Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA Fantasy 2012 (https://www.sharps.se/forums/basket/10078-nba-fantasy-2012-a/)

Lillis 2012-01-07 20:04

Wtf!!

Leta, leta, leta rätt på dem.....:KO:

fondell 2012-01-07 20:19

Hallå!

Bara en genuint korkad fråga, hur funkar det egentligen med fantasys? Är det en speciell hemsida ni spelar på som eller hur är det?

Förstår innebörden, men hur fungerar det med drafting etc, är det färdiga matchsimulatorer eller?

Rätt sugen att vara med, men det får ju bli nästa säsong:idiot:

Lemasive 2012-01-07 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 159060)
Hallå!

Bara en genuint korkad fråga, hur funkar det egentligen med fantasys? Är det en speciell hemsida ni spelar på som eller hur är det?

Förstår innebörden, men hur fungerar det med drafting etc, är det färdiga matchsimulatorer eller?

Rätt sugen att vara med, men det får ju bli nästa säsong:idiot:

Tänk dig Aftonbladets skitsak

Drömlaget eller vad det heter.

Tänk nu att man istället har en liga på 8-12 per, där man draftar spelare. Alla spelare är unika, så ingen kan ha 2 Lebron tex. Vi kör Auction Draft vilket innebär att en spelare kommer upp och alla får lägga det budet dom tycker spelaren är värd.

Sedan så får spelaren exakt samma stats som IRL den veckan/matchen.

Vi har FG/FT/3PT/PTS/REB/AST/STL/BLK/TO som vi tävlar i.

Detta läggs sedan ihop under en vecka när man möter en annan spelare i ligan med just sina spelare.

fondell 2012-01-07 21:48

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 159066)
Tänk dig Aftonbladets skitsak

Drömlaget eller vad det heter.

Tänk nu att man istället har en liga på 8-12 per, där man draftar spelare. Alla spelare är unika, så ingen kan ha 2 Lebron tex. Vi kör Auction Draft vilket innebär att en spelare kommer upp och alla får lägga det budet dom tycker spelaren är värd.

Sedan så får spelaren exakt samma stats som IRL den veckan/matchen.

Vi har FG/FT/3PT/PTS/REB/AST/STL/BLK/TO som vi tävlar i.

Detta läggs sedan ihop under en vecka när man möter en annan spelare i ligan med just sina spelare.

Tack så mycket, men det måste finnas något grundvärde på varenda spelare. När du lägger ihop ett lag så finns det ju ex spelare att välja mellan!

Lemasive 2012-01-07 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 159074)
Tack så mycket, men det måste finnas något grundvärde på varenda spelare. När du lägger ihop ett lag så finns det ju ex spelare att välja mellan!

Är inte helt med på vad du menar, alla har 200$ att spendera på totalt 13 spelare som skall utgöra ditt lag. Durant kostade har jag för mig 64$ för att det var det högsta budet någon av alla oss ville ge.

Sobofied 2012-01-07 21:53

Du "delar" alltså inte på alla spelare som i drömelvan - Lemasive är den ende som har durant.

Valleyo 2012-01-07 21:57

Fel, Valleyo är den ende som har Durant. Men du har rätt i att man inte delar på spelare, utan spelarna tillhör ett lag.

Lemasive 2012-01-07 23:15

Enda bra med säsongen hitils är fan att Eddieh och Arch har fan så mycket sämre lag än mig.

fondell 2012-01-07 23:41

Menar mer att, när du ska skapa ett lag/samla ihop till ett lag så finns det så många spelare att välja på. Vad händer om bara 1 "ägare" bara villa ha 1 spelare, får han denne spelare för 1 $? Väldigt luddigt skrivit, hoppas du förstår! :)

Lemasive 2012-01-07 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 159113)
Menar mer att, när du ska skapa ett lag/samla ihop till ett lag så finns det så många spelare att välja på. Vad händer om bara 1 "ägare" bara villa ha 1 spelare, får han denne spelare för 1 $? Väldigt luddigt skrivit, hoppas du förstår! :)

Rent teoretiskt går det, men inte en jävel kommer låta någon få en väldigt bra spelare billigt. Då går man hellre in och bjuder så länge det är underpris, antingen för att trissa upp priset eller för att man själv kan tänka sig spelaren för ett sådant lågt pris.

eddieh 2012-01-07 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 159102)
Enda bra med säsongen hitils är fan att Eddieh och Arch har fan så mycket sämre lag än mig.

På pappret ja! :sleep:

Vlad 2012-01-08 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 159117)
På pappret ja! :sleep:

Nah Lemasive har rätt,speciellt efter dagens trade

eddieh 2012-01-08 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 159323)
Nah Lemasive har rätt,speciellt efter dagens trade

Regerande mästaren har talat. :popcorn:

Watch it busta!

http://www.youtube.com/watch?v=jNg-ohgcsnk

Vlad 2012-01-08 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 159335)
Regerande mästaren har talat. :popcorn:

Watch it busta!

http://www.youtube.com/watch?v=jNg-ohgcsnk

Damn straight :lol:

Jag hade gett dig mer för Aldridge men trodde inte du skulle vilja ge upp din enda stud för ett par 2nd tier spelare så budade aldrig på honom,my mistake

Arch 2012-01-09 04:50

Hjälp, polis! Laz försöker råna mig :D

Lazlo 2012-01-09 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 159389)
Hjälp, polis! Laz försöker råna mig :D

:gun_bandana: tyckte jag va rätt generös ju! ;)

Vlad 2012-01-09 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 155980)
Fan vad underbart! Får möta Vlad 2 gånger, samt avsluta mot honom och det är ju enkla poäng då blixten aldrig slår ner två gånger på samma ställe! Eftersom han vann ifjol så vet vi ju hur det kommer gå i år, han kan fan inte ha samma tur igen!

Hej Lazlo!

Chooooke :p

Lazlo 2012-01-09 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 159476)
Hej Lazlo!

Chooooke :p

Hej på dig!

Tydligen så har du fortfarande samma tur. Smoove typ 100 poäng, 80 rbs, 20 steals och 20 blocks på en vecka, är det normalt? Nja, tur! Du kan droppa honom nu, han har gjort sitt...

Är fortfarande glad att jag möter dig 2 gånger, ska bli skönt att säkra 1st seed till playoffs mot sig näst sista veckan :cheers:

Vlad 2012-01-09 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 159483)
Hej på dig!

Tydligen så har du fortfarande samma tur. Smoove typ 100 poäng, 80 rbs, 20 steals och 20 blocks på en vecka, är det normalt? Nja, tur! Du kan droppa honom nu, han har gjort sitt...

Är fortfarande glad att jag möter dig 2 gånger, ska bli skönt att säkra 1st seed till playoffs mot sig näst sista veckan :cheers:

Fortsätt du underskatta Smoove som ledde mig till mästerskapet förra säsongen och är en Fantasy-Stud vare sig du vill tro det eller inte.

Alltid skönt att få slå ur underläge trots att man vet att man är det bättre laget,lycka till 3:e gången gillt :cheers:

eddieh 2012-01-09 17:36

Nu jävlar börjar det lika något med smacktalken.

:popcorn::popcorn::popcorn:

Lemasive 2012-01-09 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 159483)
Hej på dig!

Skall du snacka om tur va? Pga en jävla begravning vinner du med 5-4 istället för förlust med 6-3

:gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana:

Lazlo 2012-01-09 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 159489)
Fortsätt du underskatta Smoove som ledde mig till mästerskapet förra säsongen och är en Fantasy-Stud vare sig du vill tro det eller inte.

Alltid skönt att få slå ur underläge trots att man vet att man är det bättre laget,lycka till 3:e gången gillt :cheers:

Smooves jumpshot är i klass med Noah ffs så lägg ner stud snacket!

Vafan är du för mes, sitta och mysa och slå i underläge!? Är det något stans man ska brösta upp sig och smacktalka sönder nån så är det väl i fantasyn, ska du sitta tyst och sen komma och säga "haha jag vann"...? :p Hur kul är det? Ta ut svängarna lite nu och sitt inte där och mys som nån klen underdog, du är ju för fan champ och kan inte ens slå ur underläge så glöm det! Vinner du inte hela skiten så är du sämst ;) (gäller iofs alla)

Lemmy, vilken av dina 3 hela rosters som du gått igenom och begravt syftar du på? Du ska vara glad att du fick 4 cats för att Big-Al sov hela första veckan, borde varit 7-2! :KO:

Lemasive 2012-01-09 18:06

Warriors' Monta Ellis on leave to tend to his grandmother's funeral

Vlad 2012-01-09 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 159500)
Smooves jumpshot är i klass med Noah ffs så lägg ner stud snacket!

Vafan är du för mes, sitta och mysa och slå i underläge!? Är det något stans man ska brösta upp sig och smacktalka sönder nån så är det väl i fantasyn, ska du sitta tyst och sen komma och säga "haha jag vann"...? :p Hur kul är det? Ta ut svängarna lite nu och sitt inte där och mys som nån klen underdog, du är ju för fan champ och kan inte ens slå ur underläge så glöm det! Vinner du inte hela skiten så är du sämst ;) (gäller iofs alla)

Lemmy, vilken av dina 3 hela rosters som du gått igenom och begravt syftar du på? Du ska vara glad att du fick 4 cats för att Big-Al sov hela första veckan, borde varit 7-2! :KO:

Jag tar den enkla vägen och låter dig kaxa upp dig för att sen choka sönder gång på gång

Det enda som är skönare än att vinna är att se andra blåsa upp sig själva för att sen misslyckas totalt :popcorn:

Lazlo 2012-01-09 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 159503)
Jag tar den enkla vägen och låter dig kaxa upp dig för att sen choka sönder gång på gång

Det enda som är skönare än att vinna är att se andra blåsa upp sig själva för att sen misslyckas totalt :popcorn:

Jag håller såklart med, men det är för fegt så jag vann på KO :KO:

Lemmy, jag vet att Ellis va på begravning men du får väl var glad att det inte va han själv som skulle begravas så du iaf har någon bra spelare kvar. Tänk på Fuzzy, han har fått begrava både Ginobili och Z-Bo, där snackar vi sorg. Du får försöka ta revansch sista veckan om ditt lag är vid liv då! ;)

Lemasive 2012-01-09 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 159504)
Jag håller såklart med, men det är för fegt så jag vann på KO :KO:

Lemmy, jag vet att Ellis va på begravning men du får väl var glad att det inte va han själv som skulle begravas så du iaf har någon bra spelare kvar. Tänk på Fuzzy, han har fått begrava både Ginobili och Z-Bo, där snackar vi sorg. Du får försöka ta revansch sista veckan om ditt lag är vid liv då! ;)

Kommer dansa på din grav såhär, och avsluta med att rista in MäCktiga AIK på gravstenen.

http://www.youtube.com/watch?v=twqM56f_cVo

Lazlo 2012-01-09 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 159523)
Kommer dansa på din grav såhär, och avsluta med att rista in MäCktiga AIK på gravstenen.

http://www.youtube.com/watch?v=twqM56f_cVo

Haha sweet, dansen ser jag som en hyllning men skippa AIK, vill ju inte att min grav ska lukta urin för evigt!

RizZla 2012-01-09 20:12

När får vi lite motstånd? 2 enkla vinster till att börja med. Den andra utan Wade men vi mötte ju FArizards så kvittar ju i princip vad man ställer upp med. Får hoppas att Vlad bjuder upp till dans.

Arch 2012-01-10 05:40

Sorry boys, glömde helt att jag måste "tillåta" trejden innan den går igenom. Och Lemmy är på topp också ser jag ;)

Hoppas det inte ställer till det för er i veckan. :skamsen:

Lemasive 2012-01-10 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 159664)
Sorry boys, glömde helt att jag måste "tillåta" trejden innan den går igenom. Och Lemmy är på topp också ser jag ;)

Hoppas det inte ställer till det för er i veckan. :skamsen:

Den skulle gå igenom till torsdag och jag frågade om jag skulle trycka igenom den tidigare, vilket dom inte ville :p

Arch 2012-01-10 11:39

Ahh låter sig styras av pöbeln. Måste nog låta dig straffa dem lite ;)

eddieh 2012-01-14 11:21

Är det SJ som sköter driften och underhållet av Yahoo's Stattracker? :thumbdown:

Do something Mr President

http://a.espncdn.com/photo/2010/0920/vg_obama_1_576.jpg

Qirren 2012-01-15 04:16

Skitbra utan IR. Inte nog med att man straffas i form av skador, utan man måste spela med kort om folk också. :thumbup:

Lazlo 2012-01-15 08:58

Redan någon som tappat nappen!? :thumbdown:

Lemasive 2012-01-15 09:26

Heh Avej plockar in 130 pts på 2 dar, känns stabilt :D

MELO YOU CUNT!

Vlad 2012-01-15 14:41

Josh Smith 10-26 på FT denna veckan,har hyllat den jävla sopan för mycket...

Kul att alla mina spelare går typ 0-5 från 3PT igår också och jag lyckas torska den CAT:en för tredje veckan i rad efter att ha haft +7 inför igår,Fantasy är så frustrerande :idiot:

RizZla 2012-01-16 05:48

Lite för enkelt detta. 3e segern i rad nu. Lazlo nästa man till rakning. :KO:

Lazlo 2012-01-16 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av RizZla (Inlägg 161039)
Lite för enkelt detta. 3e segern i rad nu. Lazlo nästa man till rakning. :KO:

Nu är det färdiglekt, klart det blivit 3 segrar med drömlottning som start i form av Eddie, Lemmy och så Vlad. ;)

På tal om Eddie, när man ser att Grunden Bois vinner med 8-1 så känns det ju lurt:p. Måste varit riktigt skönt att han hade t.e.x Kevin Love bänkad trots flera lediga platser i laget va? Har dock inte räknat på om dessa bänkade spelare hade påverkat resultatet för veckan, så tar ingen credd från dina boys eddie, kanske va värt 8-1 men om man kollar på siffrorna så är det en klassisk WO där du vunnit alla cats stort utom TO för att han inte orkat satt in sina spelare.

Seriöst guys, man kan inte kräva att nån ska lägga ner sin själ på det här men har man samtidigt sagt att man ska ha en plats i denna ligan så kan man inte ge upp efter 2 veckor utan man får iaf se till att ställa in de spelare som har match för dagen i laget (gäller flera personer) och inte lämna ligans kanske bästa fantasy spelare på bänken flera matcher irad. Har man av någon anledning redan tappat nappen så är det bättre att stå för det och låta commish ställa in laget tills vi kan hitta en ersättare!

Lemasive 2012-01-16 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 161110)
Nu är det färdiglekt, klart det blivit 3 segrar med drömlottning som start i form av Eddie, Lemmy och så Vlad. ;)

På tal om Eddie, när man ser att Grunden Bois vinner med 8-1 så känns det ju lurt:p. Måste varit riktigt skönt att han hade t.e.x Kevin Love bänkad trots flera lediga platser i laget va? Har dock inte räknat på om dessa bänkade spelare hade påverkat resultatet för veckan, så tar ingen credd från dina boys eddie, kanske va värt 8-1 men om man kollar på siffrorna så är det en klassisk WO där du vunnit alla cats stort utom TO för att han inte orkat satt in sina spelare.

Seriöst guys, man kan inte kräva att nån ska lägga ner sin själ på det här men har man samtidigt sagt att man ska ha en plats i denna ligan så kan man inte ge upp efter 2 veckor utan man får iaf se till att ställa in de spelare som har match för dagen i laget (gäller flera personer) och inte lämna ligans kanske bästa fantasy spelare på bänken flera matcher irad. Har man av någon anledning redan tappat nappen så är det bättre att stå för det och låta commish ställa in laget tills vi kan hitta en ersättare!

Ger han sju dar, tyckte det lät som rätt antal dar för en sådan sak. Tog det rätt ifrån luften osv.

Lillis 2012-01-16 18:49

Det är slutlekt för Eddiiieee nu, inga jävla 8-1 här inte

Kung kobe fixar biffen.......