Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-08-15, 10:37   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Lördagen 20/8 - Örebro - V75


Här pratar vi om lördagens tävlingar på


Örebro

Längd: 1000 m
Bredd: 21,4 m (2140 m), 20,8 m (1640 m)
Upplopp: 178 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här: Marieberg


Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-18, 15:59   #2
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Varför är det inte Jackpot på lördag?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-18, 16:13   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Varför är det inte Jackpot på lördag?
Atg låser inne alla jackar från extraomgångarna till v75 under kriteriehelgen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-18, 17:44   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Atg låser inne alla jackar från extraomgångarna till v75 under kriteriehelgen
Tja man undrar hur länge denna uppenbara stöld från småspelare ska få hålla på.
Självklart skall alla satsade pengar i en spel omgång delas ut och kontot nollställas. Det är helt sjukt och på gränsen till olagligt beteende från en statligt stödd spel arrangör.
Hm en massiv bojkott på typ allt ATG spel Kriterie helgen vore på sin plats.
Men det är väl inte genomförbart? Eller ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-19, 13:10   #5
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Missa inte ARCH LANE.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-19, 17:36   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Atg låser inne alla jackar från extraomgångarna till v75 under kriteriehelgen
Jag gillar inte jippo-omgångar. Vill ha de vanliga klasserna och helst ej finaler. Blandade distanser och både volt och auto, det är min melodi. Därför låser jag inne allt spel till extraomgångarna och släpper lös insatserna som i morgon när det är RIKTIG V75. Man MÅSTE ju inte spela varje dag, även om jag känner folk som tycker att livet blir meningslöst då. Men man kan ju alltid läsa på lite inför Örebro under tiden.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-19, 19:56   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Min följehäst Eddy West får bli spik i avd 2 och det lutar även åt spik på Toto Barosso i första avd. Sen får jag krydda på med några i övriga lopp. Får sova på saken.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-19, 21:22   #8
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Stöld är att ta i tycker jag även om jag känner igen frustrationen. Men förutsättningarna är ju klara och det är valfritt att spela.
Däremot kan jag tycka att det borde gå att hitta en större valfrihet i detta, som när det gick att välja att spela enbart för sju rätt

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja man undrar hur länge denna uppenbara stöld från småspelare ska få hålla på.
Självklart skall alla satsade pengar i en spel omgång delas ut och kontot nollställas. Det är helt sjukt och på gränsen till olagligt beteende från en statligt stödd spel arrangör.
Hm en massiv bojkott på typ allt ATG spel Kriterie helgen vore på sin plats.
Men det är väl inte genomförbart? Eller ?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-20, 05:13   #9
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 54
Sharp$: 1007
Standard

Avd 1: Toto Barrosso är för knepig och väck med den favoriten. Inte i närheten att få en markering från mej idag. Jag spelar allt på att det blir gunga. Lite inne på Infinitus idag, vann debuten för André men efter det ingen seger. Lopp i kroppen och gick en bra tid inför denna start. Vi har ju också några ekipage här av riktig stayertyp som knappast låter ledaren lusa åt sej loppet. KAN bli bra lopp åt min idé.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-20, 09:46   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Avd 1: Toto Barrosso är för knepig och väck med den favoriten. Inte i närheten att få en markering från mej idag. Jag spelar allt på att det blir gunga. Lite inne på Infinitus idag, vann debuten för André men efter det ingen seger. Lopp i kroppen och gick en bra tid inför denna start. Vi har ju också några ekipage här av riktig stayertyp som knappast låter ledaren lusa åt sej loppet. KAN bli bra lopp åt min idé.
Intressant lopp att försöka bena ut.

Jag steker också favoriten. En seger i år - på Tingsryd. Ett par segrar i fjol, Hamburg, nåt autostartlopp över kortdistans osv. Är inte gynnad av distansen, lär inte hitta till ledningen - och allmänt galoppbenägen. Schas! säger jag också.

5 Digital Dominance är en riktig stayer och spurtade bra senast efter att ha smugits invändigt genom sista sväng. Förmodligen bättre med det loppet i kroppen och är förmodligen ett vettigt platsspel. Om inte Jörgen, sin vana trogen, hamnar punschigt på det, typ tredjespår genom första sväng och sen resten av loppet i dödens.

Björn vänder väl bort all från start och spetsar med montéhästen 1 Uncle Töll. Är inte såld på hans storhet men från spets och en gungande Björn hela det korta upploppet ner - varför inte?

Min förstahäst blir ändå 8 Borups Tornado. Jävlar vad bra han var näst senast, över 4000 meter. Fick då precis det lopp han ska ha - har flera ggr visat att dödens inte är hans melodi. Inbillar mig att Uffe hittar en bra position här, varför inte vinnarhålet eller ut i tredjepar utvändigt 600 kvar? Då ska det vara bra chans att han växlar ner det här gänget. 9% och 11ggr.

Helt bortglömda är 12 Amornero Roc (bfro igen) och Archer Lane. Amornero Doc är förmodligen bästa hästen i loppet. Som du skriver, med ett gäng långskubbare i fältet kanske Mats kan få glida med när tåget går, 1200 kvar. 4% och 20ggr!

11 Bransbys Juke Box står väl lite dumt till från start och kusken brukar ha svårt att få till det när han ska försöka sig på att köra bakifrån. Om de kör ihjäl sig därframme, sure.

Senast redigerad av Stankarn den 2022-08-20 klockan 12:08.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-20, 11:28   #11
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

På plats i Berlin. Allt väl med Lady Beluga.
På egen kanal på atg 14:05 lopp 8.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-20, 12:24   #12
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

V75
Inlämnat: 2022-08-20, 11:00
Örebro
Lördag 2022-08-20
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 6, 8, 11 (9, 12)
2: 2 Missle Hill (3, 10)
3: 3 Bedazzled Sox (1, 2)
4: 5 Steady Victory (2, 3)
5: 2, 4, 5, 7, 9 (6, 10)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (10, 8)
7: 2, 4, 5, 7 (10, 6)

6x1x1x1x5x6x4 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: SFG KQB TFH

Fick bli tre spikar idag. Missle Hill blir nog svårslagen om den är i lika bra slag som senast. Bedazzled Sox känns som bästa hästen och var väldigt fin i försöket. Chansspiken fick bli Steady Victory som jag såg vinna på plats på Axevalla senast.

Skrällar:

V75-1 8 Borups Tornado 8%
Kanske mer utav en halvskräll, men om den stannar kring den här procenten så känns den klart intressant om den kan rygga Uncle Töll i starten. Frågetecken för formen efter senast dock.

Avdelning 1 känns svårlöst och öppet. Sex streck räckte min plånbok till idag.

V75-5 4 Holdfast Am 4%
3:a för bara en vecka sedan på V75. Behöver nog gå i ryggar och få en bra resa. Står väldigt bra till för det här.

V75-7 4 Global Lover 5% samt 7 Dont Be Weak 2%
Blir nog en fartfylld avslutning. Tror inte fullt ut på spets och slut för 5 Bravo Santana som verkar öka i procent, 20% just nu.

Global Lover är kapabel och rejäl i sina bästa stunder. Perfekt läge och Bergh lägger inga fingrar emellan. Tror det är vässat för en stark insats här.

Dont Be Weak känns lite bortglömd. Var 3:a under V75 på Rättvik och ska nu gå med amerikansk vagn ffg, om jag sett rätt.

Lycka till med spelen idag allihopa!

Senast redigerad av Nobleflash den 2022-08-20 klockan 12:26.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-20, 12:35   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Mina spikar är Missle Hill och Bravo Santana. Därutöver får max två favoriter vinna, minst en skräll måste vinna och minst en av hästarna Uncle Töll, Dirty Martini och Hand Full.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-20, 13:21   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Nu står väl förvisso 2 Missle Hill med tre ben i mål men till 80+% måste jag leta med ljus och lykta efter motbud.

Ni som såg V86 från Visby senast kan väl ändå inte missat avslutningen som 10 Global Welcome gjorde då. Fick gå i (typ) femtespår i sista kurvan och hann nästan fram till en undflyende MH ändå. Detta på en bana med ett av landets kortaste upplopp...

Åker med tidigt vid gardering.

4 Luciefer Lane var jag ENORMT besviken på senast. Jag spikade då hästen är klasser bättre i spets och jag läste loppet som att man skulle kunna rinna undan där med värsta motbudet från bricka 8. Men LL stapplade i mål som femma från piken på sagda upplopp.

Visst, det är hemmaplan nu men skallen på både häst och kusk skriker inte vinst direkt. Ska mycket till för att räcka till vinst idag. Kommer med först vid större gardering då jag ser det som att ENDA vinstchansen är att MH hoppar och INGEN ids göra jobbet utvändigt...


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2022-08-20 klockan 13:21. Anledning: feting
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-20, 13:29   #15
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 731
Sharp$: 1517
Standard

Jag är ledsen alla pojkar, flickor, män, kvinnor, icke-binära och Stänkarn, men jag tar det mesta av potten idag:

1 4 Furies Rain
2 1,2,3,4,6,10
3 3 Bedazzled Sox
4 2,9
5 6,10,11
6 4,6
7 5 Bravo Santana

Hela 36 kronor. Att det blev 36 kronor har att göra med att hunden snodde åt sig och åt upp en stor portion chiliköttfärssås, starkt som satan. Sen tog det exakt 36 minuter innan han fick diarré. Brukar vara en vinnare att spela för lika mycket då som antalet minuter. Funkar dock inte när frugan ätit något dåligt.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+36)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td