Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-22, 12:27   #48
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Kul omgång med nån strykning som ställer tidigare analyser på ända.

V75:2
Om det finns någon rättvisa så borde väl 10 Ies Elisabet få vinna idag. Jag håller inte med dem som påstår att hon måste ha "sitt" lopp för att vinna eller att hon bara har en kortspeed på 400 meter. Vad jag har sett i lopparkivet är att hon tyvärr alltid hamnar längst bak och trots 10-avslutningar sista 700-800 helt enkelt inte hinner fram. Eller blir störd, som senast, nästan påkörd 300 kvar. Dessutom blir Mats E bättre och bättre som kusk. Men det stora abret är ju just var hon hamnar från start. Och var hon sitter 700 kvar.

Så jag förordar en annan märr. 3 Nina Ginto. Kördes bort fullständigt av piassava-kusk senast men jag har ett par imponerande avslutningar i färskt minne. Favoriten är inte i närheten av hennes 500-metersrökare. Från spets eller en position där hon får fritt till slut så blir hon hyperfarlig.

Bedövaren: 8 Luna Nera Doc. Har, till skillnad från nästan alla andra märrar i loppet, sprungit på hingstar och valacker i princip varje start, har inte riktigt räckt till men har förmodligen betydligt mer hårdhet än de hon möter idag. Förmodligen bäst bfro men jag håller inte alls för otroligt att hon åtminstone kommer in på en plats idag. 11ggr på SvS.

V75:3
Ser ut som att det kommer att köras lite från start.

4 Aurora Borealis ska laddas och köra i spets om hon kommer dit.

"JW: Perfekt läge denna gång, kan öppna snabbt. Körs i spets om hon kommer dit. Kan vara med i striden därifrån."

Örjan provar väl, likaså Lennartsson (eller fegar han ur?).

Så man kanske borde gå rakt ut på Ulf O? Eller är Westholms sto tillräckligt bra att matcha grabbarna?

V75:4
Jag tar ställning och spikar Östres förvandlingsnummer. Han lär köra tills han sitter i tät och sen avslutar han sista 500 efter 20.

V75:5
Är inte 4 Stepping Moneyboy fullständigt bortglömd idag? Bra utgångsläge, har varit ute och tampats i V75 tidigare, 3 vinster på de 4 senaste, har slagit favoriten tidigare. 3% på strecken, 5 ggr på plats på SvS. 12 Bara du Chene har värsta läget men tror också att den kan vara en kandidat, iaf till ett hyggligt platsodds.

Annars ska det bli spännande att se hur långt det räcker för Söderholms megasuperduperstjärna 2 Powerbank.

V75:7
"alla" spikar tydligen 7 Admiral As och det ser också ut som att alla professionella tippare försöker överträffa varandra i argumentationen varför Reijo Liljendahls stjärna ska vara fullständigt stenklar. Syn säger jag, är den inte i full form och om 1 Morotai Degato hittar ut från vinnarhålet, säg 300 kvar, då är det pott! Spik till 12% och ett vinnarspel till dryga 7 ggr degen på SvS blir det nog till att unna sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat