Citat:
Ursprungligen postat av kjel
Avd 1: Toto Barrosso är för knepig och väck med den favoriten. Inte i närheten att få en markering från mej idag. Jag spelar allt på att det blir gunga. Lite inne på Infinitus idag, vann debuten för André men efter det ingen seger. Lopp i kroppen och gick en bra tid inför denna start. Vi har ju också några ekipage här av riktig stayertyp som knappast låter ledaren lusa åt sej loppet. KAN bli bra lopp åt min idé.
|
Intressant lopp att försöka bena ut.
Jag steker också favoriten. En seger i år - på Tingsryd. Ett par segrar i fjol, Hamburg, nåt autostartlopp över kortdistans osv. Är inte gynnad av distansen, lär inte hitta till ledningen - och allmänt galoppbenägen. Schas! säger jag också.
5 Digital Dominance är en riktig stayer och spurtade bra senast efter att ha smugits invändigt genom sista sväng. Förmodligen bättre med det loppet i kroppen och är förmodligen ett vettigt platsspel. Om inte Jörgen, sin vana trogen, hamnar punschigt på det, typ tredjespår genom första sväng och sen resten av loppet i dödens.
Björn vänder väl bort all från start och spetsar med montéhästen 1 Uncle Töll. Är inte såld på hans storhet men från spets och en gungande Björn hela det korta upploppet ner - varför inte?
Min förstahäst blir ändå
8 Borups Tornado. Jävlar vad bra han var näst senast, över 4000 meter. Fick då precis det lopp han ska ha - har flera ggr visat att dödens inte är hans melodi. Inbillar mig att Uffe hittar en bra position här, varför inte vinnarhålet eller ut i tredjepar utvändigt 600 kvar? Då ska det vara bra chans att han växlar ner det här gänget. 9% och 11ggr.
Helt bortglömda är
12 Amornero Roc (bfro igen) och Archer Lane. Amornero Doc är förmodligen bästa hästen i loppet. Som du skriver, med ett gäng långskubbare i fältet kanske Mats kan få glida med när tåget går, 1200 kvar. 4% och 20ggr!
11 Bransbys Juke Box står väl lite dumt till från start och kusken brukar ha svårt att få till det när han ska försöka sig på att köra bakifrån. Om de kör ihjäl sig därframme, sure.