave Your Sox On (v75-5/8%) Man har bara gått med barfotarunt om kombinerat med jänkarvagn en gång då fick man inte helt fritt över upploppet och gick in på en 13.2aM tid, såg kanske inte ut att ha mängder sparat men finns lite värde i den till så pass låg procent tycker jag.
7 Gassin AM (avd7-2%) Inte tävlat i volt så mycket men har spetsat från springspår förut och denna gången är det "bara" 1640m är väl inte helt osannolikt att man kan rinna undan om man väljer att köra i spets.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 15:26   #20
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Troligen


...dagens sämsta (?) aprilskämt!

Äv. trippel. Heja Olle!

RAKET
Inlämnat: 2021-04-01, 15:34
Gävle
Torsdag 2021-04-01
Start: 19:52
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Vinnare 8 Nordby Kuling
8: Vinnare 9 Therion
9: Vinnare 11 Leave Your Sox On

3 x 15,00 kr = 45,00 kr.
Totalt: 45,00 kr.
Rättningskod: DQK GHK HMW

Senast redigerad av valo den 2021-04-01 klockan 15:33.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 15:42   #21
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57163
Standard

Satt och väntade på oddset hos Svenska spel på 4 procentaren Ribot i avslutningen. Blev inte riktigt vad jag hoppats.

Ruggigt intressanta ändringar på den, med Erik i volten måste chansen till spets vara god och stallet har börjat visa form. Men första barfota, nytt huvudlag och jänkarvagn i volten kan ju också bli pannkaka. Men det är väl en risk värd att ta på en så lite spelad häst.

Spets på Gävle med snabb bana över kort distans är normalt stort plus.

Värst emot Redens men är Örjan sugen på att tömma den från detta läge i årsdebuten?
Westholms vann lätt första barfota senast men det var inget vidare lopp och de två främsta motbuden galopperade.
Hombre D barfota runt om nu, stort plus, och brukar inte galoppera i voltstart men känns ändå som viss galopprisk.
Tilläggshästarna borde ha en mycket tuff uppgift.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 15:49   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57163
Standard

Nu hade Ribot stigit från 11 till 15 ggr hos SS . Då fick den 100 kr vinnare.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:12   #23
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50104
Standard

Under Travrondens Facebookssändning nyss nämnde Berglund att han koncentrerar sig på söndagens V75 alltså inget Berglundtips idag på Service Play.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:17   #24
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57163
Standard

Dagens oddsras hos Svenska spel måste vara på Airborne i avd 4 som på en halvtimme sjönk från 6,10 till 3 ggr. Oerhört intressanta utrustningsändringar men kände inte för att spela på en häst som aldrig startat i Sverige och Oscar Berglund utropar väl nästan alltid sina hästar som närmast stenklara innan loppen men stämmer rätt sällan. De spelexperter som kollat upp hästens Tysklandsstarter påstår dessutom att den är långsam från start.

Fågel eller fisk och att spela på en sådan häst är att köpa grisen i säcken.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:22   #25
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 741
Sharp$: 12954
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Satt och väntade på oddset hos Svenska spel på 4 procentaren Ribot i avslutningen. Blev inte riktigt vad jag hoppats.

Ruggigt intressanta ändringar på den, med Erik i volten måste chansen till spets vara god och stallet har börjat visa form. Men första barfota, nytt huvudlag och jänkarvagn i volten kan ju också bli pannkaka. Men det är väl en risk värd att ta på en så lite spelad häst.

Spets på Gävle med snabb bana över kort distans är normalt stort plus.

Värst emot Redens men är Örjan sugen på att tömma den från detta läge i årsdebuten?
Westholms vann lätt första barfota senast men det var inget vidare lopp och de två främsta motbuden galopperade.
Hombre D barfota runt om nu, stort plus, och brukar inte galoppera i voltstart men känns ändå som viss galopprisk.
Tilläggshästarna borde ha en mycket tuff uppgift.
Ribot är väl i min värld en typisk 4% are kanske 2% are. Hästen är en orutinerad i volt och spår 2 med bike och ytterligare vässning känns som en stor chansning.
Och lyckas Erik ta piken från start är det en stor prestation. Men visst loppet är ihåligt och framspåren har stor fördel. Men kanske får agera för helgen lämpliga ”harar”.
Bakspår med 10st på 40 volten är väl iskallt men 11 Fonda Boko tog en fin andraplats efter grymme Moses senast och 15 Surf’n Turf är oxå en bortlottad luring.
Men Örjan nosar väl ut dom som i gamla goda tider när farfar var ung.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:27   #26
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Sena tankar.

Avd 1: 3 Chapuy kommer dubblas med 9 From The Mine.
Avd 2: Helstängt med 6, 7, 9 och 10.
Avd 3: Spik 9 Gooner. Borde kunna runda allt. Enbart galopp emot.
Avd 4: Helstängt med 3, 4, 5 och 6. 4 Capital Gain C.C mot spets. Släpper man?
Avd 5: 2 Deal Done Zet mot 6 Aragorn As i första taget. 11 Leave Your Sox On inte helt borta.
Avd 6: 1 Zante Grif leder länge. 10, 11 och 15 från bakspår emot.
Avd 7: Vidöppet lopp. Ta många. 4, 10 och 13 är chanslösa. Resten kan vinna.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:31   #27
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ribot


Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nu hade Ribot stigit från 11 till 15 ggr hos SS . Då fick den 100 kr vinnare.

Vi får hoppas du har rätt. Gjorde en spik-Harry och fick av Harry i sista, Ribot och Fonda Boka enbart, alltså två lågprocentare. Hoppet steg dock när du förordar Ribot. Spikade en häst på Harryn; Leave Your Sox On. Ett par strykningar där gynnar den lite. Vi får se.

Senast redigerad av valo den 2021-04-01 klockan 16:37.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:34   #28
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 121
Sharp$: 3612
Standard

Skickat in det här innan liven förstör tanken
V75
Inlämnat: 2021-04-01, 17:30
Gävle
Torsdag 2021-04-01
Start: 19:30
Kostnad: 80,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 From the Mine (3, 4) Får vi 16% nästa gång? Läge javisst
2: 6, 7, 9, 10 (4, 5)
3: 9, 13 (11, 1)
4: 4 Capital Gain C.C. (6, 3) Tokskrällen
5: 2, 11 (6, 5)
6: 1, 7, 8, 10, 11 (15, 3)
7: 6, 8 (1, 5)

1x4x2x1x2x5x2 = 160 rader.
160 x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr.
Totalt: 80,00 kr.
Rättningskod: GXC FHC GGQ
Verkar ju vara ganska bra favoriter idag, tycker jag innan.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:36   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Vi får hoppas du har rätt. Gjorde en spik-Harry och fick av Harry i sista, Ribot och Fonda Boka enbart, alltså två lågprocentare. Hoppet steg dock när du förordar Ribot. Spikade en häst på Harryn; Leave Your Socks On. Ett par strykningar där gynnar den lite. Vi får se.
Spelvärde har den rankad etta. Travtjänsten och spelarservice har rankat den fyra så betaltjänsterna tror enormt mycket mer på den än den del av spelarkollektivet som lämnat in sina V75 system redan.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-01, 16:39   #30
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 180
Sharp$: 57163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Vi får hoppas du har rätt. Gjorde en spik-Harry och fick av Harry i sista, Ribot och Fonda Boka enbart, alltså två lågprocentare. Hoppet steg dock när du förordar Ribot. Spikade en häst på Harryn; Leave Your Socks On. Ett par strykningar där gynnar den lite. Vi får se.
Sen är ju inte ett vinnarspel på en 15 oddsare detsamma som att man tror att den bara vinner.

Det trodde jag däremot Lugauer skulle göra i tisdags i sista avdelningen och la då ett v spel till 2,50. Den vann inte. Hade jag trott att kvällens 15 oddsare hade lika stor vinstchans som jag trodde den hade så hade spelet blivit minst 3 ggr så stort.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td