Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-12, 21:54   #1
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12129

Sportsbetting
Stats: 137 - 107 - 1
ROI: 115.12%
Vinstprocent: 56.15%

Standard

MLB-handicapping, totaler och vinnare


Ni som spelar på MLB baseball, hur handicappar ni matcher? Ge exempel vad ni utgår från osv. Skall här redogöra för mitt sätt på en "övermatch"

Totaler över/under

Exempel på en "övermatch"

1. Börjar med att titta på var matcherna spelas. Söker efter "hitter-friendly" stadiums.

2. Vädret skall gärna vara väldigt varmt, och vinden skall blåsa hårt ut från stadium, dvs battern har vinden i ryggen.Vid träff kan bollen flyga längre.

3. Bortalaget skall gärna vara favoriter, eftersom det då är stor chans att bortalaget leder efter att de spelat 9 inningen, och hemmalaget spelar då också den. Skulle hemmalaget leda så spelar inte de den sista.

4. Bullpens skall gärna vara ovilade. Detta eftersom trötta armar och bullpens kan få matchen att gå över i matchen slutskede.

5. Söker efter pitchers med högt WHIP, som spelar mot bra offensiva lag. Det kan ofta leda till många runs i matchen.

6. Om pitchers är lefthanded eller righthanded, och hur lagen brukar klara sig mot diverse.

7. Letar bra odds. Om t.ex en total ligger på 8.5 och oddset är runt 1.70, spelar jag över 9 istället på ett högre odds, om jag anser att det finns värde och får pengarna tillbaka om den stannar på 9. Om det är möjligt att spela på jämna antal.


Vad tycks???

Senast redigerad av maximalvinst den 2016-09-12 klockan 23:18.
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-13, 00:41   #2
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Jag går först och främst med pitchers, vad de kastar för bollar, (typ 92mph fastball, slider och curve och hur bra dessa är - rapporter från pro-scouter), om de är power pitchers eller finesse, ground- eller flyball typ, kontroll, hård kontakt, O-swing% och Z-swing% är de swing och miss typ eller svag kontakt typ, tur med bollar i play, BABip och LeftOnBase% - och för mig så är det en process som börjar från säsongens start, sen vet man ung. efter ett tag även de mindre kända #4-5 starters.

Sen lite överblick för säsongen med WHIP, splits, hemma/borta, vsRHB/vsLHB, vilken stadium de spelar mot det de gör (alltid ok att spela på flyball pitchers i stora arenor med mycket rum, typ Oakland), hur deras säsong har gått (om de håller samma velocity igenom säsongen, åker på otur, har skadekänningar osv), försvar bakom, motståndarnas lineups (som man ser en timme före start minst), umpires, vädret och till slut "min" lina vs bolagets lina



ditt sätt är ganska resonable och straight forward

1. Hitter friendly arenor brukar kunna blåsa upp totalet lite

2. Vädret helst fuktigt och varmt, då åker bollen längst (finns några artiklar om det på nätet), vinden brukar ge högre total också, men det är mest frågan om vem som pitchar. Spelar inte stor roll om det blåser ut på Wrigley om du har 2 duktiga sinkerballers som får grounders hela dagen. En ostadig flyball pitcher på Great American är det fullt gå emot

3. Jepp låter förnuftigt

4. Visst, ibland går det att hitta vissa, för mig är det mest att titta på antalet pitches huvud-relievers hade senaste par dagar - vanligen vill managers vila sina top relievers om de har haft 50+ pitches och spelat 2-3 dagar i följd

5. Visst, dock risk för höjd lina

6-7 Yeah
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$

Senast redigerad av Arch den 2016-09-13 klockan 00:43.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td