Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-12-09, 12:28   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Åby 10 december


Äntligen Åby.

Tre spikförslag i slutet. Jag tycker mig ha hittat tre tänkbara spikar på Åby till under 50% styck.

Avd 5:
4 MIZAI brukar vinna felfri från framspår. Har annars nästan alltid spår 12. Startsnabb och kan få en bra position på Åby. Olsen låter optimistisk.

Avd 6:
6 GRANT HALL äntligen framspår. Örjan tar revansch nu!

Avd 7:
5 JEANS´N PASSION
har fått kanonläge i detta stolopp över kort, Blir svår att plocka ner.

Bara fyra lopp kvar att gödsla med strecken i.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-12-09 klockan 13:48.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-09, 13:50   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bästa spiken är väl Aetos Kronos(speciellt efter strykningen), vad emot? kanske MFD, men även han söker form...Rackham är sist ut och lär inte ha skuggan av en chans att komma in i matchen...sen då?...7,20 på svs, måste vara ett överodds då han lär sitta i front efter några hundra meter(MFD kanske kan svara, men lär vara nöjd med tanke på OS)...16% på strecken dessutom...vi får si!...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-09, 13:50   #3
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Äntligen Åby.

Tre spikförslag i slutet. Jag tycker mig ha hittat tre tänkbara spikar på Åby till under 50% styck.

Avd 5:
4 MIZAI brukar vinna felfri från framspår. Har annars nästan alltid spår 12. Startsnabb och kan få en bra position på Åby. Olsen låter optimistisk.

Avd 6:
6 GRANT HALL äntligen framspår. Örjan tar revansch nu!

Avd 7:
5 JEANS´N PASSION
har fått kanonläge i detta stolopp över kort, Blir svår att plocka ner.

Bara fyra lopp kvar att gödsla med strecken i.
Blir det inte vingelrisk för Grant Hall
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-09, 15:36   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Blir det inte vingelrisk för Grant Hall
Örjan brukar väl inte vingla?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-09, 15:52   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Antingen vinner väl Il Forte, eller så händer vad som helst...tycker 7ggr är taget på bet365(för dom som kan spela där)...ser att det är 13% på strecken mmm...

Senast redigerad av mikaels den 2022-12-09 klockan 15:54.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-09, 16:06   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Fast 4.50 på Grant Hall är ju bra(unibet)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-09, 16:52   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det brukar skrälla i Guld en eller två gånger om året. Jag får en känsla av att det skulle kunna bli en sån gulddivision i morgon. Jag började med att pricka för fyra hästar men är nu uppe så många att jag lika gärna kan ta alla.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 10:57   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Ser ut som en svår omgång. Testade två platsspel till fasta odds

Hurricane River i avd 1 till 5,50: Mötte värre hästar i comebacken senast. Heart Of Steel vann. Hurricane River fick en väldigt jobbig resa då i tredjespår och dödens. Går nästan alltid med skor och bör därmed vara kraftigt gynnad av barfotaförbudet. Alla andra i loppet utom Titan Yoda måste slå på skorna idag till skillnad från deras optimala balanser.

Extreme AF i avd 6 till 8 ggr: Här krävs flyt med hårt tempo och att Erik A hittar de rätta vägarna men det gör kuskstjärnorna ofta. Vidöppet lopp . Går alltid med skor. De flesta andra missgynnade av barfotaförbudet. 1-1-2-3-3 placeringarna i de fem senaste starterna varav två på V75. 3a i V75 finalen senast trots galopp. Platsoddset för högt för att inte testas.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 11:37   #9
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Kul omgång!

1: Favoriten gaddas med dom som sitter bäst på det från början.
2: Johan låter uppåt BBF. Chansspikar mot favoriten trots 3år.
3: Elithästen spikas! Stannar under 35%?
4: 7 trolig ledare. Skrällar med chans 2,12 & 14
5: Vidöppet... "kastade pil"
6: X TOUR helt bortglömd till 1%. Visst 8, men nedstruken ett hack.
7: Lövet. Bästa hästen? Bästa läget. Spikas i annars vidöppet lopp.


Avd
1: 3, 4, 5, 6 (8, 2)
2: 4 Blue Boy Face (2, 11)
3: 3 Mister F.Daag (6, 5)
4: 2, 6, 7, 9, 12, 13, 14 (11, 8)
5: 1, 4, 6, 8, 11 (7, 3)
6: 4, 6, 8 (11, 9)
7: 5 Jeans'n Passion (6, 4)

4x1x1x7x5x3x1 = 420 rader.
420 x 1 x 0,50 kr = 210,00 kr.
Totalt: 210,00 kr.
Rättningskod: PRB JHQ KQC
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 11:38   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

En del undrar hur det går för bolagssystemen - att inte resultaten redovisas..... Detta bolagssystemet rings varje lördag in till butiken kl 10.30 och säljer runt 25 tiondelar. Systemet har hittills i år dragit in 77' kronor, vilket är vad det kostar - 53 gånger 1500 kronor. Det innebär, att resten av året spelar vi "gratis" och varje krona som nu flyter in går rätt in i plånboken.
Systemet är ganska favoritbetonat och tillräckligt stort för att få med några skrällar. Det är trevlig sysselsättning på lördagarna och man kan alltid hoppas på en medelstor utdelning. Jag publicerar det här som tack för de idéer som ni skriver om. Tankarna går även till Basse. Så här blev veckans bolagssystem.

1) 3 r5-6 (favoritstreckade 3 satt fast länge senast i finalen. Nu helt annat motstånd och Örjan upp i jollen. Inleder med spik)

2) 2 r4-9 (2 tar ledningen i dagens bilstart. SoS spikas)

3) 1,3,6,7,10 r11-2 (elitloppshästen 3 satt fast senast på Vincennes. Han har dunkel form och garderas. 1 är också härdad i Paris och ett givet streck trots starttröghet. 6 är klassen i gänget och söker formen efter ett års sjukfrånvaro. 7 har vi tjänat mycket pengar på och streckas av tacksamhet. 10 är ett ekipage jag inte gillar - men de är kapabla att skrälla)

4) 1,6,7,8,11,12,13,14 r9-5 (13 har form och Björn är positiv. Får en bra start från springspår liksom 14. Där framme drar 7 eller möjligen 6 till spets från sina springspår. Örjan streckas med 1. 11 har dunderform. Kolgjini med 12 är oberäknelig)

5) 1,3,4,6,7,9,10,12 r8-11 (3 piper till spets. Jag tror, att Uhrberg släpper till någon snabb för att spurta från stretchen. 4 har rest långt och inte är det för att besöka Liseberg, som är stängt. Gustav och pappa låter uppåt på 6 liksom Björn med 7. 9 har form och kuskförstärkt med Örjan. 10 vid överpace. 12 kommer från två raka och 1 från seger.

6) 1,2,3,4,6,8,9,10,12 r11-5 (här är starten viktig. Om 3 håller ut favoriten 6 kan den senare liksom senast vika ner sig på upploppet. Trots att Bergh lyfter den är det en vacklande favorit såvida inte Örjan når ledningen. Garderas och vem som helst kan vinna)

7) 3 r1-2 (här kör Uhrberg resolut till ledningen och vinner stoloppet från perfekt spår och distans. SoS. Spikas till 27 %)

Kostar 1440:-. Inga extra jackpottpengar från förra veckan. Och inte blev man inbjuden till Nobelmiddagen heller. Fast varit där två gånger som student för längesen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 11:51   #11
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

V75
Inlämnat: 2022-12-10, 11:21
Åby
Lördag 2022-12-10
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 9 (6, 8)
2: 2, 4, 9 (6, 10)
3: 3 Mister F.Daag (1, 6)
4: 13, 14 (7, 8)
5: 4 Mizai (9, 3)
6: 3, 4, 6, 9, 12 (10, 1)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (10, 8)

4x3x1x2x1x5x6 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: ZWJ GHP KQD

Mina tankar.

Avd 1
3 Titan Yoda 52% är stor favorit, men det är ju ingen som "bara" vinner även om den mycket väl kan göra det.

5 Behind Bars 13% är en kapabel häst, som kan tävla med skor också.

9 Frodo S. 9% har gjort det bra på slutet utan att få sätta nosen först. Står på tur.

Loppets halvskräll är 4 Special Major 5%. Öppnar snabbt och kan få chansen på open stretch.

Valde bort 6 Zaffiro Jet 10%, så ni vet vilken ni ska spika, som väl mer är en sprinter.

Avd 2
Två segrar senast för Lugauer på V75 när han åkte upp till Sundsvall och det var starkt, men då var han inte stor favorit i någon av de vinsterna som han är nu. 64% på 2 Laban Lagö just nu och det känns för mycket, även om hästen är bra.

Jag streckar även de två främsta motbuden, 4 Blue Boy Face 13% och 9 Gatling 11%, så hoppas vi att Lugauer bränner med sin stora favorit. Det har han ju gjort förut...

Avd 3
Ser bra ut på förhand för 3 Mister F.Daag. 33%. Under 40% så måste det finnas ett riktigt bra spelvärde här. 3:a i Elitloppet i år och fast med sparat i sin senaste start, var ute i kval innan dess och kan nog vara lite på gång igen. Lämpligt lopp och motstånd, om stallet kanske har planer på att åka ner till Frankrike framöver. (Det sistnämnda är ren spekulation, har inte läst några intervjuer om det faktiskt skulle stämma).

Många verkar gardera loppet och det är många streck på flera hästar, men tar ställning och spikar favoriten.

Avd 4
Diamantstoet är alltid lurigt, men väljer att gå kort denna gången då många kanske garderar tillslut är känslan.

Tar med favoriten 13 Nymke Brigadoon 29% från springspår från Goop. Skaplig chans på förhand och hästen har varit bra på slutet.

Tar även med den norska gästen 14 Electrique A. 3% som också har springspår. Får Erik A. upp i sulkyn och kan nog komma bra på det. 5 raka andraplatser har hästen och var just tvåa i sin senaste start i Sverige, på just Åby. Då ute över lång distans mot hingstar och valacker. Är förhoppningsvis med där framme igen, men frågan är väl om den kan sätta nosen först.

Avd 5
Chansspikar 4 Mizai 13% som låter det bra från stallet och som har ett fint läge här. En av flera men förutsättningarna gillas.

Avd 6
Tycker inte favoriten 6 Grant Hall 42% såg speciellt bra ut senast, och kan nog vara en favorit i fara om den inte gått framåt ordentligt sedan senaste starten. Ingen favorit jag vill gå rakt ut på och det blir till att gardera.

3 och 4 gör upp om ledningen? 4 kanske nöjer sig med att krypa ner i rygg, men kanske kan gå undan i inledningen vilket kan sitta i benen för båda tillslut den här tiden på året.

9 Heartbeat Julie 9% är det en del snack på och den har ju ett bra smygläge här. Kan avsluta bra.

Apropå avslutningar gick ju 12 Extreme A.F. 3% riktigt bra efter sin galopp senast. Svårt läge men tempo på loppet och den kan bli farlig. Erik A. igen.

Avd 7
Jämnspelat i avslutningen där 3 Nova Mahion 28% är favorit? Tycker jag känns lite konstigt. Lär ju inte bli någon ledning och då måste den ut i spåren. Kan bli tufft och den måste vara väldigt bra för att vinna.

Tror vinnaren sitter i främre träffen och streckar 1-6, där 4 North Dakota 3% är den minst spelade. Den är skrällduglig om den får sitt lopp och har bra form. Jepson x Martinsson tar många segrar tillsammans.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 11:54   #12
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Flemming är ju alltid svår att räkna på, men jag skulle inte bli förvånad om "Isemannen" kommer flygande i fjärde spår och plockar ner de mer betrodde som har en del frågetecken runt formen i guld.

Pam Trot kördes väldigt snällt senast, men när luckan turligt kom så var det inget snack om saken vann på pigga ben. Står perfekt inne på första volten nu och taktiken lär väl vara att hitta ner och sedan utnyttja speed på OS. Frågetecken dock om kvickheten försämras avsevärt med skor på, men till dryga 1 procent ska den väl få plats på lapparna?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 12:06   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Idag kan det bli lite vadsomhelst; favoriter eller skrällar. Mitt reducerade har krav att minst en av favoriterna i de två första loppen ska vinna, spikar på Nymke Brigadoon (vet inte hur den kommer till från springspåret) och Yuvaraj (vet inte heller hur denna hamnar) och sparlopp mellan Mister F.Daag och Aetos Kronos.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 12:21   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Omgångens mest streckade häst, Laban Lagö garderas.

JU:
4 Blue Boy Face är en kapabel treåring som vann på bra vis senast utan att vara som bäst. Han har fått en träningsperiod och känns riktigt bra och är rejält förberedd. Han är medium från start och spåret passar bra och han är min bästa chans på V75.
Getingbetyg: 4
Vagn: Vanlig.
Huvudlag. Halvstängt.

Den måste ju med. Lugauers galoppör känns ju opålitlig och jag vill gardera.

Även Goops kan bli en överraskning. Imponerande resultatrad och nu med jänkarvagn. Flest kr per start och högst startpoäng. Det är många plus på en 11%-are.

Men då vinner väl Conrad som vanligt? Förra veckan ratade jag bägge hans hästar- Tji fick jag!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 12:46   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Äntligen Åby.

Tre spikförslag i slutet. Jag tycker mig ha hittat tre tänkbara spikar på Åby till under 50% styck.

Avd 5:
4 MIZAI brukar vinna felfri från framspår. Har annars nästan alltid spår 12. Startsnabb och kan få en bra position på Åby. Olsen låter optimistisk.

Avd 6:
6 GRANT HALL äntligen framspår. Örjan tar revansch nu!

Avd 7:
5 JEANS´N PASSION
har fått kanonläge i detta stolopp över kort, Blir svår att plocka ner.

Bara fyra lopp kvar att gödsla med strecken i.
4 Mizai är nog det logiska förstabudet, även om han står lite hårt inne på pengarna. @5,10 hos SvS. 3 Lorenzo Boko är ingen som imponerat på mig. Provar med ett platsspel på 12 Comes with Age, förutsätter att det går undan från start och att Erik A kör rakt in i smeten och ramlar ner i bra position, då ska det vara hygglig chans att han kan utnyttja sin styrka över Åbys långa upplopp.

5 Danilo H.B. har varit rejäl i flera raka starter tycker jag och har bra utgångsläge. Funkar bra med skor och vann två gånger i fjol vid den här tiden. Jag tycker inte att det är särskilt hårt emot, Ginman lär väl ladda för spets och kanske blir svårslagen (@7,10 hos SvS) men därbakom ska nog Danilo räknas. 6 Grant Hall står jag över idag, tveksamt om Ginman släpper. Han har väl två (bortdömda) V75-vinster från spets och då är det inte så svårt att räkna ut taktiken på förhand.

I sista avdelningen tycker jag att det ska vara storchans på att 6 Georgia Am hittar till spets initialt och får ryggen på favoriten. En position hon vunnit från på Åby tidigare. Nån av experterna tyckte att hon var lite klen senast men den insatsen lägger jag i avdelningen "09 första 500 från sjundespår bakom bilen" och att hon då sprang på herrarna. Fick @11,50 på henne tidigare men nu är hon tyvärr nere under 10 ggr.

En platstrippel till hyggligt odds, nästan 60 ggr insatsen:

T3 12 Comes with Age @3,90
T3 5 Danilo H.B. @5,00
T3 6 Georgia Am @2,93

5 Devs Daffodil kanske kan vara en stänkare i guld? Får inte hon rygg på favoriten?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td