V75 Halmstad 2021-12-23
Uppesittarkväll och V75 på Halmstad. Som vanligt kommer banan att serveras i perfekt skick (nån plusgrad, några millimeters nederbörd under dagen som avtar mot kvällen) och det blir lätta aluminiumskor på hovarna.
Den stora frågeställningen för mig är hur Björn Goops hästar kommer att prestera. Det såg inte bra ut när hans Kurri Jari Boko skrynklade ihop sig fullständigt för två omgångar sedan och statistiken sedan 2021-11-30 inte är bättre än 6 vinster på nästan 90 starter. Klart under hans tränarstatistik på ca 15% (13% 2021, 16% 2020).
Annars är det en smålurig omgång med flera öppna lopp. Ett rent treåringslopp, två stolopp. två spårtrappor och ingen Guld, ingen Silver. Det är inte som i lördags där det i princip var omöjligt att missa 7 rätt om man valde rätt bland spikarna (eller körde reducerat). Bellfaks, Unique Juni, Millinodollarrhyme och Chaouy var väl de klara vinnarna som förordades här på Sharps (ja, jag vet, det fanns ett par dumstrutar på som förordade Eddy West i sista, men i övrigt så...) när det drog ihop sig mot start och skriket (Hultman, Spelvärde m fl) Devs Definitif infriade.
I flera av loppen startar 3-åringar, såna som normalt sett har minst 20 meters försprång till äldre kamrater, vilket kan vara bra att ha med sig när ni ska ta ställning för vem som vinner loppen. 4 Whispering Hills och 6 Gliding Eagle är två 3-åringar från Goops stall som säkert kommer att bli påpassade.
Ser att 3 Hilltop Hawk är tidig favorit i V75:6/DD1, 5 raka starter över 1640 - 2640 nu.
Stall Untersteiner verkar komma laddade upp till öronen men jag tror att Jepson (tillsammans med lill-goopen) blir omgångens nyckelkusk. Tacksamt att både Örjan och Erik står över....
Se upp för skrällkuskarna Sjunnesson, Dalborg, Larsen och Lähdekorpi. Riordan selar ut enbart två på V75 och nån av dem kanske ska passas, ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Gus (+5), Basse (+10)
Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-20 klockan 11:36.
|