![]() |
Wtf!!
Leta, leta, leta rätt på dem.....:KO: |
Hallå!
Bara en genuint korkad fråga, hur funkar det egentligen med fantasys? Är det en speciell hemsida ni spelar på som eller hur är det? Förstår innebörden, men hur fungerar det med drafting etc, är det färdiga matchsimulatorer eller? Rätt sugen att vara med, men det får ju bli nästa säsong:idiot: |
Citat:
Drömlaget eller vad det heter. Tänk nu att man istället har en liga på 8-12 per, där man draftar spelare. Alla spelare är unika, så ingen kan ha 2 Lebron tex. Vi kör Auction Draft vilket innebär att en spelare kommer upp och alla får lägga det budet dom tycker spelaren är värd. Sedan så får spelaren exakt samma stats som IRL den veckan/matchen. Vi har FG/FT/3PT/PTS/REB/AST/STL/BLK/TO som vi tävlar i. Detta läggs sedan ihop under en vecka när man möter en annan spelare i ligan med just sina spelare. |
Citat:
|
Citat:
|
Du "delar" alltså inte på alla spelare som i drömelvan - Lemasive är den ende som har durant.
|
Fel, Valleyo är den ende som har Durant. Men du har rätt i att man inte delar på spelare, utan spelarna tillhör ett lag.
|
Enda bra med säsongen hitils är fan att Eddieh och Arch har fan så mycket sämre lag än mig.
|
Menar mer att, när du ska skapa ett lag/samla ihop till ett lag så finns det så många spelare att välja på. Vad händer om bara 1 "ägare" bara villa ha 1 spelare, får han denne spelare för 1 $? Väldigt luddigt skrivit, hoppas du förstår! :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Spoiler:
|
Citat:
Regerande mästaren har talat. :popcorn: Watch it busta! http://www.youtube.com/watch?v=jNg-ohgcsnk |
Citat:
Jag hade gett dig mer för Aldridge men trodde inte du skulle vilja ge upp din enda stud för ett par 2nd tier spelare så budade aldrig på honom,my mistake |
Hjälp, polis! Laz försöker råna mig :D
|
Citat:
|
Citat:
Chooooke :p |
Citat:
Tydligen så har du fortfarande samma tur. Smoove typ 100 poäng, 80 rbs, 20 steals och 20 blocks på en vecka, är det normalt? Nja, tur! Du kan droppa honom nu, han har gjort sitt... Är fortfarande glad att jag möter dig 2 gånger, ska bli skönt att säkra 1st seed till playoffs mot sig näst sista veckan :cheers: |
Citat:
Alltid skönt att få slå ur underläge trots att man vet att man är det bättre laget,lycka till 3:e gången gillt :cheers: |
Nu jävlar börjar det lika något med smacktalken.
:popcorn::popcorn::popcorn: |
Citat:
:gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana: |
Citat:
Vafan är du för mes, sitta och mysa och slå i underläge!? Är det något stans man ska brösta upp sig och smacktalka sönder nån så är det väl i fantasyn, ska du sitta tyst och sen komma och säga "haha jag vann"...? :p Hur kul är det? Ta ut svängarna lite nu och sitt inte där och mys som nån klen underdog, du är ju för fan champ och kan inte ens slå ur underläge så glöm det! Vinner du inte hela skiten så är du sämst ;) (gäller iofs alla) Lemmy, vilken av dina 3 hela rosters som du gått igenom och begravt syftar du på? Du ska vara glad att du fick 4 cats för att Big-Al sov hela första veckan, borde varit 7-2! :KO: |
Warriors' Monta Ellis on leave to tend to his grandmother's funeral
|
Citat:
Det enda som är skönare än att vinna är att se andra blåsa upp sig själva för att sen misslyckas totalt :popcorn: |
Citat:
Lemmy, jag vet att Ellis va på begravning men du får väl var glad att det inte va han själv som skulle begravas så du iaf har någon bra spelare kvar. Tänk på Fuzzy, han har fått begrava både Ginobili och Z-Bo, där snackar vi sorg. Du får försöka ta revansch sista veckan om ditt lag är vid liv då! ;) |
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=twqM56f_cVo |
Citat:
|
När får vi lite motstånd? 2 enkla vinster till att börja med. Den andra utan Wade men vi mötte ju FArizards så kvittar ju i princip vad man ställer upp med. Får hoppas att Vlad bjuder upp till dans.
|
Sorry boys, glömde helt att jag måste "tillåta" trejden innan den går igenom. Och Lemmy är på topp också ser jag ;)
Hoppas det inte ställer till det för er i veckan. :skamsen: |
Citat:
|
Ahh låter sig styras av pöbeln. Måste nog låta dig straffa dem lite ;)
|
Är det SJ som sköter driften och underhållet av Yahoo's Stattracker? :thumbdown:
Do something Mr President http://a.espncdn.com/photo/2010/0920/vg_obama_1_576.jpg |
Skitbra utan IR. Inte nog med att man straffas i form av skador, utan man måste spela med kort om folk också. :thumbup:
|
Redan någon som tappat nappen!? :thumbdown:
|
Heh Avej plockar in 130 pts på 2 dar, känns stabilt :D
MELO YOU CUNT! |
Josh Smith 10-26 på FT denna veckan,har hyllat den jävla sopan för mycket...
Kul att alla mina spelare går typ 0-5 från 3PT igår också och jag lyckas torska den CAT:en för tredje veckan i rad efter att ha haft +7 inför igår,Fantasy är så frustrerande :idiot: |
Lite för enkelt detta. 3e segern i rad nu. Lazlo nästa man till rakning. :KO:
|
Citat:
På tal om Eddie, när man ser att Grunden Bois vinner med 8-1 så känns det ju lurt:p. Måste varit riktigt skönt att han hade t.e.x Kevin Love bänkad trots flera lediga platser i laget va? Har dock inte räknat på om dessa bänkade spelare hade påverkat resultatet för veckan, så tar ingen credd från dina boys eddie, kanske va värt 8-1 men om man kollar på siffrorna så är det en klassisk WO där du vunnit alla cats stort utom TO för att han inte orkat satt in sina spelare. Seriöst guys, man kan inte kräva att nån ska lägga ner sin själ på det här men har man samtidigt sagt att man ska ha en plats i denna ligan så kan man inte ge upp efter 2 veckor utan man får iaf se till att ställa in de spelare som har match för dagen i laget (gäller flera personer) och inte lämna ligans kanske bästa fantasy spelare på bänken flera matcher irad. Har man av någon anledning redan tappat nappen så är det bättre att stå för det och låta commish ställa in laget tills vi kan hitta en ersättare! |
Citat:
|
Det är slutlekt för Eddiiieee nu, inga jävla 8-1 här inte
Kung kobe fixar biffen....... |