Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-16, 19:02   #1
 
Fantomens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 30
Sharp$: 218
Standard

[16/4] Fantomens MLB


Vill idag presentera två av mina egna spel här på forumet, finns ytterligare fler i min spreadsheet. men orkar bara skriva upp två här idag.

Kansas City Royals/Minnesota Twins (U 7.5) 1.917

Zack Greinke (2009: 16-8 , ERA 2.16) som vann Cy Young award förra året är skillnaden mellan ett uselt lag och ett hyfsat lag för Royals som inte har en offensiv att kombinera hans pitchande med vilket blivit tydligt i årets två starter för Greinke som slutat med en no-decision och en loss med en ERA på 3.55.

Scott Baker (2009: 15-9, ERA 4.37) är Twins starter i deras pitching rotation och har hittills i år hunnit med 2 starter, 1-1 och en ERA på 3.86. Han är inte lika bra som Greinke men möter heller inte ett lika bra offense som Greinke idag.

Alltså: Greinke kommer göra ett bra jobb och hålla ner Twins offense på få Runs och Royals Offense kommer få problem mot en kompetent pitcher som Baker.
Också intressant med nya Target Field där det på tre matcher i regular season blivit 7, 8 resp. 9 runs men då har vi inte sett en liknande match-up som bäddat för få runs på samma sätt. Linan ligger lågt på 7,5 runs med all rätta och jag tror att vi kommer få se färre runs än så, enda riskfaktorn är att bullpens kommer in o sabbar men det tror jag inte på idag!


Colorado Rockies vs Atlanta Braves ML 1.735

Rockies kommer direkt från 3 raka hemmamatcher mot NY Mets där man vann första matchen övertygande, andra vann med mindre marginal och den senaste (igår) förlorades klart. Man ställer upp med pitchern Jason Hammel (2009: 10-8, ERA 4.33) som är femma och sist i deras pitcher rotation och har i år börjat lite trevande med en start som resulterade i en no-decision och en ERA på 5.14.
Han får det svettigt idag mot ett hett hemmalag i form av Atlanta Braves som har varit i soliga San Diego och spelat tre matcher mot Padres där man klappade ihop helt i den första (17-2 till padres ) men sedan visade man klass i de två sista och vann med 6-1 resp. 6-2.
Deras starter idag tillika etta i rotation är Derek Lowe (2009: 15-10, ERA 4.67) som har öppnat säsongen med 2 vinster och en ERA på 4.50.. Han har dessutom på sina 4 senaste starter mot Rockies en ERA på 1.41..

Braves och Rockies har flugit från väst till Georgias huvudstad så jag lägger ingen värdering där. Det här ska Braves vinna, frågan är om ett bet på en HR från Jason Heyward vore något?
__________________
Fantomen har tusen ögon och tusen öron - Gammalt djungelordspråk
Fantomen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-16, 19:08   #2
 
Sandbergs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 340
Sharp$: 1197

2010/2011 (Alla Spel)
Stats: 1181 - 1073 - 48
ROI: 100.55%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Trevligt!
Sandberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-16, 19:36   #3
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

nice! tror också på Atlanta =)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-16, 20:01   #4
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fantomen Visa inlägg
Kansas City Royals/Minnesota Twins (U 7.5) 1.917

Zack Greinke (2009: ERA 2.16)

(Baker) Han är inte lika bra som Greinke men möter heller inte ett lika bra offense som Greinke idag.

nya Target Field
Jag har varit över denna flera gånger idag och kan inte bestämma mig. Vill testa KC/MIN HT/FT eller KC 4.5inning, men har aningar om Greinke. Förra säsongen var han fantastisk, men det sticker ut jämför med andra säsongerna, det är för stor skillnad. Ändå, oavsett hur bra han var så var hans borta-ERA en run större.
Han är 3-4 på 15 starter mot Twins med 3.94 ERA, men vettefan om Metrodome hade med det att göra, då hans karriär ERA i domes är över 4.
Han trivs mot Mauer, Morneau och Cuddyer så det är ett stort plus för underspelet.

Baker är en flyball pitcher med 0.51 GB/FB karriär ratio, och svårt som det är, så tror jag att dagens vindar blåser ut från vänster till höger (måste hitta bättre data). Bakers sämsta månader är april/maj och det hjälper inte att Gardenhire brukar ställa till det genom att låta honom spela den extra inningen då han tappar fokus och släpper 5 runs. Hänt några gånger förra året.

Lägg till KCs bullpen och jag vill gå över. Tittar man på oddset och hur KC har spelat med hete Podsednik och Guillen, samt att de har Soria som closer, så vill jag ta dem på ML också. Tittar man på hur Baker har farit mot KC och att de har de främsta armarna i sin pen (Duensing, Guerrier, Rauch) utvilade vill jag ta Twins i en 4-1 vinst.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-16, 20:02   #5
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Go Braves! Blir nattens höjdpunkt!
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 07:51   #6
 
Fantomens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 30
Sharp$: 218
Standard

Hmm.. Mardrömsvenariot i underspelet blev verkligt när tejeda från royals pissiga bullpen klev upp på kullen
Greinke gjorde iaf ett hyfsat jobb men känns inte alls så stabil som man hoppats.. Baker skötte sig exemplariskt!

Atlanta Braves gjorde iaf jobbet inatt! Braves kommer gå till slutspel i år, mark my word

1-1 på dessa två spel o minus på dessa 2, men för min del var det en helt ok natt, gå gärna in på min spreadsheet o kika (länk i signaturen). Lyckades även sätta en parlay, kunde gått ännu bättre om de inte vore för det jävla regnet!!

Aja, återkommer ikväll med nya tankar o förslag, BOL o låt oss vinna mycket i år.
__________________
Fantomen har tusen ögon och tusen öron - Gammalt djungelordspråk
Fantomen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 11:38   #7
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Jag tackar för Atlanta
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td