Visa ett inlägg
Gammal 2021-12-22, 01:47   #4
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

V75:2 är också en utmaning. Spårtrappa över 2640a, med 3- och 4-åringar, sent på säsongen. Jodå, det går att vinna V75 som treåring. Men över 2640 meter? Autostart? Liiite körning blir det väl ändå första 250 metrarna?

3-åringarna 2 Puycheric Wine (endast 3 starter i karriären) och 6 Gliding Eagle (också endast 3 starter i karriären) har fått de bästa utgångslägena men jag vet inte jag. Jag tror att jag steker båda. De ska ut som favoriter på V75, över lång distans, efter enbart tre ynka starter? Vad jag har sett i arkivet så är det ingen av de här två som kommer att kunna gå fortare än 13-14 sista 500 och då borde det vara några andra mottävlare som "kan" bättre.

Exempelvis 3 Mafioso Lynx. Hanna Lähdekorpi sätter upp Peter Ingves i sulkyn och jag är rätt inne på att det här ekipaget blåser till spets, och kör där. Hur startsnabb Goops favorit är, vet vi inte. Inte heller PU:s. 7%.

Favorit till slut lär Dahlentränade 11 My Story is True bli. Bland de tre i samtliga (7) starter, om han inte galopperar. Dahlén är tydligen inne i ett härligt flyt, och det kommer det att tjatas om på atg.se under hela torsdagen. Jepson i jollen borgar för att rätt initiativ och beslut tas och fattas. Förmodligen kring 25-30% till slut (18% nu).

Helt bortglömd, än så länge, är 10 Fönix Wang, nu med bike. Rosleff blir bättre och bättre i sulkyn och sitter inte bara och åker med längre. Mycket galopper i raden men en av få i det här gänget som står distans. Tvåa på en 15-tid på Lunden över 2500m är väl ok? Vann senast med skor runt om. 1%!

Nämner att 14 Teton Farfetch verkar trivas i bike.

I övrigt är det nog treåringarna som står på tur att streckas. Gillade intrycket på 1 Alisson när han vann sitt lopp. Den här blir nog inte så tokig, till slut, men har otroligt svårt att gå felfritt och kanske streckas "längre fram"

5 Camelot As har gjort betydligt fler starter än sina årgångskompisar, och skulle normalt sett vara ett bud från bästa läget. Men man blir ju skogstokig på körningarna. Bli dragen sist i sista sväng, helt i onödan, istället för att rycka i högertömmen och runda tröttnande konkurrent, släppa ut invändig konkurrent 600 kvar, trots att det inte finns plats för den att komma ut - listan kan göras kilometerlång. Dessutom snabb som en finlandsfärja från start. Övervägs om det blir kuskändring.

8 Vinci Nice är en trevlig Maharaja-avkomma, ovanligt snabb från start, och skulle kunna vara en utmanare, både initialt och till slut. Men, den behöver tydligen ett lopp i kroppen?

Provar med all säkerhet en tvilling även i detta lopp. 3,8,10,11 eller 11 mot ett gäng? Ska bli intressant att se hur oddsen utvecklar sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), Gus (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-22 klockan 02:18.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat