Visa ett inlägg
Gammal 2022-09-02, 15:27   #13
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

André Eklund kommer med två hästar till start i avdelning 5. Har han verkligen valt rätt häst?

4 Wingait Leif var ute i derbykval senast. Satt sist både 300 och 200 kvar. Men var på linje med tvåan i mål. Jag tycker att han gick riktigt bra jag, som 140-oddsare.

Helt bortglömda är 6 Zinfandel och 7 Whithout a Doubt. Den senare har slagit andrahandsfavoriten 3 Rampant, regelrätt. Båda är vassa ut men de kanske inte når spets ändå, trots den vinklade startvingen. Nån strykning innanför och jag går all in på vinnar- och TV-spelet.

9 Farfars Dream är favorit. Slog Wingait Leif när han vann näst senast, gjorde det bra naturligtvis men Wingait är nog närmare i mål den här gången.

Kan 12 Horatio Fortuna vara veckans platsfynd? Som vanligt saknas hälften av loppen i historiken men ta gärna en titt arkivet när han vann på Valla. Väldigt billigt motstånd men en Love You-are över 2640m - som är dubbelt så gammal som de andra och som sprungit in näst mest i fältet på företrädesvis tyska banor. Pass opp säger jag…!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-09-03 klockan 09:50.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat