Visa ett inlägg
Gammal 2022-12-10, 13:46   #15
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Äntligen Åby.

Tre spikförslag i slutet. Jag tycker mig ha hittat tre tänkbara spikar på Åby till under 50% styck.

Avd 5:
4 MIZAI brukar vinna felfri från framspår. Har annars nästan alltid spår 12. Startsnabb och kan få en bra position på Åby. Olsen låter optimistisk.

Avd 6:
6 GRANT HALL äntligen framspår. Örjan tar revansch nu!

Avd 7:
5 JEANS´N PASSION
har fått kanonläge i detta stolopp över kort, Blir svår att plocka ner.

Bara fyra lopp kvar att gödsla med strecken i.
4 Mizai är nog det logiska förstabudet, även om han står lite hårt inne på pengarna. @5,10 hos SvS. 3 Lorenzo Boko är ingen som imponerat på mig. Provar med ett platsspel på 12 Comes with Age, förutsätter att det går undan från start och att Erik A kör rakt in i smeten och ramlar ner i bra position, då ska det vara hygglig chans att han kan utnyttja sin styrka över Åbys långa upplopp.

5 Danilo H.B. har varit rejäl i flera raka starter tycker jag och har bra utgångsläge. Funkar bra med skor och vann två gånger i fjol vid den här tiden. Jag tycker inte att det är särskilt hårt emot, Ginman lär väl ladda för spets och kanske blir svårslagen (@7,10 hos SvS) men därbakom ska nog Danilo räknas. 6 Grant Hall står jag över idag, tveksamt om Ginman släpper. Han har väl två (bortdömda) V75-vinster från spets och då är det inte så svårt att räkna ut taktiken på förhand.

I sista avdelningen tycker jag att det ska vara storchans på att 6 Georgia Am hittar till spets initialt och får ryggen på favoriten. En position hon vunnit från på Åby tidigare. Nån av experterna tyckte att hon var lite klen senast men den insatsen lägger jag i avdelningen "09 första 500 från sjundespår bakom bilen" och att hon då sprang på herrarna. Fick @11,50 på henne tidigare men nu är hon tyvärr nere under 10 ggr.

En platstrippel till hyggligt odds, nästan 60 ggr insatsen:

T3 12 Comes with Age @3,90
T3 5 Danilo H.B. @5,00
T3 6 Georgia Am @2,93

5 Devs Daffodil kanske kan vara en stänkare i guld? Får inte hon rygg på favoriten?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat