Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-07, 17:47   #1
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

NFL Picks 2104


Är ett stort fan av NFL och har följt det under många år, tillika bettat med god framgång. Inför denna säsong vill jag dela med mig av och gärna diskutera mina picks (och andra sharps picks) med dem som är intresserade.

Säsongen drar igång med träningsmatcher där de viktigaste faktorerna att tänka på är coahernas preseason record samt backup QBs i respektive lag.

De lag jag gillar inför nattens omgång är framför allt Ravens och Seahawks. Vad gillar ni?
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-07, 18:26   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bettar aldrig på träningsmatcher, oavsett sport. För många osäkra/okända faktorer för min smak.

Roligt att du gillar NFL! Ser fram emot gott tugg när säsongen drar igång.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-07, 19:26   #3
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Detsamma! Snart drar säsongen igång på allvar och det är inga dåliga matcher vi har att se fram emot!
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 20:33   #4
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Sitter på mobilen och ska snart dra ut men när jag skummade oddsen igår, var inte Bears +2 mot Eagles? Hemmaplan och revanschlusta efter storpisket Week 16 förra säsongen kanske räcker för att motivera en liten peng där, särskilt ifall vare sig Maclin eller Cooper spelar första serierna för Eagles (läget var osäkert för båda igår, ej kollat idag).
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 21:03   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I fyllan och villan la jag en liten slant på Vikings -3. Bridgewater verkar grym!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-08, 21:56   #6
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Kan finnas chans för revansch för Bears. Se bara på gårdagens match mellan Seahawks-Broncos, där Broncos tog revansch för förlusten i Superbowl senast.

Tycker också att Bridgewater ser stark. Hur det är med resten av Vikings lag låter jag vara osagt...

Ett annat intressant lag i nattens matcher är Saints.
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 17:02   #7
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

En intressant bit information från första omgången träningsmatcher är att hemmalagen vann förkrossande 14 av 16 matcher. Vet inte hur det sett ut tidigare säsonger men värt att beakta inför omgång två.

Edit: Värt att notera att jag syftar på SU.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 17:57   #8
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Dags för en ny omgång matcher där jag gillar Ravens och Buccaneers. Tränarna i motståndarlagen (Cowboys och Dolphins) har ett dystert facit i preseason matcher för vecka 2, sammanlagt 0-5.
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-14, 19:06   #9
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som sagt så rör jag sällan preseason (i nyktert tillstånd) men Buccs var bedrövliga förra veckan!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 09:57   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2164858



Cowboys defense var sämst i ligan ifjol och kommer inte vara bättre i år då man tappat Ware på D-line och hans ersättare Lawrence är skadad för resten av säsongen.

QB Romo har opererats för ryggproblem under off-season och mina ögon är det inte omöjligt att han inte spelar hela säsongen.

Jag tror det är mycket bra chans/risk att Cowboys inte vinner fler än 7 matcher.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 10:17   #11
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 2164858



Cowboys defense var sämst i ligan ifjol och kommer inte vara bättre i år då man tappat Ware på D-line och hans ersättare Lawrence är skadad för resten av säsongen.

QB Romo har opererats för ryggproblem under off-season och mina ögon är det inte omöjligt att han inte spelar hela säsongen.

Jag tror det är mycket bra chans/risk att Cowboys inte vinner fler än 7 matcher.
Känns som ett sunt spel. Var en rätt allvarlig skada på Romo med, och skulle bli förvånad om han fixar 16 matcher.

Laget gick ju 8-8 förra året och med skröplig Romo känns de tämligen rökta.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 18:20   #12
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

La in ett spel på -3,5 på 49ers. Verkar som att det kommit mycket "sharp money" på 49ers (då linjen har rört sig till -4,5. Finns det värde kvar?
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 18:46   #13
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1732

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Du sitter ju redan på -3.5? förstår inte frågan ska du fylla på?
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 20:43   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Frångår mina principer och lägger en liten tv-peng på Broncos +4.5.

Grundar enbart spelet på att Osweiler var betydligt vassare än Gabbert förra veckan.

Låg insats som sagt.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 08:18   #15
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

eklund81 - En öppen fråga. Oavsett om jag vill fylla på eller ej kan det vara intressant att diskutera om värde finns kvar efter att en linje rör sig. Brukar i regel vara en god idé att följa "sharps", dock ej i detta fall...

BroderH - Bra gjort!
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 13:04   #16
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1732

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Adilinho1 Visa inlägg
eklund81 - En öppen fråga. Oavsett om jag vill fylla på eller ej kan det vara intressant att diskutera om värde finns kvar efter att en linje rör sig. Brukar i regel vara en god idé att följa "sharps", dock ej i detta fall...
Okej, förstår vad du säger. Väldigt svårt att säga om värdet är där i så stora marknader, Falcons-Texans t.ex där sharpsen knep -2.5 så fort som möjligt och när folk förstår de och följer efter de "steammovsen" och tar -3 istället för att linan har flyttat så är det oftast ett riktigt suckerbet. De stora jättarna/syndikaten manipulerar ju även linorna i form av att lägga miljoner på t.ex +3.5 på lag 1 och flytta linan till 2.5 för att sedan trippla insatsen på -2.5 på lag 2. Så man kan gå i fällorna väldigt ofta, gäller att ha bra källor och betta på bra siffror inte bra lag =)

Härligt med lite NFL-snack vad har du för lag som du tror kommer prestera och floppa?
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 14:53   #17
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag ansluter till tråden.

Jag är sedan en tid tillbaka registrerad men inte varit aktiv på (ett par år?), men följer NFL väldigt noggrant både sportsligt och spelmässigt.

Ska bli intressant säsong i år.

Efter att ha sätt nästan alla Pre-season matcher hittills, så ska det bli en väldigt intressant säsong att följa.

Kommer öppna en spelbok för säsongen (även om jag börjat spela lite smått på pre-season redan)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+3), Serj (+3)
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 17:22   #18
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Eklund81 - ska bli särskilt intressant att se vad Packers med en frisk Rodgers kan prestera. Det ska även bli intressant att följa lag med rookie QBs som Browns, Vikings och Jaguars. Gillar framför allt det jag sett Bortles prestera, han kommer troligtvis föra Jags upp ur bottenträsket. Sedan finns ju den irrationelle "Johnny Fotball"!

I toppen blir det sannolikt en kamp mellan Harbaugh-brothers, Seahawks och Packers, men det finns ju en del utmanare om de fyra sista platserna...

Majkki - varmt välkommen!
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 17:53   #19
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1732

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Aa tror inte manziel kommer tillföra något annat än flera sålda säsongskort + pick6's. Säger 2 års erfarenhet av ligan så är han stabil nog= )

Aa Bortles blir sjukt intressant, frågan är hans kring hans o-line dock vad tycker du om den?
Håller ögonen från ett spelperspektiv på Titans,jets, Rams och Cardinals framför allt prioriterar defensiva lag i underdogroll.
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 23:03   #20
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Teddy Bridgewater imponerade stort i den senaste preseason matchen mot Arizona Cardinals. Såg han några matcher i Louisville och vart väldigt imponerad redan då.

Tror han har en riktigt god chans att inleda säsongen som starting QB för Minnesota.

Blir tuff Week 1 när säsongen drar igång, när man smygtittar på linorna så känns alla rätt så bra satta, vissa lag kanske lite för stora hcp favoriter för att vara Week 1 då det är svårt att säga hur lagen står sig mot varann och hur bra egentligen dom är inför säsongen.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 05:08   #21
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
Teddy Bridgewater imponerade stort i den senaste preseason matchen mot Arizona Cardinals. Såg han några matcher i Louisville och vart väldigt imponerad redan då.

Tror han har en riktigt god chans att inleda säsongen som starting QB för Minnesota.

Blir tuff Week 1 när säsongen drar igång, när man smygtittar på linorna så känns alla rätt så bra satta, vissa lag kanske lite för stora hcp favoriter för att vara Week 1 då det är svårt att säga hur lagen står sig mot varann och hur bra egentligen dom är inför säsongen.
Är inte så säker på att Bridgewater startar. Cassel har också varit bra i preseason och Vikings har väl varit ganska tydliga med att han är nummer ett? Men Bridgewater får nog sin chans under säsongen vad det lider. Gillar f ö Vikings offense i år!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 10:36   #22
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Är inte så säker på att Bridgewater startar. Cassel har också varit bra i preseason och Vikings har väl varit ganska tydliga med att han är nummer ett? Men Bridgewater får nog sin chans under säsongen vad det lider. Gillar f ö Vikings offense i år!

Det är som du säger, dom har gått ut med att Cassel är starting QB, men jag tror att publiktrycket efter en sensationsrookie kommer successivt öka vid minsta lilla motgång för Vikings. Vi lär nog se han som du nämner i några matcher i år.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 18:11   #23
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklund81 Visa inlägg
Aa tror inte manziel kommer tillföra något annat än flera sålda säsongskort + pick6's. Säger 2 års erfarenhet av ligan så är han stabil nog= )

Aa Bortles blir sjukt intressant, frågan är hans kring hans o-line dock vad tycker du om den?
Håller ögonen från ett spelperspektiv på Titans,jets, Rams och Cardinals framför allt prioriterar defensiva lag i underdogroll.
Jags har många delar i sitt lag de behöver förbättra, men jag tror att hela laget kan lyfta sig ett snäpp om de har någon som kan fördela bollarna till ex Shorts lll och Lewis. Sedan har de en stabil defensiv pjäs i Posluszny.

Cardinals och Rams gjorde det riktigt stabilt defensivt förra säsongen, men tror du att Palmer och Bradford är de rätta att leda respektive lag?
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 18:32   #24
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1732

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Adilinho1 Visa inlägg
Jags har många delar i sitt lag de behöver förbättra, men jag tror att hela laget kan lyfta sig ett snäpp om de har någon som kan fördela bollarna till ex Shorts lll och Lewis. Sedan har de en stabil defensiv pjäs i Posluszny.

Cardinals och Rams gjorde det riktigt stabilt defensivt förra säsongen, men tror du att Palmer och Bradford är de rätta att leda respektive lag?
Ja de är inte elite men de är stabila qbs tycker jag, man vet vad man får utav dem.. De som är de mest svåra nu inför säsongen är hur dessa nya rulechanges och ökandet av flaggor från domarna påverkar. Logiskt att alla förutspår att de kommer bli mer poäng men frågan är då hur vegas sätter linorna och hur man bör reagera på de. Känns ju som att man borde sitta fram till week8 och betta unders.. Har du nå tankar kring d?
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 18:40   #25
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Personligen tror jag att det kommer kastas färre flaggor under regular season än i preseason. Man har fått mycket kritik om att man förstör matcherna, och jag tror att NFL värnar om underhållningen och beordrar färre kastade flaggor.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 18:47   #26
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Kul att se lite diskussion! Jag har legat på latsidan och inte hållt mig så uppdaterad som jag borde vara, återstår att se hur det påverkar mina resultat. Snart är det dags för regular season! Preseason bettar jag, som vanligt, inte på.
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 17:46   #27
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Jag är inne på samma linje som BroderH, det kommer vara en balansgång mellan skärpta regler och att inte förstöra spelet/underhållningsvärdet.

Jag håller dock med dig om att det kan vara en bra idé att vänta några veckor innan man lägger större bets på lagen. Det är i regel väldigt svårt att lista ut formen till en början och att därmed hitta en bra bet-rytm. Samtidigt är det jäkligt tråkigt att inte vara med från början då säsongen redan är väldigt kort!

Har ni några särskilda bet-regler ni kör med i inledningen av säsongen?
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 20:30   #28
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1732

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Adilinho1 Visa inlägg
Jag är inne på samma linje som BroderH, det kommer vara en balansgång mellan skärpta regler och att inte förstöra spelet/underhållningsvärdet.

Jag håller dock med dig om att det kan vara en bra idé att vänta några veckor innan man lägger större bets på lagen. Det är i regel väldigt svårt att lista ut formen till en början och att därmed hitta en bra bet-rytm. Samtidigt är det jäkligt tråkigt att inte vara med från början då säsongen redan är väldigt kort!

Har ni några särskilda bet-regler ni kör med i inledningen av säsongen?

Kom att tänka på hur Eagles speciellt, iomed Chip Kelly hur deras no huddle skulle påverkas av fler avbrott. Som ni säger så tror jag inte heller att de kommer låta underhållningsvärdet ta skada..


Är enligt mig nu man har störst chans att tjäna mest pengar på säsongen då man värderar trupper helt olika, kommer själv spela på soplagen som ligger under radarn mycket värde där nu i Oaktown, Bills, Jags t.ex. Något som vore coolt är om Schaub lyckas ta Raiders i positiv riktning
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 20:39   #29
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bwin är enda bolag som släppt odds till Week 2. Kan tipsa om Cardinals som möter Giants borta. Man får hela 2.35 på Cardinals. Giants har verkligen inte sett bra ut i preseason.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 10:30   #30
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Dags för en ny omgång preseason-matcher.

Gillar Saints, Sean Payton brukar se till att laget taggar till sig innan det drar igång på allvar. Räknar med att historien upprepar sig mot Colts!
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-23, 16:07   #31
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Eagles har gått över linan i samtliga av sina tre matcher hittills, motståndaren i sista försäsongsmatchen, Jets, har dock bara gjort det 1 av 3 gånger. Tror ändå jag kommer sätta en liten slant på över i den matchen eftersom Eagles, även i de två matcher de förlorat, gjort mycket poäng.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 20:08   #32
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2178657



Saints är ett 4-5 lag som jag kan se gå hela vägen. 17 ggr tycker jag är alldeles för högt. Passningsspelet går inte att klaga på med Brees och flera spännande receivers. Sproles är borta som RB men ersätts av Ingram som sett het ut på försäsongen. Defense ser också intressant ut och man har förstärkt med Byrd som safety som kommer att göra stor nytta.

Saints har ett förhållandevis enkelt spelschema och kom ihåg att man är mycket starka på hemmaplan, man har bara förlorat 4 matcher de senaste tre åren hemma! Jag tror det avgörs vilka som får hemmaplan i NFC Championship där jag tror Seahawks står som motståndare. Det lag med hemmaplan går till Super Bowl! Jag tycker Seahawks har något svårare schema vilket jag tror avgör till Saints fördel.

Sen ska man såklart vinna Super Bowl också....I AFC är det nog bara Patriots och Broncos som kan ta sig dit och mot båda dem tror jag Saints har en bra chans.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-21, 12:39   #33
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

http://uspicks.wordpress.com/

här kommer jag lägga upp mina spel, och ha min spread om folk är intresserade.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-21, 22:58   #34
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
http://uspicks.wordpress.com/

här kommer jag lägga upp mina spel, och ha min spread om folk är intresserade.

2av2 idag 14.1 Units upp
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-22, 19:15   #35
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

http://uspicks.wordpress.com/ US_Picks @ Twitter

Ny rek inför nattens match
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-24, 16:19   #36
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
http://uspicks.wordpress.com/ US_Picks @ Twitter

Ny rek inför nattens match

4av4 veckan som gick.

Gör ett stort undantag och rekar en travhäst idag, tycker det är ett enormt överodds och det spelas maxbet för att vara trav vilket motsvarar 5u.

Se bloggen vid intresse.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-25, 22:19   #37
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
4av4 veckan som gick.

Gör ett stort undantag och rekar en travhäst idag, tycker det är ett enormt överodds och det spelas maxbet för att vara trav vilket motsvarar 5u.

Se bloggen vid intresse.
brände mig på travet, förstår nu varför jag ska hålla mig borta från det

Ny rek uppe inför nattens NFL match.

http://uspicks.wordpress.com/

majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-26, 10:27   #38
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
brände mig på travet, förstår nu varför jag ska hålla mig borta från det

Ny rek uppe inför nattens NFL match.

http://uspicks.wordpress.com/


Har tagit bort travspelet som vart förlust på 5u från min spread, då jag vill bara ha amerikanska sporter där som NBA/NFL/NCAA, och inte förvirra mina amerikanska besökare, för att se om denna säsong matchar alla andra säsonger.

så det inte ser ut som jag försöker mygla bort förluster
kommer med andra ord inga andra rekar utanför NBA/NFL/NCAA

Nattens match satt enkelt, formen håller i sig
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-27, 08:45   #39
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Korta tankar kring helgen skrivna från mobilen, kom gärna med synpunkter.
Bears +2. Två jämbördiga lag såhär efter tre omgångar. Att då vara underdogs på hemmaplan och mot ett Packers offense som har sin sämsta start sen 2008 hugger jag på.
Falcons -7.5. Man shreddade totalt Buccaneers förra veckan även om vi bortser från två kick-off TD och spelar nu borta mot Vikings som senast ånte på en rejäl förlust och som kommer starta rookien Bridgewater som QB. Jag förväntar mig klasskillnad mellan honom och Ryan i Falcons som varit riktigt bra hittills.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-27, 08:59   #40
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Två matcher jag funderar på och gärna tar feedback på är Buccaneers -Steelers och Titans-Colts, båda matcherna har har gemenskapen som 7.5-favoriter.
Buccaneers är 0-3 men har förlorat två av matcherna med mindre än en touchdown. Steelers är 2-1 och vann senast med 18 poäng mot Panthers. Kan Buccaneers studsa tillbaka efter förra veckans horribla insats eller är Steelers tillräckligt bra för att vinna med mer än en TD?
Titans har varit genomusla de två senaste matcherna och ska förmodligen starta med sin backup QB vilket borde vara negativt men jag ser det snarare som att han kan komma in helt prestigelöst och bara köra med tanke på lagets prestation hittills. Colts är bara 1-2 men då har man respektabla förluster mot Broncos och Eagles. Colts är såklart det bättre laget och har hemmaplan men man ska tänka på att det är ett divisionsmöte och det är då underdogsen kan skrälla till. Jag vill hugga på Colts, eller vad tror ni?

Senast redigerad av Serj den 2014-09-27 klockan 09:01.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-27, 16:17   #41
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Troligen mixup med Falcons lina, de öppnade som -3 och är det fortfarande, trots massiv public stöd. Gillar inte att pinnen har dem som -3 @2.00 istället för att flytta linan en halv poäng. Ser ut som om de inte vill komma ifrån FG och kanske, ge värde? Hmmm.
Det enda som jag kan se är att Zimmers pass rush kommer åt Matty och att Falcons RBs inte lyckas göra nåt. SJax har inte varit så där spännande, jag såg honom flera gånger försöka snurra ifrån tacklingar istället att bara köra över folk, som han brukade göra.
Men ändå, vad har Vikes, backup RBs, rookie QB och Patterson...

Tycker att Colts är lite för stora favs, det är div matchup och Titans har ett bra passD, samtidigt som Colts O-line är inte sådär, superbra. Har en känsla att Titans kommer att kunna springa hela dagen, kontrollera tiden och hålla matchen lågscoring

Steelers, svårt, jag vill gärna tro att Bucs kan spela bättre mot ett lag som förlorade några defensiva starters, men deras D är så usel. Bell och Brown ska kunna göra som de vill. Gillar överspelet lite där
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-27, 17:13   #42
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Även om det är två lag som är sämre borta så har jag väldigt svårt att se Packers och Saints vara 1-3 efter 4 omgångar...

En smaskig ML-Dubbel runt 3 ggr kanske kan vara något?

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-27, 18:46   #43
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Korta tankar kring helgen skrivna från mobilen, kom gärna med synpunkter.
Bears +2. Två jämbördiga lag såhär efter tre omgångar. Att då vara underdogs på hemmaplan och mot ett Packers offense som har sin sämsta start sen 2008 hugger jag på.
Jag personligen gillar inte Chicago +2 , tycker Chicago var rätt mediokra efter en drömstart som man fick av Jets, var mer Jets som inte tog vara på chansen och vända den.

Desutom har Chicago ett riktigt "bangd up" lag med flera skador och tveksamheter, och Greenbay är verkligen i behov av en seger, hade spelat Greenbay rak.

I övrigt har en NCAA Rek på min sida inför kvällens match US Picks

hinner tyvärr inte med någon längre motivering den här gången.

Senast redigerad av majkki den 2014-09-27 klockan 18:48.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 10:48   #44
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 11
Sharp$: 48
Standard

Mina toppspel för kvällen är:

Vikings +3
Panthers +3,5
Packers -1,5
Adilinho1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 16:09   #45
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Plump igår på NCAA, får se om NFL formen håller i sig.

Ny Rek uppe nu på US Picks, kan komma en till inom kort.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-28, 17:39   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 328
Sharp$: 4893

USA
Stats: 11 - 9 - 0
ROI: 128.10%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Pittsburgh brukar vara starka hemma och tror inte att TB ska vara någon match för dem. Ser även ut som linan gått ner till -7 nu synd jag inte väntade lite längre innan jag spelade matchen.
laban1982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 17:45   #47
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
Plump igår på NCAA, får se om NFL formen håller i sig.

Ny Rek uppe nu på US Picks, kan komma en till inom kort.
Reken gick in på Detroit ML igår.

NY rek finns uppe igen på US Picks

Får hoppas NFL formen klarar sig den här veckan också!



följ gärna US Picks på twitter US_Picks
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-02, 21:06   #48
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ny rek upp på US Picks inför kvällens NFL match.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-03, 01:57   #49
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
Ny rek upp på US Picks inför kvällens NFL match.

Gick lätt, satt 10 min in i 1Q.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arch (+10)
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 22:15   #50
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2 Nya rekar uppe på US Picks

Kan komma en till rek imorgon.

US_Picks @ twitter
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-05, 13:54   #51
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majkki Visa inlägg
2 Nya rekar uppe på US Picks

Kan komma en till rek imorgon.

US_Picks @ twitter
ytterligare en rek uppe
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-12, 15:24   #52
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

maxspel idag, med fler rekar på väg upp på US Picks
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 08:05   #53
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 2164858



Cowboys defense var sämst i ligan ifjol och kommer inte vara bättre i år då man tappat Ware på D-line och hans ersättare Lawrence är skadad för resten av säsongen.

QB Romo har opererats för ryggproblem under off-season och mina ögon är det inte omöjligt att han inte spelar hela säsongen.

Jag tror det är mycket bra chans/risk att Cowboys inte vinner fler än 7 matcher.
Det här spelet kan vi glömma. Cowboys är den stora överraskningen i år. 5-1 och seger över Seahawks inatt. Märkligt hur bra dom lyckats lyfta sitt defense.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-16, 15:43   #54
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina spel finns att följa på speldagboken längre upp på forumet, för er intresserade.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 16:59   #55
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Vill bara passa på att "varna" lite för de fyra matcher som spelas i helgen där ett lag är favorit med tio poäng eller mer. På 17 undersökta matcher från 2013 så vann underdogen bara 2 av 17 gånger ATS. Man kan alltså tänka att det vore smart att betta på favoriten och att t.ex. Bengals borde krossa Jaguars ganska lätt. Favoriten vann ju alltså 15 av 17 gånger MEN av dessa femton vinster täckte man INTE linan 5 av 15 gånger. Hyfsat goda chanser ändå med tanke på lagens kvalité skulle vissa säga, värt att tänka på säger jag. Sen gör man alltid såklart sin egen värdering men vill bara slänga ut tanken att bra lag kanske inte alltid vinner med så mycket som man tror mot sämre lag, särskilt inte i sista quartern när man kan mjölka klockan och kanske knäa ut matchen.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 17:06   #56
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men det betyder alltså att man täckte linan 10 av 17 gånger?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 17:56   #57
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Men det betyder alltså att man täckte linan 10 av 17 gånger?
Nä men 10/15 ggr täckte man linan
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 18:05   #58
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Funderade själv på om det blev otydligt, men precis som NiLu påpekar täckte man linan 10/15 ggr, tack för förtydligandet.

Så det är klart att det är rätt goda chanser om man spelar på favoriten i samtliga fyra matcher men totalt blir det ju 10/17 vinster (medräknat de två gångerna underdogen täckte linan) så jag själv skulle undvika att "systemspela" favoriter med såhär stora handikapp, det var egentligen bara det jag ville förmedla
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 18:50   #59
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

DD hemma favs, som kommer från vinst (för att bena ut det ännu mer) och inte spelar på en kort vecka [KC, SEA, CIN], sen 2000: 174-29-1 SU och 103-99-2 ATS avg vinst 6.5pts. 104-92-8 OU

Om dessa matcher tar plats efter vecka 8 (halva säsongen): 106-21-1 SU och 60-67-1 ATS med 64-58-6 OU


Lag som kommer från bye vecka [SF] och är DD hemmafavs: 10-1 SU, 6-5 ATS avg vinst 8 pts och 7-4 OU
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$

Senast redigerad av Arch den 2014-10-29 klockan 18:53.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-29, 20:41   #60
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NiLu Visa inlägg
Nä men 10/15 ggr täckte man linan
Om man spelade 17 matcher och vann 15 men lyckades inte täcka linan i 5 av vinsterna bör man väl ändå täckt i 10 av 17?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 21:47   #61
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

OK, jag förstår hur du tänker
Jag tänkte att de täckte linan 10/15 matcherna som de vann
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 12:54   #62
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
På 17 undersökta matcher från 2013 så vann underdogen bara 2 av 17 gånger ATS.
Favoriten borde väl täckt 15 av 17 om man läser den meningen men det kanske var fem push?

Senast redigerad av Niteowl den 2014-10-31 klockan 12:56.
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-31, 23:06   #63
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inte fem push, men att favoriten vann matchen men med för få poäng för att täcka det satta handikappet. Alltså vinst SU men förlust ATS.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-01, 06:42   #64
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men underdogen vann ju bara 2 av 17 ATS. Det borde väl stått ML där?
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-02, 16:27   #65
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

ML istället för ATS menar du? Isåfall nej, ML är väl i det närmaste samma sak som SU (?)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-02, 23:17   #66
 
Niteowls avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 99
Sharp$: 2105


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men om underdogen vinner 2 av 17 ATS borde väl favoriten vunnit eller klarat push 15 av 17 ATS?

Annars hänger jag inte med alls.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Serj (+2)
Niteowl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-03, 18:49   #67
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Fuck, jag ser nu att jag skrev fel. Får skylla på en blöt helg i Göteborg. Underdogen vann 2 av 17 SU och 5 ATS. Resterande 10 matcher vann favoriten alltså ATS.

Jag beklagar all konfusion.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Niteowl (+2)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-03, 19:20   #68
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fortfarande inte helt klart, men du menar alltså att Underdogen vann 7 ATS (2+5)?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-03, 19:53   #69
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 328
Sharp$: 4893

USA
Stats: 11 - 9 - 0
ROI: 128.10%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

5 ats varav 2 su tycker jag det ser ut som.
laban1982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-04, 21:36   #70
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Man kan ju säga att ni båda har rätt eftersom en vinst SU per automatik även blir en visst ATS om man är underdog.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td