Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA Fantasy 2012 (https://www.sharps.se/forums/basket/10078-nba-fantasy-2012-a/)

Arch 2011-12-08 19:38

NBA Fantasy 2012
 
Säsongen ska spelas, så jag tänkte kolla intresset. Tyckte att ligan förra året gick bra och att vi skulle spela med en insats i år, men eftersom det är bara 66 matcher, med b2b2b för alla lag (tror minst en gång) bla och större risk för skador osv, kanske nåt mindre, typ 1-200kr/skalle.

Upplägget (commish, rösta vid trejds, insatsen, antal lag, CATs, auktion/round draft osv) kan vi rösta om, eller behålla samma från förra året. Spelare som var med då bör nog få första dibs på platserna, om vi nu inte utökar till 14-16 lag.


Finns det några som vill vara med ? Jag vet jag vill. :smoke:

Lemasive 2011-12-08 20:02

Uhm, hur kommer detta funka då? Blir det minimatchups?

eddieh 2011-12-08 20:09

http://www.lmtsd.org/cms/lib/PA01000...answer-boy.gif

Lazlo 2011-12-08 20:29

Jag är självklart med! Upplägget kan vi diskutera när vi fått ihop folket. Inte sega nu guys, typ bara 2 veckor kvar så det är bara att hugga en plats så vi kan få i ordning allt innan jul!

daanieel21 2011-12-08 20:49

Någon som kan förklara lite snabbt vad det är ni ska göra? :) Blir intresserad när jag hör basket :clap:

Qirren 2011-12-08 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av daanieel21 (Inlägg 154359)
Någon som kan förklara lite snabbt vad det är ni ska göra? :) Blir intresserad när jag hör basket :clap:

Fantasy = det roligaste tidsfördrivet på denna planet. http://en.wikipedia.org/wiki/Fantasy_sport

Korgboll är dock inte min grej, så hoppar.

Arch 2011-12-08 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 154350)
Uhm, hur kommer detta funka då? Blir det minimatchups?

Tror de kör väl 15-16 veckor eller nåt-säsong. Kan nog klämma in 70-75%...

Arch 2011-12-08 21:19

Jag kan köra en nystart på vår liga från förra året och då kan välja att skicka inbjudningar till alla gamla managers.

Avej Caracciolo - Grebs
Seatown Fuzzys - fuzzhit
Vlads Impalers - Vlad
Lemasives Charizards - Lemasive
Storchs Redhats - st00rch
Lazlo's Alley-Oop - Lazlo The king
SortbyPER - sobofied
Chicago Bulls - AdrianDantley
Belfast Red Hands - Madd Max
Grunden Bois - eddieh
Real Mossen - samanrahbari


Det enda som vi behöver kolla innan är vilken typ av draft vi kör, auktion eller standard och om vi ska behålla samma scoring. Jag tror att jag kan lägga till extra lag efter att ha startat. Behöver nog ge 4-5 dagar till alla för att svara mails så vi hinner med backups.


Förra året:
Scoring Type: Head-to-Head
Waiver Type: FAAB w/ Continual rolling list tiebreak (en kassa till FAs)
Trade Review: Commissioner (var då jag, men som väntat så hade vi inga problem med trejds)
Max Acquisitions per Week: 2 (tror jag ändrade detta från 3 till 2 för playoffs)
Divisions: Yes (3 divisions)
Playoff Seeding Options: Division winners awarded top playoff seeds
Roster Positions: PG, SG, G, SF, PF, F, C, Util, Util, BN, BN, BN, BN
Players Stat Categories: Field Goal Percentage (FG%), Free Throw Percentage (FT%), 3-point Shots Made (3PTM), Points Scored (PTS), Total Rebounds (REB), Assists (AST), Steals (ST), Blocked Shots (BLK), Turnovers (TO)

eddieh 2011-12-09 04:26

Jag tycker att vi för enkelhetens skull kör samma regler som förra året. Samma draft och samma scoring. Vad tycker ni andra?

Lillis 2011-12-09 13:59

Jag är gärna med om ni väljer att utöka med antal lag.

//Lilis

Vurpan 2011-12-09 14:01

Jag är väldigt intresserad av en plats!

Körs det på espn? :)

eddieh 2011-12-09 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 154408)
Jag är väldigt intresserad av en plats!

Körs det på espn? :)

Yahoo

:cheers:

Lemasive 2011-12-10 07:01

Jag är med om det undras något

Edit : New NBA Free Throw Rules – Be aware of the new NBA rules if one of your drafting strategies is going after guys with high free throw rates: “Rip-through” moves, in which an offensive player swings the ball into a defenders outstretched arm and then attempts a shot once he has created contact, will be considered non-shooting fouls if the contact begins before the offensive player starts his shooting motion. Also, on drives to the basket, a shooting foul will be called only if contact occurs after the offensive player has begun his shooting motion, not after he has initiated his leap toward the basket.”

Lemasive 2011-12-10 07:12

Ganska kul med alla dessa Amnesty Cards. Var hamnar Billups måntro?

eddieh 2011-12-10 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 154444)
Ganska kul med alla dessa Amnesty Cards. Var hamnar Billups måntro?

Clippers kanske? Bledsoe är tydligen borta 6 till 8 månader dessutom.

Men den viktiga frågan är ju var hamnar Fete Baronen???

Hoppas på Knicks.:smoke:

Vlad 2011-12-10 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 154504)
Clippers kanske? Bledsoe är tydligen borta 6 till 8 månader dessutom.

Men den viktiga frågan är ju var hamnar Fete Baronen???

Hoppas på Knicks.:smoke:

Burger King?

Jag är med ofc,måste ge alla chans till revansch. Vi borde ha någon slags deadline bara så vi hinner med en riktig draft och vi som åker bort över julen hinner ställa in laget ordentligt.

eddieh 2011-12-10 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 154509)
Burger King?

Jag är med ofc,måste ge alla chans till revansch. Vi borde ha någon slags deadline bara så vi hinner med en riktig draft och vi som åker bort över julen hinner ställa in laget ordentligt.

Fuck you hater!

http://www.youtube.com/watch?v=ThjbY...eature=related


Ja känns rätt angeläget att sy ihop det här tämligen snart.

Lemasive 2011-12-10 11:52

Ser hellre att vi kör 500 kr nästa säsong än 100 kr nu, så vi får full liga. Jag inser att det är roligare att spela om pengar, men om vi vill ha spänning kan vi ju ha en 1st round snake draft inför nästa säsong där vinnaren får betala $$$ som är avg för den spelaren den vill ha utan att andra bjuder i första rundan.

Så vi ger denna säsong lite mer värde.

Arch 2011-12-10 13:32

Vi skulle ju också kunna ha en auktion-pott till nästa år. Alla lägger 5 eller 10$ i potten från kassan och första 3 platser i år delar potten 55%-30%-15% typ-ish.

Jag tror också att man kan välja manuellt start-budgeten för varje manager.


En fråga till mods, går det att ha tråden i Basket sektionen, det är ändå bara NBA som spelas där, och de flesta som är med spelar också på matcherna ?

Edit: ha den som en liten sticky ;)

Lemasive 2011-12-10 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 154543)
Vi skulle ju också kunna ha en auktion-pott till nästa år. Alla lägger 5 eller 10$ i potten från kassan och första 3 platser i år delar potten 55%-30%-15% typ-ish.

Jag tror också att man kan välja manuellt start-budgeten för varje manager.


En fråga till mods, går det att ha tråden i Basket sektionen, det är ändå bara NBA som spelas där, och de flesta som är med spelar också på matcherna ?

Edit: ha den som en liten sticky ;)

Ja, det går ju det med. Även om det är bättre med min ide då det inte lär vara alla som vill spela nästa år också...

När det gäller basketsektionen så ger ju det Sharp$ och det är ju inte ok som du kanske förstår. Kanske dags med underforum på OT för Fantasy dock?

Arch 2011-12-10 15:32

Ålrajt, då får du klura ut bästa underforumet, det bara åker ner fort i OT. Vad det gäller belöningen för i år, så får vi klura ut det bästa sättet. Låt förslagen komma, sen gör vi en liten poll eller nåt :)


Har startat ligan, skickat invites till alla som varit med förra gången. Vad ska vi säga, svar innan onsdagen om man vill vara med ?
Draften är preliminärt 20/12, kl 22:00, ska kunna ändras vid behov så vi hinner med. Om allt går snabbt kan vi köra redan i slutet av veckan

Lemasive 2011-12-10 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 154555)
Ålrajt, då får du klura ut bästa underforumet, det bara åker ner fort i OT. Vad det gäller belöningen för i år, så får vi klura ut det bästa sättet. Låt förslagen komma, sen gör vi en liten poll eller nåt :)


Har startat ligan, skickat invites till alla som varit med förra gången. Vad ska vi säga, svar innan onsdagen om man vill vara med ?
Draften är preliminärt 20/12, kl 22:00, ska kunna ändras vid behov så vi hinner med. Om allt går snabbt kan vi köra redan i slutet av veckan

Uhm, till vilken mail var det?

Arch 2011-12-10 17:19

[email protected]

Sobofied 2011-12-10 17:37

Tack för inbjudan i år igen. Jag är självklart med och har inget emot att satsa något på det, bara vi kommer överens om någon pålitlig att hålla i pengarna - någon sharps-admin t ex.

Om vi ska ha någon regeländring tar jag gärna bort FT%, men det är ingen stor grej.

RizZla 2011-12-10 19:02

Lag Qirren + Rozzle är med.

Vlad 2011-12-11 15:06

Arch dra en ny invite till mig. Min yahoomail jag signade upp med var deaktiverad men fixat nu.

eddieh 2011-12-11 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 154648)
Arch dra en ny invite till mig. Min yahoomail jag signade upp med var deaktiverad men fixat nu.

Arch, gör inte det. :popcorn:

Boone 2011-12-11 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 154543)
En fråga till mods, går det att ha tråden i Basket sektionen, det är ändå bara NBA som spelas där, och de flesta som är med spelar också på matcherna ?

Edit: ha den som en liten sticky ;)

Går allt bra. Bara säga till när det behövs flyttas.

Arch 2011-12-11 17:48

När som helst, funkar bra

Vlad 2011-12-11 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 154651)
Arch, gör inte det. :popcorn:

eddieh,get fucked :cheers:

Börja hata innan första tipoff,du är redan besegrad :popcorn:

Boone 2011-12-11 18:23

Så löst. Då var det bara frågan om betalning kvar då. :)

Lemasive 2011-12-11 18:30

första rundan snake imho nästa år, vinnaren får ta vem han vill för marknadsvärde.

Arch 2011-12-12 17:23

6 lag är med, väntar svar från andra.

Avej, Fuzzy, Storch och Saman kan vi trakassera härifrån, Maxxy är väl MIA sen länge, Bulls är från annat forum.

Blir nog minst en plats att fylla, så alla som vill vara med skriv ett meddelande till Lemasive, (aka Lemmy) och berätta utförligt varför just ert sällskap är viktigt för oss.

Sobofied 2011-12-12 17:31

Bara att skriva att ni är stora lemasive-fans efter TV-framträdandet så kommer ni in.

Arch 2011-12-13 00:06

Nu har det blivit lite problem då sakerna har inte kommit till rätta. Ska flytta på lördag (när jag egentligen borde ha i början av januari) och det kommer att ta ett par veckor innan de kan flytta uppkopplingen.
Jag har tillgång till nätet i en vecka till, men inte säkert att datorn blir kvar.

Jag behöver utse en co-commish och Lemmy har erfarenhet med det. Vlad får inte ha makten, han är nära tilt varje sydamerikansk fotbollsomgång. ;)

Alla ok med det ?

Optimalt är det om vi kan köra draften redan på fredag, om inte, då kan vi behålla 20:e som datumet, men jag skulle behöva flytta tiden till kl19-20 om jag ska till en kompis.
Kommer då att sätta upp lineups och låta det stå. Om de strular för mycket då får jag helt enkelt hoppa av och nån annan kan ta min plats.


Ideer och förslag?

Vlad 2011-12-13 01:18

Lema som commish är lugnt. Han har synpunkter på allt i vilket fall så lika bra att låta honom ta över

Däremot ska vi inte hålla draften på Fredag kväll,jag är committed till Fantasy men det finns gränser. Tisdag är cool och tiden löser vi,i värsta fall får man väl käka framför datorn under draften :)

Lazlo 2011-12-13 01:46

Frågan är om vi ens kommer ha fått ihop tillräckligt med lag innan fredag? Tveksamt...

Annars spelar det ingen större roll för mig när draften är och jag tror nog du kan hålla ställningarna under tiden du flyttar Arch. Ett tips är ju att sköta lineups och sånt via mobilen medan du inte har något internet, om du nu inte har en tegelsten till telefon dvs.

Lemmy får grönt ljus här med, han härjade ju lite som commish i MLB fantasyn så han kan få härja lite här med när du är borta! ;)

För övrigt, när ska lagen men framförallt Stern ha lekt färdigt med trades, no-trades och free agents? När är deadline och lagens lineups är klara? Vi lär ju inte ha en draft innan den då det kan bli stor skillnad beroende på vilket lag spelarna tillhör.

Vlad 2011-12-13 02:25

NBA front-office sources said Friday that the league also has informed teams that the seven-day window to invoke the new amnesty clause is Friday through Dec. 16.

Lagen får waiwa en spelare fram till Fredag för att frigöra cap space. Annars är trade deadline 15 Mars och det finns ingen deadline för Free Agency i NBA så vitt jag vet men de flesta lagen lär väl vilja ha truppen någorlunda klar till första tipoff så lär hända en del närmsta dagarna.

eddieh 2011-12-13 06:37

Lemmy som commish är keine problem för mig. Kommer passa fint, då får vi vår egen "white-bully".:lol: Bara han inte köper groggextrakt för alla pengarna...

Fredag (lite senare) går bra för mig. Tisdag är också fine runt 19-20. Börjar jobbet 06:00 på onsdag så det är ett bättre alternativ med lite tidigare draft för mig.:sleep:

Lemasive 2011-12-13 14:25

Tja, när det gäller antal spelare, så förstår jag det som att Rozzle/qirren kommer dela på ett lag samt Boone kommer ha ett. Då fattas det 2 spelare för en viable league och 4 för en Sharps normal, det skall inte vara så svårt.


När det gäller en draft, antar jag att det är nu om 2 dar som gäller och det känns personligen ok men inte alla är up to speed kan jag tänka mig om vad man bör bygga sitt lag runt osv.

Sedan är det lite småfrågor som moves och liknande, hur många vi skall ha osv. Det viktigaste är dock att få in rätt antal spelare och sedan balansera. Vad sägs om att vi sätter en deadline tills imorron så får vi ser hur det ser ut, gärna om befintliga spelare nu kanske kan dra in någon man vet är duktig eller åtminstonde inte lämnar av ointresse.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved