Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-15, 22:05   #1
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NPB (Pro Yakyu) 16/4


Full omgang aven imorgon. Dagens resultat var spannande, bl.a. gjorde Yokohamas Terrmel Sledge sin 5 HR pa fyra matcher. Det har inte hant sedan 70-talet. Forlusten i X-innings for Lions sved dock.

Jag har valt ut tva spel och har annu ett pa kann (far se hur det blir) och jag tankte posta mina writeups nedanfor. Hoppas pa liknande utdelning som idag, om inte battre.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 22:08   #2
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-04-16 Nippon Ham Fighters - Chiba Lotte Marines (NPB)



Datum: 2011-04-16
Tid: 07:00
Sport: Baseball
Land: Japan
Liga: NPB
Match: Nippon Ham Fighters - Chiba Lotte Marines
Period: ft

Spel: Över 6.5
Insats: 1.00
Odds: 1.806
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Mitt forsta spel ar alltsa over 6.5 i PL-matchen mellan Marines och Fighters. Fighters har spelat tre matcher och det har snittats 10.33 runs per match (10 RS och 21 RA). Lotte har spelat fyra matcher hittills och har ett snitt pa 7 runs per match (11 RS och 17 RA). Motet imorse slutade 4-1 till hemmalaget.

For Hokkaido startar Bobby Keppel. Keppel gor sin andra sasong i NPB. Forra aret far sagas vara lyckat for honom da det blev 12-8 och ett ERA pa 3.35. For att vara icke-asiat hade han relativt fa walks (precis over 0.33/IP) men kraften saknas.
Marines startar med Shunsuke Watanabe. Watanabe har 10 ar i NPB och karriaren kan karaktariseras som en berg-o-dalbana. 2001, 2005 och 2007 var han mycket bra med ERA pa under 3.00 men de senare aren har inte varit lika framgangsrika (vilket nog uppror manga da Watanabe ar en mycket val betald pitcher). Forra aret blev det 8-8 och 4.49 ERA.

Bada lagen snittar ungefar 3 runs framat var och darfor kan 6.5 runs kannas motiverat. Dock finns det offensiv kraft pa bada sidor och de inledande matcherna ar inte riktiga indikationer pa kapacitet. Jag tror att morgondagens pitchers ger alla mojligheter for en offensiv urladdning och da kanns 6.5 mer an acceptabelt.

Det ar tidigt pa sasongen och mina varderingar ma vara lite off men jag skulle tippa att chansen for 7 eller fler runs ar 59-60%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1), jockel (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 22:11   #3
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-04-16 Rakuten Golden Eagles - Orix Buffaloes (NPB)



Datum: 2011-04-16
Tid: 07:00
Sport: Baseball
Land: Japan
Liga: NPB
Match: Rakuten Golden Eagles - Orix Buffaloes
Period: ft

Spel: Orix Buffaloes ML
Insats: 1.00
Odds: 2.420
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Orix moter Rakuten och ar listade som stora underdogs. Buffaloes ar 1-2-1 men har gjort 12 runs och endast slappt 10. Golden Eagles leder PL med 3-1 och har 16 RS mot 12 RA. Offensivt klent pa bada fronter alltsa men Buffaloes pitchers ar bast i PL an salange och toppas i Japan endast av suverana Giants.

For Orix startar Shinya Nakayama. Forra aret blev det 11 matcher (varav en CG), 3-3 och 3.83 ERA. Nakayama gor sin forsta sasong i rotationen fran starten (blivit inskickade under sasongens gang tidigare) och det har markts att han forbattrat sig i varens farmaligor. For att vara japan har han bra med kraft i sina pitches och det resulterade 0.8 K/IP forra aret. Bra kontroll och han bor kunna fortsatta Orix fina defensiva prestation.
Buffaloes offensiv kommer mota Satoshi Nagai. Nagai gor sin femte sasong i Rakuten och forra aret blev det 10-10 med 3.74 ERA. Nagai ar inte en favorit for han slapper bade walks (69 pa 182 IP forra aret) och HRs mer frekvent an nagon i Rakutens rotation. Att hamna bakom i counten tvingar oftast en pitcher att kasta en "meatball" eller ge upp en baserunner.

Jag tycker att lagen ar ganska jamnlika vilket ocksa visades i dagens match (3-2 till Rakuten). Att Nagai saknar det dar lilla extra kan bli valdigt dyrt i en match dar inget av lagen har vaknat till ordentligt offensivt. Rakuten har hemmaplan men jag anser inte att Buffaloes chanser ar lagre an 45%, antagligen 46-47, darfor synas 2.42 varje dag i veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+1), jockel (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-16, 13:05   #4
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kanner mig lite besviken over 1-1. Over i Lotte var klar efter en out i tredje inningen men Orix lyckades inte vinna trots en jamn match.

Men forr eller senare far man vinst pa aven de jamna matcherna och da lar det bli ett storre plus. Ar forsiktigt optimistisk for aven den har sasongen.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td