Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-01-13, 12:54   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Lördag 14/1 - Kalmar - V75 mm


Lite fredagssvammel.

V75 1) 3 Lucky Guy Boko är en liten snärtig Boko travare som övertygat hos Lövgren och verkar fortfarande ha höst formen intakt. Normalt svårslagen.
9 Lucifer Sam duger gott i brons och känns lite distansgynnad. Bra form.
11 Jello W står hårt inne men detta är en tuffing som inte räds varken distans eller motstånd. Har vunnit från bakspår förr.

V75 2) Ganska bra ”klass” på Klass 2 försöket.
6 Kokkaburra Cheri står hårt inne och är väl ute på djupt vatten men har bra Spring i bena när han travar. Får en stänkarvarning Light.
7 Laban Lagö står perfekt inne i klassen och är nog svårslagen om felfri.
Favoritoddset 32% är ganska intressant.
8 Marabou Brodda Uhrberg har choklad hästen i perfekt trim och är nog farlig att glömma trots läget.

V75 3) 1 Heart Of Steel leder länge och fixar nog full distans om han får bestämma i eget tempo.
7 Aetos Kronos är som vanligt svårbedömd. 5 års formen är inte på plats ännu. Men snart kan det smälla till. Nu ska jag vara lite ”tyken” :formsvaga Örjan är väl knappast någon kuskförstärkning
3 Ingo och 12 Ultion kan nog utmana med lite flyt.
Men jag tror The Unters sitter på leken.

V75 4) 5 Narita är orutinerad men jäklar vilken fin nybliven 4 års märr. Verkar fixa volt oxå. Svårslagen i min värld.

V75 5) 3 Extreme A.F. värd en vinst efter flera topprestationer.
6 Redbull Pellini Perfekt inne och bör nog bevakas.
10 Marion Marke har surt läge men formen på topp. Kommer med 2 raka och Zadel i Sulkyn.

V75 6) 2 Digital Summit Ännu en blänkare från Jägersdominanten Lövgren
Bra läge och går på alla distanser.
8 Eros Zola Radar upp segrar i enkla gäng. Tufft läge och motstånd men känns lite distansgynnad. Står dock stenhårt inne men har vunnit 20 av 40 starter och ”danskepengarna” förvillar.
10 Behind Bars Ok fel läge och fel distans MEN hästen har hysterisk form och är med i striden med rätt resa. Dagens stänkare. 5%

V75 7) Lurigt stolopp.
8 Nina Ginto är en stenhård märr med bra form och nästan lika tuff som sin tränare Sådan tränare sådan häst. Lite pace på loppet så kan det räcka långt.
12 EENYMEENYMINYMOEDK Dubbel miljonärskan står perfekt inne i klassen. Dessutom Flemming läge. Jensen tror på bra chans.
Men som sagt loppet känns vidöppet och garderingsvänligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7), Stinsen (+5), viking90 (+5), Gotland (+7), eveton (+7)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-01-13 klockan 12:55.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-13, 13:27   #2
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

En Lövgren dag och drag från därbak


Jag tror som du på en Lövgrendag och att många fina drag finns från spåren därbak. Jag tänker:
Lopp 2 nr 12
Lopp 4 12 och 15
Lopp 5 och 6 spår 10
Lopp 7 spår 11
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-13, 19:06   #3
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Jag har några noteringar inför morgondagen, 1 Hulk Marke (avd2) avslutade riktigt vasst när den fick fritt senast på V7.
12 Ultion Face (avd3) har väl ingen missat, men det såg iallafall smäll fin ut fastlåst bakom Very Kronos senast.
10 Marion Mark (avd5) har visserligen levererat två gånger i rad efter att jag noterat den som nästagångare, men här är det toppform. 5 Bottnas Idol i samma lopp är kanske lite entaktad, men satt fast med krafter i Sylvesterloppet på nyår, enklare emot nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-13, 21:19   #4
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
10 Marion Mark (avd5) har visserligen levererat två gånger i rad efter att jag noterat den som nästagångare, men här är det toppform.
Så här ser kommentarerna ut på atg.se, för senaste loppet:

"Ledn, pressad fö 250 senare lugnare, lätt undan, knappast tom, 11/800."

"Tips: Till ledningen och blev uppvaktad senast, säkert undan utan något sparat. Räknas. (fr. Dagens Spel)"

Man kan nästan undra om tipsexperterna tittar på olika lopp....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-13, 21:26   #5
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Caramelle T.T. i sista körs av Uhrberg. Fredrik Persson väljer att inte köra själv. Samma
gäller med Arvid S.H. också med Uhrberg. Finns säkert en tanke bakom? Båda streckas.

Senast redigerad av valo den 2023-01-13 klockan 21:27.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-13, 21:29   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Så här ser kommentarerna ut på atg.se, för senaste loppet:

"Ledn, pressad fö 250 senare lugnare, l, 11/800."

"Tips: Till ledningen och blev uppvaktad senast, säkert undan utan något sparat. Räknas. (fr. Dagens Spel)"

Man kan nästan undra om tipsexperterna tittar på olika lopp....
Tja är det ” lätt undan, knappast tom” respektive ”säkert undan utan något sparat” som du syftar på ? Det är väl personliga bedömningar och ingen dokumenterad vetenskap. Eller ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-13, 22:16   #7
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Tidiga Fredagtankar


V75:6
Lite av veckans nyckellopp. Bara hundratusen inlämnade system, så här långt. Men det skulle inte förvåna mig om strecklistan står sig. 2 Digital Summit är megalampa i loppet efter senaste uppvisningen. 67%!

Med det lär han väl bli hela omgångens megalampa?

Trots att han har galopperat i 3 av de 4 senaste autostart loppen. Trots att det räckte med en avslutning på 13,9 sista 1000 (12,6/600) senast för att vinna. Trots att andraspåret väl i princip är värdelöst (enligt Jens S), även om exempelvis 2 Arvid S.H. spetsade från just andra spåret senast på Kalmar och vann busenkelt. Att 1 Call Me Brodda spetsar initialt är väl en nobrainer – men vad händer sedan? Hittar man draget emot storfavoriten här, i det här loppet, så sitter man bra på det, på i princip alla spelformer.

Tomas Uhrberg, som har kört halva fältet, spikar tyvärr favoriten. Men verkar tro mest på Arvid S.H.

V75-6: 2 Digital Summit var jättebra på Solvalla i förra loppet och ser ut att komma med formen på topp. Hästen går även bra på kort distans och från perfekt läge blir han svårslagen. 6 Arvid S.H. vann jag med i silverdivisionen på Axevalla och hästen räknas tidigt vid gardering.

V75:7
Även den avslutande avdelningen är riktigt intressant. Andrahandsfavoriten 12 Eenymeenyminymoedk, har tjänat mer än 3 gånger så mycket som favoriten 3 Affinity Face. Som inte är någon stjärna direkt. Och jag är rätt säker på att lite hår på bröstet kommer att väga tungt i det här loppet.

Tveksamt om Uhrberg lyckas hålla spets, dit hittar väl 5 Ninja Zon. Som släpper till vem?

Platsstänkaren är 7 Princess Kloster som städade av ett hyggligt gäng när hon vann till 125 gånger pengarna. Synd att inte Wilma kör igen.

Uhrberg har inte med sig själv på 6 hästar:

V75-7: Sista avdelningen är ett öppet försök i Diamantstoet och streckar hälften av loppets tolv hästar. Mest tror jag på 3 Affinity Face som övertygade innan jul och har läge för att ta spets. Jag jagar pengar med 1 Caramelle T.T.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), eveton (+7)

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-13 klockan 23:17.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-13, 22:18   #8
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja är det ” lätt undan, knappast tom” respektive ”säkert undan utan något sparat” som du syftar på ? Det är väl personliga bedömningar och ingen dokumenterad vetenskap. Eller ?
Det blir lätt lite "kladdigt" och otydligt när du är inne och klipper i meddelandena du citerar.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 05:13   #9
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Caramelle T.T. i sista körs av Uhrberg. Fredrik Persson väljer att inte köra själv. Samma
gäller med Arvid S.H. också med Uhrberg. Finns säkert en tanke bakom? Båda streckas.
Han är på kanarieöarna Fredrik Persson.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 07:19   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det blir lätt lite "kladdigt" och otydligt när du är inne och klipper i meddelandena du citerar.
Förlåt mitt onödiga kladd.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 07:46   #11
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tur


Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Han är på kanarieöarna Fredrik Persson.
Ja, det kanske är tur det?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 08:48   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Under Radarn

2 Fighter Simoni 3% Tredje gången gillt på Rikstoton. Spåret kan dock vara en fälla men känns lite distansgynnad. Psst Orlando Vici gener !
6 Kokkaburra Cheri 7% Klass 2 är Klass 2 ! Kan få en fin resa typ andra utvändigt och upploppet är ganska långt på Kalmar.
10 Marion Mark 6% Björn låter optimistisk. Står lite hårt inne men bör bevakas trots läget.
10 Behind Bars 6% Körs på chans och måste ha lite (mycke) flyt. Toppform.
8 Nina Ginto 9% Stenhårda märren gör alltid sitt i loppen och visst är det ganska långt upplopp ? Lillgustav har vunnit med hästen förut på Rikstoton.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 09:51   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Lövgren har stallform och trivs på Kalmar. Han spikas i två avdelningar. Bolagssystemet består också av ett tvåhästarslås. Det ger utrymme åt 5-7 streck i övriga avdelningar.

1) 3 r6-9 (3 har hittat formen och spikas. Annars måste man strecka även 6 från springspår, 9 och 11)

2) 1,6,7,8,12 r11-4 (ojämnt garderingslopp)

3) 1,7 r12-3 (här blir det 1 SoS. När får man ordning på tidigare stjärnan 7?)

4) 5,7,8,9,13,14,15 r1-4 (favoriten 5 kommer från tre raka segrar. 7 från springspåret är ett måste. Men detta stolopp skall garderas och man får bra betalt för någon utanför favoritskapet)

5) 1,2,3,6,8,10 r7-5 (6 är favorit och kommer från ett par raka segrar i enklare konkurrens. Dett är ett jämnt lopp, som "alla" garderar)

6) 2 r1-10 (här spikar vi dagens största favorit 2. Främsta motståndaren 8 kommer från fyra raka segrar sedan i somras - men vinstchansen försämras av uselt spår)

7) 2,3,4,5,8,11,12 r6-1 (här har vi åter ett jämnt lopp för ston och garderar)

Kostar 1470:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 09:59   #14
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 399
Sharp$: 5755
Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-14, 10:40
Kalmar
Lördag 2023-01-14
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 9 (12, 11)
2: 4, 6, 7, 8, 12 (1, 2)
3: 1, 7, 11, 12 (10, 3)
4: 5, 6, 7, 8, 9, 14 (13, 4)
5: 2 Global Believer (3, 8)
6: 6 Arvid S.H. (2, 10)
7: 3, 12 (11, 8)

3x5x4x6x1x1x2 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: HJF PDQ TRK

Mina tankar.

Avd 1
Bronsdivisionen är alltid lite svår, men brukar kunna räcka långt att strecka de tre mest betrodda.

Crebas ska väl passas idag och med 6 Gerben 11% har han nog siktet inställt på ledningen. Där lär väl han köra, så länge lampan lyser.

Avd 2
Jag litar inte på att Lugauer kör felfritt med 7 Laban Lagö 29%. Felfri bra chans och speciellt om det blir ledning, men den gav ju sig faktiskt därifrån senast. Gick lite för fort då.

Loppet känns lurigt och galopper kan ställa till det.

4 Segway 1% har varit betrodd i sina två senaste starter på V75, men helt bortglömd idag.

Avd 3
Gulddivisionen är inte superlätt såhär års, så man får ta några streck.

11 Pacific Face 7% har gått väldigt bra i sena senaste starter. Kanske kan ta en seger mot detta gäng.

Avd 4
4 Narita 41% är favorit och det är Lugauer igen. Hästen är orutinerad med blott 4 starter och måste garderas.

Crebas passas igen med 9 Tasherit 5% som lyfts upp tidigare.

14 Icecream In 5% är lite bortglömd idag.

6 Lilo Love 2% sköt till bra i sin senaste start. Hemmahäst och Oscar Ginman vinner många lopp i Kalmar.

Avd 5
2 Global Believer 15% borde spetsa och ha en vettig chans att leda runtom. Jag spelar på det!

Avd 6
Gillar verkligen intrycket på 6 Arvid S.H. 5% i senaste starterna och chansspikar när spelet skiljer så mycket gentemot favoriten.

Avd 7
Låser på 3 och 12 som har högst kapacitet.

Lycka till med spelen idag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-14, 10:53   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Stänkarns’ lördagstankar


V75:1
3 Lucky Guy Boko berättigad favorit. Men volt är volt och inte är väl den pilsnabb från start? Ser att några förordar Hans Crebas och 6 Gerben, men jag ser inte riktigt den där fantastiska startsnabbheten i lopparkivet som krävs för att spetsa från springer. Och Hans Crebas är ju inte direkt Erik Adielsson.

Jag är lite inne på att Kevin Oskarsson spetsar med 7 Oskar Run initialt, den har betydligt fler voltstarter innanför västen än vad Gerben har, så den vill man nog ha med på kupongen, kanske utgång på en Tvilling också.

9 Lucifer Sams monsteepresterade senast. Men dödens över 2640m inte lika roligt.

11 Jello W vinner tydligen när han får kusk i sulkyn.

V75:3
Otroligt tunn guldsoppa. Läge att dra åt sig öronen när ingen av förhandsfavoriterna är i form. Funderade länge på att sätta 3 Ingo som första häst. Två säsonger i Frankrike bör ha ge honom lite hårdhet. Är hyggligt startsnabb men om det räcker för att ta ner favoriten från dödens, det vet jag inte. För inte hittar han väl till spets?

Om jag tvingas ranka så sätter jag 10 Sevilla först. Garvad guld häst som aldrig gör ett dåligt jobb. Utom senast då, men det tar jag som ett olycksfall i arbetet.

V75:4
Råar och spikar 7 Backdraft, 22%. För visst spetsar Ken Ecce härifrån?

V75:5
Här har jag hela veckan varit inne på 2 Global Believer, men verkar det som att det blir dagens kommunare och jag vet inte om jag är så sugen på att gå på den.

Min stänkare i det här loppet är 5 Bottnas Idol. Den här rackaren är riktigt bra i sina ljusaste stunder, inte säkert att den är där just idag, men Preben Sörvik har en fantastisk statistik för tillfället Och verkar bara plocka ut hästar med sägen chans. Ta gärna en titt i arkivet när han plockar ner L.L Labero från dödens. 3%!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7)

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-14 klockan 11:16.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td