Visa ett inlägg
Gammal 2023-01-14, 11:53   #15
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Stänkarns’ lördagstankar

V75:1
3 Lucky Guy Boko berättigad favorit. Men volt är volt och inte är väl den pilsnabb från start? Ser att några förordar Hans Crebas och 6 Gerben, men jag ser inte riktigt den där fantastiska startsnabbheten i lopparkivet som krävs för att spetsa från springer. Och Hans Crebas är ju inte direkt Erik Adielsson.

Jag är lite inne på att Kevin Oskarsson spetsar med 7 Oskar Run initialt, den har betydligt fler voltstarter innanför västen än vad Gerben har, så den vill man nog ha med på kupongen, kanske utgång på en Tvilling också.

9 Lucifer Sams monsteepresterade senast. Men dödens över 2640m inte lika roligt.

11 Jello W vinner tydligen när han får kusk i sulkyn.

V75:3
Otroligt tunn guldsoppa. Läge att dra åt sig öronen när ingen av förhandsfavoriterna är i form. Funderade länge på att sätta 3 Ingo som första häst. Två säsonger i Frankrike bör ha ge honom lite hårdhet. Är hyggligt startsnabb men om det räcker för att ta ner favoriten från dödens, det vet jag inte. För inte hittar han väl till spets?

Om jag tvingas ranka så sätter jag 10 Sevilla först. Garvad guld häst som aldrig gör ett dåligt jobb. Utom senast då, men det tar jag som ett olycksfall i arbetet.

V75:4
Råar och spikar 7 Backdraft, 22%. För visst spetsar Ken Ecce härifrån?

V75:5
Här har jag hela veckan varit inne på 2 Global Believer, men verkar det som att det blir dagens kommunare och jag vet inte om jag är så sugen på att gå på den.

Min stänkare i det här loppet är 5 Bottnas Idol. Den här rackaren är riktigt bra i sina ljusaste stunder, inte säkert att den är där just idag, men Preben Sörvik har en fantastisk statistik för tillfället Och verkar bara plocka ut hästar med sägen chans. Ta gärna en titt i arkivet när han plockar ner L.L Labero från dödens. 3%!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7)

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-14 klockan 12:16.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat